V závodním poli LMP2 mohou letos soutěžit pouze prototypy 4 homologovaných výrobců. Nejpočetněji bude na závodní dráze zastoupena Oreca.
Pro sezónu 2017 jsou v kategorii LMP2 zavedeny nové technické regule, jejichž součástí je i vyhlášení 4 homologovaných výrobců závodních šasi pro tuto skupinu. Vítězi výběrového řízení, které za tímto účelem vyhlásila FIA, se staly firmy Oreca, Onroak (Ligier) a Dallara, které doplnila americká společnost Riley Multimatic. Právě prvně jmenovaný výrobce získal od týmů, které budou startovat ve World Endurance Championship 2017, nejvíce objednávek a jeho nový model Oreca 07 se stal nejpočetněji zastoupeným prototypem v závodním poli kategorie LMP2. Nový prototyp s typovým označením 07 je evolucí úspěšného modelu 05, který jako první přinesl v roce 2015 do kategorie LMP2 uzavřený kokpit. Po dvou prototypech Oreca 07 do sezóny 2017 nasadí tyto týmy: Rebellion Racing, TDS Racing, Manor WEC, DC Racing a s největší pravděpodobností tým Signatech nasadí jeden vůz.
Ostatní výrobci doposud nespecifikovali konkrétní počty objednávek, ale podle mnohých zákulisních zpráv se dá očekávat, že budou ve startovním poli WEC 2017 jen paběrkovat. Pokud vůbec...
Šance Dallary spočívá v návratu týmu KCMG zpátky do kategorie LMP2, kterou tým po roce 2015 opustil. Pokud by se vůbec tato možnost naplnila, tak se ale hong-kongský tým KCMG určitě neobjeví v celém ročníku 2017. Druhá možnost se jmenuje Cosmos GP a v tomto případě je již velice pravděpodobné, že tento švýcarský tým postavený okolo bývalého účastníka GP2 Giorgia Mondiniho v letošním seriálu WEC také neuvidíme.
Podobně, jako italská Dallara, je na tom i francouzský Onroak. Jejich Ligier JS P217 je poměrně hojně zastoupeným prototypem v ELMS, ale ve WEC se pro francouzský vůz zatím nikdo nerozhodl. Vloni se do bojů poměrně úspěšně zapojily prototypy JS P2 v barvách týmů RGR Sport by Morand a Extreme Speed Motorsports, ale mexičané doposud nesehnali dostatek finančních prostředků pro pokrytí celé sezóny WEC a ESM se letos plně soustředí na seriál IMSA WeatherTech Sportscar.
V ročníku 2017 se očekává podobný počet prototypů LMP2, jako v loňském roce, kdy jich na startu prvního závodu stálo 10, ale už v tuto chvíli je potvrzených 9 vozů Oreca 07.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.