Poslední kvalifikační bod sezóny 2016 získalo loučící se Audi. Aston Martin bude útočit na titul v LMGTE z pole position.
Dosavadní nejrychlejší kolo zajel v Bahrajnu Timo Bernhard v loňské kvalifikaci, časomíra se tehdy zastavila na hodnotě 1:39,670 min. Bernhard byl do té doby jediný, kdo pokořil hranici 1:40 min. Letošní volné jízdy ukázaly, jaký pokrok udělala technika za jediný rok. Hranice 1:40 min. padla už ve druhém volném tréninku a pokořilo ji znovu Porsche. Prokázaly prototypy Porsche svou rychlost i v letošní kvalifikaci?
Odpověď zní ano i ne. Oba vozy Porsche 919 Hybrid sice pokořily hranici 1:40 min., ale nebyly sami. A aby toho nebylo málo, tak loňský nejrychlejší čas překonalo hned 6 jezdců a navíc padla i hranice 1:39 min. Jaké jsou tedy výsledky? Kvalifikace v Bahrajnu byla velmi rychlá a hned několik jezdců se průběžně přetahovalo o nejlepší časy. Posuďte sami:
- Timo Bernhard (Porsche #1): 1:39,339 min.
- Neel Jani (Porsche #2): 1:39,452 min.
- André Lotterer (Audi #7): 1:39,496 min.
- Oliver Jarvis (Audi #8): 1:39,587 min.
- Brendon Hartley (Porsche #1): 1:39,604 min.
Až na konci časového limitu vyhrazeného pro kvalifikační jízdy kategorií LMP se na trať vydal Lucas Di Grassi a po průjezdu cílem ukázala časomíra hodnotu 1:38,828 min.!!! Pod hranici 1:40 min. se s časem 1:39,900 min. podíval také Marcel Fässler. Bohužel Toyoty hrály v Bahrajnské kvalifikaci až třetí housle, když ani jeden jezdec japonské značky nedokázal zdolat zde několikrát zmiňovanou hranici 1:40 min. Jaké je tedy konečné pořadí:
1. Audi #8 - 1:39,207 min.
2. Porsche #1 - 1:39,471 min.
3: Porsche #2 - 1:39,669 min.
4. Audi #7 - 1:39,698 min.
5. Toyota #6 - 1:40,222 min.
6. Toyota #5 - 1:40,776 min.
Dlužno podotknout, že Toyoty byly v Bahrajnské kvalifikaci vidět a za svými soupeři zase o tolik nezaostávali. Ale jezdci v japonských prototypech měli smůlu v tom, že vždy, když dosáhli na dobrý čas, ten jim byl ředitelstvím závodů anulován, protože při jízdě překročili limity trati.
V kategorii LMP1 Soukromých týmů se podle očekávání z pole position raduje posádka Rebellion Racing #13, která dosáhla na průměrný čas 1:45,091 min. Měli však snadnou práci, protože konkurenční vůz týmu ByKolles kvůli technickým potížím do kvalifikace nenastoupil.
V pomalejších prototypech nezklamal René Rast, který dokázal svým výkonem stlačit průměrný čas vozu G-Drive Racing #26 na hodnotu 1:49,672 min., což znamená pro tento ruský tým šestou pole position v letošní sezóně. Druhá je posádka letošních „modrých“ mistrů světa, která zaostala o pouhých 0.018 sec. Ze třetího místa odstartuje do závodu prototyp Manor #44 (1:50,034 min.)
Kvalifikace vozů LMGTE se stala doslova kořistí stáje Aston Martin Racing. Posádka Darren Turner, Jonathan Adam (#97) se dokonce postarala o zápis do Guinessovy knihy rekordů, protože oba dva jezdci, kteří se dělí o jeden vůz, dosáhli identického času 1:56,953 min. Jejich stájoví kolegové Nicki Thiim, Marco Sorensen (#95) obsadili s časem o 0,128 sec. horším druhou příčku a ze třetího místa odstartuje duo Gianmaria Bruni, James Calado ve Ferrari #51 (1:57,380 min.).
Také amatérská gétéčka opanoval vůz Aston Martin, dvojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy se postarala o čas 1:59,879 min. Byl to jediný časový průměr v amatérské kategorii, který se dostal pod hranici 2 minuty.
Kompletní výsledky kvalifikace naleznete ZDE.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.