Vůz Aston Martin #95 s posádkou Marco Sorensen, Nicki Thiim je velice blízko letošnímu titulu v kategorii GT profesionálních jezdců a tým bojuje také o korunu v kategorii GT značek.
Týmu Aston Martin Racing se ve druhé části sezóny poměrně dařilo a v posledním závodě v Bahrajnu může získat oba tituly: pohár značek v kategorii LMGTE a také pohár pro nejlepší letošní profi GT posádku. Zatímco v průběžném pořadí značek je britská stáj před posledním závodem na druhém místě se ztrátou 10 bodů na vedoucí AF Corse Ferrari, mezi piloty je duo Sorensen/Thiim nejlepší s náskokem 12 bodů.
Paul Howarth, šéf týmu: „Letošní sezóna rychle utekla a já nemohu uvěřit tomu, že za několik dnů přijde její konec. Po celý rok všichni v týmu odváděli maximum a dokonale realizovali naši závodní strategii nejlépe, jak to bylo možné. Také naši partneři Dunlop a Total nás maximálně podporovali a úzce spolupracovali při naplnění našich cílů. Při všech našich letošních úspěších hráli významnou roli. Pokud chceme v šampionátu uspět, musí každý z nás tvrdě pracovat a plně se soustředit, abychom mohli v sobotu večer pozvednout nad hlavu mistrovský pohár.“
Nicki Thiim (Aston Martin #95): „Jsou to velké nervy, ale už od Šanghaje se připravujeme na tento rozhodující víkend, abychom si byli jisti, že jsme nic neopomněli a byli jsme maximálně připraveni na rozhodující závod. Chceme letošní sezónu zakončit co nejlépe a maximálně využít veškeré úsilí, které jsme tomuto možnému úspěchu v průběhu celého roku věnovali. Všichni si přejeme zisk titulu, byla by to ta nejlepší odměna za všechnu tu tvrdou práci, kterou jsme po celý rok odváděli. Jsem rád, že máme určitý náskok v poháru jezdců, ale současně můžeme vybojovat i titul značek a potom budeme mít dvojnásobný důvod o víkendu pořádně slavit.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?