Tým Aston Martin Racing nastupoval do finálového závodu v Bahrajnu s velkou šancí na zisk minimálně 2 mistrovských titulů. Nakonec si odváží titul jediný. Co se stalo?
Před závodem v Bahrajnu měl Aston Martin na druhém místě v poháru značek ztrátu pouhých 10 bodů na vedoucí Ferrari. V šampionátu profesionálních jezdců drželo první příčku tovární duo Marco Sorensen a Nicki Thiim s náskokem 12 bodů a v amatérské kategorii bylo trio Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda druhé se ztrátou 25 bodů. Nejblíže k titulu měla podle uvedených údajů dvojice profesionálů Sorensen/Thiim, ale s ohledem na výsledky posledních závodů nebyl nereálný ani pohár konstruktérů a ani amatérský titul. Ve velmi dobře rozjetém závodě však nejprve pohasly šance amatérské posádky, která ze závodu odstoupila pro závadu motoru a vzápětí si další smolný okamžik vybrala i doposud vedoucí posádka Darren Turner/ Jonathan Adam (#97), čímž se definitivně rozplynul i pohár konstruktérů. Rázem Astonu zůstalo v závodě pouze jediné želízko v ohni. Celý tým se v tu chvíli soustředil na dánské piloty a v maximální možné míře je podporoval na jejich cestě za vítězstvím. Nakonec vše dobře dopadlo, posádka #95 odolala mohutnému tlaku Ferrari v posledních kolech a Nicki Thiim projel po 6 hodinách cílem necelých 13 sekund před svými pronásledovateli a největšími rivaly ze stáje AF Corse Ferrari. Díky tomuto výkonu posádka Marco Sorensen, Nicki Thiim vystoupila na nejvyšší stupínek bahrajnského pódia, ale současně získala i letošní mistrovský titul mezi jezdci třídy LMGTE.
Paul Howarth, šéf týmu: „Pokud mluvíme o dnešním úspěchu, máme tím na mysli zároveň i úspěch Aston Martin Racing v celé sezóně. Nicki a Marco zakončili letošní sezónu fantastickým výkonem a s vítězstvím v závodě získali jezdecký titul. Jejich dnešní výkon a způsob, jakým ho dosáhli, to předváděli po celou sezónu. Díky jim se tým Aston Martin vrací domů s velkou hrdostí nad dosaženými úspěchy.“
Nicki Thiim: „Jak už jsem říkal mnohokrát dříve, před letošní sezónou jsem ve své kariéře udělal několik zásadních změn. Postavili jsme v Aston Martin Racing nový tým s novýmy partnery Total a Dunlop. Svému spolujezdci jsem řekl, že by bylo úžasné vyhrát v této dánské sestavě a nyní máme svůj první titul s Aston Martin. Právě jsem dokončil své poslední dva stinty, takže se ještě musím trochu uklidnit a vydechnout si, ale určitě se dostaví ty správné emoce.“ Po chvíli odpočinku Thiim dodal: „Stálost našich výkonů v průběhu celé sezóny byla úžasná, měli jsme skvělé auto a progrese, kterou jsme dosáhli společně s našimi novými partnery Totalem a Dunlopem, byla neuvěřitelná. Být na čele hned v prvním roce fungování nového týmu, s novými partnery v klíčových oblastech a vyrovnat se s některými velkými a zavedenými týmy, to je opravdu něco ohromného. Proto jsem tak šťastný, když se podívám, s čím a jak jsme tohoto úspěchu dosáhli.“
Marco Sorensen: „Je to naprosto úžasné vyhrát celý šampionát a chci říct, že je ještě úžasnější, že se mi to podařilo s Nikim, který je stejně, jako já, Dán. Když nám bylo 10 let, závodili jsme proti sobě na motokárách a teď jsme tady společně v Aston Martinu vyhráli šampionát. To je prostě fantazie. Nikdy jsem nevěřil, že bychom mohli být zase spolu a nyní jsme se znovu sešli v jednom týmu. Na začátku sezóny k nám přišlo mnoho nových partnerů a všechno to do sebe perfektně zapadlo. Jsem hrdý na celý tým a stále tomu nemohu uvěřit.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.