Samurai chce přepsat historii Fuji Speedway

Kazuki Nakajima je připravený znovu usednout do závodního prototypu Toyota
Kazuki Nakajima je připravený znovu usednout do závodního prototypu Toyota, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iM1 5. října 2016 18:00
Sdílej:

Na okruhu pod horou Fuji se odehraje 7. závod World Endurance Championship. Mezi jezdci, kteří zde svedou bitvu o mistrovské body, nebude chybět ani Kazuki Nakajima.

Kazuki Nakajima se vrací do Japonska k dalšímu závodu World Endurance Championship jako závodní jezdec týmu Toyota Gazoo Racing. Trať Fuji Speedway důvěrně zná ze svého působení v sérii Super formula, kde jezdil v týmu Tomova. Ironií osudu je skutečnost, že jeho někdejším kolegou v tomto týmu byl André Lotterer, který v současné době hájí barvy konkurenčního týmu Audi Sport Team Joest.

Zmíněný Tomova Team, ve kterém jezdil také Kazukiho bratr Daisuke, částečně vlastnil jejich otec, kterým nebyl nikdo jiný, než japonský průkopník ve F1 v týmech Lotus a Tyrrell - Satoru Nakajima.

Závody v otcově týmu a přímé měření sil s bratrem mladý Kazuki zvládal, ale nyní je situace úplně jiná. Kazuki Nakajima přijíždí pod horu Fuji jako člen týmu Toyota Gazoo Racing bojovat o mistrovské body ve světové vytrvalostní sérii FIA-WEC.

„Je to pro mne domácí závod a je úžasné setkat se zde s tolika fanoušky,“ hovoří Nakajima o nadcházejícím závodě na Fuji Speedway. „Bude zde také mnoho zaměstnanců Toyoty, kteří se podílejí na konstrukci a vývoji našeho speciálu. Zdejší základna je nedaleko okruhu, takže je to pro nás velmi důležitý závod i z tohoto hlediska, protože je to jediná možnost, kdy mohou spatřit náš závodní prototyp v ostré akci. To samozřejmě platí i o všech ostatních japonských fanoušcích.“

Toyota #5 se bude na domácí půdě snažit zlomit nepřízeň osudu. Nejlepším výsledkem v letošním ročníku WEC byla pro posádku Nakajima, Davidson, Buemi dvě 5. místa. Hlavně s ohledem na průběh závodu v Le Mans by zdejší závod mohla Toyota #5 proměnit ve velkou domácí party.  Kazuki Nakajima má ve Fuji vysoké cíle.

„Dosáhli jsme zde velké výsledky. Třikrát jsme zvítězili. A v loňském roce jsme zde dokázali být, i přes ztrátu výkonu, poměrně kokurenceschopní, hlavně při startu na mokré trati,“ komentuje Nakajima předešlé výkony Toyoty na zdejší trati.

V letech 2008-09 sbíral Nakajima zkušenosti v nejvyšších patrech okruhového závodění ve stáji Williams F1, než se poté připojil k Toyotě a začal hájit její barvy v seriálu World Endurance Championship.

„Vůbec si nepamatuji na dobu, kdy můj táta závodil ve F1. Byl jsem tehdy hodně malý a znám to jen z fotografií. Když otec skončil se závoděním, založil si vlastní tým a já jsem samozřejmě zkoušel závodit. To mi bylo osm, devět, deset let. Vyrůstal jsem na závodní dráze, závody pro mne byly něco podobného, jako fotbal nebo baseball pro ostatní děti zde v Japonsku. A tak jsem jednoduše začal jezdit.“

Zkučený pilot týmu Toyota Gazoo Racing se těší na domácí závod pod horou Fuji a věří, že TS 050 HYBRID zde bude konkurenceschopný. „Nejvíce si zde užívám druhý sektor, konkrétně část od třetí zatáčky až po zatáčku Dunlop,“ těší se Nakajima na nadcházející závod. „Je to náročná část, je velmi rychlá, zatáčky na sebe navazují a to se mi líbí. V posledním sektoru to bude trochu složitější při provozu na trati, ale je zde dlouhá cílová rovinka, což je skvělé.“

„Může to zde být pěkný závod a jsem si jistý, že zde předvedeme lepší výkon, než v některých předešlých závodech. Určitě zde budeme našim soupeřům blíž,“ zakončil Kazuki Nakajima svou pozvánku na vytrvalostní závod 6 Hours of Japan na okruhu Fuji Speedway.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?