Mark Webber dnes v Japonsku oznámil, že dokončí letošní mistrovství světa vytrvalostních závodů a poté ukončí svou bohatou kariéru profesionálního závodního jezdce.
Mark Webber se rozhodl ukončit letošním rokem svou bohatou závodní kariéru. Derniéra tohoto oblíbeného a úspěšného australského závodníka se odehraje 19. listopadu v rámci posledního letošního závodu Mistrovství světa vytrvalostních prototypů na okruhu v Bahrainu. Jeho další kroky ale nepovedou mimo motorsport, v barvách Porsche se bude i nadále angažovat v jemu tak důvěrně známém prostředí okruhových závodů jako zvláštní vyslanec a poradce. Devítinásobný vítěz závodů Formule 1 a úřadující mistr světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC se zapojí do hledání nových talentů a rozvoje budoucích závodníků v rámci širokého spektra celosvětových sportovních aktivit zn. Porsche.
K odchodu Marka Webbera do závodnického důchodu se vyjádřili také některé osobnosti. Za značku Porsche např. Oliver Blume, generální ředitel a předseda představenstva automobilky: „Mark Webber znamená vše, co je charakteristické pro samotnou značku Porsche: sportovního ducha, vytrvalost, přímočarost, soustředěnost na úspěch. Je plný entuziazmu a nápadů a také je to velmi pozorný posluchač. Chci Markovi poděkovat za jeho vynikající výkony ve světovém vytrvalostním šampionátu a těší mne, že do budoucna zůstává pevnou součástí značky Porsche.“
Fritz Enzinger, viceprezident Porsche pro program LMP: „Mark se svými bohatými závodními zkušenostmi byl pro náš tým velká posila a velmi lehce a rychle se do týmu integroval. Za volantem je to tvrdý, ale galantní bojovník, který neuhýbá ze žádného souboje. Zároveň ale má strategické myšlení a je hodně týmově orientovaný. To je směs vlastností, která z něj udělala pravého vytrvalostního závodníka. Díky tomu vyhrál, společně s Timo Bernhardem a Brendonem Hartleym, loňský šampionát jezdců. Díky těmto jeho vlastnostem pevně věřím, že se bude velkou měrou podílet na výhře Porsche v letošních šampionátech značek i jezdců.“
K odchodu Marka Webbera se vyjádřil také generální ředitel FIA WEC Gérard Neveu: „Nemůžeme v žádném případě pominout obrovský přínos, který Mark Weber učinil pro WEC ať přímo na závodní dráze nebo i mimo ni. Od chvíle, kdy v roce 2014 nastoupil za Porsche do vytrvalostních závodů, se hned stal nedílnou součástí vytrvalostních závodů. Vše dělal minimálně na 100%, byl skvělým představitelem vytrvalostního závodníka a jeho výkony na závodní dráze nám nyní budou chybět. Doufám, že se mezi námi bude i nadále často objevovat, i když už ne pracovně, ale jen pro zábavu.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.