Francouzský autoklub zveřejnil startovní listinu na letošní ročník šampionátu WEC a spolu s ním i seznam šedesáti schválených přihlášek na 85. ročník 24h Le Mans. Velká sláva propukla ve slovenském týmu ARC Bratislava, který v čele s Mirou Konopkou získal místo na startovním roštu.
Miro Konopka měl jednoduchý plán. Zúčastnit se asijské série Le Mans v kategorii LMP3 a za své úspěchy si vysloužit pozvánku do Le Mans. To se mu k radosti nejen jeho příznivců povedlo a Konopka se po sedmi letech vrátí do svatostánku vytrvalostních závodů.
Na dnešní tiskové konferenci byl zveřejněn seznam šedesáti startujících v Le Mans. Nejchudší zastoupení budou mít dle očekávání tovární prototypy LMP1. Toyota poprvé ve své novodobé historii nasadí tři prototypy, zatímco Porsche zůstává v rámci úspor u dvou vozů. Jediným soukromým týmem bude ByKolles Racing, kterému se ovšem podařilo zlákat polského závodníka Roberta Kubicu.
Rovných pětadvacet prototypů LMP2 slibuje atraktivní podívanou. Opravdu početné startovní pole se hravě může stát středobodem celého závodu a to i pro slovenské a české příznivce, kteří mohou držet palce týmu ARC Bratislava. Ten do červnového závodu nastoupí s prototypem ORECA 07 se startovním číslem 49. ORECA bude mít hodně práce s přípravami nové generace svého prototypu. S její technikou pojede více než polovina startovního pole – po dráze La Sarthe se bude prohánět třináct prototypů této značky. I konstruktérská společnost Onroak slaví se svým Ligierem JSP217 úspěch, těch bude šest. Na techniku od Dallary budou spoléhat týmy SMP Racing, Villorba Corse a Racing Team Nederland, jenž založil veterán Jan Lammers a ke startu v Le Mans zlákal i Rubense Barrichella. Věrný americké technice (Riley MK30) bude tým z USA – Keating Motorsport. V listině se pak vyjímá tým Signatech Alpine, jenž má sice jméno prototypu Alpine A470, ale ve skutečnosti se bude jednat o další dva prototypy ORECA 07. Všech 25 vozů pak bude pohánět motor Gibson.
Kategorie GTE-Pro bude v zastoupení třinácti vozů. Do Francie již tradičně přijede tým Corvette, který přiletí s americkou odnoží týmu Ford Chip Ganassi. Chybět nebude samozřejmě ani „britský“ Ganassi, takže jako loni uvidí diváci čtyři vozy Ford GT. Premiéru v Le Mans bude mít nové Porsche 911. K dalším stálicím čtyřiadvacetihodinovky patří vozy Aston Martin a Ferrari.
Šestnáct vozů loňské a starší specifikace uvidíme v kategorii GTE-Am. S oranžovými startovními čísly pojedou vozy jako Chevrolet Corvette, Aston Martin, Ferrari a Porsche.
Startovní listině 85. ročníku 24h Le Mans ZDE
Naopak startovní listina pro celý šampionát poněkud zchudla. V tuto chvíli na seznamu figuruje 28 vozů. Po pěti strojích budou mít kategorie LMP1 a GTE-Am. Po dvou vozech budou v GTE-Pro zastoupeny značky Ferrari, Aston Martin, Ford a Porsche. Nejpočetnější zastoupení má již tradičně kategorie LMP2, kde bude startovat deset prototypů, nutno podotknout, že se bude jednat pouze o stroje ORECA 07 a Ligier, Riley a Dallara na seznamu nefigurují.
Startovní listina FIA WEC ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?