V loňské sezóně slavilo Porsche po závodě v Číně titul v šampionátu konstruktérů. Podaří se německé automobilce přesně po roce na Shanghai International Circuit mistrovský titul obhájit?
V sezóně 2016 se Porsche podařilo zvítězit v pěti závodech a vede šampionát značek s 263 body před Audi (204) a Toyotou (174). Porsche má tedy v Číně velkou šanci na obhajobu loňského titulu v poháru konstruktérů, ale určitě to nebude snadné. Audi se, i přes oznámený konec účasti ve WEC, bude jistě snažit v Číně ukrojit maximum bodů, protože posádka Audi #8 je stále ve hře o mistrovský titul mezi jezdci, a stejně je na tom i posádka Toyota #6. Šampionát jezdců je sice prozatím také v rukou pilotů Porsche (#2 - Neel Jani, Romain Dumas, Marc Lieb), ale bodový náskok na druhé v pořadí činí pouhých 23 bodů a na třetí pořadí jen o 5,5 bodu více. Uvidíme tedy až v cíli závodu, zda bude Porsche už v Číně moci slavit a zda to bude rovnou mistrovský double.
„Myslet si, že už máme titul v kapse, by bylo velice nezodpovědné,“ varuje Fritz Enzinger, viceprezident Porsche pro program LMP1 a připomíná loňský ročník: „Vloni v Bahrajnu se zdálo, že již máme titul jezdců jistý, měli jsme dominantní auto a klukům stačilo dojet na 4 pozici. Nervy drásající závod, ve kterém nás zradila technika, ale pro ně skončil až pátým místem. Naštěstí to přece jen stačilo, protože naší druhé posádce se podařilo závod vyhrát. Závod trvá celých šest hodin a může se stát cokoliv ať již v první zatáčce nebo v posledních kolech, ostatně tak jsme tomu byli svědky letos v Le Mans. Klíčem k úspěchu ve vytrvalostním závodě je dojet do cíle, protože až v cíli se přidělují body.“
Andreas Seidl připojuje svou analýzu: „Konfigurace Shanghai International Circuit by našim vozům měla sedět lépe, než okruh ve Fuji. Do průběhu celého závodu promlouvá mnoho detailů a ve dvou posledních závodech bylo patrné, že konkurence je velmi vyrovnaná. V Austinu i ve Fuji se náš vůz #2 potýkal s problémy s nedotáčivostí, které jsme eliminovali až určitými úpravami přední kapotáže. V Šanghaji ale chceme bojovat o vítězství a tým je připravený odvést bezchybnou práci.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #1): „Okruh v Šanghaji není snadný, ale přesto jej mám docela rád. Jen ta první zatáčka mi moc nesedí. Stáčí se doprava, neustále se zužuje a zdá se nekonečná. A je také velmi pomalá. Celý okruh je směsí různě rychlých zatáček. Je zde několik středně rychlých zatáček a jsou zde také zatáčky, které vyžadují přesnou stopu.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #1): „Po závodě ve Fuji je hodně pravděpodobné, že letos neobhájíme jezdecký titul. Nicméně máme velkou šanci na obhajobu titulu v mistrovství značek a proto budeme znovu bojovat o vítězství. Okruh v Šanghaji by měl našim vozům vyhovovat.“
Mark Webber (Porsche 919 Hybrid #1): „Po epické bitvě ve Fuji se na závod v Šanghaji hodně těším. Myslím si, že zdejší okruh bude našim vozům vyhovovat a Timo Brendon a já si jízdu užijeme. Naším cílem je vítězství, ale jak jsme viděli v posledních čtyřech nebo pěti závodech, je nutné se vyvarovat jakýchkoli chyb v průběhu celého závodu, který trvá 6 hodin.“
Romain Dumas (Porsche 919 Hybrid #2): „V Šanghaji musíme udělat vše pro to, abychom zde byli v dobré kondici. Je to velice důležité, protože po Le Mans jsme dlouze hledali problém, se kterým jsme se potýkali. Aby bylo jasno, nejsme zde proto, abychom dojeli čtvrtí nebo pátí. Musíme znovu začít na jistotu stavět na našich silných stránkách.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #2): „V Šanghaji se nám zatím vždy celkem dařilo a očekávám, že budeme znovu na čele. Ale bude to těžké. Cíl je jasný, pro úspěch v mistrovství jezdců musíme být rychlejší, než konkurence, především mám na mysli Toyotu #6 a Audi #8. Ale oba soupeři budou velmi silní. Klasická filozofie vytrvalostních závodů už moc neplatí. Současné WEC je hodně rychlé, v podstatě to je od prvního do posledního kola šestihodinový sprint. O výhře nebo prohře rozhoduje v cíli několik málo sekund. Máme dobrou pozici, ale přesto musíme plně využít náš potenciál v každém stintu.“
Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid #2): „Poslední čtyři závody nebyly dobré. Z této krize si musíme pomoci sami a v Šanghaji předvést výkon, který se od nás očekává a který je naším standardem. Bude to velmi vzrušující.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.