Rošády v Šanghaji

Bude Tom Blomqvist od sezóny 2018 hájit barvy BMW v seriálu WEC?
Bude Tom Blomqvist od sezóny 2018 hájit barvy BMW v seriálu WEC?, foto: BMW Motorsport
iM1 26. října 2016 13:25 | akt. 4. listopadu 2016 09:42
Sdílej:

Tom Blomqvist, závodní jezdec BMW v seriálu DTM, usedne v čínské Shanghaji za volant prototypu LMP2 stáje Extreme Speed Motorsports. Jakými dalšími změnami projde startovní pole 6 Hours of Shanghai?

Britský jezdec, kterého fanoušci DTM znají jako jednoho z pilotů, kteří bojovali za volanty vozů BMW v letošním německém mistrovství cestovních vozů, se počátkem listopadu posadí do prototypu Ligier JSP2. 22-letý Brit v posádce strýčka Colonela nahradí Gieda van der Gardeho.  Blomqvist má s podobnými závody již letmou zkušenost, za volantem BMW GT3 se svezl na Nordschleife v rámci Blancpain GT serie. S největší pravděpodobností BMW pomalu zahajuje testy svých dosavadních jezdců, ze kterých vybere vhodné kandidáty pro nově se utvářející posádky, které budou od roku 2018 hájit barvy mnichovského výrobce v seriálu FIA-WEC v kategorii LMGTE (o vstupu BMW do WEC jsme psali ZDE).

Syn Stiga Blomqvista, mistra světa v rallye z roku 1984, poskytl v rámci závodního víkendu v Šanghaji několik rozhovorů z nichž vybíráme to podstatné: "Jsem rád, že jsem dostal tuto zajímavou příležitost a těším se na svou premiéru v LMP2. V rámci volných jízd se budu snažit maximálně využít čas na dráze, abych si zvykl na auto a na některé odlišnosti ve vytrvalostních závodech. Vím, že závod bude těžký, ale já mám výzvy rád. Vytrvalostní šampionát má velmi vysokou úroveň a kvalita jezdců tomu odpovídá. Ano, chtěl bych v budoucnu prorazit v podobných sériích, proto jsem zde, abych sbíral zkušenosti. Rád bych udělal dojem v LMP2 a pak uvidíme. jak se to vyvine."

Další hned dvojnásobná změna se odehraje v týmu Manor.  Testovací jezdec týmu Williams F1 Alex Lynn doplní dvojici Richard Bradley / Matt Rao (vůz #44) a Mathias Beche (dříve Rebellion LMP1 #12) posílí duo Roberto Gonzales / Tor Graves (vůz #45).

Do vozu Corvette #50 týmu Larbre Competition usedne v Číně Francouz Romain Brandela, který má vytrvalostní zkušenosti z Le Mans 2013 a 2014.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.