32 letý vítěz Le Mans 2015 Nick Tandy usedne v sezóně 2017 do mistrovského prototypu Porsche 919 Hybrid s #1. Po boku Neela Janiho a André Lotterera absolvuje poprvé celou sezónu World Endurance Championship. Jaké jsou jeho pocity, jak se připravuje a co od nadcházející sezóny očekává?
„Moje angažmá u Porsche má čtyři roviny,“ svěřil se Nick Tandy. „Za prvé - dostal jsem šanci odjet kompletní vytrvalostní mistrovství světa. To jsem doposud nikdy neměl. Vždy jsem do World Endurance Championship nahlédl, odjel jsem nějaký ten závod, ale kompletní sezónu jsem v žádné kategorii nikdy nejel.“
„Za druhé - znovu se vracím do Le Mans v LMP1. Když jsem zde v roce 2015 vyhrál, bylo to něco neopakovatelného. Celá ta atmosféra je ohromná. Ten závod si žije svým vlastním životem, všichni jsou jakoby vtaženi do jiného prostoru. Je zde kombinace úplně všeho, co můžete na okruzích zažít. A já jsem měl to štěstí, že jsem tento závod vyhrál absolutně. To je něco, co vás dostane do úplně jiné dimenze. Ten pocit se nedá popsat slovy.“
„Za třetí - jsem součástí týmu, který bude obhajovat mistrovský titul a zároveň členem posádky, která bude obhajovat jezdecký titul. Všichni členové týmu jsou velmi zkušení, moji spolujezdci jsou ti nejlepší, které jsem mohl získat a samozřejmě budeme mít to nejlepší auto v celém startovním poli. To je doslova vražedná kombinace, budeme velmi silní a já už se moc těším.“
„A konečně za čtvrté - v letošní sezóně jsem závodil především v americkém seriálu IMSA. Byla to má první sezóna v kariéře, kdy jsem neodjel jediný svůj závod ve Velké Británii. Přitom závody na domácích tratích miluji. Proto už se těším na duben, kdy se s Porsche LMP1 svezu v Silverstone v rámci prvního závodu sezóny WEC 2017. Závodit na britské trati v nejvyšší třídě motorsportu, to bude opravdu skvělé. Už se nemohu dočkat.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?