Alex Lynn, který se ve stáji Williams Martini Racing podílel na vývoji monopostů Formule 1, upírá svou pozornost k World Endurance Championship. Rád by v tomto seriálu odjezdil všechny závody v některém voze kategorie LMP1 nebo LMGTE. Jaké jsou jeho šance?
Britský pilot Alex Lynn se minulý víkend v Abu Dhabi nechal slyšet, že chce svou kariéru nasměrovat k vytrvalostnímu mistrovství světa. Poté, co v týmu Manor absolvoval v kategorii LMP2 v právě ukončené sezóně 3 závody, účastnil se závěrečného testu s vozem týmu Aston Martin Racing.
„Sportovní vozy jsou kategorií, která mne velmi přitahuje,“ uvedl Alex Lynn. „Ve WEC jsem odjel 3 závody a mám za sebou i testování s Aston Martin a to je disciplína, u které bych chtěl zůstat. Nyní je mou snahou získat místo v některém týmu, ideálně továrním. V příštím roce se chci prosadit v kategorii LMP1 nebo GTE,“ popsal Lynn své priority.
Ohledně LMP1 má Alex Lynn celkem slušnou šanci na místo ve třetím voze Toyoty v závodě Le Mans. Toyota již naznačila, že počítá pro tento závod s nasazením třetího prototypu, aby tak v maximální možné míře posílila své šance na vítězství v tomto prestižním závodě sezóny (konkurenční Porsche je k nasazení třetího vozu zatím stále shovívavé). Alex Lynn má v Toyotě svého velkého zastánce v osobě Alexe Wurtze a také má za sebou velmi slušný výsledek při testech, které na konci sezóny 2015 absolvoval s vozem TS040 Hybrid. Mimo to se v rámci zimní přípravy Toyoty účastnil i jejího předsezónního testování. „Vše záleží na tom, kolik hybridních vozů tovární týmy v Le Mans skutečně nasadí,“ okomentoval své šance Alex Lynn.
Mimo svět vytrvalostních závodů je jméno Alexe Lynna spojené také s týmem e.dams, který nasazuje vozy v závodech Formule E.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?