V návaznosti na nedávnou zprávu o přesunu svých závodních aktivit do kategorie slabších prototypů oznámil tým Rebellion Racing, že i v následující sezóně bude jezdit se vozem Oreca.
V roce 2014, po šesti sezónách odjetých se šasi Lola, započal švýcarský tým na základě aktualizace technických předpisů úzkou spolupráci s firmou Oreca. Vzniklo šasi R-one, jehož návrh byl dílem týmu a stavbu vozu měla na starosti Oreca. Šest týdnů po prvních testech se týmu Rebellion povedl husarský kousek, když s tímto poměrně syrovým a minimálně odzkoušeným vozem dojel v Le Mans do cíle na 4. místě.
Šasi Rebellion R-one následně v kategorii LMP1 (ve třídě soukromých týmů) vyhrálo 18 ze 21 závodů a tým třikrát v řadě získal týmovou trofej WEC (2014 - 2016). Pokud k tomu přidáme ještě dva předchozí tituly se šasi Lola (2012 a 2013), je tým Rebellion Racing mistrovským týmem s 5 tituly v řadě.
Úspěch vozu R-One položil základ konstrukci Oreca 05 s uzavřeným kokpitem, která se v loňském roce objevila v kategorii LMP2. Z té nyní vychází nový model označený 07, který je jakousi evolucí „nulapětky“ podle nových technických pravidel LMP2 pro sezónu 2017. Nové šasi bylo před několika dny poprvé oficiálně představeno a úspěšně otestováno na dráze, kde v rámci testů splnilo očekávání a naplnilo předpoklady, které do něj konstrukční tým Orecy vkládal. Tým Rebellion si u výrobce objednal 2 šasi Oreca 07 a po svém přestupu do nižší, ale konkurencí nabyté kategorii LMP2, se s nimi bude snažit navázat na své úspěchy z uplynulých let.
Alexandre Pesci, šéf týmu Rebellion Racing: „Po našich dlouholetých úspěších jsme se rozhodli opustit kategorii LMP1 a velmi pečlivě jsme zvažovali veškeré možnosti při výběru nového šasi. Velmi brzy se ukázalo, že nejlepší volbou pro nás je Oreca, která pro nás postavila vítězný vůz Rebellion R-one a poskytla nám špičkovou součinnost. Oreca je v této sezóně velice úspěšná v LMP2 a jsem přesvědčený o tom, že nová Oreca 07 bude i nadále sbírat úspěchy v této velice konkurenční kategorii.“
Hugues de Chaunac, šéf skupiny Oreca: „Jsme rádi, že můžeme pokračovat ve spolupráci s Rebellion Racing. Po velké výzvě v podobě R-one a jeho velkém úspěchu bylo logické a přirozené, abychom i nadále rozvíjeli naše vynikající vztahy, které jsme tolik let společně budovali. Příchod tohoto týmu do LMP2 je pro tuto konkurencí nabytou kategorii velmi dobrá zpráva. Rebellion Racing je velice kvalitní tým se spoustou závodních zkušeností, který kategorii LMP2 výrazně posílí. Děkuji Alexandru Pescimu a Bartu Haydenovi za důvěru a volbu pokračování spolupráce s Orecou.“
Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing: „Závody kategorie LMP2 budou v roce 2017 vysoce konkurenční a výběr správného dodavatele šasi je velmi důležitý. U R-one jsme ocenili um a zručnost techniků Orecy. Také jsme byli svědky úspěchů jejich šasi 05 v LMP2, takže pro nás bylo zcela logickou volbou pokračovat v naší spolupráci. Jsme nadšeni touto novou výzvou a těšíme se, až k nám dorazí první z našich nových vozů.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?