Na okruhu Shanghai International Circuit začalo volnými jízdami předposlední kolo letošního vytrvalostního mistrovství světa.
Za poměrně slunného počasí v pátek dopoledne místního času vyjely závodní vozy k prvnímu seznamovacímu tréninku na trať v čínské Šanghaji. Mezi piloty se objevilo několik nováčků, ale asi největší pozornost médií a fanoušků se bude, kromě souboje o mistrovský titul v kat. LMP1, soustředit na prototyp Alpine A460 #35, který patří prvnímu čínskému týmu BAXI DC Racing Alpine (LMP2) a také Porsche 911 RSR #78 hongkongského týmu KCMG.
- Porsche hned od prvních kol nenechává nikoho na pochybách o tom, že to s obhajobou loňského mistrovského titulu myslí vážně. Novozélanďan Brendon Hartley (#1) stanoví nejrychlejší čas prvních jízd s hodnotou 1:46,781 min.
- Audi #8 je prvnímu Porsche těsně v patách a Lucas Di Grassi je s časem 1:46,979 min jen o 2 desetiny pomalejší, než první vůz Porsche
- Toyoty se představují v poměrně konzistentním výkonu, oba japonské prototypy se po prvních jízdách řadí za sebe na 3. a 4. pořadí. Vzájemný rozdíl mezi vozy #5 a #6 je pouhých 0,187 sec. a ztráta na druhé místo je také celkem zanedbatelná - 0,466, resp. 0,653 sec.
- Audi #7 si z Japonska přiváží trable v podobě trucující převodovky, která umožnila posádce Marcel Fässler, Benoit Tréluyer, André Lotterer ujet pouhých 14 kol. Nejlepší čas #7 má hodnotu 1:47,827 min.
- O jezdecký titul bojující posádka Porsche #2 je na tom z továrních prototypů asi nejhůře. Stávkující vůz stihne za 90 minut, po které má trať k dispozici, obkroužit jen 10 kol, z nichž nejrychlejší je to osmé, ve kterém časomíra ukázala 1:48,438 min.
- Vítězové kategorie slabších prototypů z Fuji - G-Drive Racing #26 - jdou do čela LMP2. Will Stevens je opravdu velmi rychlý, jeho čas má hodnotu 1:55,953 min.
- Modří v prvních jízdách potvrzují, že titul mezi pomalejšími prototypy míří do správných rukou: čas 1:56,108 (+ 0,155 sec.) je posouvá na pomyslné druhé místo
- Třetí nejrychlejší čas v kategorii LMP2 má hodnotu 1:56,390 min a patří dalšímu ruskému prototypu, tentokrát ze stáje SMP Racing (#27)
- Nejrychlejší vůz LMGTE vyjel na trať z boxů italské stáje AF Corse. Gianmaria Bruni ve Ferrari #51 zajel nejrychleji z celkových 36 okruhů ten pátý, ve které dosáhl času 2:03,752 min.
- Porsche začalo v Šanghaji celkem svižně i v gétéčkách, čas 2:03,867 (+115 sec.) posunul posádku Michael Christensen, Richard Lietz týmu Dempsey Proton Racing #77 na 2. místo
- Těsně třetí (+043) sec. skončili Olivier Pla a Stefan Mücke ve Fordu GT #66
- Zajímavostí je, že první tři posádky LMGTE Pro dělí mezi sebou rozdíl 0,2 sec.
- LMGTE Am se stala kořistí posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda ve voze Aston Martin #98, jejich čas má hodnotu 2:04,503 min
- Vozy Porsche 911 RSR byly rychlé také mezi amatérskými gétéčky, #78 (KCMG) sice na druhém místě ztratilo na Aston Martin 1,072 sec. (2:05,575 min), ale # 88 (Abu Dhabi Proton Racing) byl třetí o pouhých 0,115 sec. (2:05,690 min.)
Druhá seznamovací „devadesátiminutovka“ na okruhu v Šanghaji nepřinesla žádné zásadní zvraty. Jednotlivé vozy se podle očekávání zrychlily, když týmy na základě dat posbíraných během prvních jízd upravili jejich nastavení.
