Bývalý pilot nedávno rozpuštěného týmu Audi Sport Team Joest z WEC, který jako jediný z jezdců Audi, získal sedačku v týmu Porsche pro stejnou kategorii prototypů, se vyjádřil k současné situaci v této nejrychlejší třídě vytrvalostního mistrovství světa.
Odstoupení týmu Audi z vytrvalostních závodů vyvolalo diskusi nad dalším směřováním této globální závodní série. Všichni cítí nutnost rozšíření počtu továrních týmů v nejrychlejší kategorii LMP1. André Lotterer se k této situaci vyjádřil pro server motorsport.com a přišel se svým návrhem možného řešení: „Je pochopitelné, že v kategorii LMP1 soukromé týmy, které nedisponují srovnatelnými zdroji, nemohou konkurovat týmům továrním, které vyvíjejí, staví a nasazují prototypy s hybridním pohonem. I kdyby některý výrobce nabídl tuto technologii soukromým týmům, nemyslím si, že tyto jsou připraveny a schopny takovou technologii přijmout a provozovat. Ale myslím si, že je zde cesta vytvoření určitých standardizovaných komponentů, které by se např. ve formě určitých balíčků mohly těmto týmům nabídnout. To by dle mého názoru mohla být cesta, jak eliminovat fakt, že nyní máme ve WEC o jeden tovární tým méně. Technologii máme, jen ji potřebujeme nějak dostat i k těm ostatním, protože naším hlavním cílem je rozšíření startovního pole LMP1. Pokud by výrobci měli možnost některé své komponenty nabízet k prodeji soukromým týmům, přineslo by to i jim jistou úsporu v oblasti nákladů.“
André Lotterer se také vyjádřil k současnému trendu zavádění alternativních pohonů v motorsportu: „Vznik seriálu Formule E jsem vnímal hlavně jako jednu z možných cest nové filozofie motorsportu. Nicméně s odchodem Audi z WEC a přesunem jejich aktivit právě do Formule E začínám tuto oblast vnímat i jinak a musím říci, že bych se v budoucnosti nebránil své účasti v tomto nebo podobném seriálu. Je to závodění, které se od toho současného v jistých oblastech odlišuje, ale z pohledu automobilových výrobců to dává smysl, protože v tom spatřují směr jejich dalšího rozvoje a proto sem logicky zaměřují svou pozornost. Samotné závody (Formule E) jsou atraktivní, účastní se jich kvalitní jezdci, konají se ve velkých městech. Nejsou sice až tak vzrušující, jako naše současné WEC, kde máme vozy s výkony až 1000 koní, dosahující šílených rychlostí a ohromného zrychlení. Ale Formule E je na začátku své cesty a v tomto se nám určitě poměrně rychle přiblíží. Je těžké odhadnout rychlost tohoto vývoje, hodně to záleží na vývoji baterií a to je jedna z oblastí, na kterou současní výrobci upírají svou pozornost. S ohledem na budoucí vývoj tyto série nijak nezatracuji, a pokud se do nich přesunou všichni nejlepší piloti, chci tam být také já,“ uzavírá André Lotterer.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?