Automobilka Audi ve středu oznámila ukončení svého angažmá ve vytrvalostním seriálu World Endurance Championship. Jak na toto prohlášení reagovali nejvyšší představitelé organizátora WEC?
Pierre Fillon, předseda Automobil Club de l´Ouest: „Zpráva o ukončení působení Audi ve vytrvalostním mistrovství WEC vyvolala velké emoce. I když jsme se na podobnou zprávu předem připravovali, přes to je nám to velmi líto. Vždyť Audi se stalo vůdčí postavou soudobých vytrvalostních závodů. Od svého příchodu do Le Mans v roce 1999 zanechala tato německá značka v dějinách nejen tohoto závodu, ale i celého vytrvalostního motorsportu představovaného v poslední době WEC, velmi silnou stopu. Značka Audi nebyla jen jeden ze soupeřů, ale byla také jedním z hybatelů rozvoje tohoto seriálu a má velkou zásluhu na ohromném nárůstu popularity vytrvalostních závodů po celém světě.
ACO a FIA se snaží nést náklady na uspořádání seriálu vytrvalostních závodů v maximální možné míře na svých bedrech. Kromě toho se obě organizace snaží nastavit jasná pravidla pro budoucí směrování celé série a zajištění její kontinuity a zároveň nabídnout tu nejlepší možnou platformu pro uplatnění nových technologií v souvislosti s příchodem alternativních pohonů pro automobily zítřka. Hybridní technologie a elektromotory jsou již nedílnou součástí našeho každodenního života i v rámci vytrvalostních závodů. Připravované změny technických regulí směrem k využití vodíkových palivových článků jsou dalším důkazem našeho směrování v této nové éře.
Oceňujeme práci a úsilí, které Audi Sport Team Joest odvedl na poli vytrvalostních závodů, velký podíl na tom má hlavně Dr. Wolfgang Ullrich. Audi končí svou etapu v rámci WEC, ale jiní výrobci již klepou na naše dveře. Končí éra Audi, ale s ní nekončí vytrvalostní závody. Zvu všechny fanoušky a příznivce motorsportu na nadcházející závod WEC do čínské Šanghaje a samozřejmě i na poslední letošní závod v Bahrajnu a také na nadcházející sezónu 2017, jejíž největší událostí samozřejmě opět bude 24 hodin Le Mans.“
Gérard Neveu, generální ředitel FIA World Endurance Championship: „Chápeme toto rozhodnutí, i když je nám velmi líto odchodu jedné z hlavních značek našeho seriálu. Audi se ve vytrvalostních závodech angažovalo více než 15 let a posledních 5 let bylo nedílnou součástí WEC. Myslíme hlavně na členy týmu Audi Sport Team Joest, na jezdce, inženýry, mechaniky a ostatní členy týmu, pro které je toto rozhodnutí velmi bolestivé. Zároveň jim vyjadřujeme svůj obdiv a poděkování za jejich mimořádné sportovní výkony, kterých ve WEC dosáhli od roku 2012.
World Endurance Championship se skládá z 32 závodních vozů, 20 týmů, 4 kategorií a 6 továrních týmů. Příští týden se v Šanghaji utkají Porsche a Toyota o titul v kategorii LMP1 a stejně tak budou bojovat Ferrari a Aston Martin o titul v LMGTE. Jedna značka skončí a jiná přichází, takový je život v šampionátu.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.