Pro Audi je čínský trh důležitý z hlediska objemu prodaných vozů. Proto se německý tým snaží před závodním víkendem v Šanghaji a v jeho průběhu značku se čtyřmi kruhy výrazně marketingově zviditelnit. Ovšem ne vždy se to povede.
Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí týmu: „Pro nás je výsledek závodu velkým zklamáním. Doufali jsme, že v Šanghaji budeme bojovat o vítězství. Bohužel se nám v závodě připletlo do cesty dost věcí. Výsledkem bylo, že naše vozy ztratili hodně cenného času v boxech a to nás sestřelilo z pódia. Naproti tomu bylo působivé sledovat, že se tým ani za nepříznivých podmínek nechce vzdát. Tohoto bojovného ducha si vezeme také do našeho posledního závodu do Bahrajnu. Rádi bychom letošní sezónu i naše celkové působení ve WEC zakončili vítězstvím v našem posledním závodě.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP: „Gratulujeme vítězům. Chtěli jsme zde bojovat o vítězství, ale bohužel nás postihlo příliš mnoho incidentů. Porucha tankovacího zařízení způsobila, že se do nádrže #8 nedostalo potřebné množství paliva. V důsledku toho tento vůz vypadl z boje o vítězství. Vůz #7 měl zpočátku problémy s vyvážením a nemohl jet naplno, potom se přidaly i další technické problémy. I přes to ale celý tým srdnatě bojoval až do konce. V těchto posledních týdnech našeho účinkování ve WEC patří můj dík nejen jezdcům, ale i všem ostatním členům Audi Sport Tem Joest.“
Ralf Jüttner, vedoucí týmu Audi Sport Team Joest: „Číslu 8 se zpočátku dařilo držet krok s čelem závodu, ale potom mělo problémy s tankováním. I když se nám podařilo zařízení opravit, ztratili jsme hodně času. Číslo 7 jednoduše nemělo svůj den. Pokud se na to podíváme zpětně, byl to velmi neuspokojivý závod. Chci poděkovat všem, že navzdory tomu se snažili udržet motivaci.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „Zpočátku jsme se drželi na 2. místě a měli jsme dobrou rychlost. Bohužel nás postihl problém při tankování paliva, čímž jsme v boxech ztratili hodně času. Na konci šlo jen o to dojet do cíle. Nyní je nutné se zaměřit na Bahrajn, abychom dosáhli pozitivního konce.“
Loic Duval (Audi #8): „Gratuluji Porsche a Toyotě, kteří si to v závodě rozdali mezi sebou. My jsme ze začátku jeli docela slušně, ale potom jsme postřehli problém s tankováním. To nám zničilo závod, protože jsme v boxech museli strávit spoustu času a přizpůsobit tomu i naši další strategii. Tím jsme vypadli ze souboje o čelo.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „Zastavily nás problémy s tankováním, protože před tím jsme to měli dobře rozjeté. Když jsem pak seděl v autě při svém stintu, nabral jsem do auta nějakou gumu z trati a to způsobilo výrazné vibrace. A vše to korunovala naše kolize se sesterským vozem. Gratulujeme Porsche a Toyotě, oni si to rozdají ve finále o titul.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Byl to závod plný zklamání. Dnes jsme rozhodně nebyli schopni bojovat o pódium. Prostě jsme nebyli dostatečně rychlí. A navíc došlo k incidentu s naším druhým vozem. To se nemělo stát, protože v té době už jsme jeli se ztrátou jednoho kola. Nakonec se nám podařilo před koncem závodu zrychlit a trochu stáhnout naši ztrátu.“
André Lotterer (Audi #7): „Dnes jsme nedosáhli na výsledek, který jsme plánovali. Pneumatiky měli malou přilnavost a auto bylo velmi těžké řídit.“
Benoit Tréluyer (Audi #7): „Dnes jsme měli těžký den. Mí kolegové to neměli snadné. Když jsem seděl v autě já, jelo se mi celkem dobře. Dařilo se mi zajíždět časy, které byly podobné těm, které zajížděla Toyota před námi. Bohužel došlo ke kontaktu s naším sesterským vozem a já se otočil do protisměru. Rozsah škod se projevil až při zastávce v boxech. Museli jsme opravit poškozenou klapku sání a to nás stálo spoustu času.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?