Tom Blomqvist, závodní jezdec BMW v seriálu DTM, usedne v čínské Shanghaji za volant prototypu LMP2 stáje Extreme Speed Motorsports. Jakými dalšími změnami projde startovní pole 6 Hours of Shanghai?
Britský jezdec, kterého fanoušci DTM znají jako jednoho z pilotů, kteří bojovali za volanty vozů BMW v letošním německém mistrovství cestovních vozů, se počátkem listopadu posadí do prototypu Ligier JSP2. 22-letý Brit v posádce strýčka Colonela nahradí Gieda van der Gardeho. Blomqvist má s podobnými závody již letmou zkušenost, za volantem BMW GT3 se svezl na Nordschleife v rámci Blancpain GT serie. S největší pravděpodobností BMW pomalu zahajuje testy svých dosavadních jezdců, ze kterých vybere vhodné kandidáty pro nově se utvářející posádky, které budou od roku 2018 hájit barvy mnichovského výrobce v seriálu FIA-WEC v kategorii LMGTE (o vstupu BMW do WEC jsme psali ZDE).
Syn Stiga Blomqvista, mistra světa v rallye z roku 1984, poskytl v rámci závodního víkendu v Šanghaji několik rozhovorů z nichž vybíráme to podstatné: "Jsem rád, že jsem dostal tuto zajímavou příležitost a těším se na svou premiéru v LMP2. V rámci volných jízd se budu snažit maximálně využít čas na dráze, abych si zvykl na auto a na některé odlišnosti ve vytrvalostních závodech. Vím, že závod bude těžký, ale já mám výzvy rád. Vytrvalostní šampionát má velmi vysokou úroveň a kvalita jezdců tomu odpovídá. Ano, chtěl bych v budoucnu prorazit v podobných sériích, proto jsem zde, abych sbíral zkušenosti. Rád bych udělal dojem v LMP2 a pak uvidíme. jak se to vyvine."
Další hned dvojnásobná změna se odehraje v týmu Manor. Testovací jezdec týmu Williams F1 Alex Lynn doplní dvojici Richard Bradley / Matt Rao (vůz #44) a Mathias Beche (dříve Rebellion LMP1 #12) posílí duo Roberto Gonzales / Tor Graves (vůz #45).
Do vozu Corvette #50 týmu Larbre Competition usedne v Číně Francouz Romain Brandela, který má vytrvalostní zkušenosti z Le Mans 2013 a 2014.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?