Tým Aston Martin Racing nastupoval do finálového závodu v Bahrajnu s velkou šancí na zisk minimálně 2 mistrovských titulů. Nakonec si odváží titul jediný. Co se stalo?
Před závodem v Bahrajnu měl Aston Martin na druhém místě v poháru značek ztrátu pouhých 10 bodů na vedoucí Ferrari. V šampionátu profesionálních jezdců drželo první příčku tovární duo Marco Sorensen a Nicki Thiim s náskokem 12 bodů a v amatérské kategorii bylo trio Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda druhé se ztrátou 25 bodů. Nejblíže k titulu měla podle uvedených údajů dvojice profesionálů Sorensen/Thiim, ale s ohledem na výsledky posledních závodů nebyl nereálný ani pohár konstruktérů a ani amatérský titul. Ve velmi dobře rozjetém závodě však nejprve pohasly šance amatérské posádky, která ze závodu odstoupila pro závadu motoru a vzápětí si další smolný okamžik vybrala i doposud vedoucí posádka Darren Turner/ Jonathan Adam (#97), čímž se definitivně rozplynul i pohár konstruktérů. Rázem Astonu zůstalo v závodě pouze jediné želízko v ohni. Celý tým se v tu chvíli soustředil na dánské piloty a v maximální možné míře je podporoval na jejich cestě za vítězstvím. Nakonec vše dobře dopadlo, posádka #95 odolala mohutnému tlaku Ferrari v posledních kolech a Nicki Thiim projel po 6 hodinách cílem necelých 13 sekund před svými pronásledovateli a největšími rivaly ze stáje AF Corse Ferrari. Díky tomuto výkonu posádka Marco Sorensen, Nicki Thiim vystoupila na nejvyšší stupínek bahrajnského pódia, ale současně získala i letošní mistrovský titul mezi jezdci třídy LMGTE.
Paul Howarth, šéf týmu: „Pokud mluvíme o dnešním úspěchu, máme tím na mysli zároveň i úspěch Aston Martin Racing v celé sezóně. Nicki a Marco zakončili letošní sezónu fantastickým výkonem a s vítězstvím v závodě získali jezdecký titul. Jejich dnešní výkon a způsob, jakým ho dosáhli, to předváděli po celou sezónu. Díky jim se tým Aston Martin vrací domů s velkou hrdostí nad dosaženými úspěchy.“
Nicki Thiim: „Jak už jsem říkal mnohokrát dříve, před letošní sezónou jsem ve své kariéře udělal několik zásadních změn. Postavili jsme v Aston Martin Racing nový tým s novýmy partnery Total a Dunlop. Svému spolujezdci jsem řekl, že by bylo úžasné vyhrát v této dánské sestavě a nyní máme svůj první titul s Aston Martin. Právě jsem dokončil své poslední dva stinty, takže se ještě musím trochu uklidnit a vydechnout si, ale určitě se dostaví ty správné emoce.“ Po chvíli odpočinku Thiim dodal: „Stálost našich výkonů v průběhu celé sezóny byla úžasná, měli jsme skvělé auto a progrese, kterou jsme dosáhli společně s našimi novými partnery Totalem a Dunlopem, byla neuvěřitelná. Být na čele hned v prvním roce fungování nového týmu, s novými partnery v klíčových oblastech a vyrovnat se s některými velkými a zavedenými týmy, to je opravdu něco ohromného. Proto jsem tak šťastný, když se podívám, s čím a jak jsme tohoto úspěchu dosáhli.“
Marco Sorensen: „Je to naprosto úžasné vyhrát celý šampionát a chci říct, že je ještě úžasnější, že se mi to podařilo s Nikim, který je stejně, jako já, Dán. Když nám bylo 10 let, závodili jsme proti sobě na motokárách a teď jsme tady společně v Aston Martinu vyhráli šampionát. To je prostě fantazie. Nikdy jsem nevěřil, že bychom mohli být zase spolu a nyní jsme se znovu sešli v jednom týmu. Na začátku sezóny k nám přišlo mnoho nových partnerů a všechno to do sebe perfektně zapadlo. Jsem hrdý na celý tým a stále tomu nemohu uvěřit.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?