Automobilka Audi ve středu oznámila ukončení svého angažmá ve vytrvalostním seriálu World Endurance Championship. Jak na toto prohlášení reagovali nejvyšší představitelé organizátora WEC?
Pierre Fillon, předseda Automobil Club de l´Ouest: „Zpráva o ukončení působení Audi ve vytrvalostním mistrovství WEC vyvolala velké emoce. I když jsme se na podobnou zprávu předem připravovali, přes to je nám to velmi líto. Vždyť Audi se stalo vůdčí postavou soudobých vytrvalostních závodů. Od svého příchodu do Le Mans v roce 1999 zanechala tato německá značka v dějinách nejen tohoto závodu, ale i celého vytrvalostního motorsportu představovaného v poslední době WEC, velmi silnou stopu. Značka Audi nebyla jen jeden ze soupeřů, ale byla také jedním z hybatelů rozvoje tohoto seriálu a má velkou zásluhu na ohromném nárůstu popularity vytrvalostních závodů po celém světě.
ACO a FIA se snaží nést náklady na uspořádání seriálu vytrvalostních závodů v maximální možné míře na svých bedrech. Kromě toho se obě organizace snaží nastavit jasná pravidla pro budoucí směrování celé série a zajištění její kontinuity a zároveň nabídnout tu nejlepší možnou platformu pro uplatnění nových technologií v souvislosti s příchodem alternativních pohonů pro automobily zítřka. Hybridní technologie a elektromotory jsou již nedílnou součástí našeho každodenního života i v rámci vytrvalostních závodů. Připravované změny technických regulí směrem k využití vodíkových palivových článků jsou dalším důkazem našeho směrování v této nové éře.
Oceňujeme práci a úsilí, které Audi Sport Team Joest odvedl na poli vytrvalostních závodů, velký podíl na tom má hlavně Dr. Wolfgang Ullrich. Audi končí svou etapu v rámci WEC, ale jiní výrobci již klepou na naše dveře. Končí éra Audi, ale s ní nekončí vytrvalostní závody. Zvu všechny fanoušky a příznivce motorsportu na nadcházející závod WEC do čínské Šanghaje a samozřejmě i na poslední letošní závod v Bahrajnu a také na nadcházející sezónu 2017, jejíž největší událostí samozřejmě opět bude 24 hodin Le Mans.“
Gérard Neveu, generální ředitel FIA World Endurance Championship: „Chápeme toto rozhodnutí, i když je nám velmi líto odchodu jedné z hlavních značek našeho seriálu. Audi se ve vytrvalostních závodech angažovalo více než 15 let a posledních 5 let bylo nedílnou součástí WEC. Myslíme hlavně na členy týmu Audi Sport Team Joest, na jezdce, inženýry, mechaniky a ostatní členy týmu, pro které je toto rozhodnutí velmi bolestivé. Zároveň jim vyjadřujeme svůj obdiv a poděkování za jejich mimořádné sportovní výkony, kterých ve WEC dosáhli od roku 2012.
World Endurance Championship se skládá z 32 závodních vozů, 20 týmů, 4 kategorií a 6 továrních týmů. Příští týden se v Šanghaji utkají Porsche a Toyota o titul v kategorii LMP1 a stejně tak budou bojovat Ferrari a Aston Martin o titul v LMGTE. Jedna značka skončí a jiná přichází, takový je život v šampionátu.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?