Alex Lynn, který se ve stáji Williams Martini Racing podílel na vývoji monopostů Formule 1, upírá svou pozornost k World Endurance Championship. Rád by v tomto seriálu odjezdil všechny závody v některém voze kategorie LMP1 nebo LMGTE. Jaké jsou jeho šance?
Britský pilot Alex Lynn se minulý víkend v Abu Dhabi nechal slyšet, že chce svou kariéru nasměrovat k vytrvalostnímu mistrovství světa. Poté, co v týmu Manor absolvoval v kategorii LMP2 v právě ukončené sezóně 3 závody, účastnil se závěrečného testu s vozem týmu Aston Martin Racing.
„Sportovní vozy jsou kategorií, která mne velmi přitahuje,“ uvedl Alex Lynn. „Ve WEC jsem odjel 3 závody a mám za sebou i testování s Aston Martin a to je disciplína, u které bych chtěl zůstat. Nyní je mou snahou získat místo v některém týmu, ideálně továrním. V příštím roce se chci prosadit v kategorii LMP1 nebo GTE,“ popsal Lynn své priority.
Ohledně LMP1 má Alex Lynn celkem slušnou šanci na místo ve třetím voze Toyoty v závodě Le Mans. Toyota již naznačila, že počítá pro tento závod s nasazením třetího prototypu, aby tak v maximální možné míře posílila své šance na vítězství v tomto prestižním závodě sezóny (konkurenční Porsche je k nasazení třetího vozu zatím stále shovívavé). Alex Lynn má v Toyotě svého velkého zastánce v osobě Alexe Wurtze a také má za sebou velmi slušný výsledek při testech, které na konci sezóny 2015 absolvoval s vozem TS040 Hybrid. Mimo to se v rámci zimní přípravy Toyoty účastnil i jejího předsezónního testování. „Vše záleží na tom, kolik hybridních vozů tovární týmy v Le Mans skutečně nasadí,“ okomentoval své šance Alex Lynn.
Mimo svět vytrvalostních závodů je jméno Alexe Lynna spojené také s týmem e.dams, který nasazuje vozy v závodech Formule E.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?