V loňské sezóně slavilo Porsche po závodě v Číně titul v šampionátu konstruktérů. Podaří se německé automobilce přesně po roce na Shanghai International Circuit mistrovský titul obhájit?
V sezóně 2016 se Porsche podařilo zvítězit v pěti závodech a vede šampionát značek s 263 body před Audi (204) a Toyotou (174). Porsche má tedy v Číně velkou šanci na obhajobu loňského titulu v poháru konstruktérů, ale určitě to nebude snadné. Audi se, i přes oznámený konec účasti ve WEC, bude jistě snažit v Číně ukrojit maximum bodů, protože posádka Audi #8 je stále ve hře o mistrovský titul mezi jezdci, a stejně je na tom i posádka Toyota #6. Šampionát jezdců je sice prozatím také v rukou pilotů Porsche (#2 - Neel Jani, Romain Dumas, Marc Lieb), ale bodový náskok na druhé v pořadí činí pouhých 23 bodů a na třetí pořadí jen o 5,5 bodu více. Uvidíme tedy až v cíli závodu, zda bude Porsche už v Číně moci slavit a zda to bude rovnou mistrovský double.
„Myslet si, že už máme titul v kapse, by bylo velice nezodpovědné,“ varuje Fritz Enzinger, viceprezident Porsche pro program LMP1 a připomíná loňský ročník: „Vloni v Bahrajnu se zdálo, že již máme titul jezdců jistý, měli jsme dominantní auto a klukům stačilo dojet na 4 pozici. Nervy drásající závod, ve kterém nás zradila technika, ale pro ně skončil až pátým místem. Naštěstí to přece jen stačilo, protože naší druhé posádce se podařilo závod vyhrát. Závod trvá celých šest hodin a může se stát cokoliv ať již v první zatáčce nebo v posledních kolech, ostatně tak jsme tomu byli svědky letos v Le Mans. Klíčem k úspěchu ve vytrvalostním závodě je dojet do cíle, protože až v cíli se přidělují body.“
Andreas Seidl připojuje svou analýzu: „Konfigurace Shanghai International Circuit by našim vozům měla sedět lépe, než okruh ve Fuji. Do průběhu celého závodu promlouvá mnoho detailů a ve dvou posledních závodech bylo patrné, že konkurence je velmi vyrovnaná. V Austinu i ve Fuji se náš vůz #2 potýkal s problémy s nedotáčivostí, které jsme eliminovali až určitými úpravami přední kapotáže. V Šanghaji ale chceme bojovat o vítězství a tým je připravený odvést bezchybnou práci.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #1): „Okruh v Šanghaji není snadný, ale přesto jej mám docela rád. Jen ta první zatáčka mi moc nesedí. Stáčí se doprava, neustále se zužuje a zdá se nekonečná. A je také velmi pomalá. Celý okruh je směsí různě rychlých zatáček. Je zde několik středně rychlých zatáček a jsou zde také zatáčky, které vyžadují přesnou stopu.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #1): „Po závodě ve Fuji je hodně pravděpodobné, že letos neobhájíme jezdecký titul. Nicméně máme velkou šanci na obhajobu titulu v mistrovství značek a proto budeme znovu bojovat o vítězství. Okruh v Šanghaji by měl našim vozům vyhovovat.“
Mark Webber (Porsche 919 Hybrid #1): „Po epické bitvě ve Fuji se na závod v Šanghaji hodně těším. Myslím si, že zdejší okruh bude našim vozům vyhovovat a Timo Brendon a já si jízdu užijeme. Naším cílem je vítězství, ale jak jsme viděli v posledních čtyřech nebo pěti závodech, je nutné se vyvarovat jakýchkoli chyb v průběhu celého závodu, který trvá 6 hodin.“
Romain Dumas (Porsche 919 Hybrid #2): „V Šanghaji musíme udělat vše pro to, abychom zde byli v dobré kondici. Je to velice důležité, protože po Le Mans jsme dlouze hledali problém, se kterým jsme se potýkali. Aby bylo jasno, nejsme zde proto, abychom dojeli čtvrtí nebo pátí. Musíme znovu začít na jistotu stavět na našich silných stránkách.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #2): „V Šanghaji se nám zatím vždy celkem dařilo a očekávám, že budeme znovu na čele. Ale bude to těžké. Cíl je jasný, pro úspěch v mistrovství jezdců musíme být rychlejší, než konkurence, především mám na mysli Toyotu #6 a Audi #8. Ale oba soupeři budou velmi silní. Klasická filozofie vytrvalostních závodů už moc neplatí. Současné WEC je hodně rychlé, v podstatě to je od prvního do posledního kola šestihodinový sprint. O výhře nebo prohře rozhoduje v cíli několik málo sekund. Máme dobrou pozici, ale přesto musíme plně využít náš potenciál v každém stintu.“
Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid #2): „Poslední čtyři závody nebyly dobré. Z této krize si musíme pomoci sami a v Šanghaji předvést výkon, který se od nás očekává a který je naším standardem. Bude to velmi vzrušující.“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?