Bahrajn: Kvalifikace rozdala karty pro zítřejší finále

Trio Loic Duval, Lucas Di Grassi, Oliver Jarvis
Trio Loic Duval, Lucas Di Grassi, Oliver Jarvis, foto: Audi Sport Press
iM1 19. listopadu 2016 00:05
Sdílej:

Poslední kvalifikační bod sezóny 2016 získalo loučící se Audi. Aston Martin bude útočit na titul v LMGTE z pole position.

Dosavadní nejrychlejší kolo zajel v Bahrajnu Timo Bernhard v loňské kvalifikaci, časomíra se tehdy zastavila na hodnotě 1:39,670 min. Bernhard byl do té doby jediný, kdo pokořil hranici 1:40 min. Letošní volné jízdy ukázaly, jaký pokrok udělala technika za jediný rok. Hranice 1:40 min. padla už ve druhém volném tréninku a pokořilo ji znovu Porsche. Prokázaly prototypy Porsche svou rychlost i v letošní kvalifikaci?

Odpověď zní ano i ne. Oba vozy Porsche 919 Hybrid sice pokořily hranici 1:40 min., ale nebyly sami. A aby toho nebylo málo, tak loňský nejrychlejší čas překonalo hned 6 jezdců a navíc padla i hranice 1:39 min. Jaké jsou tedy výsledky? Kvalifikace v Bahrajnu byla velmi rychlá a hned několik jezdců se průběžně přetahovalo o nejlepší časy. Posuďte sami:

- Timo Bernhard (Porsche #1): 1:39,339 min.

- Neel Jani (Porsche #2): 1:39,452 min.

- André Lotterer (Audi #7): 1:39,496 min.

- Oliver Jarvis (Audi #8): 1:39,587 min.

- Brendon Hartley (Porsche #1): 1:39,604 min.

Až na konci časového limitu vyhrazeného pro kvalifikační jízdy kategorií LMP se na trať vydal Lucas Di Grassi a po průjezdu cílem ukázala časomíra hodnotu 1:38,828 min.!!! Pod hranici 1:40 min. se s časem 1:39,900 min. podíval také Marcel Fässler. Bohužel Toyoty hrály v Bahrajnské kvalifikaci až třetí housle, když ani jeden jezdec japonské značky nedokázal zdolat zde několikrát zmiňovanou hranici 1:40 min. Jaké je tedy konečné pořadí:

1. Audi #8 - 1:39,207 min.

2. Porsche #1 - 1:39,471 min.

3: Porsche #2 - 1:39,669 min.

4. Audi #7 - 1:39,698 min.

5. Toyota #6 - 1:40,222 min.

6. Toyota #5 - 1:40,776 min.

Dlužno podotknout, že Toyoty byly v Bahrajnské kvalifikaci vidět a za svými soupeři zase o tolik nezaostávali. Ale jezdci v japonských prototypech měli smůlu v tom, že vždy, když dosáhli na dobrý čas, ten jim byl ředitelstvím závodů anulován, protože při jízdě překročili limity trati.

V kategorii LMP1 Soukromých týmů se podle očekávání z pole position raduje posádka Rebellion Racing #13, která dosáhla na průměrný čas 1:45,091 min. Měli však snadnou práci, protože konkurenční vůz týmu ByKolles kvůli technickým potížím do kvalifikace nenastoupil.

V pomalejších prototypech nezklamal René Rast, který dokázal svým výkonem stlačit průměrný čas vozu G-Drive Racing #26 na hodnotu 1:49,672 min., což znamená pro tento ruský tým šestou pole position v letošní sezóně. Druhá je posádka letošních „modrých“ mistrů světa, která zaostala o pouhých 0.018 sec. Ze třetího místa odstartuje do závodu prototyp Manor #44 (1:50,034 min.)

Kvalifikace vozů LMGTE se stala doslova kořistí stáje Aston Martin Racing. Posádka Darren Turner, Jonathan Adam (#97) se dokonce postarala o zápis do Guinessovy knihy rekordů, protože oba dva jezdci, kteří se dělí o jeden vůz, dosáhli identického času 1:56,953 min. Jejich stájoví kolegové Nicki Thiim, Marco Sorensen (#95) obsadili s časem o 0,128 sec. horším druhou příčku a ze třetího místa odstartuje duo Gianmaria Bruni, James Calado ve Ferrari #51 (1:57,380 min.).

Také amatérská gétéčka opanoval vůz Aston Martin, dvojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy se postarala o čas 1:59,879 min. Byl to jediný časový průměr v amatérské kategorii, který se dostal pod hranici 2 minuty.

Kompletní výsledky kvalifikace naleznete ZDE.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.