Co říkají k odchodu Audi představitelé WEC?

Tento obrázek ze závodu na dráze Fuji Speedway již neuvidíme.
Tento obrázek ze závodu na dráze Fuji Speedway již neuvidíme., foto: Audi Sport Press
iM1 27. října 2016 12:00
Sdílej:

Automobilka Audi ve středu oznámila ukončení svého angažmá ve vytrvalostním seriálu World Endurance Championship. Jak na toto prohlášení reagovali nejvyšší představitelé organizátora WEC?

Pierre Fillon, předseda Automobil Club de l´Ouest: „Zpráva o ukončení působení Audi ve vytrvalostním mistrovství WEC vyvolala velké emoce. I když jsme se na podobnou zprávu předem připravovali, přes to je nám to velmi líto. Vždyť Audi se stalo vůdčí postavou soudobých vytrvalostních závodů. Od svého příchodu do Le Mans v roce 1999 zanechala tato německá značka v dějinách nejen tohoto závodu, ale i celého vytrvalostního motorsportu představovaného v poslední době WEC, velmi silnou stopu. Značka Audi nebyla jen jeden ze soupeřů, ale byla také jedním z hybatelů rozvoje tohoto seriálu a má velkou zásluhu na ohromném nárůstu popularity vytrvalostních závodů po celém světě.

ACO a FIA se snaží nést náklady na uspořádání seriálu vytrvalostních závodů v maximální možné míře na svých bedrech. Kromě toho se obě organizace snaží nastavit jasná pravidla pro budoucí směrování celé série a zajištění její kontinuity a zároveň nabídnout tu nejlepší možnou platformu pro uplatnění nových technologií v souvislosti s příchodem alternativních pohonů pro automobily zítřka. Hybridní technologie a elektromotory jsou již nedílnou součástí našeho každodenního života i v rámci vytrvalostních závodů. Připravované změny technických regulí směrem k využití vodíkových palivových článků jsou dalším důkazem našeho směrování v této nové éře.

Oceňujeme práci a úsilí, které Audi Sport Team Joest odvedl na poli vytrvalostních závodů, velký podíl na tom má hlavně Dr. Wolfgang Ullrich. Audi končí svou etapu v rámci WEC, ale jiní výrobci již klepou na naše dveře. Končí éra Audi, ale s ní nekončí vytrvalostní závody. Zvu všechny fanoušky a příznivce motorsportu na nadcházející závod WEC do čínské Šanghaje a samozřejmě i na poslední letošní závod v Bahrajnu a také na nadcházející sezónu 2017, jejíž největší událostí samozřejmě opět bude 24 hodin Le Mans.“

Gérard Neveu, generální ředitel FIA World Endurance Championship: „Chápeme toto rozhodnutí, i když je nám velmi líto odchodu jedné z hlavních značek našeho seriálu. Audi se ve vytrvalostních závodech angažovalo více než 15 let a posledních 5 let bylo nedílnou součástí WEC. Myslíme hlavně na členy týmu Audi Sport Team Joest, na jezdce, inženýry, mechaniky a ostatní členy týmu, pro které je toto rozhodnutí velmi bolestivé. Zároveň jim vyjadřujeme svůj obdiv a poděkování za jejich mimořádné sportovní výkony, kterých ve WEC dosáhli od roku 2012.

World Endurance Championship se skládá z 32 závodních vozů, 20 týmů, 4 kategorií a 6 továrních týmů. Příští týden se v Šanghaji utkají Porsche a Toyota o titul v kategorii LMP1 a stejně tak budou bojovat Ferrari a Aston Martin o titul v LMGTE.  Jedna značka skončí a jiná přichází, takový je život v šampionátu.“

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.