Pro Audi je čínský trh důležitý z hlediska objemu prodaných vozů. Proto se německý tým snaží před závodním víkendem v Šanghaji a v jeho průběhu značku se čtyřmi kruhy výrazně marketingově zviditelnit. Ovšem ne vždy se to povede.
Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí týmu: „Pro nás je výsledek závodu velkým zklamáním. Doufali jsme, že v Šanghaji budeme bojovat o vítězství. Bohužel se nám v závodě připletlo do cesty dost věcí. Výsledkem bylo, že naše vozy ztratili hodně cenného času v boxech a to nás sestřelilo z pódia. Naproti tomu bylo působivé sledovat, že se tým ani za nepříznivých podmínek nechce vzdát. Tohoto bojovného ducha si vezeme také do našeho posledního závodu do Bahrajnu. Rádi bychom letošní sezónu i naše celkové působení ve WEC zakončili vítězstvím v našem posledním závodě.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP: „Gratulujeme vítězům. Chtěli jsme zde bojovat o vítězství, ale bohužel nás postihlo příliš mnoho incidentů. Porucha tankovacího zařízení způsobila, že se do nádrže #8 nedostalo potřebné množství paliva. V důsledku toho tento vůz vypadl z boje o vítězství. Vůz #7 měl zpočátku problémy s vyvážením a nemohl jet naplno, potom se přidaly i další technické problémy. I přes to ale celý tým srdnatě bojoval až do konce. V těchto posledních týdnech našeho účinkování ve WEC patří můj dík nejen jezdcům, ale i všem ostatním členům Audi Sport Tem Joest.“
Ralf Jüttner, vedoucí týmu Audi Sport Team Joest: „Číslu 8 se zpočátku dařilo držet krok s čelem závodu, ale potom mělo problémy s tankováním. I když se nám podařilo zařízení opravit, ztratili jsme hodně času. Číslo 7 jednoduše nemělo svůj den. Pokud se na to podíváme zpětně, byl to velmi neuspokojivý závod. Chci poděkovat všem, že navzdory tomu se snažili udržet motivaci.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „Zpočátku jsme se drželi na 2. místě a měli jsme dobrou rychlost. Bohužel nás postihl problém při tankování paliva, čímž jsme v boxech ztratili hodně času. Na konci šlo jen o to dojet do cíle. Nyní je nutné se zaměřit na Bahrajn, abychom dosáhli pozitivního konce.“
Loic Duval (Audi #8): „Gratuluji Porsche a Toyotě, kteří si to v závodě rozdali mezi sebou. My jsme ze začátku jeli docela slušně, ale potom jsme postřehli problém s tankováním. To nám zničilo závod, protože jsme v boxech museli strávit spoustu času a přizpůsobit tomu i naši další strategii. Tím jsme vypadli ze souboje o čelo.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „Zastavily nás problémy s tankováním, protože před tím jsme to měli dobře rozjeté. Když jsem pak seděl v autě při svém stintu, nabral jsem do auta nějakou gumu z trati a to způsobilo výrazné vibrace. A vše to korunovala naše kolize se sesterským vozem. Gratulujeme Porsche a Toyotě, oni si to rozdají ve finále o titul.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Byl to závod plný zklamání. Dnes jsme rozhodně nebyli schopni bojovat o pódium. Prostě jsme nebyli dostatečně rychlí. A navíc došlo k incidentu s naším druhým vozem. To se nemělo stát, protože v té době už jsme jeli se ztrátou jednoho kola. Nakonec se nám podařilo před koncem závodu zrychlit a trochu stáhnout naši ztrátu.“
André Lotterer (Audi #7): „Dnes jsme nedosáhli na výsledek, který jsme plánovali. Pneumatiky měli malou přilnavost a auto bylo velmi těžké řídit.“
Benoit Tréluyer (Audi #7): „Dnes jsme měli těžký den. Mí kolegové to neměli snadné. Když jsem seděl v autě já, jelo se mi celkem dobře. Dařilo se mi zajíždět časy, které byly podobné těm, které zajížděla Toyota před námi. Bohužel došlo ke kontaktu s naším sesterským vozem a já se otočil do protisměru. Rozsah škod se projevil až při zastávce v boxech. Museli jsme opravit poškozenou klapku sání a to nás stálo spoustu času.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.