Tým Aston Martin Racing nastupoval do finálového závodu v Bahrajnu s velkou šancí na zisk minimálně 2 mistrovských titulů. Nakonec si odváží titul jediný. Co se stalo?
Před závodem v Bahrajnu měl Aston Martin na druhém místě v poháru značek ztrátu pouhých 10 bodů na vedoucí Ferrari. V šampionátu profesionálních jezdců drželo první příčku tovární duo Marco Sorensen a Nicki Thiim s náskokem 12 bodů a v amatérské kategorii bylo trio Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda druhé se ztrátou 25 bodů. Nejblíže k titulu měla podle uvedených údajů dvojice profesionálů Sorensen/Thiim, ale s ohledem na výsledky posledních závodů nebyl nereálný ani pohár konstruktérů a ani amatérský titul. Ve velmi dobře rozjetém závodě však nejprve pohasly šance amatérské posádky, která ze závodu odstoupila pro závadu motoru a vzápětí si další smolný okamžik vybrala i doposud vedoucí posádka Darren Turner/ Jonathan Adam (#97), čímž se definitivně rozplynul i pohár konstruktérů. Rázem Astonu zůstalo v závodě pouze jediné želízko v ohni. Celý tým se v tu chvíli soustředil na dánské piloty a v maximální možné míře je podporoval na jejich cestě za vítězstvím. Nakonec vše dobře dopadlo, posádka #95 odolala mohutnému tlaku Ferrari v posledních kolech a Nicki Thiim projel po 6 hodinách cílem necelých 13 sekund před svými pronásledovateli a největšími rivaly ze stáje AF Corse Ferrari. Díky tomuto výkonu posádka Marco Sorensen, Nicki Thiim vystoupila na nejvyšší stupínek bahrajnského pódia, ale současně získala i letošní mistrovský titul mezi jezdci třídy LMGTE.
Paul Howarth, šéf týmu: „Pokud mluvíme o dnešním úspěchu, máme tím na mysli zároveň i úspěch Aston Martin Racing v celé sezóně. Nicki a Marco zakončili letošní sezónu fantastickým výkonem a s vítězstvím v závodě získali jezdecký titul. Jejich dnešní výkon a způsob, jakým ho dosáhli, to předváděli po celou sezónu. Díky jim se tým Aston Martin vrací domů s velkou hrdostí nad dosaženými úspěchy.“
Nicki Thiim: „Jak už jsem říkal mnohokrát dříve, před letošní sezónou jsem ve své kariéře udělal několik zásadních změn. Postavili jsme v Aston Martin Racing nový tým s novýmy partnery Total a Dunlop. Svému spolujezdci jsem řekl, že by bylo úžasné vyhrát v této dánské sestavě a nyní máme svůj první titul s Aston Martin. Právě jsem dokončil své poslední dva stinty, takže se ještě musím trochu uklidnit a vydechnout si, ale určitě se dostaví ty správné emoce.“ Po chvíli odpočinku Thiim dodal: „Stálost našich výkonů v průběhu celé sezóny byla úžasná, měli jsme skvělé auto a progrese, kterou jsme dosáhli společně s našimi novými partnery Totalem a Dunlopem, byla neuvěřitelná. Být na čele hned v prvním roce fungování nového týmu, s novými partnery v klíčových oblastech a vyrovnat se s některými velkými a zavedenými týmy, to je opravdu něco ohromného. Proto jsem tak šťastný, když se podívám, s čím a jak jsme tohoto úspěchu dosáhli.“
Marco Sorensen: „Je to naprosto úžasné vyhrát celý šampionát a chci říct, že je ještě úžasnější, že se mi to podařilo s Nikim, který je stejně, jako já, Dán. Když nám bylo 10 let, závodili jsme proti sobě na motokárách a teď jsme tady společně v Aston Martinu vyhráli šampionát. To je prostě fantazie. Nikdy jsem nevěřil, že bychom mohli být zase spolu a nyní jsme se znovu sešli v jednom týmu. Na začátku sezóny k nám přišlo mnoho nových partnerů a všechno to do sebe perfektně zapadlo. Jsem hrdý na celý tým a stále tomu nemohu uvěřit.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.