Vůz Aston Martin #95 s posádkou Marco Sorensen, Nicki Thiim je velice blízko letošnímu titulu v kategorii GT profesionálních jezdců a tým bojuje také o korunu v kategorii GT značek.
Týmu Aston Martin Racing se ve druhé části sezóny poměrně dařilo a v posledním závodě v Bahrajnu může získat oba tituly: pohár značek v kategorii LMGTE a také pohár pro nejlepší letošní profi GT posádku. Zatímco v průběžném pořadí značek je britská stáj před posledním závodem na druhém místě se ztrátou 10 bodů na vedoucí AF Corse Ferrari, mezi piloty je duo Sorensen/Thiim nejlepší s náskokem 12 bodů.
Paul Howarth, šéf týmu: „Letošní sezóna rychle utekla a já nemohu uvěřit tomu, že za několik dnů přijde její konec. Po celý rok všichni v týmu odváděli maximum a dokonale realizovali naši závodní strategii nejlépe, jak to bylo možné. Také naši partneři Dunlop a Total nás maximálně podporovali a úzce spolupracovali při naplnění našich cílů. Při všech našich letošních úspěších hráli významnou roli. Pokud chceme v šampionátu uspět, musí každý z nás tvrdě pracovat a plně se soustředit, abychom mohli v sobotu večer pozvednout nad hlavu mistrovský pohár.“
Nicki Thiim (Aston Martin #95): „Jsou to velké nervy, ale už od Šanghaje se připravujeme na tento rozhodující víkend, abychom si byli jisti, že jsme nic neopomněli a byli jsme maximálně připraveni na rozhodující závod. Chceme letošní sezónu zakončit co nejlépe a maximálně využít veškeré úsilí, které jsme tomuto možnému úspěchu v průběhu celého roku věnovali. Všichni si přejeme zisk titulu, byla by to ta nejlepší odměna za všechnu tu tvrdou práci, kterou jsme po celý rok odváděli. Jsem rád, že máme určitý náskok v poháru jezdců, ale současně můžeme vybojovat i titul značek a potom budeme mít dvojnásobný důvod o víkendu pořádně slavit.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.