Samurai chce přepsat historii Fuji Speedway

Kazuki Nakajima je připravený znovu usednout do závodního prototypu Toyota
Kazuki Nakajima je připravený znovu usednout do závodního prototypu Toyota, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iM1 5. října 2016 18:00
Sdílej:

Na okruhu pod horou Fuji se odehraje 7. závod World Endurance Championship. Mezi jezdci, kteří zde svedou bitvu o mistrovské body, nebude chybět ani Kazuki Nakajima.

Kazuki Nakajima se vrací do Japonska k dalšímu závodu World Endurance Championship jako závodní jezdec týmu Toyota Gazoo Racing. Trať Fuji Speedway důvěrně zná ze svého působení v sérii Super formula, kde jezdil v týmu Tomova. Ironií osudu je skutečnost, že jeho někdejším kolegou v tomto týmu byl André Lotterer, který v současné době hájí barvy konkurenčního týmu Audi Sport Team Joest.

Zmíněný Tomova Team, ve kterém jezdil také Kazukiho bratr Daisuke, částečně vlastnil jejich otec, kterým nebyl nikdo jiný, než japonský průkopník ve F1 v týmech Lotus a Tyrrell - Satoru Nakajima.

Závody v otcově týmu a přímé měření sil s bratrem mladý Kazuki zvládal, ale nyní je situace úplně jiná. Kazuki Nakajima přijíždí pod horu Fuji jako člen týmu Toyota Gazoo Racing bojovat o mistrovské body ve světové vytrvalostní sérii FIA-WEC.

„Je to pro mne domácí závod a je úžasné setkat se zde s tolika fanoušky,“ hovoří Nakajima o nadcházejícím závodě na Fuji Speedway. „Bude zde také mnoho zaměstnanců Toyoty, kteří se podílejí na konstrukci a vývoji našeho speciálu. Zdejší základna je nedaleko okruhu, takže je to pro nás velmi důležitý závod i z tohoto hlediska, protože je to jediná možnost, kdy mohou spatřit náš závodní prototyp v ostré akci. To samozřejmě platí i o všech ostatních japonských fanoušcích.“

Toyota #5 se bude na domácí půdě snažit zlomit nepřízeň osudu. Nejlepším výsledkem v letošním ročníku WEC byla pro posádku Nakajima, Davidson, Buemi dvě 5. místa. Hlavně s ohledem na průběh závodu v Le Mans by zdejší závod mohla Toyota #5 proměnit ve velkou domácí party.  Kazuki Nakajima má ve Fuji vysoké cíle.

„Dosáhli jsme zde velké výsledky. Třikrát jsme zvítězili. A v loňském roce jsme zde dokázali být, i přes ztrátu výkonu, poměrně kokurenceschopní, hlavně při startu na mokré trati,“ komentuje Nakajima předešlé výkony Toyoty na zdejší trati.

V letech 2008-09 sbíral Nakajima zkušenosti v nejvyšších patrech okruhového závodění ve stáji Williams F1, než se poté připojil k Toyotě a začal hájit její barvy v seriálu World Endurance Championship.

„Vůbec si nepamatuji na dobu, kdy můj táta závodil ve F1. Byl jsem tehdy hodně malý a znám to jen z fotografií. Když otec skončil se závoděním, založil si vlastní tým a já jsem samozřejmě zkoušel závodit. To mi bylo osm, devět, deset let. Vyrůstal jsem na závodní dráze, závody pro mne byly něco podobného, jako fotbal nebo baseball pro ostatní děti zde v Japonsku. A tak jsem jednoduše začal jezdit.“

Zkučený pilot týmu Toyota Gazoo Racing se těší na domácí závod pod horou Fuji a věří, že TS 050 HYBRID zde bude konkurenceschopný. „Nejvíce si zde užívám druhý sektor, konkrétně část od třetí zatáčky až po zatáčku Dunlop,“ těší se Nakajima na nadcházející závod. „Je to náročná část, je velmi rychlá, zatáčky na sebe navazují a to se mi líbí. V posledním sektoru to bude trochu složitější při provozu na trati, ale je zde dlouhá cílová rovinka, což je skvělé.“

„Může to zde být pěkný závod a jsem si jistý, že zde předvedeme lepší výkon, než v některých předešlých závodech. Určitě zde budeme našim soupeřům blíž,“ zakončil Kazuki Nakajima svou pozvánku na vytrvalostní závod 6 Hours of Japan na okruhu Fuji Speedway.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.