Vůz Aston Martin #95 s posádkou Marco Sorensen, Nicki Thiim je velice blízko letošnímu titulu v kategorii GT profesionálních jezdců a tým bojuje také o korunu v kategorii GT značek.
Týmu Aston Martin Racing se ve druhé části sezóny poměrně dařilo a v posledním závodě v Bahrajnu může získat oba tituly: pohár značek v kategorii LMGTE a také pohár pro nejlepší letošní profi GT posádku. Zatímco v průběžném pořadí značek je britská stáj před posledním závodem na druhém místě se ztrátou 10 bodů na vedoucí AF Corse Ferrari, mezi piloty je duo Sorensen/Thiim nejlepší s náskokem 12 bodů.
Paul Howarth, šéf týmu: „Letošní sezóna rychle utekla a já nemohu uvěřit tomu, že za několik dnů přijde její konec. Po celý rok všichni v týmu odváděli maximum a dokonale realizovali naši závodní strategii nejlépe, jak to bylo možné. Také naši partneři Dunlop a Total nás maximálně podporovali a úzce spolupracovali při naplnění našich cílů. Při všech našich letošních úspěších hráli významnou roli. Pokud chceme v šampionátu uspět, musí každý z nás tvrdě pracovat a plně se soustředit, abychom mohli v sobotu večer pozvednout nad hlavu mistrovský pohár.“
Nicki Thiim (Aston Martin #95): „Jsou to velké nervy, ale už od Šanghaje se připravujeme na tento rozhodující víkend, abychom si byli jisti, že jsme nic neopomněli a byli jsme maximálně připraveni na rozhodující závod. Chceme letošní sezónu zakončit co nejlépe a maximálně využít veškeré úsilí, které jsme tomuto možnému úspěchu v průběhu celého roku věnovali. Všichni si přejeme zisk titulu, byla by to ta nejlepší odměna za všechnu tu tvrdou práci, kterou jsme po celý rok odváděli. Jsem rád, že máme určitý náskok v poháru jezdců, ale současně můžeme vybojovat i titul značek a potom budeme mít dvojnásobný důvod o víkendu pořádně slavit.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.