Fuji: V kvalifikaci triumfovalo Audi, Toyotám patří druhá řada

Audi R18 e-tron quattro posádky Oliver Jarvis, Lois Duval, Lucas Di Grassi odstartuje do závodu z poleposition
Audi R18 e-tron quattro posádky Oliver Jarvis, Lois Duval, Lucas Di Grassi odstartuje do závodu z poleposition, foto: Audi Sport Press
iM1 15. října 2016 20:00
Sdílej:

Vyrovnané výkony i taktické šetření pneumatik, taková byla kvalifikace na zítřejší 6 hodinový závod WEC na okruhu Fuji Speedway. Jak se vozy seřadí na startu závodu?

LMP1 (tovární týmy)

Letošní nejrychlejší průměrný kvalifikační čas má hodnotu 1:23,570 min a patří posádce Audi #8

Druhé místo získala posádka Porsche #1, která byla zpátky o pouhých 0,025 s. Jen pro představu to znamená rozdíl přibližně 1,4 m na cílové čáře.

Ze třetího místa bude startovat Toyota #5, která okruh projela o 0,169 s pomaleji, než Porsche #1. Pod pomyslným pódiem skončila čtvrtá Toyota #6, páté Audi #7 a šesté Porsche #2. Pozoruhodné je, že právě posledně jmenovaná posádka, tedy Porsche #2, zaznamenala nejvyrovnanější výkon, když nejlepší dva časy, ze kterých se počítá kvalifikační průměr, od sebe dělilo pouhých 0,004 s.

LMP1 (soukromé týmy)

Zde to bylo jednoznačné, i když dopředu není nic stoprocentní. V podstatě se jedná o to, zda červený vůz týmu Rebellion nezastaví nějaký technický problém či nehoda. Také zde v Japonsku se však nepřihodilo nic mimořádného a tak se pouze čekalo na to, jak velký bude odstup mezi rebely a posádkou ByKolles #4. Ve Fuji 2016 má tento rozdíl hodnotu 0,900 s.

LMP2

Tato kategorie nabízí nejpočetnější startovní pole a to se samozřejmě projevilo nejen ve volných jízdách, ale také v kvalifikaci. Nejrychlejší průměr patří vozu G-Drive Racing #26s hodnotou 1:31,698 min. Druhé místo ukořistili „Les Blues“ (Signatech Alpine #36), a třetí čas zajeli nováčci Colonel brothers, kterým druhé místo uniklo o pouhých 1,5 m, tedy  0,026 s.

LMGTE Pro

Postavení na startu v profesionální divizi je rozdělené podle týmů: 1. řada - Ford, 2. řada - Ferrari, 3. řada - Aston Martin a až poslední místo zbylo na Porsche. Nejrychlejší byl Ford #66 (1:37,681 min.), za kterým sesterská posádka zaostala o 0,044 s. Čas 1:38,010 min. patří Ferrari #71, které bylo o 0,093 s rychlejší než Ferrari #51. U Aston Martin Racing od začátku věděli, že lepší, než pátá pozice je utopie a tak si pouze hlídali odstup před Porsche a šetřili pneumatiky na závod. Nakonec to i mohlo dopadnout lépe, protože  vůz #95 dělilo od horšího Ferrari jen 0,072 s.

LMGTE Am

Amatérský Aston Martin se naopak s časem 1:39,490 min. postaví na pomyslné poleposition v této divizi. Druzí skončili jezdci Ferrari #83 a třetí do závodu odstartuje Corvette týmu Larbre Competition #50.

 

Kompletní výsledky z volných tréninků i kvalifikačních jízd naleznete ZDE.

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.