32 letý vítěz Le Mans 2015 Nick Tandy usedne v sezóně 2017 do mistrovského prototypu Porsche 919 Hybrid s #1. Po boku Neela Janiho a André Lotterera absolvuje poprvé celou sezónu World Endurance Championship. Jaké jsou jeho pocity, jak se připravuje a co od nadcházející sezóny očekává?
„Moje angažmá u Porsche má čtyři roviny,“ svěřil se Nick Tandy. „Za prvé - dostal jsem šanci odjet kompletní vytrvalostní mistrovství světa. To jsem doposud nikdy neměl. Vždy jsem do World Endurance Championship nahlédl, odjel jsem nějaký ten závod, ale kompletní sezónu jsem v žádné kategorii nikdy nejel.“
„Za druhé - znovu se vracím do Le Mans v LMP1. Když jsem zde v roce 2015 vyhrál, bylo to něco neopakovatelného. Celá ta atmosféra je ohromná. Ten závod si žije svým vlastním životem, všichni jsou jakoby vtaženi do jiného prostoru. Je zde kombinace úplně všeho, co můžete na okruzích zažít. A já jsem měl to štěstí, že jsem tento závod vyhrál absolutně. To je něco, co vás dostane do úplně jiné dimenze. Ten pocit se nedá popsat slovy.“
„Za třetí - jsem součástí týmu, který bude obhajovat mistrovský titul a zároveň členem posádky, která bude obhajovat jezdecký titul. Všichni členové týmu jsou velmi zkušení, moji spolujezdci jsou ti nejlepší, které jsem mohl získat a samozřejmě budeme mít to nejlepší auto v celém startovním poli. To je doslova vražedná kombinace, budeme velmi silní a já už se moc těším.“
„A konečně za čtvrté - v letošní sezóně jsem závodil především v americkém seriálu IMSA. Byla to má první sezóna v kariéře, kdy jsem neodjel jediný svůj závod ve Velké Británii. Přitom závody na domácích tratích miluji. Proto už se těším na duben, kdy se s Porsche LMP1 svezu v Silverstone v rámci prvního závodu sezóny WEC 2017. Závodit na britské trati v nejvyšší třídě motorsportu, to bude opravdu skvělé. Už se nemohu dočkat.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?