Francouzský autoklub zveřejnil startovní listinu na letošní ročník šampionátu WEC a spolu s ním i seznam šedesáti schválených přihlášek na 85. ročník 24h Le Mans. Velká sláva propukla ve slovenském týmu ARC Bratislava, který v čele s Mirou Konopkou získal místo na startovním roštu.
Miro Konopka měl jednoduchý plán. Zúčastnit se asijské série Le Mans v kategorii LMP3 a za své úspěchy si vysloužit pozvánku do Le Mans. To se mu k radosti nejen jeho příznivců povedlo a Konopka se po sedmi letech vrátí do svatostánku vytrvalostních závodů.
Na dnešní tiskové konferenci byl zveřejněn seznam šedesáti startujících v Le Mans. Nejchudší zastoupení budou mít dle očekávání tovární prototypy LMP1. Toyota poprvé ve své novodobé historii nasadí tři prototypy, zatímco Porsche zůstává v rámci úspor u dvou vozů. Jediným soukromým týmem bude ByKolles Racing, kterému se ovšem podařilo zlákat polského závodníka Roberta Kubicu.
Rovných pětadvacet prototypů LMP2 slibuje atraktivní podívanou. Opravdu početné startovní pole se hravě může stát středobodem celého závodu a to i pro slovenské a české příznivce, kteří mohou držet palce týmu ARC Bratislava. Ten do červnového závodu nastoupí s prototypem ORECA 07 se startovním číslem 49. ORECA bude mít hodně práce s přípravami nové generace svého prototypu. S její technikou pojede více než polovina startovního pole – po dráze La Sarthe se bude prohánět třináct prototypů této značky. I konstruktérská společnost Onroak slaví se svým Ligierem JSP217 úspěch, těch bude šest. Na techniku od Dallary budou spoléhat týmy SMP Racing, Villorba Corse a Racing Team Nederland, jenž založil veterán Jan Lammers a ke startu v Le Mans zlákal i Rubense Barrichella. Věrný americké technice (Riley MK30) bude tým z USA – Keating Motorsport. V listině se pak vyjímá tým Signatech Alpine, jenž má sice jméno prototypu Alpine A470, ale ve skutečnosti se bude jednat o další dva prototypy ORECA 07. Všech 25 vozů pak bude pohánět motor Gibson.
Kategorie GTE-Pro bude v zastoupení třinácti vozů. Do Francie již tradičně přijede tým Corvette, který přiletí s americkou odnoží týmu Ford Chip Ganassi. Chybět nebude samozřejmě ani „britský“ Ganassi, takže jako loni uvidí diváci čtyři vozy Ford GT. Premiéru v Le Mans bude mít nové Porsche 911. K dalším stálicím čtyřiadvacetihodinovky patří vozy Aston Martin a Ferrari.
Šestnáct vozů loňské a starší specifikace uvidíme v kategorii GTE-Am. S oranžovými startovními čísly pojedou vozy jako Chevrolet Corvette, Aston Martin, Ferrari a Porsche.
Startovní listině 85. ročníku 24h Le Mans ZDE
Naopak startovní listina pro celý šampionát poněkud zchudla. V tuto chvíli na seznamu figuruje 28 vozů. Po pěti strojích budou mít kategorie LMP1 a GTE-Am. Po dvou vozech budou v GTE-Pro zastoupeny značky Ferrari, Aston Martin, Ford a Porsche. Nejpočetnější zastoupení má již tradičně kategorie LMP2, kde bude startovat deset prototypů, nutno podotknout, že se bude jednat pouze o stroje ORECA 07 a Ligier, Riley a Dallara na seznamu nefigurují.
Startovní listina FIA WEC ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.