Třetí pokračování našeho seriálu věnujeme kategorii vozidel LMGTE. Opět vybereme 5 jezdců, kteří byli dle našeho názoru těmi nejlepšími a kteří v průběhu celé sezóny předváděli nejstabilnější výkony. Kterých 5 jmen patří, dle našeho názoru, do nejužšího výběru?
5. Olivier Pla - Chip Ganassi Racing Ford #66
Rok 2015 s Nissanem byl pro tohoto Francouze noční můrou a bylo pěkné pozorovat, jako by Oliviera Pla u Fordu před letošní sezónou polili živou vodou. Několikrát, jako by se Pla upamatoval na předcházející nevydařenou sezónu, ale naopak několikrát dokázal, že je skutečným mistrem volantu. Za zmínku stojí zejména jeho mistrovský výkon v Le Mans (1. místo), nebo ve Fuji či v Šanghaji (v obou závodech druhý).
4. James Calado - AF Corse Ferrari #51
Bývalý mistr GP2 a testovací jezdec stáje Sahara Force India F1 přišel před sezónou 2016 k Ferrari, kde vytvořil dvojici s velezkušeným Gianmaria Brunim. Hned ve svém druhém vytrvalostním závodě ve SPA-Francorchamps sahal Calado po vítězství, ale technická závada jej přinutila zajet předčasně k mechanikům. Podobně nevydařený závod v Le Mans však v mladém jezdci vyvolal zdravou ctižádostivost, která vyústila v 6 pódiových umístění ve všech zbývajících závodech sezóny (1x první, 3x druhý, 2x třetí). Mladý Angličan se po boku italského veterána vůbec neztratil a vytvořil s Gianmaria Brunim velmi sehranou a vyrovnanou dvojici.
3. Harry Tincknell - Chip Ganassi Racing Ford #67
Harry Tincknell vstoupil do světa vytrvalostních závodů již v roce 2014, kdy v Silverstone nastoupil do svého prvního ostrého závodu ELMS. A od této chvíle na dráze pokaždé předváděl výborné výkony, na které navázal i v sezóně 2016, která byla jeho první ve WEC. Jen málo současných jezdců se může pyšnit podobnou řadou vytrvalostních úspěchů: šampion ELMS, vítěz Le Mans, vítěz dvou závodů WEC LMGTE Pro - to vše v sezónách 2014 - 16. Svůj vysoký standard předváděl Tincknell po celou sezónu 2016, kdy stanul celkem 3x na pódiu a z toho hned 2x na stupínku nejvyšším a k tomu získal i jednu Pole position. Jeho absolutní sebejistota jej činí velmi atraktivním a spolehlivým jezdcem, kterého Fordu závidí nejedna konkurenční stáj.
2. Nicki Thiim - Aston Martin Racing #95
Dánský vytrvalec Nicki Thiim si letos prošel rozporuplnou sezónou. Vítěz seriálu Porsche Supercup a vítěz Le Mans (LMGTE Am 2014) vytvořil v letošní sezóně stabilní dvojici se svým krajanem Marco Sorensenem, ale jejich výkony na závodní dráze nebyly z počátku sezóny nijak omračující. Obzvláště propadák ve SPA-Francorchamps byl závodem, který Thiimovu sebevědomí zasadil bolestivou ránu. Sám jezdec prozradil, že měl po závodě dosti trudomyslné období, které však jakoby mávnutím kouzelného proutku vystřídala 4 pódiová umístění v řadě, která byla doplněna ziskem dvou Pole position. Pak sice došlo opět k mírnému poklesu formy, ale vítězství v posledním závodě v Bahrajnu znamenalo zisk koruny letošního šampiona profesionální kategorie LMGTE.
1. Gianmaria Bruni - AF Corse Ferrari #51
Gianmaria Bruni patří k největším italským okruhovým závodníkům současnosti. A nic na tom nemění ani několik letošních neúspěchů, ze kterých však italská stáj vinila pořadatele, resp. nastavení technických handicapů z důvodu vyrovnání výkonnosti mezi vozy s přeplňovanými a nepřeplňovanými pohonnými jednotkami. Z celkové bilance sedmi pódiových umístění v sezóně 2016 (1x první, 4x druhý, 2x třetí) a jedné Pole position vyčnívají zejména jeho úžasné výkony v Silverstone a na Nürburgringu, kde Bruni zajížděl impozantní časy. Neméně důležitá je také jeho práce na vývoji závodního vozu, kde uplatňuje své dlouholeté zkušenosti jakožto tovární jezdec Ferrari.
Pokud nesouhlasíte s naším výběrem a máte na složení TOP 5 jiný názor, napište jej v diskusi pod článkem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.