Francouzský autoklub zveřejnil startovní listinu na letošní ročník šampionátu WEC a spolu s ním i seznam šedesáti schválených přihlášek na 85. ročník 24h Le Mans. Velká sláva propukla ve slovenském týmu ARC Bratislava, který v čele s Mirou Konopkou získal místo na startovním roštu.
Miro Konopka měl jednoduchý plán. Zúčastnit se asijské série Le Mans v kategorii LMP3 a za své úspěchy si vysloužit pozvánku do Le Mans. To se mu k radosti nejen jeho příznivců povedlo a Konopka se po sedmi letech vrátí do svatostánku vytrvalostních závodů.
Na dnešní tiskové konferenci byl zveřejněn seznam šedesáti startujících v Le Mans. Nejchudší zastoupení budou mít dle očekávání tovární prototypy LMP1. Toyota poprvé ve své novodobé historii nasadí tři prototypy, zatímco Porsche zůstává v rámci úspor u dvou vozů. Jediným soukromým týmem bude ByKolles Racing, kterému se ovšem podařilo zlákat polského závodníka Roberta Kubicu.
Rovných pětadvacet prototypů LMP2 slibuje atraktivní podívanou. Opravdu početné startovní pole se hravě může stát středobodem celého závodu a to i pro slovenské a české příznivce, kteří mohou držet palce týmu ARC Bratislava. Ten do červnového závodu nastoupí s prototypem ORECA 07 se startovním číslem 49. ORECA bude mít hodně práce s přípravami nové generace svého prototypu. S její technikou pojede více než polovina startovního pole – po dráze La Sarthe se bude prohánět třináct prototypů této značky. I konstruktérská společnost Onroak slaví se svým Ligierem JSP217 úspěch, těch bude šest. Na techniku od Dallary budou spoléhat týmy SMP Racing, Villorba Corse a Racing Team Nederland, jenž založil veterán Jan Lammers a ke startu v Le Mans zlákal i Rubense Barrichella. Věrný americké technice (Riley MK30) bude tým z USA – Keating Motorsport. V listině se pak vyjímá tým Signatech Alpine, jenž má sice jméno prototypu Alpine A470, ale ve skutečnosti se bude jednat o další dva prototypy ORECA 07. Všech 25 vozů pak bude pohánět motor Gibson.
Kategorie GTE-Pro bude v zastoupení třinácti vozů. Do Francie již tradičně přijede tým Corvette, který přiletí s americkou odnoží týmu Ford Chip Ganassi. Chybět nebude samozřejmě ani „britský“ Ganassi, takže jako loni uvidí diváci čtyři vozy Ford GT. Premiéru v Le Mans bude mít nové Porsche 911. K dalším stálicím čtyřiadvacetihodinovky patří vozy Aston Martin a Ferrari.
Šestnáct vozů loňské a starší specifikace uvidíme v kategorii GTE-Am. S oranžovými startovními čísly pojedou vozy jako Chevrolet Corvette, Aston Martin, Ferrari a Porsche.
Startovní listině 85. ročníku 24h Le Mans ZDE
Naopak startovní listina pro celý šampionát poněkud zchudla. V tuto chvíli na seznamu figuruje 28 vozů. Po pěti strojích budou mít kategorie LMP1 a GTE-Am. Po dvou vozech budou v GTE-Pro zastoupeny značky Ferrari, Aston Martin, Ford a Porsche. Nejpočetnější zastoupení má již tradičně kategorie LMP2, kde bude startovat deset prototypů, nutno podotknout, že se bude jednat pouze o stroje ORECA 07 a Ligier, Riley a Dallara na seznamu nefigurují.
Startovní listina FIA WEC ZDE
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?