Na okruhu pod horou Fuji se odehraje 7. závod World Endurance Championship. Mezi jezdci, kteří zde svedou bitvu o mistrovské body, nebude chybět ani Kazuki Nakajima.
Kazuki Nakajima se vrací do Japonska k dalšímu závodu World Endurance Championship jako závodní jezdec týmu Toyota Gazoo Racing. Trať Fuji Speedway důvěrně zná ze svého působení v sérii Super formula, kde jezdil v týmu Tomova. Ironií osudu je skutečnost, že jeho někdejším kolegou v tomto týmu byl André Lotterer, který v současné době hájí barvy konkurenčního týmu Audi Sport Team Joest.
Zmíněný Tomova Team, ve kterém jezdil také Kazukiho bratr Daisuke, částečně vlastnil jejich otec, kterým nebyl nikdo jiný, než japonský průkopník ve F1 v týmech Lotus a Tyrrell - Satoru Nakajima.
Závody v otcově týmu a přímé měření sil s bratrem mladý Kazuki zvládal, ale nyní je situace úplně jiná. Kazuki Nakajima přijíždí pod horu Fuji jako člen týmu Toyota Gazoo Racing bojovat o mistrovské body ve světové vytrvalostní sérii FIA-WEC.
„Je to pro mne domácí závod a je úžasné setkat se zde s tolika fanoušky,“ hovoří Nakajima o nadcházejícím závodě na Fuji Speedway. „Bude zde také mnoho zaměstnanců Toyoty, kteří se podílejí na konstrukci a vývoji našeho speciálu. Zdejší základna je nedaleko okruhu, takže je to pro nás velmi důležitý závod i z tohoto hlediska, protože je to jediná možnost, kdy mohou spatřit náš závodní prototyp v ostré akci. To samozřejmě platí i o všech ostatních japonských fanoušcích.“
Toyota #5 se bude na domácí půdě snažit zlomit nepřízeň osudu. Nejlepším výsledkem v letošním ročníku WEC byla pro posádku Nakajima, Davidson, Buemi dvě 5. místa. Hlavně s ohledem na průběh závodu v Le Mans by zdejší závod mohla Toyota #5 proměnit ve velkou domácí party. Kazuki Nakajima má ve Fuji vysoké cíle.
„Dosáhli jsme zde velké výsledky. Třikrát jsme zvítězili. A v loňském roce jsme zde dokázali být, i přes ztrátu výkonu, poměrně kokurenceschopní, hlavně při startu na mokré trati,“ komentuje Nakajima předešlé výkony Toyoty na zdejší trati.
V letech 2008-09 sbíral Nakajima zkušenosti v nejvyšších patrech okruhového závodění ve stáji Williams F1, než se poté připojil k Toyotě a začal hájit její barvy v seriálu World Endurance Championship.
„Vůbec si nepamatuji na dobu, kdy můj táta závodil ve F1. Byl jsem tehdy hodně malý a znám to jen z fotografií. Když otec skončil se závoděním, založil si vlastní tým a já jsem samozřejmě zkoušel závodit. To mi bylo osm, devět, deset let. Vyrůstal jsem na závodní dráze, závody pro mne byly něco podobného, jako fotbal nebo baseball pro ostatní děti zde v Japonsku. A tak jsem jednoduše začal jezdit.“
Zkučený pilot týmu Toyota Gazoo Racing se těší na domácí závod pod horou Fuji a věří, že TS 050 HYBRID zde bude konkurenceschopný. „Nejvíce si zde užívám druhý sektor, konkrétně část od třetí zatáčky až po zatáčku Dunlop,“ těší se Nakajima na nadcházející závod. „Je to náročná část, je velmi rychlá, zatáčky na sebe navazují a to se mi líbí. V posledním sektoru to bude trochu složitější při provozu na trati, ale je zde dlouhá cílová rovinka, což je skvělé.“
„Může to zde být pěkný závod a jsem si jistý, že zde předvedeme lepší výkon, než v některých předešlých závodech. Určitě zde budeme našim soupeřům blíž,“ zakončil Kazuki Nakajima svou pozvánku na vytrvalostní závod 6 Hours of Japan na okruhu Fuji Speedway.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?