Vyrovnané výkony i taktické šetření pneumatik, taková byla kvalifikace na zítřejší 6 hodinový závod WEC na okruhu Fuji Speedway. Jak se vozy seřadí na startu závodu?
LMP1 (tovární týmy)
Letošní nejrychlejší průměrný kvalifikační čas má hodnotu 1:23,570 min a patří posádce Audi #8
Druhé místo získala posádka Porsche #1, která byla zpátky o pouhých 0,025 s. Jen pro představu to znamená rozdíl přibližně 1,4 m na cílové čáře.
Ze třetího místa bude startovat Toyota #5, která okruh projela o 0,169 s pomaleji, než Porsche #1. Pod pomyslným pódiem skončila čtvrtá Toyota #6, páté Audi #7 a šesté Porsche #2. Pozoruhodné je, že právě posledně jmenovaná posádka, tedy Porsche #2, zaznamenala nejvyrovnanější výkon, když nejlepší dva časy, ze kterých se počítá kvalifikační průměr, od sebe dělilo pouhých 0,004 s.
LMP1 (soukromé týmy)
Zde to bylo jednoznačné, i když dopředu není nic stoprocentní. V podstatě se jedná o to, zda červený vůz týmu Rebellion nezastaví nějaký technický problém či nehoda. Také zde v Japonsku se však nepřihodilo nic mimořádného a tak se pouze čekalo na to, jak velký bude odstup mezi rebely a posádkou ByKolles #4. Ve Fuji 2016 má tento rozdíl hodnotu 0,900 s.
LMP2
Tato kategorie nabízí nejpočetnější startovní pole a to se samozřejmě projevilo nejen ve volných jízdách, ale také v kvalifikaci. Nejrychlejší průměr patří vozu G-Drive Racing #26s hodnotou 1:31,698 min. Druhé místo ukořistili „Les Blues“ (Signatech Alpine #36), a třetí čas zajeli nováčci Colonel brothers, kterým druhé místo uniklo o pouhých 1,5 m, tedy 0,026 s.
LMGTE Pro
Postavení na startu v profesionální divizi je rozdělené podle týmů: 1. řada - Ford, 2. řada - Ferrari, 3. řada - Aston Martin a až poslední místo zbylo na Porsche. Nejrychlejší byl Ford #66 (1:37,681 min.), za kterým sesterská posádka zaostala o 0,044 s. Čas 1:38,010 min. patří Ferrari #71, které bylo o 0,093 s rychlejší než Ferrari #51. U Aston Martin Racing od začátku věděli, že lepší, než pátá pozice je utopie a tak si pouze hlídali odstup před Porsche a šetřili pneumatiky na závod. Nakonec to i mohlo dopadnout lépe, protože vůz #95 dělilo od horšího Ferrari jen 0,072 s.
LMGTE Am
Amatérský Aston Martin se naopak s časem 1:39,490 min. postaví na pomyslné poleposition v této divizi. Druzí skončili jezdci Ferrari #83 a třetí do závodu odstartuje Corvette týmu Larbre Competition #50.
Kompletní výsledky z volných tréninků i kvalifikačních jízd naleznete ZDE.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.