V nejbližších dnech bude komisí FIA Endurance předložen Světové radě motoristického sportu k definitivnímu potvrzení kalendář závodů World Endurance Championship pro sezónu 2017.
V letošním roce se seriál skládá z devíti mistrovských závodů, které jsou rozdělené mezi Evropu, Americký kontinent a Asijské destinace (včetně středovýchodního Bahrajnu). Do návrhu pro příští rok je nově zařazen oficiální předsezónní test - prolog, který bude hostit italská Monza. Tato vysokorychlostní trať byla do kalendáře zařazena na přání některých týmů jako oficiální test hlavně v rámci příprav na proslulý legendární závod 24 hodin Le Mans.
S výjimkou tradiční vytrvalostní „čtyřiadvacítky" na legendárním okruhu la Sarthe jsou všechny zbývající závody vypsány na 6 hodin. Sezóna 2017 započne v tradičních evropských závodních destinacích (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans, Nürburgring), pak se přesune do Mexika a Austinu a poslední část bude hostit Japonsko, Čína a Bahrajn.
„Jsme velmi potěšeni, že se nám v průběhu uplynulých 5 let podařilo zajistit stabilitu WEC a náš nový kalendář pro rok 2017 nám umožňuje i nadále stavět na tradici vytrvalostního celosvětového šampionátu,“ řekl Pierre Fillon, předseda ACO. „Meziroční nárůst fanoušků je příslibem toho, že se diváci znovu na okruhy vrátí sledovat závod, který se pojede ve stejném termínu i příští rok a také to lidi povzbuzuje, když si sledování závodu mohou naplánovat s dostatečným předstihem...a třeba vzít s sebou i své přátele a společně si užít vše, co WEC nabízí. Atmosféru v Le Mans netřeba komentovat, ale víme, že např. v Mexiku se zájem diváků bude dále zvyšovat. Těšíme se na sezónu 2017, která začíná naší první návštěvou Itálie.“
„Jsme si jistí, že zahájení sezóny v Monze potěší nejen týmy, ale hlavně fanoušky a média,“ uvedl Gérard Néveu, generální ředitel WEC. „Doufáme, že náš nový kalendář splňuje nejen očekávání všech našich partnerů a zúčastněných týmů, ale také to, že nabízí tradiční i nová teritoria. WEC i nadále nabízí fanouškům technologicky vyspělé, konkurenční a otevřené mistrovství a stejně tak nabízí zúčastněným výrobcům Aston Martin, Audi, Ferrari, Ford, Porsche a Toyota ideální výkladní skříň pro prezentaci své produkce nejen pro závodění, ale i běžnou jízdu.“
Předsezónní test v Monze nabízí mimo oficiální komuniké i možnou hypotézu, že se promotéři šampionátu snaží zjistit, jakou sledovanost by mohl mít vytrvalostní podnik pořádaný na slavné italské závodní dráze. Z rostoucí sledovanosti vyrovaného šampionátu u diváků a zvýšené pozornosti známých pilotů je možné usuzovat, že by vedení seriálu spolu s týmy mohli mít o zvýšení počtu závodů v příštích letech zájem.
*Prozatímní kalendář FIA World Endurance Championship 2017
24. - 25. březen Prolog v Monze 16. duben Silverstone 6. květen SPA-Francorschamps 17. - 18. červen Le Mans 16. červenec Nürburgring 3. září Mexico 16. září Austin 15. říjen Japonsko 5. listopad Čína 18. listopad Bahrajn*podléhá definitivnímu schválení Světovou radou motoristického sportu FIA
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?