Samurai chce přepsat historii Fuji Speedway

Kazuki Nakajima je připravený znovu usednout do závodního prototypu Toyota
Kazuki Nakajima je připravený znovu usednout do závodního prototypu Toyota, foto: TOYOTA GAZOO Racing
iM1 5. října 2016 18:00
Sdílej:

Na okruhu pod horou Fuji se odehraje 7. závod World Endurance Championship. Mezi jezdci, kteří zde svedou bitvu o mistrovské body, nebude chybět ani Kazuki Nakajima.

Kazuki Nakajima se vrací do Japonska k dalšímu závodu World Endurance Championship jako závodní jezdec týmu Toyota Gazoo Racing. Trať Fuji Speedway důvěrně zná ze svého působení v sérii Super formula, kde jezdil v týmu Tomova. Ironií osudu je skutečnost, že jeho někdejším kolegou v tomto týmu byl André Lotterer, který v současné době hájí barvy konkurenčního týmu Audi Sport Team Joest.

Zmíněný Tomova Team, ve kterém jezdil také Kazukiho bratr Daisuke, částečně vlastnil jejich otec, kterým nebyl nikdo jiný, než japonský průkopník ve F1 v týmech Lotus a Tyrrell - Satoru Nakajima.

Závody v otcově týmu a přímé měření sil s bratrem mladý Kazuki zvládal, ale nyní je situace úplně jiná. Kazuki Nakajima přijíždí pod horu Fuji jako člen týmu Toyota Gazoo Racing bojovat o mistrovské body ve světové vytrvalostní sérii FIA-WEC.

„Je to pro mne domácí závod a je úžasné setkat se zde s tolika fanoušky,“ hovoří Nakajima o nadcházejícím závodě na Fuji Speedway. „Bude zde také mnoho zaměstnanců Toyoty, kteří se podílejí na konstrukci a vývoji našeho speciálu. Zdejší základna je nedaleko okruhu, takže je to pro nás velmi důležitý závod i z tohoto hlediska, protože je to jediná možnost, kdy mohou spatřit náš závodní prototyp v ostré akci. To samozřejmě platí i o všech ostatních japonských fanoušcích.“

Toyota #5 se bude na domácí půdě snažit zlomit nepřízeň osudu. Nejlepším výsledkem v letošním ročníku WEC byla pro posádku Nakajima, Davidson, Buemi dvě 5. místa. Hlavně s ohledem na průběh závodu v Le Mans by zdejší závod mohla Toyota #5 proměnit ve velkou domácí party.  Kazuki Nakajima má ve Fuji vysoké cíle.

„Dosáhli jsme zde velké výsledky. Třikrát jsme zvítězili. A v loňském roce jsme zde dokázali být, i přes ztrátu výkonu, poměrně kokurenceschopní, hlavně při startu na mokré trati,“ komentuje Nakajima předešlé výkony Toyoty na zdejší trati.

V letech 2008-09 sbíral Nakajima zkušenosti v nejvyšších patrech okruhového závodění ve stáji Williams F1, než se poté připojil k Toyotě a začal hájit její barvy v seriálu World Endurance Championship.

„Vůbec si nepamatuji na dobu, kdy můj táta závodil ve F1. Byl jsem tehdy hodně malý a znám to jen z fotografií. Když otec skončil se závoděním, založil si vlastní tým a já jsem samozřejmě zkoušel závodit. To mi bylo osm, devět, deset let. Vyrůstal jsem na závodní dráze, závody pro mne byly něco podobného, jako fotbal nebo baseball pro ostatní děti zde v Japonsku. A tak jsem jednoduše začal jezdit.“

Zkučený pilot týmu Toyota Gazoo Racing se těší na domácí závod pod horou Fuji a věří, že TS 050 HYBRID zde bude konkurenceschopný. „Nejvíce si zde užívám druhý sektor, konkrétně část od třetí zatáčky až po zatáčku Dunlop,“ těší se Nakajima na nadcházející závod. „Je to náročná část, je velmi rychlá, zatáčky na sebe navazují a to se mi líbí. V posledním sektoru to bude trochu složitější při provozu na trati, ale je zde dlouhá cílová rovinka, což je skvělé.“

„Může to zde být pěkný závod a jsem si jistý, že zde předvedeme lepší výkon, než v některých předešlých závodech. Určitě zde budeme našim soupeřům blíž,“ zakončil Kazuki Nakajima svou pozvánku na vytrvalostní závod 6 Hours of Japan na okruhu Fuji Speedway.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.