Bývalý pilot nedávno rozpuštěného týmu Audi Sport Team Joest z WEC, který jako jediný z jezdců Audi, získal sedačku v týmu Porsche pro stejnou kategorii prototypů, se vyjádřil k současné situaci v této nejrychlejší třídě vytrvalostního mistrovství světa.
Odstoupení týmu Audi z vytrvalostních závodů vyvolalo diskusi nad dalším směřováním této globální závodní série. Všichni cítí nutnost rozšíření počtu továrních týmů v nejrychlejší kategorii LMP1. André Lotterer se k této situaci vyjádřil pro server motorsport.com a přišel se svým návrhem možného řešení: „Je pochopitelné, že v kategorii LMP1 soukromé týmy, které nedisponují srovnatelnými zdroji, nemohou konkurovat týmům továrním, které vyvíjejí, staví a nasazují prototypy s hybridním pohonem. I kdyby některý výrobce nabídl tuto technologii soukromým týmům, nemyslím si, že tyto jsou připraveny a schopny takovou technologii přijmout a provozovat. Ale myslím si, že je zde cesta vytvoření určitých standardizovaných komponentů, které by se např. ve formě určitých balíčků mohly těmto týmům nabídnout. To by dle mého názoru mohla být cesta, jak eliminovat fakt, že nyní máme ve WEC o jeden tovární tým méně. Technologii máme, jen ji potřebujeme nějak dostat i k těm ostatním, protože naším hlavním cílem je rozšíření startovního pole LMP1. Pokud by výrobci měli možnost některé své komponenty nabízet k prodeji soukromým týmům, přineslo by to i jim jistou úsporu v oblasti nákladů.“
André Lotterer se také vyjádřil k současnému trendu zavádění alternativních pohonů v motorsportu: „Vznik seriálu Formule E jsem vnímal hlavně jako jednu z možných cest nové filozofie motorsportu. Nicméně s odchodem Audi z WEC a přesunem jejich aktivit právě do Formule E začínám tuto oblast vnímat i jinak a musím říci, že bych se v budoucnosti nebránil své účasti v tomto nebo podobném seriálu. Je to závodění, které se od toho současného v jistých oblastech odlišuje, ale z pohledu automobilových výrobců to dává smysl, protože v tom spatřují směr jejich dalšího rozvoje a proto sem logicky zaměřují svou pozornost. Samotné závody (Formule E) jsou atraktivní, účastní se jich kvalitní jezdci, konají se ve velkých městech. Nejsou sice až tak vzrušující, jako naše současné WEC, kde máme vozy s výkony až 1000 koní, dosahující šílených rychlostí a ohromného zrychlení. Ale Formule E je na začátku své cesty a v tomto se nám určitě poměrně rychle přiblíží. Je těžké odhadnout rychlost tohoto vývoje, hodně to záleží na vývoji baterií a to je jedna z oblastí, na kterou současní výrobci upírají svou pozornost. S ohledem na budoucí vývoj tyto série nijak nezatracuji, a pokud se do nich přesunou všichni nejlepší piloti, chci tam být také já,“ uzavírá André Lotterer.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?