V návaznosti na nedávnou zprávu o přesunu svých závodních aktivit do kategorie slabších prototypů oznámil tým Rebellion Racing, že i v následující sezóně bude jezdit se vozem Oreca.
V roce 2014, po šesti sezónách odjetých se šasi Lola, započal švýcarský tým na základě aktualizace technických předpisů úzkou spolupráci s firmou Oreca. Vzniklo šasi R-one, jehož návrh byl dílem týmu a stavbu vozu měla na starosti Oreca. Šest týdnů po prvních testech se týmu Rebellion povedl husarský kousek, když s tímto poměrně syrovým a minimálně odzkoušeným vozem dojel v Le Mans do cíle na 4. místě.
Šasi Rebellion R-one následně v kategorii LMP1 (ve třídě soukromých týmů) vyhrálo 18 ze 21 závodů a tým třikrát v řadě získal týmovou trofej WEC (2014 - 2016). Pokud k tomu přidáme ještě dva předchozí tituly se šasi Lola (2012 a 2013), je tým Rebellion Racing mistrovským týmem s 5 tituly v řadě.
Úspěch vozu R-One položil základ konstrukci Oreca 05 s uzavřeným kokpitem, která se v loňském roce objevila v kategorii LMP2. Z té nyní vychází nový model označený 07, který je jakousi evolucí „nulapětky“ podle nových technických pravidel LMP2 pro sezónu 2017. Nové šasi bylo před několika dny poprvé oficiálně představeno a úspěšně otestováno na dráze, kde v rámci testů splnilo očekávání a naplnilo předpoklady, které do něj konstrukční tým Orecy vkládal. Tým Rebellion si u výrobce objednal 2 šasi Oreca 07 a po svém přestupu do nižší, ale konkurencí nabyté kategorii LMP2, se s nimi bude snažit navázat na své úspěchy z uplynulých let.
Alexandre Pesci, šéf týmu Rebellion Racing: „Po našich dlouholetých úspěších jsme se rozhodli opustit kategorii LMP1 a velmi pečlivě jsme zvažovali veškeré možnosti při výběru nového šasi. Velmi brzy se ukázalo, že nejlepší volbou pro nás je Oreca, která pro nás postavila vítězný vůz Rebellion R-one a poskytla nám špičkovou součinnost. Oreca je v této sezóně velice úspěšná v LMP2 a jsem přesvědčený o tom, že nová Oreca 07 bude i nadále sbírat úspěchy v této velice konkurenční kategorii.“
Hugues de Chaunac, šéf skupiny Oreca: „Jsme rádi, že můžeme pokračovat ve spolupráci s Rebellion Racing. Po velké výzvě v podobě R-one a jeho velkém úspěchu bylo logické a přirozené, abychom i nadále rozvíjeli naše vynikající vztahy, které jsme tolik let společně budovali. Příchod tohoto týmu do LMP2 je pro tuto konkurencí nabytou kategorii velmi dobrá zpráva. Rebellion Racing je velice kvalitní tým se spoustou závodních zkušeností, který kategorii LMP2 výrazně posílí. Děkuji Alexandru Pescimu a Bartu Haydenovi za důvěru a volbu pokračování spolupráce s Orecou.“
Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing: „Závody kategorie LMP2 budou v roce 2017 vysoce konkurenční a výběr správného dodavatele šasi je velmi důležitý. U R-one jsme ocenili um a zručnost techniků Orecy. Také jsme byli svědky úspěchů jejich šasi 05 v LMP2, takže pro nás bylo zcela logickou volbou pokračovat v naší spolupráci. Jsme nadšeni touto novou výzvou a těšíme se, až k nám dorazí první z našich nových vozů.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.