Třetí pokračování našeho seriálu věnujeme kategorii vozidel LMGTE. Opět vybereme 5 jezdců, kteří byli dle našeho názoru těmi nejlepšími a kteří v průběhu celé sezóny předváděli nejstabilnější výkony. Kterých 5 jmen patří, dle našeho názoru, do nejužšího výběru?
5. Olivier Pla - Chip Ganassi Racing Ford #66
Rok 2015 s Nissanem byl pro tohoto Francouze noční můrou a bylo pěkné pozorovat, jako by Oliviera Pla u Fordu před letošní sezónou polili živou vodou. Několikrát, jako by se Pla upamatoval na předcházející nevydařenou sezónu, ale naopak několikrát dokázal, že je skutečným mistrem volantu. Za zmínku stojí zejména jeho mistrovský výkon v Le Mans (1. místo), nebo ve Fuji či v Šanghaji (v obou závodech druhý).
4. James Calado - AF Corse Ferrari #51
Bývalý mistr GP2 a testovací jezdec stáje Sahara Force India F1 přišel před sezónou 2016 k Ferrari, kde vytvořil dvojici s velezkušeným Gianmaria Brunim. Hned ve svém druhém vytrvalostním závodě ve SPA-Francorchamps sahal Calado po vítězství, ale technická závada jej přinutila zajet předčasně k mechanikům. Podobně nevydařený závod v Le Mans však v mladém jezdci vyvolal zdravou ctižádostivost, která vyústila v 6 pódiových umístění ve všech zbývajících závodech sezóny (1x první, 3x druhý, 2x třetí). Mladý Angličan se po boku italského veterána vůbec neztratil a vytvořil s Gianmaria Brunim velmi sehranou a vyrovnanou dvojici.
3. Harry Tincknell - Chip Ganassi Racing Ford #67
Harry Tincknell vstoupil do světa vytrvalostních závodů již v roce 2014, kdy v Silverstone nastoupil do svého prvního ostrého závodu ELMS. A od této chvíle na dráze pokaždé předváděl výborné výkony, na které navázal i v sezóně 2016, která byla jeho první ve WEC. Jen málo současných jezdců se může pyšnit podobnou řadou vytrvalostních úspěchů: šampion ELMS, vítěz Le Mans, vítěz dvou závodů WEC LMGTE Pro - to vše v sezónách 2014 - 16. Svůj vysoký standard předváděl Tincknell po celou sezónu 2016, kdy stanul celkem 3x na pódiu a z toho hned 2x na stupínku nejvyšším a k tomu získal i jednu Pole position. Jeho absolutní sebejistota jej činí velmi atraktivním a spolehlivým jezdcem, kterého Fordu závidí nejedna konkurenční stáj.
2. Nicki Thiim - Aston Martin Racing #95
Dánský vytrvalec Nicki Thiim si letos prošel rozporuplnou sezónou. Vítěz seriálu Porsche Supercup a vítěz Le Mans (LMGTE Am 2014) vytvořil v letošní sezóně stabilní dvojici se svým krajanem Marco Sorensenem, ale jejich výkony na závodní dráze nebyly z počátku sezóny nijak omračující. Obzvláště propadák ve SPA-Francorchamps byl závodem, který Thiimovu sebevědomí zasadil bolestivou ránu. Sám jezdec prozradil, že měl po závodě dosti trudomyslné období, které však jakoby mávnutím kouzelného proutku vystřídala 4 pódiová umístění v řadě, která byla doplněna ziskem dvou Pole position. Pak sice došlo opět k mírnému poklesu formy, ale vítězství v posledním závodě v Bahrajnu znamenalo zisk koruny letošního šampiona profesionální kategorie LMGTE.
1. Gianmaria Bruni - AF Corse Ferrari #51
Gianmaria Bruni patří k největším italským okruhovým závodníkům současnosti. A nic na tom nemění ani několik letošních neúspěchů, ze kterých však italská stáj vinila pořadatele, resp. nastavení technických handicapů z důvodu vyrovnání výkonnosti mezi vozy s přeplňovanými a nepřeplňovanými pohonnými jednotkami. Z celkové bilance sedmi pódiových umístění v sezóně 2016 (1x první, 4x druhý, 2x třetí) a jedné Pole position vyčnívají zejména jeho úžasné výkony v Silverstone a na Nürburgringu, kde Bruni zajížděl impozantní časy. Neméně důležitá je také jeho práce na vývoji závodního vozu, kde uplatňuje své dlouholeté zkušenosti jakožto tovární jezdec Ferrari.
Pokud nesouhlasíte s naším výběrem a máte na složení TOP 5 jiný názor, napište jej v diskusi pod článkem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.