Čína: Smolná derniéra týmu Audi

Audi R18 e-tron quattro posádky André Lotterer, Marcel Fässler, Benoit Tréluyer nebude na svůj poslední závod v Číně vzpomínat v dobrém
Audi R18 e-tron quattro posádky André Lotterer, Marcel Fässler, Benoit Tréluyer nebude na svůj poslední závod v Číně vzpomínat v dobrém, foto: Audi Sport Press
iM1 7. listopadu 2016 12:45
Sdílej:

Pro Audi je čínský trh důležitý z hlediska objemu prodaných vozů. Proto se německý tým snaží před závodním víkendem v Šanghaji a v jeho průběhu značku se čtyřmi kruhy výrazně marketingově zviditelnit. Ovšem ne vždy se to povede.

Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí týmu: „Pro nás je výsledek závodu velkým zklamáním. Doufali jsme, že v Šanghaji budeme bojovat o vítězství. Bohužel se nám v závodě připletlo do cesty dost věcí. Výsledkem bylo, že naše vozy ztratili hodně cenného času v boxech a to nás sestřelilo z pódia. Naproti tomu bylo působivé sledovat, že se tým ani za nepříznivých podmínek nechce vzdát. Tohoto bojovného ducha si vezeme také do našeho posledního závodu do Bahrajnu. Rádi bychom letošní sezónu i naše celkové působení ve WEC zakončili vítězstvím v našem posledním závodě.“

Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP: „Gratulujeme vítězům. Chtěli jsme zde bojovat o vítězství, ale bohužel nás postihlo příliš mnoho incidentů. Porucha tankovacího zařízení způsobila, že se do nádrže #8 nedostalo potřebné množství paliva. V důsledku toho tento vůz vypadl z boje o vítězství. Vůz #7 měl zpočátku problémy s vyvážením a nemohl jet naplno, potom se přidaly i další technické problémy. I přes to ale celý tým srdnatě bojoval až do konce. V těchto posledních týdnech našeho účinkování ve WEC patří můj dík nejen jezdcům, ale i všem ostatním členům Audi Sport Tem Joest.“

Ralf Jüttner, vedoucí týmu Audi Sport Team Joest: „Číslu 8 se zpočátku dařilo držet krok s čelem závodu, ale potom mělo problémy s tankováním. I když se nám podařilo zařízení opravit, ztratili jsme hodně času. Číslo 7 jednoduše nemělo svůj den. Pokud se na to podíváme zpětně, byl to velmi neuspokojivý závod. Chci poděkovat všem, že navzdory tomu se snažili udržet motivaci.“

Lucas Di Grassi (Audi #8): „Zpočátku jsme se drželi na 2. místě a měli jsme dobrou rychlost. Bohužel nás postihl problém při tankování paliva, čímž jsme v boxech ztratili hodně času. Na konci šlo jen o to dojet do cíle. Nyní je nutné se zaměřit na Bahrajn, abychom dosáhli pozitivního konce.“

Loic Duval (Audi #8): „Gratuluji Porsche a Toyotě, kteří si to v závodě rozdali mezi sebou. My jsme ze začátku jeli docela slušně, ale potom jsme postřehli problém s tankováním. To nám zničilo závod, protože jsme v boxech museli strávit spoustu času a přizpůsobit tomu i naši další strategii. Tím jsme vypadli ze souboje o čelo.“

Oliver Jarvis (Audi #8): „Zastavily nás problémy s tankováním, protože před tím jsme to měli dobře rozjeté. Když jsem pak seděl v autě při svém stintu, nabral jsem do auta nějakou gumu z trati a to způsobilo výrazné vibrace. A vše to korunovala naše kolize se sesterským vozem. Gratulujeme Porsche a Toyotě, oni si to rozdají ve finále o titul.“

Marcel Fässler (Audi #7): „Byl to závod plný zklamání. Dnes jsme rozhodně nebyli schopni bojovat o pódium. Prostě jsme nebyli dostatečně rychlí. A navíc došlo k incidentu s naším druhým vozem. To se nemělo stát, protože v té době už jsme jeli se ztrátou jednoho kola. Nakonec se nám podařilo před koncem závodu zrychlit a trochu stáhnout naši ztrátu.“

André Lotterer (Audi #7): „Dnes jsme nedosáhli na výsledek, který jsme plánovali. Pneumatiky měli malou přilnavost a auto bylo velmi těžké řídit.“

Benoit Tréluyer (Audi #7): „Dnes jsme měli těžký den. Mí kolegové to neměli snadné. Když jsem seděl v autě já, jelo se mi celkem dobře. Dařilo se mi zajíždět časy, které byly podobné těm, které zajížděla Toyota před námi. Bohužel došlo ke kontaktu s naším sesterským vozem a já se otočil do protisměru. Rozsah škod se projevil až při zastávce v boxech. Museli jsme opravit poškozenou klapku sání a to nás stálo spoustu času.“

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.