World Endurance Championship vstupuje do svého předposledního dějství v roce 2016. Karty před zítřejším závodem jsou rozdány. Jak hodnotí kvalifikaci a své výkony v ní ti nejrychlejší?
Brendon Hartley (Porsche #1 - pole position LMP1 - Tovární týmy): „Kvalifikace byla velice těsná, ostatně jako po celou sezónu. Hned zpočátku jsme byli na čele, ale já jsem udělal v poslední zatáčce chybu. Přejel jsem vnitřní obrubník a o pár centimetrů se ocitl mimo traťový limit. Myslím si, že nešlo o žádnou výhodu, ale pravidla jsou jasná. Podařilo se mi dobré kolo zopakovat a Mark zajel také úžasně a vůbec celý tým odvádí bezvadnou práci."
Kazuki Nakajima (Toyota #5, 2. místo LMP1 - Tovární týmy): „Ve volném tréninku nám to moc nejelo, ale díky spolupráci se sesterským vozem se nám podařilo zlepšit nastavení a nakonec jsme byli s výkonem v kvalifikaci spokojeni. Kvalifikace je ale něco jiného, než závod., takže musíme dál tvrdě pracovat, abychom mohli v neděli podat co nejlepší výkon. Myslím si, že v závodě budeme mít naději, protože máme podobné tempo, jako konkurence. Klíčem k vítězství bude konzistentní výkon.“
Oliver Jarvis (Audi #8, 3. místo LMP1 - Tovární týmy): „Mohli jsme být na pole position, pokud by Loic (Duval) zajel čisté kolo. Na konci kvalifikace jsem ještě jednou sedl do auta a pokusil se ještě vylepšit náš čas a bylo to správné rozhodnutí, protože každá desetinka je zde důležitá.“
Alexandre Imperatori (Rebellion #13, pole position LMP1 - Soukromé týmy): „Po celou dobu zde zápasíme s vyvážením, ale udělali jsme na voze nějaké změny a to nám pomohlo zlepšit přilnavost. Povedlo se mi zajet poměrně čisté kolo a pak se do auta posadil Dodo (Kraihamer) a zajel naprosto úžasně. To stačilo na zisk pole position, tak uvidíme zítra, jak nám to pojede v závodě.“
Matt Rao (Manor #44, pole position LMP2): „Je to naše první sezóna ve WEC a zažili jsme nějaké vzestupy i pády. Ne vždy máme v sobotu nejrychlejší auto, ale v neděli je to jinak. Je skvělé získat první pole position hned v naší první sezóně a myslím, že zítra to bude opravdu hodně vyrovnané.“
Harry Tincknell (Ford GT #67, pole position LMGTE Pro): „V létě jsem hodně přemýšlel o tom, co mám udělat jinak, abych se znovu dostal na pódium, až jsem skoro zapomněl, jak se otevírá šampaňské. Ale teď se mi daří! Včera jsme trochu ztráceli, přibližně jeden a půl sekundy. Bylo to naše první seznámení s tratí a věděli jsme, že máme na víc, takže všichni tvrdě pracovali celou noc. S Andym (Priaulx) jsme studovali video a telemetrii, kluci si pohráli s difuzorem a inženýři udělali nějaké úpravy v nastavení. V kvalifikaci jsme doufali v co nejlepší výsledek, ale pole position jsme vůbec nečekali a musím říct, že je to nečekané, ale skvělé. Zítra to bude zajímavý závod. Je to všechno pěkné, povedl se nám nejrychlejší čas v kvalifikaci, ale závod je až zítra. Bude důležité, jak se nám povede jízda ve druhé části stintů, kdy už nebudou pneumatiky v dobré kondici. Ale do závodu startujeme z nejlepší pozice.“
Oliver Pla (Ford GT #66, 2. místo LMGTE Pro): „Mezi mnou a Harrym to bylo hodně těsné, rozhodla desetina sekundy. V mém nejrychlejším kole jsem vyrobil malou chybku při brzdění před zatáčkou č. 6. Pro tým je to skvělý výsledek. Ve Fuji jsme získali pole position a potom náš druhý vůz vyhrál v závodě, takže tentokrát, když mají pole position oni, tak by s vítězstvím měla být řada na nás.“
Paul Dalla Lana (Aston Martin #98, pole position LMGTE Am): „Na Ferrari #83 máme velký deficit a já jsem si to ještě ztížil porušením traťových limitů, ale vrátil jsem se a odvedl dobrou práci. Pedro byl jako vždy skvělý a tým předvedl opět svůj vysoký standard, takže myslím, že nás o tomto víkendu čeká dobrý závod.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?