Bývalý pilot nedávno rozpuštěného týmu Audi Sport Team Joest z WEC, který jako jediný z jezdců Audi, získal sedačku v týmu Porsche pro stejnou kategorii prototypů, se vyjádřil k současné situaci v této nejrychlejší třídě vytrvalostního mistrovství světa.
Odstoupení týmu Audi z vytrvalostních závodů vyvolalo diskusi nad dalším směřováním této globální závodní série. Všichni cítí nutnost rozšíření počtu továrních týmů v nejrychlejší kategorii LMP1. André Lotterer se k této situaci vyjádřil pro server motorsport.com a přišel se svým návrhem možného řešení: „Je pochopitelné, že v kategorii LMP1 soukromé týmy, které nedisponují srovnatelnými zdroji, nemohou konkurovat týmům továrním, které vyvíjejí, staví a nasazují prototypy s hybridním pohonem. I kdyby některý výrobce nabídl tuto technologii soukromým týmům, nemyslím si, že tyto jsou připraveny a schopny takovou technologii přijmout a provozovat. Ale myslím si, že je zde cesta vytvoření určitých standardizovaných komponentů, které by se např. ve formě určitých balíčků mohly těmto týmům nabídnout. To by dle mého názoru mohla být cesta, jak eliminovat fakt, že nyní máme ve WEC o jeden tovární tým méně. Technologii máme, jen ji potřebujeme nějak dostat i k těm ostatním, protože naším hlavním cílem je rozšíření startovního pole LMP1. Pokud by výrobci měli možnost některé své komponenty nabízet k prodeji soukromým týmům, přineslo by to i jim jistou úsporu v oblasti nákladů.“
André Lotterer se také vyjádřil k současnému trendu zavádění alternativních pohonů v motorsportu: „Vznik seriálu Formule E jsem vnímal hlavně jako jednu z možných cest nové filozofie motorsportu. Nicméně s odchodem Audi z WEC a přesunem jejich aktivit právě do Formule E začínám tuto oblast vnímat i jinak a musím říci, že bych se v budoucnosti nebránil své účasti v tomto nebo podobném seriálu. Je to závodění, které se od toho současného v jistých oblastech odlišuje, ale z pohledu automobilových výrobců to dává smysl, protože v tom spatřují směr jejich dalšího rozvoje a proto sem logicky zaměřují svou pozornost. Samotné závody (Formule E) jsou atraktivní, účastní se jich kvalitní jezdci, konají se ve velkých městech. Nejsou sice až tak vzrušující, jako naše současné WEC, kde máme vozy s výkony až 1000 koní, dosahující šílených rychlostí a ohromného zrychlení. Ale Formule E je na začátku své cesty a v tomto se nám určitě poměrně rychle přiblíží. Je těžké odhadnout rychlost tohoto vývoje, hodně to záleží na vývoji baterií a to je jedna z oblastí, na kterou současní výrobci upírají svou pozornost. S ohledem na budoucí vývoj tyto série nijak nezatracuji, a pokud se do nich přesunou všichni nejlepší piloti, chci tam být také já,“ uzavírá André Lotterer.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?