- Novozélandský rychlík v barvách Porsche opět nikoho nenechal na pochybách o tom, že zdejší trať patří k jeho oblíbeným - čas 1:44,594 min je o 1,6 sec. lepší, než čas z prvních jízd
- Druhou pozici Audi #8 tentokrát obhajuje Loic Duval časem 1:44,211 min.
- Mechanikům Porsche se podařilo probudit k životu stávkující baterie Porsche #2, kterému patří třetí místo. Marc Lieb byl s časem 1:46,264 min jen o 0,053 sec. pomalejší
- Anthony Davidson dovezl Toyotu #5 s časem 1:46,812 min na čtvrtém místě
- Druhé jízdy v kategorii soukromých týmů LMP1 patřily týmu ByKolles, vůz #4 předjel s časem 1:51,911 min konkurenci rebelů o 0,627 sec.
- Will Stevens (G-Drive Racing #26) potvrzuje svou rychlost v LMP2 časem 1:54,627 min
- Testovací pilot Williamsu Alex Lynn přiváží časem 1:54,856 min na druhé místo vůz Manor #44
- Druhý vůz týmu Manor (#45) je díky Mathiasi Bechemu třetí (1:55,028 min)
- Profesionálním gétéčkům i ve druhých jízdách vévodí Gianmaria Bruni (AF Corse Ferrari #51), tentokrát časem 2:02,481 min
- Italskou rychlost potvrzuje druhým místem Davide Rigon (#71) s časem o 0,260 sec. pomalejším
- Také třetí pořadí se nemění (Ford GT #66 - 2:03,695 min)
- Abu Dhabi Porsche #88 stanovilo hodnotou 2:05,428 min nejrychlejší čas ve třídě LMGTE Am
Slunečné počasí vládlo v Šanghaji v sobotu dopoledne i při posledních volných jízdách. Týmy definitivně ladí vozy před kvalifikací.
- Hned druhé měřené kolo stačí Oliveru Jarvisovi k zajetí nejrychlejšího času těchto jízd - 1:44,505 min.
- Kamui Kobayashi (Toyota #6) je také rychlý, patří mu druhé místo se ztrátou 0,314 sec.
- Třetí nejrychlejší vůz je Porsche #2, které ztrácí na Toyotu jen 0,094 sec.
- Audi #7 patří čtvrtý čas s hodnotou 1:44,979 min (+ 0,066 sec!!!). Znamená to, že první 4 vozy se vešly do intervalu necelé půl sekundy, a v této čtveřici jsou všichni kandidáti na jezdecký titul!!!
- Rebellion #13 si bere zpátky nejrychlejší čas v souboji dvou soukromých LMP1 (1:50,748 min.), což je o 0,854 sec. lepší čas, než který dosáhl konkurenční ByKolles
- Nicolas Lappiere je v Signatech Alpine #36 nejrychlejším pilotem slabších prototypů a časem 1:54,355 min usazuje Les Blues do čela
- Pouhých 0,005 sec. za Lappierem projíždí cílem Antonio Giovinazzi ve žlutém voze strýčka Colonela (ESM #30)
- Jediný konkurent Signatechu v boji o mistrovský trůn RGR Sport by Morand (#43) je s časem 1:55,472 min třetí, ale ztráta na Alpinu činí 1,1 sec.
- Nejrychlejší čas profi gétéček patří Fordu #66 a má hodnotu 2:01,329 min
- Aston Martin #97 (Richie Stanaway, Darren Turner) je na druhém místě pomalejší o 0,715 sec.
- Až třetí je Nicki Thiim s druhým Astonem (2:02,393 min.)
- Nejrychlejší čas amatérské skupiny patří Pedro Lamymu (Aston Martin #98), který dokázal objet okruh v Šanghaji za 2:03,845 min.
- Druhá končí trojice Ferrari #81 (Collard, Aguas, Perrodo) časem 2:04,179 min a třetí příčku obsadil tým Larbre Competition (Corvette #50) s časem 2:04,326 min.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.