Jedním z klíčových aspektů úspěchu v závodě jsou bezpochyby pneumatiky. Tento faktor má na Fuji Speedway velkou váhu, protože okruh se nachází v oblasti, kde panuje dosti nestálé počasí.
Z jedné strany vulkán s vrcholem ve výšce téměř 3,8 km, ze druhé strany pár desítek km vzdálené pobřeží Pacifiku. To je kombinace, která má za následek poměrně nestálé počasí. Konkrétní předpověď pro nedělní 6 hodinový závod zní: polojasno, 15 - 17°C, mírný severozápadní vítr. Ale není nic mimořádného, pokud se zde náhle objeví mraky a z nich začnou vypadávat srážky. Ostatně v roce 2013 byl start závodu kvůli vydatným srážkám posunutý a vloni se startovalo za safety carem, protože trať v čase startu zkrápěl silný déšť.
„V Mexiku i v Texasu panovalo velké horko a my jsme týmům přivezli jen pneumatiky „Hot Weather Plus“. Zde v Japonsku bude určitě chladněji,“ říká Jérome Mondain, manažer pro vytrvalostní závody koncernu Michelin.
„Pro závod můžeme očekávat proměnlivé počasí, což znamená, že strategie jednotlivých týmů v oblasti nasazení různých typů pneumatik a jejich směsí, by mohla hrát velmi důležitou roli. Kromě deště může být dalším významným faktorem i množství slunečního svitu, protože to má vliv na výběr směsi. Pokud bude oblačno, teplota asfaltu nevystoupá nad 25°C, za jasných podmínek však může vystoupat i přes 30°C. To se již budeme pohybovat v oblastech, kde se překrývají vlastnosti směsí „Hot Weather Plus“, „Hot Weather“ a „Cold Weather“. Týmy a jezdci budou muset odhadnout vývoj a podle toho učinit správné rozhodnutí, ale samozřejmě budou mít po ruce naše techniky, aby jim v jejich rozvahách pomohli,“ vysvětluje Jérome Mondain.
Pro případ deště samozřejmě Michelin přivezl také mokré verze s označením „Wet“ nebo „Full Wet“, které jsou určené pro vydatný liják, který není v této oblasti nijak mimořádný. Obě tyto „mokré“ varianty mají stejnou konfiguraci vzorku běhounu, ale liší se použitou směsí.
Pro tovární prototypy LMP1 nabízí panáček Bibendum (jak se přezdívá maskotu francouzského pneumatikářského koncernu) ještě speciální pneumatiku s označením Michelin HYBRID. Ta byla vyvinuta speciálně pro tuto závodní kategorii a Michelin ji továrním týmům nabízí již od roku 2012. Jedná se o speciální pneumatiku, která je určená pro mokrou trať, ale která, na rozdíl od podobných produktů používaných v jiných závodních kategoriích, přesto nemá na běhounu žádné drážky pro odvod vody. Díky speciální běhounové směsi dokáže tato pneumatika zajistit maximální přilnavost i na mokré trati.
Pro kategorii LMP1 mají pneumatiky rozměr 31/71-18 a pro závod ve Fuji jsou k dispozici v těchto specifikacích:
pro suchou trať: „Hot Weather Plus“; „Hot Weather“; „Cold Weather“ - vše ve verzi SOFT
pro vlhkou trať a přechodné podmínky: Michelin HYBRID
pro mokrou trať a déšť: „Wet“ a Full Wet“
Podobnou nabídku, ale s výjimkou pneumatik Michelin HYBRID a samozřejmě s odlišným rozměrem, který je dán technickými předpisy FIA WEC, má Michelin připravenu i pro kategorii pomalejších prototypů LMP2.
V kategorii LMGTE mají týmy na výběr pneumatiky o rozměrech 30/68-18 (přední) a 31/71-18 (zadní) v těchto specifikacích:
pro suchou trať: „Hot Weather“; Cold Weather“ - obě ve verzi MEDIUM
pro mokrou trať: „Wet“ a Full Wet“
Dodejme, že každý vůz může v závodě spotřebovat maximálně 6 sad pneumatik. Michelin ve Fuji obsluhuje 17 týmů a pro jejich potřeby přivezl do Japonska celkem 1700 kusů pneumatik.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.