Toyota měla šanci na zisk mistrovského titulu v šampionátu jezdců, ale již kvalifikace naznačila, že to nebude jednoduché. V závodě pak japonské prototypy na své soupeře nestačily.
Před posledním závodem v Bahrajnu měla posádka Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin, Mike Conway teoretickou šanci na zisk jezdeckého titulu, ale start až ze třetí řady napovídal, že to bude velice těžký úkol. V první části závodu jel Kamui Kobayashi v těsném souboji s Audi #7, ale celkem rychle bylo jasné, že Audi jsou v Bahrajnu velice silné. Po první hodině se vlivem kolize propadlo Porsche #6 až za japonskou dvojici, která se v tu chvíli ocitla na 4.(#5) a 5. (#6) místě. Ani přes klesající teploty po západu slunce se Toyotám přes veškerou snahu jednotlivých pilotů nedařilo stáhnout mezeru na čelo závodu. Cílem projel Sébastien Buemi (#5) s jednokolovou ztrátou na vítěze na čtvrtém místě a Mike Conway #6 o dalších 38,6 sekundy zpět na páté pozici.
Toyota získala v letošním roce celkem 7 pódiových umístění, z toho jedno nejvyšší a šampionát zakončila na třetím místě v poháru konstruktérů. Tým chce na poslední nevydařený závod i celou letošní sezónu rychle zapomenout a co nejdříve se zaměřit na přípravu pro rok 2017.
Toshio Sato, prezident týmu: „Doufali jsme, že v tomto závodě získáme daleko více. Dali jsme do toho vše, ale opět se ukázalo, že naše rychlost nebyla dostatečná ve srovnání s výjimečným výkonem Audi. Byl to nejenom poslední závod velmi náročné sezóny, ale byl také poslední pro našeho velkého konkurenta. Budou mám chybět konkurenční souboje tří značek v kategorii LMP1. Gratulujeme Audi k vítěznému zakončení jejich dlouhé éry ve WEC a gratulujeme také jezdců Porsche #2 k zisku jezdeckého titulu. Nyní se již začneme připravovat na sezónu 2017, kdy se na okruhy vrátíme daleko silnější a připraveni tvrdě bojovat o čelo.“
Anthony Davidson (Toyota #5): „Byl to pro nás frustrující závod. Dali jsme do toho vše, ale neměli jsme rychlost na to, abychom bojovali o pódium. Je to smutné takto zakončit sezónu, ale nebyl to pro nás dobrý rok, takže jsem rád, že už je konec. Chci pogratulovat nejen posádce Porsche #2, ale také celému týmu Audi. Byl to velmi působivý výkon, který nastavuje laťku pro příští sezónu hodně vysoko.“
Sébastien Buemi (Toyota #5): „V tomto posledním závodě sezóny jsem rád, že Audi získalo double. Rádi bychom my byli na pódiu, ale neměli jsme dnes potřebnou rychlost. Doufali jsme, že naši kolegové budou mít šanci bojovat o jezdecký titul, ale to se o tomto víkendu nepovedlo.“
Kazuki Nakajima (Toyota #5): „V prvé řadě to byla dobrá práce pro kluky z Porsche #2 a gratulujeme Audi k zisku double. Pro nás to byl těžký závod, protože jsme neměli tempo pro boj na čele. Vozy Audi byly v podstatě nedostižné. S chováním vozu jsem byl vcelku spokojený, odvedli jsme dobrou práci, jen ta rychlost.“
Stéphane Sarrazin (Toyota #6): „Je smutné zakončit sezónu mimo pódium. Byl to pro nás obtížný závod, neměli jsme z auta dobrý pocit. Audi odvedlo neuvěřitelnou práci, zvládli to famózně. Výborně si vedlo i Porsche #2. Hodně rychlí jsme byli v Mexiku, měli jsme i další dobré výsledky a samozřejmě vítězství ve Fuji. Celý tým odváděl skvělou práci, hodně jsme si to letos užili a pro mě to byla pozitivní sezóna.“
Mike Conway (Toyota #6): „Opravdu to dnes bylo těžké. Mysleli jsme si, že budeme blíž a budeme bojovat o čelo, ale Audi bylo hodně silné. Bylo to působivé. Gratulujeme také Porsche #2 k jezdeckému titulu. Ke konci závodu jsem to měl hodně složité, protože do vozu se mi dostalo hodně žmolků gumy z pneumatik a já jsem ztrácel přítlak na přední nápravě. Tým má být v této sezóně na co hrdý, je třeba se na to zpětně podívat pozitivně.“
Kamui Kobayashi (Toyota #6): „Gratuluji Audi k vítězství v jejich posledním závodě a samozřejmě také Porsche #2 k zisku titulu. Bojovali jsme s nimi po celou sezónu až do konce, ale bohužel se nám to dnes nepovedlo. Je to škoda, že jsme zde skončili až šestí, ale neměli jsme takový výkon, v jaký jsme doufali. Jsme z tohoto výsledku smutní, ale vrátíme se v plné síle.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.