Od znovuzrození WEC v roce 2012 dominuje kategorii soukromých týmů LMP1 anglo-švýcarská stáj Rebellion Racing. Rebelové vyhráli co se dalo a nyní se poohlíží po nových výzvách.
Stáj Rebellion Racing je stálicí mezi soukromými týmy kategorie LMP1. Její prototypy dominovali všem ročníkům WEC od roku 2012, kdy se šampionát poprvé představil ve své současné podobě. Konkurence mezi soukromými týmy ale rok od roku slábla a v letošním ročníku se na startu seriálu objevily pouze 2 stáje, kromě Rebellionu ještě ByKolles, jehož účast v závodech však byla omezena pouze na jediný vůz. Tato situace vedla management rebelů k rozhodnutí o omezení účasti ve zbytku sezóny. Jak jsme vás již informovali dříve, počínaje závodem v Mexiku stáj Rebellion nasazuje do zbylých závodů letošní série pouze jediný prototyp. Ušetřené prostředky tým přesměroval na intenzivnější přípravu pro nadcházející ročník WEC. V uplynulých dnech přehodnotil týmový management své působení ve vytrvalostním mistrovství a dospěl k rozhodnutí opustit poněkud skomírající kategorii soukromých týmů LMP1 a pro sezónu 2017 se soustředit na kategorii pomalejších prototypů LMP2.
Šéf týmu Bart Hayden poskytl serveru Autosport.com rozhovor, ve kterém se vyjádřil k této změně: „Toto rozhodnutí je staré pouze několik dnů a své nové plány nyní ještě upřesňujeme. S největší pravděpodobností budeme nadále součástí WEC, ale musíme samozřejmě vycházet z toho, kdy budeme disponovat novým vozem a z dalších věcí s tím spojených. Nadále pokračujeme s Orecou (jeden ze čtyř licencovaných konstruktérů prototypů LMP2 podle nových technických pravidel pro sezónu 2017). Naše avizovaná změna tak stále není stoprocentní, ale pravděpodobnost je velmi vysoká.“ Rozhodujícími důvody pro tuto změnu byly podle Haydena rychlost, s jakou je Oreca schopna dodat nový vůz LMP2 a také větší konkurence. „Vozy LMP2 pro rok 2017 budou výrazně rychlejší, než tomu bylo doposud a také konkurence je v této kategorii daleko větší, než v divizi LMP1, kde naopak rozšíření startovního roštu nic nenasvědčuje.“
Dalším faktorem, který přispěl k této změně, je fakt, že v kategorii LMP2 se Rebellion může postavit na start některých velkých vytrvalostních závodů mimo seriál WEC, např. v ALMS a bojovat tak o vítězství i v závodech v Severní Americe. „To je velmi atraktivní aspekt, který umožňuje přechod do LMP2 a pokud bychom tento krok neudělali nyní, jistě bychom se pro něj někdy v budoucnu rozhodli,“ uvedl Bart Hayden. Ostatně Rebellion má zkušenosti s účastí v ALMS, v roce 2012 tým získal prvenství ve slavném Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta s vozem Lola B12/60 a tento úspěch zopakoval také o rok později.
Hayden však také uvedl, že jsou připraveni toto své rozhodnutí zvrátit, pokud by se na startu příštího ročníku WEC objevilo více soukromých týmů v kategorii LMP1. V tuto chvíli tedy zůstává jediným soukromým týmem, který bude závodit v kategorii LMP1, tým ByKolles. A to navzdory tomu, že technická pravidla pro nadcházející sezónu, která byla uveřejněna v červnu tohoto roku, nově definovala technické podmínky, které mají vést k výraznému snížení rozdílu mezi hybridními a klasickými pohonnými jednotkami v nejrychlejší kategorii prototypů. Tím má dojít k výraznému posílení konkurenceschopnosti v této kategorii, což má ještě více posílit atraktivitu závodů. Rebellové si nechávají pootevřená zadní vrátka... ostatně jedno prověřené přísloví praví: „Nikdy neříkej nikdy!“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.