Pro Audi je čínský trh důležitý z hlediska objemu prodaných vozů. Proto se německý tým snaží před závodním víkendem v Šanghaji a v jeho průběhu značku se čtyřmi kruhy výrazně marketingově zviditelnit. Ovšem ne vždy se to povede.
Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí týmu: „Pro nás je výsledek závodu velkým zklamáním. Doufali jsme, že v Šanghaji budeme bojovat o vítězství. Bohužel se nám v závodě připletlo do cesty dost věcí. Výsledkem bylo, že naše vozy ztratili hodně cenného času v boxech a to nás sestřelilo z pódia. Naproti tomu bylo působivé sledovat, že se tým ani za nepříznivých podmínek nechce vzdát. Tohoto bojovného ducha si vezeme také do našeho posledního závodu do Bahrajnu. Rádi bychom letošní sezónu i naše celkové působení ve WEC zakončili vítězstvím v našem posledním závodě.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP: „Gratulujeme vítězům. Chtěli jsme zde bojovat o vítězství, ale bohužel nás postihlo příliš mnoho incidentů. Porucha tankovacího zařízení způsobila, že se do nádrže #8 nedostalo potřebné množství paliva. V důsledku toho tento vůz vypadl z boje o vítězství. Vůz #7 měl zpočátku problémy s vyvážením a nemohl jet naplno, potom se přidaly i další technické problémy. I přes to ale celý tým srdnatě bojoval až do konce. V těchto posledních týdnech našeho účinkování ve WEC patří můj dík nejen jezdcům, ale i všem ostatním členům Audi Sport Tem Joest.“
Ralf Jüttner, vedoucí týmu Audi Sport Team Joest: „Číslu 8 se zpočátku dařilo držet krok s čelem závodu, ale potom mělo problémy s tankováním. I když se nám podařilo zařízení opravit, ztratili jsme hodně času. Číslo 7 jednoduše nemělo svůj den. Pokud se na to podíváme zpětně, byl to velmi neuspokojivý závod. Chci poděkovat všem, že navzdory tomu se snažili udržet motivaci.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „Zpočátku jsme se drželi na 2. místě a měli jsme dobrou rychlost. Bohužel nás postihl problém při tankování paliva, čímž jsme v boxech ztratili hodně času. Na konci šlo jen o to dojet do cíle. Nyní je nutné se zaměřit na Bahrajn, abychom dosáhli pozitivního konce.“
Loic Duval (Audi #8): „Gratuluji Porsche a Toyotě, kteří si to v závodě rozdali mezi sebou. My jsme ze začátku jeli docela slušně, ale potom jsme postřehli problém s tankováním. To nám zničilo závod, protože jsme v boxech museli strávit spoustu času a přizpůsobit tomu i naši další strategii. Tím jsme vypadli ze souboje o čelo.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „Zastavily nás problémy s tankováním, protože před tím jsme to měli dobře rozjeté. Když jsem pak seděl v autě při svém stintu, nabral jsem do auta nějakou gumu z trati a to způsobilo výrazné vibrace. A vše to korunovala naše kolize se sesterským vozem. Gratulujeme Porsche a Toyotě, oni si to rozdají ve finále o titul.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Byl to závod plný zklamání. Dnes jsme rozhodně nebyli schopni bojovat o pódium. Prostě jsme nebyli dostatečně rychlí. A navíc došlo k incidentu s naším druhým vozem. To se nemělo stát, protože v té době už jsme jeli se ztrátou jednoho kola. Nakonec se nám podařilo před koncem závodu zrychlit a trochu stáhnout naši ztrátu.“
André Lotterer (Audi #7): „Dnes jsme nedosáhli na výsledek, který jsme plánovali. Pneumatiky měli malou přilnavost a auto bylo velmi těžké řídit.“
Benoit Tréluyer (Audi #7): „Dnes jsme měli těžký den. Mí kolegové to neměli snadné. Když jsem seděl v autě já, jelo se mi celkem dobře. Dařilo se mi zajíždět časy, které byly podobné těm, které zajížděla Toyota před námi. Bohužel došlo ke kontaktu s naším sesterským vozem a já se otočil do protisměru. Rozsah škod se projevil až při zastávce v boxech. Museli jsme opravit poškozenou klapku sání a to nás stálo spoustu času.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.