WEC: Hrozí nudné závody?

Prototyp LMP2 Oreca 07
Prototyp LMP2 Oreca 07, foto: Oreca Group
iM1 2. února 2017 16:00
Sdílej:

V závodním poli LMP2 mohou letos soutěžit pouze prototypy 4 homologovaných výrobců. Nejpočetněji bude na závodní dráze zastoupena Oreca.

Pro sezónu 2017 jsou v kategorii LMP2 zavedeny nové technické regule, jejichž součástí je i vyhlášení 4 homologovaných výrobců závodních šasi pro tuto skupinu. Vítězi výběrového řízení, které za tímto účelem vyhlásila FIA, se staly firmy Oreca, Onroak (Ligier) a Dallara, které doplnila americká společnost Riley Multimatic. Právě prvně jmenovaný výrobce získal od týmů, které budou startovat ve World Endurance Championship 2017, nejvíce objednávek a jeho nový model Oreca 07 se stal nejpočetněji zastoupeným prototypem v závodním poli kategorie LMP2. Nový prototyp s typovým označením 07 je evolucí úspěšného modelu 05, který jako první přinesl v roce 2015 do kategorie LMP2 uzavřený kokpit. Po dvou prototypech Oreca 07 do sezóny 2017 nasadí tyto týmy: Rebellion Racing, TDS Racing, Manor WEC, DC Racing a s největší pravděpodobností tým Signatech nasadí jeden vůz.

Ostatní výrobci doposud nespecifikovali konkrétní počty objednávek, ale podle mnohých zákulisních zpráv se dá očekávat, že budou ve startovním poli WEC 2017 jen paběrkovat. Pokud vůbec...

Šance Dallary spočívá v návratu týmu KCMG zpátky do kategorie LMP2, kterou tým po roce 2015 opustil. Pokud by se vůbec tato možnost naplnila, tak se ale hong-kongský tým KCMG určitě neobjeví v celém ročníku 2017. Druhá možnost se jmenuje Cosmos GP a v tomto případě je již velice pravděpodobné, že tento švýcarský tým postavený okolo bývalého účastníka GP2 Giorgia Mondiniho v letošním seriálu WEC také neuvidíme.

Podobně, jako italská Dallara, je na tom i francouzský  Onroak. Jejich Ligier JS P217 je poměrně hojně zastoupeným prototypem v ELMS, ale ve WEC se pro francouzský vůz zatím nikdo nerozhodl. Vloni se do bojů poměrně úspěšně zapojily prototypy JS P2 v barvách týmů RGR Sport by Morand a Extreme Speed Motorsports, ale mexičané doposud nesehnali dostatek finančních prostředků pro pokrytí celé sezóny WEC a ESM se letos plně soustředí na seriál IMSA WeatherTech Sportscar.

V ročníku 2017 se očekává podobný počet prototypů LMP2, jako v loňském roce, kdy jich na startu prvního závodu stálo 10, ale už v tuto chvíli je potvrzených 9 vozů Oreca 07.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.