Toyota měla šanci na zisk mistrovského titulu v šampionátu jezdců, ale již kvalifikace naznačila, že to nebude jednoduché. V závodě pak japonské prototypy na své soupeře nestačily.
Před posledním závodem v Bahrajnu měla posádka Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin, Mike Conway teoretickou šanci na zisk jezdeckého titulu, ale start až ze třetí řady napovídal, že to bude velice těžký úkol. V první části závodu jel Kamui Kobayashi v těsném souboji s Audi #7, ale celkem rychle bylo jasné, že Audi jsou v Bahrajnu velice silné. Po první hodině se vlivem kolize propadlo Porsche #6 až za japonskou dvojici, která se v tu chvíli ocitla na 4.(#5) a 5. (#6) místě. Ani přes klesající teploty po západu slunce se Toyotám přes veškerou snahu jednotlivých pilotů nedařilo stáhnout mezeru na čelo závodu. Cílem projel Sébastien Buemi (#5) s jednokolovou ztrátou na vítěze na čtvrtém místě a Mike Conway #6 o dalších 38,6 sekundy zpět na páté pozici.
Toyota získala v letošním roce celkem 7 pódiových umístění, z toho jedno nejvyšší a šampionát zakončila na třetím místě v poháru konstruktérů. Tým chce na poslední nevydařený závod i celou letošní sezónu rychle zapomenout a co nejdříve se zaměřit na přípravu pro rok 2017.
Toshio Sato, prezident týmu: „Doufali jsme, že v tomto závodě získáme daleko více. Dali jsme do toho vše, ale opět se ukázalo, že naše rychlost nebyla dostatečná ve srovnání s výjimečným výkonem Audi. Byl to nejenom poslední závod velmi náročné sezóny, ale byl také poslední pro našeho velkého konkurenta. Budou mám chybět konkurenční souboje tří značek v kategorii LMP1. Gratulujeme Audi k vítěznému zakončení jejich dlouhé éry ve WEC a gratulujeme také jezdců Porsche #2 k zisku jezdeckého titulu. Nyní se již začneme připravovat na sezónu 2017, kdy se na okruhy vrátíme daleko silnější a připraveni tvrdě bojovat o čelo.“
Anthony Davidson (Toyota #5): „Byl to pro nás frustrující závod. Dali jsme do toho vše, ale neměli jsme rychlost na to, abychom bojovali o pódium. Je to smutné takto zakončit sezónu, ale nebyl to pro nás dobrý rok, takže jsem rád, že už je konec. Chci pogratulovat nejen posádce Porsche #2, ale také celému týmu Audi. Byl to velmi působivý výkon, který nastavuje laťku pro příští sezónu hodně vysoko.“
Sébastien Buemi (Toyota #5): „V tomto posledním závodě sezóny jsem rád, že Audi získalo double. Rádi bychom my byli na pódiu, ale neměli jsme dnes potřebnou rychlost. Doufali jsme, že naši kolegové budou mít šanci bojovat o jezdecký titul, ale to se o tomto víkendu nepovedlo.“
Kazuki Nakajima (Toyota #5): „V prvé řadě to byla dobrá práce pro kluky z Porsche #2 a gratulujeme Audi k zisku double. Pro nás to byl těžký závod, protože jsme neměli tempo pro boj na čele. Vozy Audi byly v podstatě nedostižné. S chováním vozu jsem byl vcelku spokojený, odvedli jsme dobrou práci, jen ta rychlost.“
Stéphane Sarrazin (Toyota #6): „Je smutné zakončit sezónu mimo pódium. Byl to pro nás obtížný závod, neměli jsme z auta dobrý pocit. Audi odvedlo neuvěřitelnou práci, zvládli to famózně. Výborně si vedlo i Porsche #2. Hodně rychlí jsme byli v Mexiku, měli jsme i další dobré výsledky a samozřejmě vítězství ve Fuji. Celý tým odváděl skvělou práci, hodně jsme si to letos užili a pro mě to byla pozitivní sezóna.“
Mike Conway (Toyota #6): „Opravdu to dnes bylo těžké. Mysleli jsme si, že budeme blíž a budeme bojovat o čelo, ale Audi bylo hodně silné. Bylo to působivé. Gratulujeme také Porsche #2 k jezdeckému titulu. Ke konci závodu jsem to měl hodně složité, protože do vozu se mi dostalo hodně žmolků gumy z pneumatik a já jsem ztrácel přítlak na přední nápravě. Tým má být v této sezóně na co hrdý, je třeba se na to zpětně podívat pozitivně.“
Kamui Kobayashi (Toyota #6): „Gratuluji Audi k vítězství v jejich posledním závodě a samozřejmě také Porsche #2 k zisku titulu. Bojovali jsme s nimi po celou sezónu až do konce, ale bohužel se nám to dnes nepovedlo. Je to škoda, že jsme zde skončili až šestí, ale neměli jsme takový výkon, v jaký jsme doufali. Jsme z tohoto výsledku smutní, ale vrátíme se v plné síle.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.