Čína: 8 hlasů po kvalifikaci v Šanghaji

Mark Webber A Brendon Hartley si gratulují k zisku pole position v Šanghaji
Mark Webber A Brendon Hartley si gratulují k zisku pole position v Šanghaji, foto: Porsche
iM1 5. listopadu 2016 18:45
Sdílej:

World Endurance Championship vstupuje do svého předposledního dějství v roce 2016. Karty před zítřejším závodem jsou rozdány. Jak hodnotí kvalifikaci a své výkony v ní ti nejrychlejší?

Brendon Hartley (Porsche #1 - pole position LMP1 - Tovární týmy): „Kvalifikace byla velice těsná, ostatně jako po celou sezónu. Hned zpočátku jsme byli na čele, ale já jsem udělal v poslední zatáčce chybu. Přejel jsem vnitřní obrubník a o pár centimetrů se ocitl mimo traťový limit. Myslím si, že nešlo o žádnou výhodu, ale pravidla jsou jasná. Podařilo se mi dobré kolo zopakovat a Mark zajel také úžasně a vůbec celý tým odvádí bezvadnou práci."

Kazuki Nakajima (Toyota #5, 2. místo LMP1 - Tovární týmy): „Ve volném tréninku nám to moc nejelo, ale díky spolupráci se sesterským vozem se nám podařilo zlepšit nastavení a nakonec jsme byli s výkonem v kvalifikaci spokojeni. Kvalifikace je ale něco jiného, než závod., takže musíme dál tvrdě pracovat, abychom mohli v neděli podat co nejlepší výkon. Myslím si, že v závodě budeme mít naději, protože máme podobné tempo, jako konkurence. Klíčem k vítězství bude konzistentní výkon.“

Oliver Jarvis (Audi #8, 3. místo LMP1 - Tovární týmy): „Mohli jsme být na pole position, pokud by Loic (Duval) zajel čisté kolo. Na konci kvalifikace jsem ještě jednou sedl do auta a pokusil se ještě vylepšit náš čas a bylo to správné rozhodnutí, protože každá desetinka je zde důležitá.“

Alexandre Imperatori (Rebellion #13, pole position LMP1 - Soukromé týmy): „Po celou dobu zde zápasíme s vyvážením, ale udělali jsme na voze nějaké změny a to nám pomohlo zlepšit přilnavost. Povedlo se mi zajet poměrně čisté kolo a pak se do auta posadil Dodo (Kraihamer) a zajel naprosto úžasně. To stačilo na zisk pole position, tak uvidíme zítra, jak nám to pojede v závodě.“

Matt Rao (Manor #44, pole position LMP2): „Je to naše první sezóna ve WEC a zažili jsme nějaké vzestupy i pády. Ne vždy máme v sobotu nejrychlejší auto, ale v neděli je to jinak. Je skvělé získat první pole position hned v naší první sezóně a myslím, že zítra to bude opravdu hodně vyrovnané.“

Harry Tincknell (Ford GT #67, pole position LMGTE Pro): „V létě jsem hodně přemýšlel o tom, co mám udělat jinak, abych se znovu dostal na pódium, až jsem skoro zapomněl, jak se otevírá šampaňské. Ale teď se mi daří! Včera jsme trochu ztráceli, přibližně jeden a půl sekundy. Bylo to naše první seznámení s tratí a věděli jsme, že máme na víc, takže všichni tvrdě pracovali celou noc. S Andym (Priaulx) jsme studovali video a telemetrii, kluci si pohráli s difuzorem a inženýři udělali nějaké úpravy v nastavení. V kvalifikaci jsme doufali v co nejlepší výsledek, ale pole position jsme vůbec nečekali a musím říct, že je to nečekané, ale skvělé. Zítra to bude zajímavý závod. Je to všechno pěkné, povedl se nám nejrychlejší čas v kvalifikaci, ale závod je až zítra. Bude důležité, jak se nám povede jízda ve druhé části stintů, kdy už nebudou pneumatiky v dobré kondici. Ale do závodu startujeme z nejlepší pozice.“

Oliver Pla (Ford GT #66, 2. místo LMGTE Pro): „Mezi mnou a Harrym to bylo hodně těsné, rozhodla desetina sekundy. V mém nejrychlejším kole jsem vyrobil malou chybku při brzdění před zatáčkou č. 6. Pro tým je to skvělý výsledek. Ve Fuji jsme získali pole position a potom náš druhý vůz vyhrál v závodě, takže tentokrát, když mají pole position oni, tak by s vítězstvím měla být řada na nás.“

Paul Dalla Lana (Aston Martin #98, pole position LMGTE Am): „Na Ferrari #83 máme velký deficit a já jsem si to ještě ztížil porušením traťových limitů, ale vrátil jsem se a odvedl dobrou práci. Pedro byl jako vždy skvělý a tým předvedl opět svůj vysoký standard, takže myslím, že nás o tomto víkendu čeká dobrý závod.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?