Čína: Zdvihne Porsche v Šanghaji nad hlavu mistrovský pohár?

Obhájí Porsche na okruhu v Šanghaji loňský titul?
Obhájí Porsche na okruhu v Šanghaji loňský titul?, foto: Porsche
iM1 2. listopadu 2016 13:30
Sdílej:

V loňské sezóně slavilo Porsche po závodě v Číně titul v šampionátu konstruktérů. Podaří se německé automobilce přesně po roce na Shanghai International Circuit mistrovský titul obhájit?

V sezóně 2016 se Porsche podařilo zvítězit v pěti závodech a vede šampionát značek s 263 body před Audi (204) a Toyotou (174). Porsche má tedy v Číně velkou šanci na obhajobu loňského titulu v poháru konstruktérů, ale určitě to nebude snadné.  Audi se, i přes oznámený konec účasti ve WEC, bude jistě snažit v Číně ukrojit maximum bodů, protože posádka Audi #8 je stále ve hře o mistrovský titul mezi jezdci, a stejně je na tom i posádka Toyota #6. Šampionát jezdců je sice prozatím také v rukou pilotů Porsche (#2 - Neel Jani, Romain Dumas, Marc Lieb), ale bodový náskok na druhé v pořadí činí pouhých 23 bodů a na třetí pořadí jen o 5,5 bodu více. Uvidíme tedy až v cíli závodu, zda bude Porsche už v Číně moci slavit a zda to bude rovnou mistrovský double.

„Myslet si, že už máme titul v kapse, by bylo velice nezodpovědné,“ varuje Fritz Enzinger, viceprezident Porsche pro program LMP1 a připomíná loňský ročník: „Vloni v Bahrajnu se zdálo, že již máme titul jezdců jistý, měli jsme dominantní auto a klukům stačilo dojet na 4 pozici. Nervy drásající závod, ve kterém nás zradila technika, ale pro ně skončil až pátým místem. Naštěstí to přece jen stačilo, protože naší druhé posádce se podařilo závod vyhrát. Závod trvá celých šest hodin a může se stát cokoliv ať již v první zatáčce nebo v posledních kolech, ostatně tak jsme tomu byli svědky letos v Le Mans. Klíčem k úspěchu ve vytrvalostním závodě je dojet do cíle, protože až v cíli se přidělují body.“

Andreas Seidl připojuje svou analýzu: „Konfigurace Shanghai International Circuit by našim vozům měla sedět lépe, než okruh ve Fuji. Do průběhu celého závodu promlouvá mnoho detailů a ve dvou posledních závodech bylo patrné, že konkurence je velmi vyrovnaná. V Austinu i ve Fuji se náš vůz #2 potýkal s problémy s nedotáčivostí, které jsme eliminovali až určitými úpravami přední kapotáže. V Šanghaji ale chceme bojovat o vítězství a tým je připravený odvést bezchybnou práci.“

Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #1): „Okruh v Šanghaji není snadný, ale přesto jej mám docela rád. Jen ta první zatáčka mi moc nesedí. Stáčí se doprava, neustále se zužuje a zdá se nekonečná. A je také velmi pomalá. Celý okruh je směsí různě rychlých zatáček. Je zde několik středně rychlých zatáček a jsou zde také zatáčky, které vyžadují přesnou stopu.“

Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #1): „Po závodě ve Fuji je hodně pravděpodobné, že letos neobhájíme jezdecký titul. Nicméně máme velkou šanci na obhajobu titulu v mistrovství značek a proto budeme znovu bojovat o vítězství. Okruh v Šanghaji by měl našim vozům vyhovovat.“

Mark Webber (Porsche 919 Hybrid #1): „Po epické bitvě ve Fuji se na závod v Šanghaji hodně těším. Myslím si, že zdejší okruh bude našim vozům vyhovovat a Timo Brendon a já si jízdu užijeme. Naším cílem je vítězství, ale jak jsme viděli v posledních čtyřech nebo pěti závodech, je nutné se vyvarovat jakýchkoli chyb v průběhu celého závodu, který trvá 6 hodin.“

Romain Dumas (Porsche 919 Hybrid #2): „V Šanghaji musíme udělat vše pro to, abychom zde byli v dobré kondici. Je to velice důležité, protože po Le Mans jsme dlouze hledali problém, se kterým jsme se potýkali. Aby bylo jasno, nejsme zde proto, abychom dojeli čtvrtí nebo pátí. Musíme znovu začít na jistotu stavět na našich silných stránkách.“

Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #2): „V Šanghaji se nám zatím vždy celkem dařilo a očekávám, že budeme znovu na čele. Ale bude to těžké. Cíl je jasný, pro úspěch v mistrovství jezdců musíme být rychlejší, než konkurence, především mám na mysli Toyotu #6 a Audi #8. Ale oba soupeři budou velmi silní. Klasická filozofie vytrvalostních závodů už moc neplatí. Současné WEC je hodně rychlé, v podstatě to je od prvního do posledního kola šestihodinový sprint. O výhře nebo prohře rozhoduje v cíli několik málo sekund. Máme dobrou pozici, ale přesto musíme plně využít náš potenciál v každém stintu.“

Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid #2): „Poslední čtyři závody nebyly dobré. Z této krize si musíme pomoci sami a v Šanghaji předvést výkon, který se od nás očekává a který je naším standardem. Bude to velmi vzrušující.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?