Mark Webber dnes v Japonsku oznámil, že dokončí letošní mistrovství světa vytrvalostních závodů a poté ukončí svou bohatou kariéru profesionálního závodního jezdce.
Mark Webber se rozhodl ukončit letošním rokem svou bohatou závodní kariéru. Derniéra tohoto oblíbeného a úspěšného australského závodníka se odehraje 19. listopadu v rámci posledního letošního závodu Mistrovství světa vytrvalostních prototypů na okruhu v Bahrainu. Jeho další kroky ale nepovedou mimo motorsport, v barvách Porsche se bude i nadále angažovat v jemu tak důvěrně známém prostředí okruhových závodů jako zvláštní vyslanec a poradce. Devítinásobný vítěz závodů Formule 1 a úřadující mistr světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC se zapojí do hledání nových talentů a rozvoje budoucích závodníků v rámci širokého spektra celosvětových sportovních aktivit zn. Porsche.
K odchodu Marka Webbera do závodnického důchodu se vyjádřili také některé osobnosti. Za značku Porsche např. Oliver Blume, generální ředitel a předseda představenstva automobilky: „Mark Webber znamená vše, co je charakteristické pro samotnou značku Porsche: sportovního ducha, vytrvalost, přímočarost, soustředěnost na úspěch. Je plný entuziazmu a nápadů a také je to velmi pozorný posluchač. Chci Markovi poděkovat za jeho vynikající výkony ve světovém vytrvalostním šampionátu a těší mne, že do budoucna zůstává pevnou součástí značky Porsche.“
Fritz Enzinger, viceprezident Porsche pro program LMP: „Mark se svými bohatými závodními zkušenostmi byl pro náš tým velká posila a velmi lehce a rychle se do týmu integroval. Za volantem je to tvrdý, ale galantní bojovník, který neuhýbá ze žádného souboje. Zároveň ale má strategické myšlení a je hodně týmově orientovaný. To je směs vlastností, která z něj udělala pravého vytrvalostního závodníka. Díky tomu vyhrál, společně s Timo Bernhardem a Brendonem Hartleym, loňský šampionát jezdců. Díky těmto jeho vlastnostem pevně věřím, že se bude velkou měrou podílet na výhře Porsche v letošních šampionátech značek i jezdců.“
K odchodu Marka Webbera se vyjádřil také generální ředitel FIA WEC Gérard Neveu: „Nemůžeme v žádném případě pominout obrovský přínos, který Mark Weber učinil pro WEC ať přímo na závodní dráze nebo i mimo ni. Od chvíle, kdy v roce 2014 nastoupil za Porsche do vytrvalostních závodů, se hned stal nedílnou součástí vytrvalostních závodů. Vše dělal minimálně na 100%, byl skvělým představitelem vytrvalostního závodníka a jeho výkony na závodní dráze nám nyní budou chybět. Doufám, že se mezi námi bude i nadále často objevovat, i když už ne pracovně, ale jen pro zábavu.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?