Tým Aston Martin Racing nastupoval do finálového závodu v Bahrajnu s velkou šancí na zisk minimálně 2 mistrovských titulů. Nakonec si odváží titul jediný. Co se stalo?
Před závodem v Bahrajnu měl Aston Martin na druhém místě v poháru značek ztrátu pouhých 10 bodů na vedoucí Ferrari. V šampionátu profesionálních jezdců drželo první příčku tovární duo Marco Sorensen a Nicki Thiim s náskokem 12 bodů a v amatérské kategorii bylo trio Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda druhé se ztrátou 25 bodů. Nejblíže k titulu měla podle uvedených údajů dvojice profesionálů Sorensen/Thiim, ale s ohledem na výsledky posledních závodů nebyl nereálný ani pohár konstruktérů a ani amatérský titul. Ve velmi dobře rozjetém závodě však nejprve pohasly šance amatérské posádky, která ze závodu odstoupila pro závadu motoru a vzápětí si další smolný okamžik vybrala i doposud vedoucí posádka Darren Turner/ Jonathan Adam (#97), čímž se definitivně rozplynul i pohár konstruktérů. Rázem Astonu zůstalo v závodě pouze jediné želízko v ohni. Celý tým se v tu chvíli soustředil na dánské piloty a v maximální možné míře je podporoval na jejich cestě za vítězstvím. Nakonec vše dobře dopadlo, posádka #95 odolala mohutnému tlaku Ferrari v posledních kolech a Nicki Thiim projel po 6 hodinách cílem necelých 13 sekund před svými pronásledovateli a největšími rivaly ze stáje AF Corse Ferrari. Díky tomuto výkonu posádka Marco Sorensen, Nicki Thiim vystoupila na nejvyšší stupínek bahrajnského pódia, ale současně získala i letošní mistrovský titul mezi jezdci třídy LMGTE.
Paul Howarth, šéf týmu: „Pokud mluvíme o dnešním úspěchu, máme tím na mysli zároveň i úspěch Aston Martin Racing v celé sezóně. Nicki a Marco zakončili letošní sezónu fantastickým výkonem a s vítězstvím v závodě získali jezdecký titul. Jejich dnešní výkon a způsob, jakým ho dosáhli, to předváděli po celou sezónu. Díky jim se tým Aston Martin vrací domů s velkou hrdostí nad dosaženými úspěchy.“
Nicki Thiim: „Jak už jsem říkal mnohokrát dříve, před letošní sezónou jsem ve své kariéře udělal několik zásadních změn. Postavili jsme v Aston Martin Racing nový tým s novýmy partnery Total a Dunlop. Svému spolujezdci jsem řekl, že by bylo úžasné vyhrát v této dánské sestavě a nyní máme svůj první titul s Aston Martin. Právě jsem dokončil své poslední dva stinty, takže se ještě musím trochu uklidnit a vydechnout si, ale určitě se dostaví ty správné emoce.“ Po chvíli odpočinku Thiim dodal: „Stálost našich výkonů v průběhu celé sezóny byla úžasná, měli jsme skvělé auto a progrese, kterou jsme dosáhli společně s našimi novými partnery Totalem a Dunlopem, byla neuvěřitelná. Být na čele hned v prvním roce fungování nového týmu, s novými partnery v klíčových oblastech a vyrovnat se s některými velkými a zavedenými týmy, to je opravdu něco ohromného. Proto jsem tak šťastný, když se podívám, s čím a jak jsme tohoto úspěchu dosáhli.“
Marco Sorensen: „Je to naprosto úžasné vyhrát celý šampionát a chci říct, že je ještě úžasnější, že se mi to podařilo s Nikim, který je stejně, jako já, Dán. Když nám bylo 10 let, závodili jsme proti sobě na motokárách a teď jsme tady společně v Aston Martinu vyhráli šampionát. To je prostě fantazie. Nikdy jsem nevěřil, že bychom mohli být zase spolu a nyní jsme se znovu sešli v jednom týmu. Na začátku sezóny k nám přišlo mnoho nových partnerů a všechno to do sebe perfektně zapadlo. Jsem hrdý na celý tým a stále tomu nemohu uvěřit.“
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.