TOP 5 nejlepších jezdců WEC 2016 - kategorie LMGTE

Startovní pole vozů LMGTE je ve WEC poměrně početné
Startovní pole vozů LMGTE je ve WEC poměrně početné, foto: Aston Martin Racing
iM1 30. prosince 2016 21:00
Sdílej:

Třetí pokračování našeho seriálu věnujeme kategorii vozidel LMGTE. Opět vybereme 5 jezdců, kteří byli dle našeho názoru těmi nejlepšími a kteří v průběhu celé sezóny předváděli nejstabilnější výkony. Kterých 5 jmen patří, dle našeho názoru, do nejužšího výběru?

5. Olivier Pla - Chip Ganassi Racing Ford #66

Rok 2015 s Nissanem byl pro tohoto Francouze noční můrou a bylo pěkné pozorovat, jako by Oliviera Pla u Fordu před letošní sezónou polili živou vodou. Několikrát, jako by se Pla upamatoval na předcházející nevydařenou sezónu, ale naopak několikrát dokázal, že je skutečným mistrem volantu. Za zmínku stojí zejména jeho mistrovský výkon v Le Mans (1. místo), nebo ve Fuji či v Šanghaji (v obou závodech druhý).

4. James Calado - AF Corse Ferrari #51

Bývalý mistr GP2 a testovací jezdec stáje Sahara Force India F1 přišel před sezónou 2016 k Ferrari, kde vytvořil dvojici s velezkušeným Gianmaria Brunim. Hned ve svém druhém vytrvalostním závodě ve SPA-Francorchamps sahal Calado po vítězství, ale technická závada jej přinutila zajet předčasně k mechanikům. Podobně nevydařený závod v Le Mans však v mladém jezdci vyvolal zdravou ctižádostivost, která vyústila v 6 pódiových umístění ve všech zbývajících závodech sezóny (1x první, 3x druhý, 2x třetí). Mladý Angličan se po boku italského veterána vůbec neztratil a vytvořil s Gianmaria Brunim velmi sehranou a vyrovnanou dvojici.

3. Harry Tincknell - Chip Ganassi Racing Ford #67

Harry Tincknell vstoupil do světa vytrvalostních závodů již v roce 2014, kdy v Silverstone nastoupil do svého prvního ostrého závodu ELMS. A od této chvíle na dráze pokaždé předváděl výborné výkony, na které navázal i v sezóně 2016, která byla jeho první ve WEC. Jen málo současných jezdců se může pyšnit podobnou řadou vytrvalostních úspěchů: šampion ELMS, vítěz Le Mans, vítěz dvou závodů WEC LMGTE Pro - to vše v sezónách 2014 - 16. Svůj vysoký standard předváděl Tincknell po celou sezónu 2016, kdy stanul celkem 3x na pódiu a z toho hned 2x na stupínku nejvyšším a k tomu získal i jednu Pole position. Jeho absolutní sebejistota jej činí velmi atraktivním a spolehlivým jezdcem, kterého Fordu závidí nejedna konkurenční stáj.

2. Nicki Thiim - Aston Martin Racing #95

Dánský vytrvalec Nicki Thiim si letos prošel rozporuplnou sezónou. Vítěz seriálu Porsche Supercup a vítěz Le Mans (LMGTE Am 2014) vytvořil v letošní sezóně stabilní dvojici se svým krajanem Marco Sorensenem, ale jejich výkony na závodní dráze nebyly z počátku sezóny nijak omračující. Obzvláště propadák ve SPA-Francorchamps byl závodem, který Thiimovu sebevědomí zasadil bolestivou ránu. Sám jezdec prozradil, že měl po závodě dosti trudomyslné období, které však jakoby mávnutím kouzelného proutku vystřídala 4 pódiová umístění v řadě, která byla doplněna ziskem dvou Pole position. Pak sice došlo opět k mírnému poklesu formy, ale vítězství v posledním závodě v Bahrajnu znamenalo zisk koruny letošního šampiona profesionální kategorie LMGTE.

1. Gianmaria Bruni - AF Corse Ferrari #51

Gianmaria Bruni patří k největším italským okruhovým závodníkům současnosti. A nic na tom nemění ani několik letošních neúspěchů, ze kterých však italská stáj vinila pořadatele, resp. nastavení technických handicapů z důvodu vyrovnání výkonnosti mezi vozy s přeplňovanými a nepřeplňovanými pohonnými jednotkami. Z celkové bilance sedmi pódiových umístění v sezóně 2016 (1x první, 4x druhý, 2x třetí) a jedné Pole position vyčnívají zejména jeho úžasné výkony v Silverstone a na Nürburgringu, kde Bruni zajížděl impozantní časy. Neméně důležitá je také jeho práce na vývoji závodního vozu, kde uplatňuje své dlouholeté zkušenosti jakožto tovární jezdec Ferrari.

Pokud nesouhlasíte s naším výběrem a máte na složení TOP 5 jiný názor, napište jej v diskusi pod článkem.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.