Na okruhu pod horou Fuji se odehraje 7. závod World Endurance Championship. Mezi jezdci, kteří zde svedou bitvu o mistrovské body, nebude chybět ani Kazuki Nakajima.
Kazuki Nakajima se vrací do Japonska k dalšímu závodu World Endurance Championship jako závodní jezdec týmu Toyota Gazoo Racing. Trať Fuji Speedway důvěrně zná ze svého působení v sérii Super formula, kde jezdil v týmu Tomova. Ironií osudu je skutečnost, že jeho někdejším kolegou v tomto týmu byl André Lotterer, který v současné době hájí barvy konkurenčního týmu Audi Sport Team Joest.
Zmíněný Tomova Team, ve kterém jezdil také Kazukiho bratr Daisuke, částečně vlastnil jejich otec, kterým nebyl nikdo jiný, než japonský průkopník ve F1 v týmech Lotus a Tyrrell - Satoru Nakajima.
Závody v otcově týmu a přímé měření sil s bratrem mladý Kazuki zvládal, ale nyní je situace úplně jiná. Kazuki Nakajima přijíždí pod horu Fuji jako člen týmu Toyota Gazoo Racing bojovat o mistrovské body ve světové vytrvalostní sérii FIA-WEC.
„Je to pro mne domácí závod a je úžasné setkat se zde s tolika fanoušky,“ hovoří Nakajima o nadcházejícím závodě na Fuji Speedway. „Bude zde také mnoho zaměstnanců Toyoty, kteří se podílejí na konstrukci a vývoji našeho speciálu. Zdejší základna je nedaleko okruhu, takže je to pro nás velmi důležitý závod i z tohoto hlediska, protože je to jediná možnost, kdy mohou spatřit náš závodní prototyp v ostré akci. To samozřejmě platí i o všech ostatních japonských fanoušcích.“
Toyota #5 se bude na domácí půdě snažit zlomit nepřízeň osudu. Nejlepším výsledkem v letošním ročníku WEC byla pro posádku Nakajima, Davidson, Buemi dvě 5. místa. Hlavně s ohledem na průběh závodu v Le Mans by zdejší závod mohla Toyota #5 proměnit ve velkou domácí party. Kazuki Nakajima má ve Fuji vysoké cíle.
„Dosáhli jsme zde velké výsledky. Třikrát jsme zvítězili. A v loňském roce jsme zde dokázali být, i přes ztrátu výkonu, poměrně kokurenceschopní, hlavně při startu na mokré trati,“ komentuje Nakajima předešlé výkony Toyoty na zdejší trati.
V letech 2008-09 sbíral Nakajima zkušenosti v nejvyšších patrech okruhového závodění ve stáji Williams F1, než se poté připojil k Toyotě a začal hájit její barvy v seriálu World Endurance Championship.
„Vůbec si nepamatuji na dobu, kdy můj táta závodil ve F1. Byl jsem tehdy hodně malý a znám to jen z fotografií. Když otec skončil se závoděním, založil si vlastní tým a já jsem samozřejmě zkoušel závodit. To mi bylo osm, devět, deset let. Vyrůstal jsem na závodní dráze, závody pro mne byly něco podobného, jako fotbal nebo baseball pro ostatní děti zde v Japonsku. A tak jsem jednoduše začal jezdit.“
Zkučený pilot týmu Toyota Gazoo Racing se těší na domácí závod pod horou Fuji a věří, že TS 050 HYBRID zde bude konkurenceschopný. „Nejvíce si zde užívám druhý sektor, konkrétně část od třetí zatáčky až po zatáčku Dunlop,“ těší se Nakajima na nadcházející závod. „Je to náročná část, je velmi rychlá, zatáčky na sebe navazují a to se mi líbí. V posledním sektoru to bude trochu složitější při provozu na trati, ale je zde dlouhá cílová rovinka, což je skvělé.“
„Může to zde být pěkný závod a jsem si jistý, že zde předvedeme lepší výkon, než v některých předešlých závodech. Určitě zde budeme našim soupeřům blíž,“ zakončil Kazuki Nakajima svou pozvánku na vytrvalostní závod 6 Hours of Japan na okruhu Fuji Speedway.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?