Společnost Ginetta Cars Limited, další z řady známých a úspěšných dodavatelů vrcholového sportovního náčiní dnes oznámila, že započala přípravy na stavbu nového prototypu pro vytrvalostní závody. V tomto případě se bude jednat o vůz specifikace LMP1.
Společnost Ginetta má s organizací Automobil Club de l’Ouest dlouhodobé vztahy, které v roce 2015 vyústily ve stavbu úspěšného prototypu kategorie LMP3. Přes neúspěch ve výběrovém řízení pro dodavatele šasi LMP2 se inženýrský tým Ginetty pustil do nové výzvy, jejíž výsledkem je rozhodnutí o konstrukci a stavbě zcela nového šasi dle technických regulí kategorie nejrychlejších prototypů - LMP1.
ACO na konci sezóny 2016 zafixoval technická pravidla LMP1 a poskytl tak výrobcům a dodavatelům čas pro vývoj nových vozů, které mají obohatit startovní pole WEC. Výsledek na sebe nedal dlouho čekat - viz společný projekt BR Racing - Dallara.
Nyní se tedy k této nové technické výzvě připojuje další výrobce s velkými zkušenostmi s konstrukcí a stavbou sportovních prototypů - společnost Ginetta Cars Limited se sídlem v anglickém Leedsu. Protože tento nový projekt začíná doslova od nuly, spojila Ginetta své síly s mnoha proslulými světovými inženýry a dodavateli. Mezi nimi jsou jména jako Adrian Reynard, který bude mít na starosti aerodynamiku nebo Paolo Catone, který se mimo jiné podílel na vzniku legendárního Peugeotu 908 a který bude odpovídat za konstrukci šasi.
Ginetta současně potvrdila, že je v pokročilé fázi jednání s dodavateli součástí pohonného ústrojí, kterými jsou Mecachrome (motory) a XTrac (převodovky). Celková hmotnost prototypu by měla být o 60 kg nižší, než v případě šasi LMP2 a pohonná jednotka by měla disponovat výkonem o 200 koní vyšším. Díky vysoké úrovni aerodynamického přítlaku Ginetta předpokládá, že se bude jednat o nejlepší zákaznické šasi kategorie LMP1.
Pro tento projekt Ginetta nepřipravuje žádný vlastní závodní tým, ale jejím cílem je stavba deseti šasi, která budou provozovat dva až tři zákaznické soukromé týmy. Ginetta již registruje velký zájem ze stran nových, ale i jejích stávajících zákazníků a to včetně týmů provozujících jejich model G57 - PRT Racing a ARC Bratislava, které se hodlají zapojit do WEC 2018.
Lawrence Tomlinson, generální ředitel Ginetta Cars Limited: „Jsem nesmírně vděčný ACO, že nám poskytli možnost pracovat na tomto projektu. Schopnosti konstruktérů společnosti Ginetta již byly prokázány prostřednictvím našich šasi dominujících kategorii LMP3 nebo našeho dalšího výborného šasi G57. Spolupráce s Adrianem (Reynardem) a Paolem (Catonem) nám umožní vytvořit nový úžasný prototyp LMP1. Nyní budeme schopni našim zákazníkům nabídnout celou škálu sportovního náčiní od jejich prvních závodů až po Le Mans, což je pro mne velmi vzrušující.“
Pierre Fillon, předseda ACO: „Je to další skvělá zpráva pro vytrvalostní závody! Ginetta prokázala svou odbornost při konstrukci legendárního šasi G57 nebo šasi pro kategorii LMP3 a nyní se chystá vstoupit do nejvyšší třídy vytrvalostních závodů, což je další krok na její cestě dalšího rozvoje. Odbornost a erudovanost konstrukčního týmu a dalších partnerů tohoto programu skýtá velký příslib pro šampionát WEC 2018.“
Adrian Reynard, majitel ARC: „Tento projekt mne velmi oslovil. Aerodynamika, jízdní vlastnosti a spotřeba paliva jsou oblasti, které ovlivňují úspěch v závodech této kategorie. S výkonným týmem zkušených techniků, jakým Ginetta disponuje, bude toto šasi bez jakýchkoli pochyb na té nejvyšší úrovni. Díky tomu má pan Lawrence tu nejvyšší ambici vytvořit a dodat to nejlepší šasi LMP1 pro soukromé týmy.“
Paolo Catone: „Jsem velmi rád, že se mohu zapojit do tohoto vzrušujícího a velmi nárošného projektu s Ginettou a věřím, že spolupráce se všemi techniky povede ke vzniku tohoto nového projektu LMP1 pro soukromé týmy."
Miro Konopka, majitel týmu ARC Bratislava: „Poté, co se již mnoho let účastníme světové série GT, jsem dostal od společnosti Ginetta nejprve nabídku přesunout se s jejich šasi mezi prototypy LMP3. A nyní jsem neuvěřitelně nadšený z nové nabídky rozšířit své sportovní aktivity i do WEC. Vždyť účast v závodě 24H Le Mans je snem každého týmu a každého závodníka.“
První testy nového prototypu Ginetta LMP1 by měly proběhnout po letošním závodě v Le Mans.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.