Třetí pokračování našeho seriálu věnujeme kategorii vozidel LMGTE. Opět vybereme 5 jezdců, kteří byli dle našeho názoru těmi nejlepšími a kteří v průběhu celé sezóny předváděli nejstabilnější výkony. Kterých 5 jmen patří, dle našeho názoru, do nejužšího výběru?
5. Olivier Pla - Chip Ganassi Racing Ford #66
Rok 2015 s Nissanem byl pro tohoto Francouze noční můrou a bylo pěkné pozorovat, jako by Oliviera Pla u Fordu před letošní sezónou polili živou vodou. Několikrát, jako by se Pla upamatoval na předcházející nevydařenou sezónu, ale naopak několikrát dokázal, že je skutečným mistrem volantu. Za zmínku stojí zejména jeho mistrovský výkon v Le Mans (1. místo), nebo ve Fuji či v Šanghaji (v obou závodech druhý).
4. James Calado - AF Corse Ferrari #51
Bývalý mistr GP2 a testovací jezdec stáje Sahara Force India F1 přišel před sezónou 2016 k Ferrari, kde vytvořil dvojici s velezkušeným Gianmaria Brunim. Hned ve svém druhém vytrvalostním závodě ve SPA-Francorchamps sahal Calado po vítězství, ale technická závada jej přinutila zajet předčasně k mechanikům. Podobně nevydařený závod v Le Mans však v mladém jezdci vyvolal zdravou ctižádostivost, která vyústila v 6 pódiových umístění ve všech zbývajících závodech sezóny (1x první, 3x druhý, 2x třetí). Mladý Angličan se po boku italského veterána vůbec neztratil a vytvořil s Gianmaria Brunim velmi sehranou a vyrovnanou dvojici.
3. Harry Tincknell - Chip Ganassi Racing Ford #67
Harry Tincknell vstoupil do světa vytrvalostních závodů již v roce 2014, kdy v Silverstone nastoupil do svého prvního ostrého závodu ELMS. A od této chvíle na dráze pokaždé předváděl výborné výkony, na které navázal i v sezóně 2016, která byla jeho první ve WEC. Jen málo současných jezdců se může pyšnit podobnou řadou vytrvalostních úspěchů: šampion ELMS, vítěz Le Mans, vítěz dvou závodů WEC LMGTE Pro - to vše v sezónách 2014 - 16. Svůj vysoký standard předváděl Tincknell po celou sezónu 2016, kdy stanul celkem 3x na pódiu a z toho hned 2x na stupínku nejvyšším a k tomu získal i jednu Pole position. Jeho absolutní sebejistota jej činí velmi atraktivním a spolehlivým jezdcem, kterého Fordu závidí nejedna konkurenční stáj.
2. Nicki Thiim - Aston Martin Racing #95
Dánský vytrvalec Nicki Thiim si letos prošel rozporuplnou sezónou. Vítěz seriálu Porsche Supercup a vítěz Le Mans (LMGTE Am 2014) vytvořil v letošní sezóně stabilní dvojici se svým krajanem Marco Sorensenem, ale jejich výkony na závodní dráze nebyly z počátku sezóny nijak omračující. Obzvláště propadák ve SPA-Francorchamps byl závodem, který Thiimovu sebevědomí zasadil bolestivou ránu. Sám jezdec prozradil, že měl po závodě dosti trudomyslné období, které však jakoby mávnutím kouzelného proutku vystřídala 4 pódiová umístění v řadě, která byla doplněna ziskem dvou Pole position. Pak sice došlo opět k mírnému poklesu formy, ale vítězství v posledním závodě v Bahrajnu znamenalo zisk koruny letošního šampiona profesionální kategorie LMGTE.
1. Gianmaria Bruni - AF Corse Ferrari #51
Gianmaria Bruni patří k největším italským okruhovým závodníkům současnosti. A nic na tom nemění ani několik letošních neúspěchů, ze kterých však italská stáj vinila pořadatele, resp. nastavení technických handicapů z důvodu vyrovnání výkonnosti mezi vozy s přeplňovanými a nepřeplňovanými pohonnými jednotkami. Z celkové bilance sedmi pódiových umístění v sezóně 2016 (1x první, 4x druhý, 2x třetí) a jedné Pole position vyčnívají zejména jeho úžasné výkony v Silverstone a na Nürburgringu, kde Bruni zajížděl impozantní časy. Neméně důležitá je také jeho práce na vývoji závodního vozu, kde uplatňuje své dlouholeté zkušenosti jakožto tovární jezdec Ferrari.
Pokud nesouhlasíte s naším výběrem a máte na složení TOP 5 jiný názor, napište jej v diskusi pod článkem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.