Tým Aston Martin Racing nastupoval do finálového závodu v Bahrajnu s velkou šancí na zisk minimálně 2 mistrovských titulů. Nakonec si odváží titul jediný. Co se stalo?
Před závodem v Bahrajnu měl Aston Martin na druhém místě v poháru značek ztrátu pouhých 10 bodů na vedoucí Ferrari. V šampionátu profesionálních jezdců drželo první příčku tovární duo Marco Sorensen a Nicki Thiim s náskokem 12 bodů a v amatérské kategorii bylo trio Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda druhé se ztrátou 25 bodů. Nejblíže k titulu měla podle uvedených údajů dvojice profesionálů Sorensen/Thiim, ale s ohledem na výsledky posledních závodů nebyl nereálný ani pohár konstruktérů a ani amatérský titul. Ve velmi dobře rozjetém závodě však nejprve pohasly šance amatérské posádky, která ze závodu odstoupila pro závadu motoru a vzápětí si další smolný okamžik vybrala i doposud vedoucí posádka Darren Turner/ Jonathan Adam (#97), čímž se definitivně rozplynul i pohár konstruktérů. Rázem Astonu zůstalo v závodě pouze jediné želízko v ohni. Celý tým se v tu chvíli soustředil na dánské piloty a v maximální možné míře je podporoval na jejich cestě za vítězstvím. Nakonec vše dobře dopadlo, posádka #95 odolala mohutnému tlaku Ferrari v posledních kolech a Nicki Thiim projel po 6 hodinách cílem necelých 13 sekund před svými pronásledovateli a největšími rivaly ze stáje AF Corse Ferrari. Díky tomuto výkonu posádka Marco Sorensen, Nicki Thiim vystoupila na nejvyšší stupínek bahrajnského pódia, ale současně získala i letošní mistrovský titul mezi jezdci třídy LMGTE.
Paul Howarth, šéf týmu: „Pokud mluvíme o dnešním úspěchu, máme tím na mysli zároveň i úspěch Aston Martin Racing v celé sezóně. Nicki a Marco zakončili letošní sezónu fantastickým výkonem a s vítězstvím v závodě získali jezdecký titul. Jejich dnešní výkon a způsob, jakým ho dosáhli, to předváděli po celou sezónu. Díky jim se tým Aston Martin vrací domů s velkou hrdostí nad dosaženými úspěchy.“
Nicki Thiim: „Jak už jsem říkal mnohokrát dříve, před letošní sezónou jsem ve své kariéře udělal několik zásadních změn. Postavili jsme v Aston Martin Racing nový tým s novýmy partnery Total a Dunlop. Svému spolujezdci jsem řekl, že by bylo úžasné vyhrát v této dánské sestavě a nyní máme svůj první titul s Aston Martin. Právě jsem dokončil své poslední dva stinty, takže se ještě musím trochu uklidnit a vydechnout si, ale určitě se dostaví ty správné emoce.“ Po chvíli odpočinku Thiim dodal: „Stálost našich výkonů v průběhu celé sezóny byla úžasná, měli jsme skvělé auto a progrese, kterou jsme dosáhli společně s našimi novými partnery Totalem a Dunlopem, byla neuvěřitelná. Být na čele hned v prvním roce fungování nového týmu, s novými partnery v klíčových oblastech a vyrovnat se s některými velkými a zavedenými týmy, to je opravdu něco ohromného. Proto jsem tak šťastný, když se podívám, s čím a jak jsme tohoto úspěchu dosáhli.“
Marco Sorensen: „Je to naprosto úžasné vyhrát celý šampionát a chci říct, že je ještě úžasnější, že se mi to podařilo s Nikim, který je stejně, jako já, Dán. Když nám bylo 10 let, závodili jsme proti sobě na motokárách a teď jsme tady společně v Aston Martinu vyhráli šampionát. To je prostě fantazie. Nikdy jsem nevěřil, že bychom mohli být zase spolu a nyní jsme se znovu sešli v jednom týmu. Na začátku sezóny k nám přišlo mnoho nových partnerů a všechno to do sebe perfektně zapadlo. Jsem hrdý na celý tým a stále tomu nemohu uvěřit.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.