Rozhovor s novou posilou týmu Porsche LMP1 Nickem Tandym

Nick Tandy přesedne z GTE vozu 911RSR do prototypu LMP1 919 Hybrid
Nick Tandy přesedne z GTE vozu 911RSR do prototypu LMP1 919 Hybrid, foto: Porsche
iM1 20. prosince 2016 12:35
Sdílej:

32 letý vítěz Le Mans 2015 Nick Tandy usedne v sezóně 2017 do mistrovského prototypu Porsche 919 Hybrid s #1. Po boku Neela Janiho a André Lotterera absolvuje poprvé celou sezónu World Endurance Championship. Jaké jsou jeho pocity, jak se připravuje a co od nadcházející sezóny očekává?

„Moje angažmá u Porsche má čtyři roviny,“ svěřil se Nick Tandy. „Za prvé - dostal jsem šanci odjet kompletní vytrvalostní mistrovství světa. To jsem doposud nikdy neměl. Vždy jsem do World Endurance Championship nahlédl, odjel jsem nějaký ten závod, ale kompletní sezónu jsem v žádné kategorii nikdy nejel.“

„Za druhé - znovu se vracím do Le Mans v LMP1. Když jsem zde v roce 2015 vyhrál, bylo to něco neopakovatelného. Celá ta atmosféra je ohromná. Ten závod si žije svým vlastním životem, všichni jsou jakoby vtaženi do jiného prostoru. Je zde kombinace úplně všeho, co můžete na okruzích zažít. A já jsem měl to štěstí, že jsem tento závod vyhrál absolutně. To je něco, co vás dostane do úplně jiné dimenze. Ten pocit se nedá popsat slovy.“

„Za třetí - jsem součástí týmu, který bude obhajovat mistrovský titul a zároveň členem posádky, která bude obhajovat jezdecký titul. Všichni členové týmu jsou velmi zkušení, moji spolujezdci jsou ti nejlepší, které jsem mohl získat a samozřejmě budeme mít to nejlepší auto v celém startovním poli. To je doslova vražedná kombinace, budeme velmi silní a já už se moc těším.“

„A konečně za čtvrté - v letošní sezóně jsem závodil především v americkém seriálu IMSA. Byla to má první sezóna v kariéře, kdy jsem neodjel jediný svůj závod ve Velké Británii. Přitom závody na domácích tratích miluji. Proto už se těším na duben, kdy se s Porsche LMP1 svezu v Silverstone v rámci prvního závodu sezóny WEC 2017. Závodit na britské trati v nejvyšší třídě motorsportu, to bude opravdu skvělé. Už se nemohu dočkat.“

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?