Na sluncem zalité trati v čínské Šanghaji se s mírným zpožděním konala kvalifikace na předposlední závod WEC.
Kolize v doplňkových závodech a následná oprava pošramocené bariéry pozdržely start kvalifikace. V ní si několik pilotů neporadilo s limity trati, byly jim anulovány časy a pro některé z nich to znamenalo absolvování dodatečných stintů.
- Nejrychlejší kvalifikační průměr patří dvojici Brendon Hartley, Mark Webber a má hodnotu 1:44,462 min. Právě Brendon Hartley byl jedním z hříšníků, který kvůli překročení traťových limitů musel znovu usednout za volant svého prototypu a znovu se vydat na boj s časem.
- Dvojice Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima (Toyota #5) se časem o 0,060 sec. horším (1:44,522 min.) probojovala na druhou startovní příčku.
- Třetí tovární tým obsadil třetí pozici na startu závodu. Dvojice Oliver Jarvis a Loic Duval ve voze Audi #8 dosáhla času 1:44,610 min.
- Toyota #6 se s časem 1:44,810 min. postaví do čtvrtého startovního slotu
- Ze třetí řady odstartuje Audi #7 (1:44868 min.) a Porsche #2 (1:45,051 min.)
- Pro Porsche #2 je šestá pozice na startu smolná. Byť posádka dosáhla na lepší průměrný čas, byla penalizována za překročení limitu spotřeby paliva.
- Tým ByKolles postihly v kvalifikaci technické problémy a proto pole position soukromých LMP1 „překvapivě“ získává Rebellion Racing #13
- Nejrychlejší LMP2 je ze stáje Manor (#44), Alex Lynn a Matt Rao dosáhli časového průměru 1:54,225 min.
- v první řadě je na startovním roštu doplní Signatech Alpine #36 (1:54,382 min)
- ze třetího místa mezi slabšími prototypy odstartuje Colonelův ESM (#30) a to díky nováčkům Seanu Gelaelovi a Tomu Blomqvistovi, kteří byli o pouhých 0,016 sec. pomalejší (1:54,398 min.)
- Nejrychlejšími vozy LMGTE jsou oba Fordy GT, které se vedle sebe postaví do první řady této kategorie. Andy Priaulx a Harry Tincknell (#67) dosáhli na kombinovaný čas 2:01,391 min. Jejich týmoví kolegové Olivier Pla, Stefan Mücke (#66) byli pomalejší o 0,137 sec. (2:01,528 min.)
- Lídři šampionátu (Marco Sorensen, Nicki Thiim) ve voze Aston Martin #95 zaostali na třetím místě o 0,649 sec. (2:02,040 min.)
- Vedle Astonu se na čtvrté místo postaví rychlejší z vozů Ferrari (#51)
- Páté pole position sezóny a třetí v řadě, to je výkon amatérské dvojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy (Aston Martin #98), která zkombinovala čas 2:04,997 min.
- Hlavní kandidáti na jezdecký titul mezi amatéry, Francois Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas (AF Corse Ferrari #81), zaostali na druhém místě o 0,337 sec. (2:05,334 min.)
Výsledky kvalifikace na závod v Šanghaji naleznete ZDE.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?