Na sluncem zalité trati v čínské Šanghaji se s mírným zpožděním konala kvalifikace na předposlední závod WEC.
Kolize v doplňkových závodech a následná oprava pošramocené bariéry pozdržely start kvalifikace. V ní si několik pilotů neporadilo s limity trati, byly jim anulovány časy a pro některé z nich to znamenalo absolvování dodatečných stintů.
- Nejrychlejší kvalifikační průměr patří dvojici Brendon Hartley, Mark Webber a má hodnotu 1:44,462 min. Právě Brendon Hartley byl jedním z hříšníků, který kvůli překročení traťových limitů musel znovu usednout za volant svého prototypu a znovu se vydat na boj s časem.
- Dvojice Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima (Toyota #5) se časem o 0,060 sec. horším (1:44,522 min.) probojovala na druhou startovní příčku.
- Třetí tovární tým obsadil třetí pozici na startu závodu. Dvojice Oliver Jarvis a Loic Duval ve voze Audi #8 dosáhla času 1:44,610 min.
- Toyota #6 se s časem 1:44,810 min. postaví do čtvrtého startovního slotu
- Ze třetí řady odstartuje Audi #7 (1:44868 min.) a Porsche #2 (1:45,051 min.)
- Pro Porsche #2 je šestá pozice na startu smolná. Byť posádka dosáhla na lepší průměrný čas, byla penalizována za překročení limitu spotřeby paliva.
- Tým ByKolles postihly v kvalifikaci technické problémy a proto pole position soukromých LMP1 „překvapivě“ získává Rebellion Racing #13
- Nejrychlejší LMP2 je ze stáje Manor (#44), Alex Lynn a Matt Rao dosáhli časového průměru 1:54,225 min.
- v první řadě je na startovním roštu doplní Signatech Alpine #36 (1:54,382 min)
- ze třetího místa mezi slabšími prototypy odstartuje Colonelův ESM (#30) a to díky nováčkům Seanu Gelaelovi a Tomu Blomqvistovi, kteří byli o pouhých 0,016 sec. pomalejší (1:54,398 min.)
- Nejrychlejšími vozy LMGTE jsou oba Fordy GT, které se vedle sebe postaví do první řady této kategorie. Andy Priaulx a Harry Tincknell (#67) dosáhli na kombinovaný čas 2:01,391 min. Jejich týmoví kolegové Olivier Pla, Stefan Mücke (#66) byli pomalejší o 0,137 sec. (2:01,528 min.)
- Lídři šampionátu (Marco Sorensen, Nicki Thiim) ve voze Aston Martin #95 zaostali na třetím místě o 0,649 sec. (2:02,040 min.)
- Vedle Astonu se na čtvrté místo postaví rychlejší z vozů Ferrari (#51)
- Páté pole position sezóny a třetí v řadě, to je výkon amatérské dvojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy (Aston Martin #98), která zkombinovala čas 2:04,997 min.
- Hlavní kandidáti na jezdecký titul mezi amatéry, Francois Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas (AF Corse Ferrari #81), zaostali na druhém místě o 0,337 sec. (2:05,334 min.)
Výsledky kvalifikace na závod v Šanghaji naleznete ZDE.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.