Rebelové nabírají nový směr

Rebellion R-One AER posádky Nikolas Prost, Nick Heidfeld, Nelson Piquet jr.
Rebellion R-One AER posádky Nikolas Prost, Nick Heidfeld, Nelson Piquet jr., foto: Rebellion
iM1 8. října 2016 18:00
Sdílej:

Od znovuzrození WEC v roce 2012 dominuje kategorii soukromých týmů LMP1 anglo-švýcarská stáj Rebellion Racing. Rebelové vyhráli co se dalo a nyní se poohlíží po nových výzvách.

Stáj Rebellion Racing je stálicí mezi soukromými týmy kategorie LMP1. Její prototypy  dominovali všem ročníkům WEC od roku 2012, kdy se šampionát poprvé představil ve své současné podobě. Konkurence mezi soukromými týmy ale rok od roku slábla a v letošním ročníku se na startu seriálu objevily pouze 2 stáje, kromě Rebellionu ještě ByKolles, jehož účast v závodech však byla omezena pouze na jediný vůz. Tato situace vedla management rebelů k rozhodnutí o omezení účasti ve zbytku sezóny. Jak jsme vás již informovali dříve, počínaje závodem v Mexiku stáj Rebellion nasazuje do zbylých závodů letošní série pouze jediný prototyp. Ušetřené prostředky tým přesměroval na intenzivnější přípravu pro nadcházející ročník WEC. V uplynulých dnech přehodnotil týmový management své působení ve vytrvalostním mistrovství a dospěl k rozhodnutí opustit poněkud skomírající kategorii soukromých týmů LMP1 a pro sezónu 2017 se soustředit na kategorii pomalejších prototypů LMP2.

Šéf týmu Bart Hayden poskytl serveru Autosport.com rozhovor, ve kterém se vyjádřil k této změně: „Toto rozhodnutí je staré pouze několik dnů a své nové plány nyní ještě upřesňujeme. S největší pravděpodobností budeme nadále součástí WEC, ale musíme samozřejmě vycházet z toho, kdy budeme disponovat novým vozem a z dalších věcí s tím spojených. Nadále pokračujeme s Orecou (jeden ze čtyř licencovaných konstruktérů prototypů LMP2 podle nových technických pravidel pro sezónu 2017). Naše avizovaná změna tak stále není stoprocentní, ale pravděpodobnost je velmi vysoká.“ Rozhodujícími důvody pro tuto změnu byly podle Haydena rychlost, s jakou je Oreca schopna dodat nový vůz LMP2 a také větší konkurence. „Vozy LMP2 pro rok 2017 budou výrazně rychlejší, než tomu bylo doposud a také konkurence je v této kategorii daleko větší, než v divizi LMP1, kde naopak rozšíření startovního roštu nic nenasvědčuje.“

Dalším faktorem, který přispěl k této změně, je fakt, že v kategorii LMP2 se Rebellion může postavit na start některých velkých vytrvalostních závodů mimo seriál WEC, např. v ALMS a bojovat tak o vítězství i v závodech v Severní Americe. „To je velmi atraktivní aspekt, který umožňuje přechod do LMP2 a pokud bychom tento krok neudělali nyní, jistě bychom se pro něj někdy v budoucnu rozhodli,“ uvedl Bart Hayden. Ostatně Rebellion má zkušenosti s účastí v ALMS, v roce 2012 tým získal prvenství ve slavném Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta s vozem Lola B12/60 a tento úspěch zopakoval také o rok později.

Hayden však také uvedl, že jsou připraveni toto své rozhodnutí zvrátit, pokud by se na startu příštího ročníku WEC objevilo více soukromých týmů v kategorii LMP1. V tuto chvíli tedy zůstává jediným soukromým týmem, který bude závodit v kategorii LMP1, tým ByKolles. A to navzdory tomu, že technická pravidla pro nadcházející sezónu, která byla uveřejněna v červnu tohoto roku, nově definovala technické podmínky, které mají vést k výraznému snížení rozdílu mezi hybridními a klasickými pohonnými jednotkami v nejrychlejší kategorii prototypů. Tím má dojít k výraznému posílení konkurenceschopnosti v této kategorii, což má ještě více posílit atraktivitu závodů. Rebellové si nechávají pootevřená zadní vrátka... ostatně jedno prověřené přísloví praví: „Nikdy neříkej nikdy!“

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.