Vyrovnané výkony i taktické šetření pneumatik, taková byla kvalifikace na zítřejší 6 hodinový závod WEC na okruhu Fuji Speedway. Jak se vozy seřadí na startu závodu?
LMP1 (tovární týmy)
Letošní nejrychlejší průměrný kvalifikační čas má hodnotu 1:23,570 min a patří posádce Audi #8
Druhé místo získala posádka Porsche #1, která byla zpátky o pouhých 0,025 s. Jen pro představu to znamená rozdíl přibližně 1,4 m na cílové čáře.
Ze třetího místa bude startovat Toyota #5, která okruh projela o 0,169 s pomaleji, než Porsche #1. Pod pomyslným pódiem skončila čtvrtá Toyota #6, páté Audi #7 a šesté Porsche #2. Pozoruhodné je, že právě posledně jmenovaná posádka, tedy Porsche #2, zaznamenala nejvyrovnanější výkon, když nejlepší dva časy, ze kterých se počítá kvalifikační průměr, od sebe dělilo pouhých 0,004 s.
LMP1 (soukromé týmy)
Zde to bylo jednoznačné, i když dopředu není nic stoprocentní. V podstatě se jedná o to, zda červený vůz týmu Rebellion nezastaví nějaký technický problém či nehoda. Také zde v Japonsku se však nepřihodilo nic mimořádného a tak se pouze čekalo na to, jak velký bude odstup mezi rebely a posádkou ByKolles #4. Ve Fuji 2016 má tento rozdíl hodnotu 0,900 s.
LMP2
Tato kategorie nabízí nejpočetnější startovní pole a to se samozřejmě projevilo nejen ve volných jízdách, ale také v kvalifikaci. Nejrychlejší průměr patří vozu G-Drive Racing #26s hodnotou 1:31,698 min. Druhé místo ukořistili „Les Blues“ (Signatech Alpine #36), a třetí čas zajeli nováčci Colonel brothers, kterým druhé místo uniklo o pouhých 1,5 m, tedy 0,026 s.
LMGTE Pro
Postavení na startu v profesionální divizi je rozdělené podle týmů: 1. řada - Ford, 2. řada - Ferrari, 3. řada - Aston Martin a až poslední místo zbylo na Porsche. Nejrychlejší byl Ford #66 (1:37,681 min.), za kterým sesterská posádka zaostala o 0,044 s. Čas 1:38,010 min. patří Ferrari #71, které bylo o 0,093 s rychlejší než Ferrari #51. U Aston Martin Racing od začátku věděli, že lepší, než pátá pozice je utopie a tak si pouze hlídali odstup před Porsche a šetřili pneumatiky na závod. Nakonec to i mohlo dopadnout lépe, protože vůz #95 dělilo od horšího Ferrari jen 0,072 s.
LMGTE Am
Amatérský Aston Martin se naopak s časem 1:39,490 min. postaví na pomyslné poleposition v této divizi. Druzí skončili jezdci Ferrari #83 a třetí do závodu odstartuje Corvette týmu Larbre Competition #50.
Kompletní výsledky z volných tréninků i kvalifikačních jízd naleznete ZDE.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.