Další prototyp pro LMP1 postaví Ginetta

Nákres prototypu Ginetta pro LMP1
Nákres prototypu Ginetta pro LMP1, foto: Ginetta
iM1 4. ledna 2017 20:15
Sdílej:

Společnost Ginetta Cars Limited, další z řady známých a úspěšných dodavatelů vrcholového sportovního náčiní dnes oznámila, že započala přípravy na stavbu nového prototypu pro vytrvalostní závody. V tomto případě se bude jednat o vůz specifikace LMP1.

Společnost Ginetta má s organizací Automobil Club de l’Ouest dlouhodobé vztahy, které v roce 2015 vyústily ve stavbu úspěšného prototypu kategorie LMP3.  Přes neúspěch ve výběrovém řízení pro dodavatele šasi LMP2 se inženýrský tým Ginetty pustil do nové výzvy, jejíž výsledkem je rozhodnutí o konstrukci a stavbě zcela nového šasi dle technických regulí kategorie nejrychlejších prototypů - LMP1.

ACO na konci sezóny 2016 zafixoval technická pravidla LMP1 a poskytl tak výrobcům a dodavatelům čas pro vývoj nových vozů, které mají obohatit startovní pole WEC. Výsledek na sebe nedal dlouho čekat - viz společný projekt BR Racing - Dallara.

Nyní se tedy k této nové technické výzvě připojuje další výrobce s velkými zkušenostmi s konstrukcí a stavbou sportovních prototypů - společnost Ginetta Cars Limited se sídlem v anglickém Leedsu. Protože tento nový projekt začíná doslova od nuly, spojila Ginetta své síly s mnoha proslulými světovými inženýry a dodavateli. Mezi nimi jsou jména jako Adrian Reynard, který bude mít na starosti aerodynamiku nebo Paolo Catone, který se mimo jiné podílel na vzniku legendárního Peugeotu 908 a který bude odpovídat za konstrukci šasi.

Ginetta současně potvrdila, že je v pokročilé fázi jednání s dodavateli součástí pohonného ústrojí, kterými jsou Mecachrome (motory) a XTrac (převodovky). Celková hmotnost prototypu by měla být o 60 kg nižší, než v případě šasi LMP2 a pohonná jednotka by měla disponovat výkonem o 200 koní vyšším. Díky vysoké úrovni aerodynamického přítlaku Ginetta předpokládá, že se bude jednat o nejlepší zákaznické šasi kategorie LMP1.

Pro tento projekt Ginetta nepřipravuje žádný vlastní závodní tým, ale jejím cílem je stavba deseti šasi, která budou provozovat dva až tři zákaznické soukromé týmy. Ginetta již registruje velký zájem ze stran nových, ale i jejích stávajících zákazníků a to včetně týmů provozujících jejich model G57 - PRT Racing a ARC Bratislava, které se hodlají zapojit do WEC 2018.

Lawrence Tomlinson, generální ředitel Ginetta Cars Limited: „Jsem nesmírně vděčný ACO, že nám poskytli možnost pracovat na tomto projektu. Schopnosti konstruktérů společnosti Ginetta již byly prokázány prostřednictvím našich šasi dominujících kategorii LMP3 nebo našeho dalšího výborného šasi G57. Spolupráce s Adrianem (Reynardem) a Paolem (Catonem) nám umožní vytvořit nový úžasný prototyp LMP1. Nyní budeme schopni našim zákazníkům nabídnout celou škálu sportovního náčiní od jejich prvních závodů až po Le Mans, což je pro mne velmi vzrušující.“

Pierre Fillon, předseda ACO: „Je to další skvělá zpráva pro vytrvalostní závody! Ginetta prokázala svou odbornost při konstrukci legendárního šasi G57 nebo šasi pro kategorii LMP3 a nyní se chystá vstoupit do nejvyšší třídy vytrvalostních závodů, což je další krok na její cestě dalšího rozvoje. Odbornost a erudovanost konstrukčního týmu a dalších partnerů tohoto programu skýtá velký příslib pro šampionát WEC 2018.“

Adrian Reynard, majitel ARC: „Tento projekt mne velmi oslovil. Aerodynamika, jízdní vlastnosti a spotřeba paliva jsou oblasti, které ovlivňují úspěch v závodech této kategorie. S výkonným týmem zkušených techniků, jakým Ginetta disponuje, bude toto šasi bez jakýchkoli pochyb na té nejvyšší úrovni. Díky tomu má pan Lawrence tu nejvyšší ambici vytvořit a dodat to nejlepší šasi LMP1 pro soukromé týmy.“

Paolo Catone: „Jsem velmi rád, že se mohu zapojit do tohoto vzrušujícího a velmi nárošného projektu s Ginettou a věřím, že spolupráce se všemi techniky povede ke vzniku tohoto nového projektu LMP1 pro soukromé týmy."

Miro Konopka, majitel týmu ARC Bratislava: „Poté, co se již mnoho let účastníme světové série GT, jsem dostal od společnosti Ginetta nejprve nabídku přesunout se s jejich šasi mezi prototypy LMP3. A nyní jsem neuvěřitelně nadšený z nové nabídky rozšířit své sportovní aktivity i do WEC. Vždyť účast v závodě 24H Le Mans je snem každého týmu a každého závodníka.“

První testy nového prototypu Ginetta LMP1 by měly proběhnout po letošním závodě v Le Mans.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?