World Endurance Championship vstupuje do svého předposledního dějství v roce 2016. Karty před zítřejším závodem jsou rozdány. Jak hodnotí kvalifikaci a své výkony v ní ti nejrychlejší?
Brendon Hartley (Porsche #1 - pole position LMP1 - Tovární týmy): „Kvalifikace byla velice těsná, ostatně jako po celou sezónu. Hned zpočátku jsme byli na čele, ale já jsem udělal v poslední zatáčce chybu. Přejel jsem vnitřní obrubník a o pár centimetrů se ocitl mimo traťový limit. Myslím si, že nešlo o žádnou výhodu, ale pravidla jsou jasná. Podařilo se mi dobré kolo zopakovat a Mark zajel také úžasně a vůbec celý tým odvádí bezvadnou práci."
Kazuki Nakajima (Toyota #5, 2. místo LMP1 - Tovární týmy): „Ve volném tréninku nám to moc nejelo, ale díky spolupráci se sesterským vozem se nám podařilo zlepšit nastavení a nakonec jsme byli s výkonem v kvalifikaci spokojeni. Kvalifikace je ale něco jiného, než závod., takže musíme dál tvrdě pracovat, abychom mohli v neděli podat co nejlepší výkon. Myslím si, že v závodě budeme mít naději, protože máme podobné tempo, jako konkurence. Klíčem k vítězství bude konzistentní výkon.“
Oliver Jarvis (Audi #8, 3. místo LMP1 - Tovární týmy): „Mohli jsme být na pole position, pokud by Loic (Duval) zajel čisté kolo. Na konci kvalifikace jsem ještě jednou sedl do auta a pokusil se ještě vylepšit náš čas a bylo to správné rozhodnutí, protože každá desetinka je zde důležitá.“
Alexandre Imperatori (Rebellion #13, pole position LMP1 - Soukromé týmy): „Po celou dobu zde zápasíme s vyvážením, ale udělali jsme na voze nějaké změny a to nám pomohlo zlepšit přilnavost. Povedlo se mi zajet poměrně čisté kolo a pak se do auta posadil Dodo (Kraihamer) a zajel naprosto úžasně. To stačilo na zisk pole position, tak uvidíme zítra, jak nám to pojede v závodě.“
Matt Rao (Manor #44, pole position LMP2): „Je to naše první sezóna ve WEC a zažili jsme nějaké vzestupy i pády. Ne vždy máme v sobotu nejrychlejší auto, ale v neděli je to jinak. Je skvělé získat první pole position hned v naší první sezóně a myslím, že zítra to bude opravdu hodně vyrovnané.“
Harry Tincknell (Ford GT #67, pole position LMGTE Pro): „V létě jsem hodně přemýšlel o tom, co mám udělat jinak, abych se znovu dostal na pódium, až jsem skoro zapomněl, jak se otevírá šampaňské. Ale teď se mi daří! Včera jsme trochu ztráceli, přibližně jeden a půl sekundy. Bylo to naše první seznámení s tratí a věděli jsme, že máme na víc, takže všichni tvrdě pracovali celou noc. S Andym (Priaulx) jsme studovali video a telemetrii, kluci si pohráli s difuzorem a inženýři udělali nějaké úpravy v nastavení. V kvalifikaci jsme doufali v co nejlepší výsledek, ale pole position jsme vůbec nečekali a musím říct, že je to nečekané, ale skvělé. Zítra to bude zajímavý závod. Je to všechno pěkné, povedl se nám nejrychlejší čas v kvalifikaci, ale závod je až zítra. Bude důležité, jak se nám povede jízda ve druhé části stintů, kdy už nebudou pneumatiky v dobré kondici. Ale do závodu startujeme z nejlepší pozice.“
Oliver Pla (Ford GT #66, 2. místo LMGTE Pro): „Mezi mnou a Harrym to bylo hodně těsné, rozhodla desetina sekundy. V mém nejrychlejším kole jsem vyrobil malou chybku při brzdění před zatáčkou č. 6. Pro tým je to skvělý výsledek. Ve Fuji jsme získali pole position a potom náš druhý vůz vyhrál v závodě, takže tentokrát, když mají pole position oni, tak by s vítězstvím měla být řada na nás.“
Paul Dalla Lana (Aston Martin #98, pole position LMGTE Am): „Na Ferrari #83 máme velký deficit a já jsem si to ještě ztížil porušením traťových limitů, ale vrátil jsem se a odvedl dobrou práci. Pedro byl jako vždy skvělý a tým předvedl opět svůj vysoký standard, takže myslím, že nás o tomto víkendu čeká dobrý závod.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.