V nejbližších dnech bude komisí FIA Endurance předložen Světové radě motoristického sportu k definitivnímu potvrzení kalendář závodů World Endurance Championship pro sezónu 2017.
V letošním roce se seriál skládá z devíti mistrovských závodů, které jsou rozdělené mezi Evropu, Americký kontinent a Asijské destinace (včetně středovýchodního Bahrajnu). Do návrhu pro příští rok je nově zařazen oficiální předsezónní test - prolog, který bude hostit italská Monza. Tato vysokorychlostní trať byla do kalendáře zařazena na přání některých týmů jako oficiální test hlavně v rámci příprav na proslulý legendární závod 24 hodin Le Mans.
S výjimkou tradiční vytrvalostní „čtyřiadvacítky" na legendárním okruhu la Sarthe jsou všechny zbývající závody vypsány na 6 hodin. Sezóna 2017 započne v tradičních evropských závodních destinacích (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans, Nürburgring), pak se přesune do Mexika a Austinu a poslední část bude hostit Japonsko, Čína a Bahrajn.
„Jsme velmi potěšeni, že se nám v průběhu uplynulých 5 let podařilo zajistit stabilitu WEC a náš nový kalendář pro rok 2017 nám umožňuje i nadále stavět na tradici vytrvalostního celosvětového šampionátu,“ řekl Pierre Fillon, předseda ACO. „Meziroční nárůst fanoušků je příslibem toho, že se diváci znovu na okruhy vrátí sledovat závod, který se pojede ve stejném termínu i příští rok a také to lidi povzbuzuje, když si sledování závodu mohou naplánovat s dostatečným předstihem...a třeba vzít s sebou i své přátele a společně si užít vše, co WEC nabízí. Atmosféru v Le Mans netřeba komentovat, ale víme, že např. v Mexiku se zájem diváků bude dále zvyšovat. Těšíme se na sezónu 2017, která začíná naší první návštěvou Itálie.“
„Jsme si jistí, že zahájení sezóny v Monze potěší nejen týmy, ale hlavně fanoušky a média,“ uvedl Gérard Néveu, generální ředitel WEC. „Doufáme, že náš nový kalendář splňuje nejen očekávání všech našich partnerů a zúčastněných týmů, ale také to, že nabízí tradiční i nová teritoria. WEC i nadále nabízí fanouškům technologicky vyspělé, konkurenční a otevřené mistrovství a stejně tak nabízí zúčastněným výrobcům Aston Martin, Audi, Ferrari, Ford, Porsche a Toyota ideální výkladní skříň pro prezentaci své produkce nejen pro závodění, ale i běžnou jízdu.“
Předsezónní test v Monze nabízí mimo oficiální komuniké i možnou hypotézu, že se promotéři šampionátu snaží zjistit, jakou sledovanost by mohl mít vytrvalostní podnik pořádaný na slavné italské závodní dráze. Z rostoucí sledovanosti vyrovaného šampionátu u diváků a zvýšené pozornosti známých pilotů je možné usuzovat, že by vedení seriálu spolu s týmy mohli mít o zvýšení počtu závodů v příštích letech zájem.
*Prozatímní kalendář FIA World Endurance Championship 2017
24. - 25. březen Prolog v Monze 16. duben Silverstone 6. květen SPA-Francorschamps 17. - 18. červen Le Mans 16. červenec Nürburgring 3. září Mexico 16. září Austin 15. říjen Japonsko 5. listopad Čína 18. listopad Bahrajn*podléhá definitivnímu schválení Světovou radou motoristického sportu FIA
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.