Na sluncem zalité trati v čínské Šanghaji se s mírným zpožděním konala kvalifikace na předposlední závod WEC.
Kolize v doplňkových závodech a následná oprava pošramocené bariéry pozdržely start kvalifikace. V ní si několik pilotů neporadilo s limity trati, byly jim anulovány časy a pro některé z nich to znamenalo absolvování dodatečných stintů.
- Nejrychlejší kvalifikační průměr patří dvojici Brendon Hartley, Mark Webber a má hodnotu 1:44,462 min. Právě Brendon Hartley byl jedním z hříšníků, který kvůli překročení traťových limitů musel znovu usednout za volant svého prototypu a znovu se vydat na boj s časem.
- Dvojice Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima (Toyota #5) se časem o 0,060 sec. horším (1:44,522 min.) probojovala na druhou startovní příčku.
- Třetí tovární tým obsadil třetí pozici na startu závodu. Dvojice Oliver Jarvis a Loic Duval ve voze Audi #8 dosáhla času 1:44,610 min.
- Toyota #6 se s časem 1:44,810 min. postaví do čtvrtého startovního slotu
- Ze třetí řady odstartuje Audi #7 (1:44868 min.) a Porsche #2 (1:45,051 min.)
- Pro Porsche #2 je šestá pozice na startu smolná. Byť posádka dosáhla na lepší průměrný čas, byla penalizována za překročení limitu spotřeby paliva.
- Tým ByKolles postihly v kvalifikaci technické problémy a proto pole position soukromých LMP1 „překvapivě“ získává Rebellion Racing #13
- Nejrychlejší LMP2 je ze stáje Manor (#44), Alex Lynn a Matt Rao dosáhli časového průměru 1:54,225 min.
- v první řadě je na startovním roštu doplní Signatech Alpine #36 (1:54,382 min)
- ze třetího místa mezi slabšími prototypy odstartuje Colonelův ESM (#30) a to díky nováčkům Seanu Gelaelovi a Tomu Blomqvistovi, kteří byli o pouhých 0,016 sec. pomalejší (1:54,398 min.)
- Nejrychlejšími vozy LMGTE jsou oba Fordy GT, které se vedle sebe postaví do první řady této kategorie. Andy Priaulx a Harry Tincknell (#67) dosáhli na kombinovaný čas 2:01,391 min. Jejich týmoví kolegové Olivier Pla, Stefan Mücke (#66) byli pomalejší o 0,137 sec. (2:01,528 min.)
- Lídři šampionátu (Marco Sorensen, Nicki Thiim) ve voze Aston Martin #95 zaostali na třetím místě o 0,649 sec. (2:02,040 min.)
- Vedle Astonu se na čtvrté místo postaví rychlejší z vozů Ferrari (#51)
- Páté pole position sezóny a třetí v řadě, to je výkon amatérské dvojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy (Aston Martin #98), která zkombinovala čas 2:04,997 min.
- Hlavní kandidáti na jezdecký titul mezi amatéry, Francois Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas (AF Corse Ferrari #81), zaostali na druhém místě o 0,337 sec. (2:05,334 min.)
Výsledky kvalifikace na závod v Šanghaji naleznete ZDE.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.