Pro Audi je čínský trh důležitý z hlediska objemu prodaných vozů. Proto se německý tým snaží před závodním víkendem v Šanghaji a v jeho průběhu značku se čtyřmi kruhy výrazně marketingově zviditelnit. Ovšem ne vždy se to povede.
Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí týmu: „Pro nás je výsledek závodu velkým zklamáním. Doufali jsme, že v Šanghaji budeme bojovat o vítězství. Bohužel se nám v závodě připletlo do cesty dost věcí. Výsledkem bylo, že naše vozy ztratili hodně cenného času v boxech a to nás sestřelilo z pódia. Naproti tomu bylo působivé sledovat, že se tým ani za nepříznivých podmínek nechce vzdát. Tohoto bojovného ducha si vezeme také do našeho posledního závodu do Bahrajnu. Rádi bychom letošní sezónu i naše celkové působení ve WEC zakončili vítězstvím v našem posledním závodě.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP: „Gratulujeme vítězům. Chtěli jsme zde bojovat o vítězství, ale bohužel nás postihlo příliš mnoho incidentů. Porucha tankovacího zařízení způsobila, že se do nádrže #8 nedostalo potřebné množství paliva. V důsledku toho tento vůz vypadl z boje o vítězství. Vůz #7 měl zpočátku problémy s vyvážením a nemohl jet naplno, potom se přidaly i další technické problémy. I přes to ale celý tým srdnatě bojoval až do konce. V těchto posledních týdnech našeho účinkování ve WEC patří můj dík nejen jezdcům, ale i všem ostatním členům Audi Sport Tem Joest.“
Ralf Jüttner, vedoucí týmu Audi Sport Team Joest: „Číslu 8 se zpočátku dařilo držet krok s čelem závodu, ale potom mělo problémy s tankováním. I když se nám podařilo zařízení opravit, ztratili jsme hodně času. Číslo 7 jednoduše nemělo svůj den. Pokud se na to podíváme zpětně, byl to velmi neuspokojivý závod. Chci poděkovat všem, že navzdory tomu se snažili udržet motivaci.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „Zpočátku jsme se drželi na 2. místě a měli jsme dobrou rychlost. Bohužel nás postihl problém při tankování paliva, čímž jsme v boxech ztratili hodně času. Na konci šlo jen o to dojet do cíle. Nyní je nutné se zaměřit na Bahrajn, abychom dosáhli pozitivního konce.“
Loic Duval (Audi #8): „Gratuluji Porsche a Toyotě, kteří si to v závodě rozdali mezi sebou. My jsme ze začátku jeli docela slušně, ale potom jsme postřehli problém s tankováním. To nám zničilo závod, protože jsme v boxech museli strávit spoustu času a přizpůsobit tomu i naši další strategii. Tím jsme vypadli ze souboje o čelo.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „Zastavily nás problémy s tankováním, protože před tím jsme to měli dobře rozjeté. Když jsem pak seděl v autě při svém stintu, nabral jsem do auta nějakou gumu z trati a to způsobilo výrazné vibrace. A vše to korunovala naše kolize se sesterským vozem. Gratulujeme Porsche a Toyotě, oni si to rozdají ve finále o titul.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Byl to závod plný zklamání. Dnes jsme rozhodně nebyli schopni bojovat o pódium. Prostě jsme nebyli dostatečně rychlí. A navíc došlo k incidentu s naším druhým vozem. To se nemělo stát, protože v té době už jsme jeli se ztrátou jednoho kola. Nakonec se nám podařilo před koncem závodu zrychlit a trochu stáhnout naši ztrátu.“
André Lotterer (Audi #7): „Dnes jsme nedosáhli na výsledek, který jsme plánovali. Pneumatiky měli malou přilnavost a auto bylo velmi těžké řídit.“
Benoit Tréluyer (Audi #7): „Dnes jsme měli těžký den. Mí kolegové to neměli snadné. Když jsem seděl v autě já, jelo se mi celkem dobře. Dařilo se mi zajíždět časy, které byly podobné těm, které zajížděla Toyota před námi. Bohužel došlo ke kontaktu s naším sesterským vozem a já se otočil do protisměru. Rozsah škod se projevil až při zastávce v boxech. Museli jsme opravit poškozenou klapku sání a to nás stálo spoustu času.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.