Rebelové nabírají nový směr

Rebellion R-One AER posádky Nikolas Prost, Nick Heidfeld, Nelson Piquet jr.
Rebellion R-One AER posádky Nikolas Prost, Nick Heidfeld, Nelson Piquet jr., foto: Rebellion
iM1 8. října 2016 18:00
Sdílej:

Od znovuzrození WEC v roce 2012 dominuje kategorii soukromých týmů LMP1 anglo-švýcarská stáj Rebellion Racing. Rebelové vyhráli co se dalo a nyní se poohlíží po nových výzvách.

Stáj Rebellion Racing je stálicí mezi soukromými týmy kategorie LMP1. Její prototypy  dominovali všem ročníkům WEC od roku 2012, kdy se šampionát poprvé představil ve své současné podobě. Konkurence mezi soukromými týmy ale rok od roku slábla a v letošním ročníku se na startu seriálu objevily pouze 2 stáje, kromě Rebellionu ještě ByKolles, jehož účast v závodech však byla omezena pouze na jediný vůz. Tato situace vedla management rebelů k rozhodnutí o omezení účasti ve zbytku sezóny. Jak jsme vás již informovali dříve, počínaje závodem v Mexiku stáj Rebellion nasazuje do zbylých závodů letošní série pouze jediný prototyp. Ušetřené prostředky tým přesměroval na intenzivnější přípravu pro nadcházející ročník WEC. V uplynulých dnech přehodnotil týmový management své působení ve vytrvalostním mistrovství a dospěl k rozhodnutí opustit poněkud skomírající kategorii soukromých týmů LMP1 a pro sezónu 2017 se soustředit na kategorii pomalejších prototypů LMP2.

Šéf týmu Bart Hayden poskytl serveru Autosport.com rozhovor, ve kterém se vyjádřil k této změně: „Toto rozhodnutí je staré pouze několik dnů a své nové plány nyní ještě upřesňujeme. S největší pravděpodobností budeme nadále součástí WEC, ale musíme samozřejmě vycházet z toho, kdy budeme disponovat novým vozem a z dalších věcí s tím spojených. Nadále pokračujeme s Orecou (jeden ze čtyř licencovaných konstruktérů prototypů LMP2 podle nových technických pravidel pro sezónu 2017). Naše avizovaná změna tak stále není stoprocentní, ale pravděpodobnost je velmi vysoká.“ Rozhodujícími důvody pro tuto změnu byly podle Haydena rychlost, s jakou je Oreca schopna dodat nový vůz LMP2 a také větší konkurence. „Vozy LMP2 pro rok 2017 budou výrazně rychlejší, než tomu bylo doposud a také konkurence je v této kategorii daleko větší, než v divizi LMP1, kde naopak rozšíření startovního roštu nic nenasvědčuje.“

Dalším faktorem, který přispěl k této změně, je fakt, že v kategorii LMP2 se Rebellion může postavit na start některých velkých vytrvalostních závodů mimo seriál WEC, např. v ALMS a bojovat tak o vítězství i v závodech v Severní Americe. „To je velmi atraktivní aspekt, který umožňuje přechod do LMP2 a pokud bychom tento krok neudělali nyní, jistě bychom se pro něj někdy v budoucnu rozhodli,“ uvedl Bart Hayden. Ostatně Rebellion má zkušenosti s účastí v ALMS, v roce 2012 tým získal prvenství ve slavném Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta s vozem Lola B12/60 a tento úspěch zopakoval také o rok později.

Hayden však také uvedl, že jsou připraveni toto své rozhodnutí zvrátit, pokud by se na startu příštího ročníku WEC objevilo více soukromých týmů v kategorii LMP1. V tuto chvíli tedy zůstává jediným soukromým týmem, který bude závodit v kategorii LMP1, tým ByKolles. A to navzdory tomu, že technická pravidla pro nadcházející sezónu, která byla uveřejněna v červnu tohoto roku, nově definovala technické podmínky, které mají vést k výraznému snížení rozdílu mezi hybridními a klasickými pohonnými jednotkami v nejrychlejší kategorii prototypů. Tím má dojít k výraznému posílení konkurenceschopnosti v této kategorii, což má ještě více posílit atraktivitu závodů. Rebellové si nechávají pootevřená zadní vrátka... ostatně jedno prověřené přísloví praví: „Nikdy neříkej nikdy!“

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.