V nejbližších dnech bude komisí FIA Endurance předložen Světové radě motoristického sportu k definitivnímu potvrzení kalendář závodů World Endurance Championship pro sezónu 2017.
V letošním roce se seriál skládá z devíti mistrovských závodů, které jsou rozdělené mezi Evropu, Americký kontinent a Asijské destinace (včetně středovýchodního Bahrajnu). Do návrhu pro příští rok je nově zařazen oficiální předsezónní test - prolog, který bude hostit italská Monza. Tato vysokorychlostní trať byla do kalendáře zařazena na přání některých týmů jako oficiální test hlavně v rámci příprav na proslulý legendární závod 24 hodin Le Mans.
S výjimkou tradiční vytrvalostní „čtyřiadvacítky" na legendárním okruhu la Sarthe jsou všechny zbývající závody vypsány na 6 hodin. Sezóna 2017 započne v tradičních evropských závodních destinacích (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans, Nürburgring), pak se přesune do Mexika a Austinu a poslední část bude hostit Japonsko, Čína a Bahrajn.
„Jsme velmi potěšeni, že se nám v průběhu uplynulých 5 let podařilo zajistit stabilitu WEC a náš nový kalendář pro rok 2017 nám umožňuje i nadále stavět na tradici vytrvalostního celosvětového šampionátu,“ řekl Pierre Fillon, předseda ACO. „Meziroční nárůst fanoušků je příslibem toho, že se diváci znovu na okruhy vrátí sledovat závod, který se pojede ve stejném termínu i příští rok a také to lidi povzbuzuje, když si sledování závodu mohou naplánovat s dostatečným předstihem...a třeba vzít s sebou i své přátele a společně si užít vše, co WEC nabízí. Atmosféru v Le Mans netřeba komentovat, ale víme, že např. v Mexiku se zájem diváků bude dále zvyšovat. Těšíme se na sezónu 2017, která začíná naší první návštěvou Itálie.“
„Jsme si jistí, že zahájení sezóny v Monze potěší nejen týmy, ale hlavně fanoušky a média,“ uvedl Gérard Néveu, generální ředitel WEC. „Doufáme, že náš nový kalendář splňuje nejen očekávání všech našich partnerů a zúčastněných týmů, ale také to, že nabízí tradiční i nová teritoria. WEC i nadále nabízí fanouškům technologicky vyspělé, konkurenční a otevřené mistrovství a stejně tak nabízí zúčastněným výrobcům Aston Martin, Audi, Ferrari, Ford, Porsche a Toyota ideální výkladní skříň pro prezentaci své produkce nejen pro závodění, ale i běžnou jízdu.“
Předsezónní test v Monze nabízí mimo oficiální komuniké i možnou hypotézu, že se promotéři šampionátu snaží zjistit, jakou sledovanost by mohl mít vytrvalostní podnik pořádaný na slavné italské závodní dráze. Z rostoucí sledovanosti vyrovaného šampionátu u diváků a zvýšené pozornosti známých pilotů je možné usuzovat, že by vedení seriálu spolu s týmy mohli mít o zvýšení počtu závodů v příštích letech zájem.
*Prozatímní kalendář FIA World Endurance Championship 2017
24. - 25. březen Prolog v Monze 16. duben Silverstone 6. květen SPA-Francorschamps 17. - 18. červen Le Mans 16. červenec Nürburgring 3. září Mexico 16. září Austin 15. říjen Japonsko 5. listopad Čína 18. listopad Bahrajn*podléhá definitivnímu schválení Světovou radou motoristického sportu FIA
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?