Tom Blomqvist, závodní jezdec BMW v seriálu DTM, usedne v čínské Shanghaji za volant prototypu LMP2 stáje Extreme Speed Motorsports. Jakými dalšími změnami projde startovní pole 6 Hours of Shanghai?
Britský jezdec, kterého fanoušci DTM znají jako jednoho z pilotů, kteří bojovali za volanty vozů BMW v letošním německém mistrovství cestovních vozů, se počátkem listopadu posadí do prototypu Ligier JSP2. 22-letý Brit v posádce strýčka Colonela nahradí Gieda van der Gardeho. Blomqvist má s podobnými závody již letmou zkušenost, za volantem BMW GT3 se svezl na Nordschleife v rámci Blancpain GT serie. S největší pravděpodobností BMW pomalu zahajuje testy svých dosavadních jezdců, ze kterých vybere vhodné kandidáty pro nově se utvářející posádky, které budou od roku 2018 hájit barvy mnichovského výrobce v seriálu FIA-WEC v kategorii LMGTE (o vstupu BMW do WEC jsme psali ZDE).
Syn Stiga Blomqvista, mistra světa v rallye z roku 1984, poskytl v rámci závodního víkendu v Šanghaji několik rozhovorů z nichž vybíráme to podstatné: "Jsem rád, že jsem dostal tuto zajímavou příležitost a těším se na svou premiéru v LMP2. V rámci volných jízd se budu snažit maximálně využít čas na dráze, abych si zvykl na auto a na některé odlišnosti ve vytrvalostních závodech. Vím, že závod bude těžký, ale já mám výzvy rád. Vytrvalostní šampionát má velmi vysokou úroveň a kvalita jezdců tomu odpovídá. Ano, chtěl bych v budoucnu prorazit v podobných sériích, proto jsem zde, abych sbíral zkušenosti. Rád bych udělal dojem v LMP2 a pak uvidíme. jak se to vyvine."
Další hned dvojnásobná změna se odehraje v týmu Manor. Testovací jezdec týmu Williams F1 Alex Lynn doplní dvojici Richard Bradley / Matt Rao (vůz #44) a Mathias Beche (dříve Rebellion LMP1 #12) posílí duo Roberto Gonzales / Tor Graves (vůz #45).
Do vozu Corvette #50 týmu Larbre Competition usedne v Číně Francouz Romain Brandela, který má vytrvalostní zkušenosti z Le Mans 2013 a 2014.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?