Vyrovnané výkony i taktické šetření pneumatik, taková byla kvalifikace na zítřejší 6 hodinový závod WEC na okruhu Fuji Speedway. Jak se vozy seřadí na startu závodu?
LMP1 (tovární týmy)
Letošní nejrychlejší průměrný kvalifikační čas má hodnotu 1:23,570 min a patří posádce Audi #8
Druhé místo získala posádka Porsche #1, která byla zpátky o pouhých 0,025 s. Jen pro představu to znamená rozdíl přibližně 1,4 m na cílové čáře.
Ze třetího místa bude startovat Toyota #5, která okruh projela o 0,169 s pomaleji, než Porsche #1. Pod pomyslným pódiem skončila čtvrtá Toyota #6, páté Audi #7 a šesté Porsche #2. Pozoruhodné je, že právě posledně jmenovaná posádka, tedy Porsche #2, zaznamenala nejvyrovnanější výkon, když nejlepší dva časy, ze kterých se počítá kvalifikační průměr, od sebe dělilo pouhých 0,004 s.
LMP1 (soukromé týmy)
Zde to bylo jednoznačné, i když dopředu není nic stoprocentní. V podstatě se jedná o to, zda červený vůz týmu Rebellion nezastaví nějaký technický problém či nehoda. Také zde v Japonsku se však nepřihodilo nic mimořádného a tak se pouze čekalo na to, jak velký bude odstup mezi rebely a posádkou ByKolles #4. Ve Fuji 2016 má tento rozdíl hodnotu 0,900 s.
LMP2
Tato kategorie nabízí nejpočetnější startovní pole a to se samozřejmě projevilo nejen ve volných jízdách, ale také v kvalifikaci. Nejrychlejší průměr patří vozu G-Drive Racing #26s hodnotou 1:31,698 min. Druhé místo ukořistili „Les Blues“ (Signatech Alpine #36), a třetí čas zajeli nováčci Colonel brothers, kterým druhé místo uniklo o pouhých 1,5 m, tedy 0,026 s.
LMGTE Pro
Postavení na startu v profesionální divizi je rozdělené podle týmů: 1. řada - Ford, 2. řada - Ferrari, 3. řada - Aston Martin a až poslední místo zbylo na Porsche. Nejrychlejší byl Ford #66 (1:37,681 min.), za kterým sesterská posádka zaostala o 0,044 s. Čas 1:38,010 min. patří Ferrari #71, které bylo o 0,093 s rychlejší než Ferrari #51. U Aston Martin Racing od začátku věděli, že lepší, než pátá pozice je utopie a tak si pouze hlídali odstup před Porsche a šetřili pneumatiky na závod. Nakonec to i mohlo dopadnout lépe, protože vůz #95 dělilo od horšího Ferrari jen 0,072 s.
LMGTE Am
Amatérský Aston Martin se naopak s časem 1:39,490 min. postaví na pomyslné poleposition v této divizi. Druzí skončili jezdci Ferrari #83 a třetí do závodu odstartuje Corvette týmu Larbre Competition #50.
Kompletní výsledky z volných tréninků i kvalifikačních jízd naleznete ZDE.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?