Mark Webber dnes v Japonsku oznámil, že dokončí letošní mistrovství světa vytrvalostních závodů a poté ukončí svou bohatou kariéru profesionálního závodního jezdce.
Mark Webber se rozhodl ukončit letošním rokem svou bohatou závodní kariéru. Derniéra tohoto oblíbeného a úspěšného australského závodníka se odehraje 19. listopadu v rámci posledního letošního závodu Mistrovství světa vytrvalostních prototypů na okruhu v Bahrainu. Jeho další kroky ale nepovedou mimo motorsport, v barvách Porsche se bude i nadále angažovat v jemu tak důvěrně známém prostředí okruhových závodů jako zvláštní vyslanec a poradce. Devítinásobný vítěz závodů Formule 1 a úřadující mistr světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC se zapojí do hledání nových talentů a rozvoje budoucích závodníků v rámci širokého spektra celosvětových sportovních aktivit zn. Porsche.
K odchodu Marka Webbera do závodnického důchodu se vyjádřili také některé osobnosti. Za značku Porsche např. Oliver Blume, generální ředitel a předseda představenstva automobilky: „Mark Webber znamená vše, co je charakteristické pro samotnou značku Porsche: sportovního ducha, vytrvalost, přímočarost, soustředěnost na úspěch. Je plný entuziazmu a nápadů a také je to velmi pozorný posluchač. Chci Markovi poděkovat za jeho vynikající výkony ve světovém vytrvalostním šampionátu a těší mne, že do budoucna zůstává pevnou součástí značky Porsche.“
Fritz Enzinger, viceprezident Porsche pro program LMP: „Mark se svými bohatými závodními zkušenostmi byl pro náš tým velká posila a velmi lehce a rychle se do týmu integroval. Za volantem je to tvrdý, ale galantní bojovník, který neuhýbá ze žádného souboje. Zároveň ale má strategické myšlení a je hodně týmově orientovaný. To je směs vlastností, která z něj udělala pravého vytrvalostního závodníka. Díky tomu vyhrál, společně s Timo Bernhardem a Brendonem Hartleym, loňský šampionát jezdců. Díky těmto jeho vlastnostem pevně věřím, že se bude velkou měrou podílet na výhře Porsche v letošních šampionátech značek i jezdců.“
K odchodu Marka Webbera se vyjádřil také generální ředitel FIA WEC Gérard Neveu: „Nemůžeme v žádném případě pominout obrovský přínos, který Mark Weber učinil pro WEC ať přímo na závodní dráze nebo i mimo ni. Od chvíle, kdy v roce 2014 nastoupil za Porsche do vytrvalostních závodů, se hned stal nedílnou součástí vytrvalostních závodů. Vše dělal minimálně na 100%, byl skvělým představitelem vytrvalostního závodníka a jeho výkony na závodní dráze nám nyní budou chybět. Doufám, že se mezi námi bude i nadále často objevovat, i když už ne pracovně, ale jen pro zábavu.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.