World Endurance Championship vstupuje do svého předposledního dějství v roce 2016. Karty před zítřejším závodem jsou rozdány. Jak hodnotí kvalifikaci a své výkony v ní ti nejrychlejší?
Brendon Hartley (Porsche #1 - pole position LMP1 - Tovární týmy): „Kvalifikace byla velice těsná, ostatně jako po celou sezónu. Hned zpočátku jsme byli na čele, ale já jsem udělal v poslední zatáčce chybu. Přejel jsem vnitřní obrubník a o pár centimetrů se ocitl mimo traťový limit. Myslím si, že nešlo o žádnou výhodu, ale pravidla jsou jasná. Podařilo se mi dobré kolo zopakovat a Mark zajel také úžasně a vůbec celý tým odvádí bezvadnou práci."
Kazuki Nakajima (Toyota #5, 2. místo LMP1 - Tovární týmy): „Ve volném tréninku nám to moc nejelo, ale díky spolupráci se sesterským vozem se nám podařilo zlepšit nastavení a nakonec jsme byli s výkonem v kvalifikaci spokojeni. Kvalifikace je ale něco jiného, než závod., takže musíme dál tvrdě pracovat, abychom mohli v neděli podat co nejlepší výkon. Myslím si, že v závodě budeme mít naději, protože máme podobné tempo, jako konkurence. Klíčem k vítězství bude konzistentní výkon.“
Oliver Jarvis (Audi #8, 3. místo LMP1 - Tovární týmy): „Mohli jsme být na pole position, pokud by Loic (Duval) zajel čisté kolo. Na konci kvalifikace jsem ještě jednou sedl do auta a pokusil se ještě vylepšit náš čas a bylo to správné rozhodnutí, protože každá desetinka je zde důležitá.“
Alexandre Imperatori (Rebellion #13, pole position LMP1 - Soukromé týmy): „Po celou dobu zde zápasíme s vyvážením, ale udělali jsme na voze nějaké změny a to nám pomohlo zlepšit přilnavost. Povedlo se mi zajet poměrně čisté kolo a pak se do auta posadil Dodo (Kraihamer) a zajel naprosto úžasně. To stačilo na zisk pole position, tak uvidíme zítra, jak nám to pojede v závodě.“
Matt Rao (Manor #44, pole position LMP2): „Je to naše první sezóna ve WEC a zažili jsme nějaké vzestupy i pády. Ne vždy máme v sobotu nejrychlejší auto, ale v neděli je to jinak. Je skvělé získat první pole position hned v naší první sezóně a myslím, že zítra to bude opravdu hodně vyrovnané.“
Harry Tincknell (Ford GT #67, pole position LMGTE Pro): „V létě jsem hodně přemýšlel o tom, co mám udělat jinak, abych se znovu dostal na pódium, až jsem skoro zapomněl, jak se otevírá šampaňské. Ale teď se mi daří! Včera jsme trochu ztráceli, přibližně jeden a půl sekundy. Bylo to naše první seznámení s tratí a věděli jsme, že máme na víc, takže všichni tvrdě pracovali celou noc. S Andym (Priaulx) jsme studovali video a telemetrii, kluci si pohráli s difuzorem a inženýři udělali nějaké úpravy v nastavení. V kvalifikaci jsme doufali v co nejlepší výsledek, ale pole position jsme vůbec nečekali a musím říct, že je to nečekané, ale skvělé. Zítra to bude zajímavý závod. Je to všechno pěkné, povedl se nám nejrychlejší čas v kvalifikaci, ale závod je až zítra. Bude důležité, jak se nám povede jízda ve druhé části stintů, kdy už nebudou pneumatiky v dobré kondici. Ale do závodu startujeme z nejlepší pozice.“
Oliver Pla (Ford GT #66, 2. místo LMGTE Pro): „Mezi mnou a Harrym to bylo hodně těsné, rozhodla desetina sekundy. V mém nejrychlejším kole jsem vyrobil malou chybku při brzdění před zatáčkou č. 6. Pro tým je to skvělý výsledek. Ve Fuji jsme získali pole position a potom náš druhý vůz vyhrál v závodě, takže tentokrát, když mají pole position oni, tak by s vítězstvím měla být řada na nás.“
Paul Dalla Lana (Aston Martin #98, pole position LMGTE Am): „Na Ferrari #83 máme velký deficit a já jsem si to ještě ztížil porušením traťových limitů, ale vrátil jsem se a odvedl dobrou práci. Pedro byl jako vždy skvělý a tým předvedl opět svůj vysoký standard, takže myslím, že nás o tomto víkendu čeká dobrý závod.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.