V návaznosti na nedávnou zprávu o přesunu svých závodních aktivit do kategorie slabších prototypů oznámil tým Rebellion Racing, že i v následující sezóně bude jezdit se vozem Oreca.
V roce 2014, po šesti sezónách odjetých se šasi Lola, započal švýcarský tým na základě aktualizace technických předpisů úzkou spolupráci s firmou Oreca. Vzniklo šasi R-one, jehož návrh byl dílem týmu a stavbu vozu měla na starosti Oreca. Šest týdnů po prvních testech se týmu Rebellion povedl husarský kousek, když s tímto poměrně syrovým a minimálně odzkoušeným vozem dojel v Le Mans do cíle na 4. místě.
Šasi Rebellion R-one následně v kategorii LMP1 (ve třídě soukromých týmů) vyhrálo 18 ze 21 závodů a tým třikrát v řadě získal týmovou trofej WEC (2014 - 2016). Pokud k tomu přidáme ještě dva předchozí tituly se šasi Lola (2012 a 2013), je tým Rebellion Racing mistrovským týmem s 5 tituly v řadě.
Úspěch vozu R-One položil základ konstrukci Oreca 05 s uzavřeným kokpitem, která se v loňském roce objevila v kategorii LMP2. Z té nyní vychází nový model označený 07, který je jakousi evolucí „nulapětky“ podle nových technických pravidel LMP2 pro sezónu 2017. Nové šasi bylo před několika dny poprvé oficiálně představeno a úspěšně otestováno na dráze, kde v rámci testů splnilo očekávání a naplnilo předpoklady, které do něj konstrukční tým Orecy vkládal. Tým Rebellion si u výrobce objednal 2 šasi Oreca 07 a po svém přestupu do nižší, ale konkurencí nabyté kategorii LMP2, se s nimi bude snažit navázat na své úspěchy z uplynulých let.
Alexandre Pesci, šéf týmu Rebellion Racing: „Po našich dlouholetých úspěších jsme se rozhodli opustit kategorii LMP1 a velmi pečlivě jsme zvažovali veškeré možnosti při výběru nového šasi. Velmi brzy se ukázalo, že nejlepší volbou pro nás je Oreca, která pro nás postavila vítězný vůz Rebellion R-one a poskytla nám špičkovou součinnost. Oreca je v této sezóně velice úspěšná v LMP2 a jsem přesvědčený o tom, že nová Oreca 07 bude i nadále sbírat úspěchy v této velice konkurenční kategorii.“
Hugues de Chaunac, šéf skupiny Oreca: „Jsme rádi, že můžeme pokračovat ve spolupráci s Rebellion Racing. Po velké výzvě v podobě R-one a jeho velkém úspěchu bylo logické a přirozené, abychom i nadále rozvíjeli naše vynikající vztahy, které jsme tolik let společně budovali. Příchod tohoto týmu do LMP2 je pro tuto konkurencí nabytou kategorii velmi dobrá zpráva. Rebellion Racing je velice kvalitní tým se spoustou závodních zkušeností, který kategorii LMP2 výrazně posílí. Děkuji Alexandru Pescimu a Bartu Haydenovi za důvěru a volbu pokračování spolupráce s Orecou.“
Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing: „Závody kategorie LMP2 budou v roce 2017 vysoce konkurenční a výběr správného dodavatele šasi je velmi důležitý. U R-one jsme ocenili um a zručnost techniků Orecy. Také jsme byli svědky úspěchů jejich šasi 05 v LMP2, takže pro nás bylo zcela logickou volbou pokračovat v naší spolupráci. Jsme nadšeni touto novou výzvou a těšíme se, až k nám dorazí první z našich nových vozů.“
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.