Společnost Ginetta Cars Limited, další z řady známých a úspěšných dodavatelů vrcholového sportovního náčiní dnes oznámila, že započala přípravy na stavbu nového prototypu pro vytrvalostní závody. V tomto případě se bude jednat o vůz specifikace LMP1.
Společnost Ginetta má s organizací Automobil Club de l’Ouest dlouhodobé vztahy, které v roce 2015 vyústily ve stavbu úspěšného prototypu kategorie LMP3. Přes neúspěch ve výběrovém řízení pro dodavatele šasi LMP2 se inženýrský tým Ginetty pustil do nové výzvy, jejíž výsledkem je rozhodnutí o konstrukci a stavbě zcela nového šasi dle technických regulí kategorie nejrychlejších prototypů - LMP1.
ACO na konci sezóny 2016 zafixoval technická pravidla LMP1 a poskytl tak výrobcům a dodavatelům čas pro vývoj nových vozů, které mají obohatit startovní pole WEC. Výsledek na sebe nedal dlouho čekat - viz společný projekt BR Racing - Dallara.
Nyní se tedy k této nové technické výzvě připojuje další výrobce s velkými zkušenostmi s konstrukcí a stavbou sportovních prototypů - společnost Ginetta Cars Limited se sídlem v anglickém Leedsu. Protože tento nový projekt začíná doslova od nuly, spojila Ginetta své síly s mnoha proslulými světovými inženýry a dodavateli. Mezi nimi jsou jména jako Adrian Reynard, který bude mít na starosti aerodynamiku nebo Paolo Catone, který se mimo jiné podílel na vzniku legendárního Peugeotu 908 a který bude odpovídat za konstrukci šasi.
Ginetta současně potvrdila, že je v pokročilé fázi jednání s dodavateli součástí pohonného ústrojí, kterými jsou Mecachrome (motory) a XTrac (převodovky). Celková hmotnost prototypu by měla být o 60 kg nižší, než v případě šasi LMP2 a pohonná jednotka by měla disponovat výkonem o 200 koní vyšším. Díky vysoké úrovni aerodynamického přítlaku Ginetta předpokládá, že se bude jednat o nejlepší zákaznické šasi kategorie LMP1.
Pro tento projekt Ginetta nepřipravuje žádný vlastní závodní tým, ale jejím cílem je stavba deseti šasi, která budou provozovat dva až tři zákaznické soukromé týmy. Ginetta již registruje velký zájem ze stran nových, ale i jejích stávajících zákazníků a to včetně týmů provozujících jejich model G57 - PRT Racing a ARC Bratislava, které se hodlají zapojit do WEC 2018.
Lawrence Tomlinson, generální ředitel Ginetta Cars Limited: „Jsem nesmírně vděčný ACO, že nám poskytli možnost pracovat na tomto projektu. Schopnosti konstruktérů společnosti Ginetta již byly prokázány prostřednictvím našich šasi dominujících kategorii LMP3 nebo našeho dalšího výborného šasi G57. Spolupráce s Adrianem (Reynardem) a Paolem (Catonem) nám umožní vytvořit nový úžasný prototyp LMP1. Nyní budeme schopni našim zákazníkům nabídnout celou škálu sportovního náčiní od jejich prvních závodů až po Le Mans, což je pro mne velmi vzrušující.“
Pierre Fillon, předseda ACO: „Je to další skvělá zpráva pro vytrvalostní závody! Ginetta prokázala svou odbornost při konstrukci legendárního šasi G57 nebo šasi pro kategorii LMP3 a nyní se chystá vstoupit do nejvyšší třídy vytrvalostních závodů, což je další krok na její cestě dalšího rozvoje. Odbornost a erudovanost konstrukčního týmu a dalších partnerů tohoto programu skýtá velký příslib pro šampionát WEC 2018.“
Adrian Reynard, majitel ARC: „Tento projekt mne velmi oslovil. Aerodynamika, jízdní vlastnosti a spotřeba paliva jsou oblasti, které ovlivňují úspěch v závodech této kategorie. S výkonným týmem zkušených techniků, jakým Ginetta disponuje, bude toto šasi bez jakýchkoli pochyb na té nejvyšší úrovni. Díky tomu má pan Lawrence tu nejvyšší ambici vytvořit a dodat to nejlepší šasi LMP1 pro soukromé týmy.“
Paolo Catone: „Jsem velmi rád, že se mohu zapojit do tohoto vzrušujícího a velmi nárošného projektu s Ginettou a věřím, že spolupráce se všemi techniky povede ke vzniku tohoto nového projektu LMP1 pro soukromé týmy."
Miro Konopka, majitel týmu ARC Bratislava: „Poté, co se již mnoho let účastníme světové série GT, jsem dostal od společnosti Ginetta nejprve nabídku přesunout se s jejich šasi mezi prototypy LMP3. A nyní jsem neuvěřitelně nadšený z nové nabídky rozšířit své sportovní aktivity i do WEC. Vždyť účast v závodě 24H Le Mans je snem každého týmu a každého závodníka.“
První testy nového prototypu Ginetta LMP1 by měly proběhnout po letošním závodě v Le Mans.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.