Závod v Austinu uzavřel druhou třetinu letošního seriálu World Endurance Championship. Jak si stojí jednotlivé týmy v průběžném pořadí mistrovství po závodu na okruhu Circuit of the Americas nedaleko texaského Austinu?
LMP1 (tovární týmy) - svým třetím vítězstvím v řadě vůz Porsche #1 s posádkou Mark Webber, Timo Bernhard, Brendon Hartley poskočil na 4. místo a o pouhého 0,5 bodu odsunul na 5. pozici vůz Audi #7 (André Lotterer, Benoit Tréluier, Marcel Fässler). Stejný nicotný rozdíl, tedy 0,5 bodu po 6 odjetých závodech dělí posádky na druhém (Audi #8) a třetím (Toyota #6) místě. Porsche #1 se v úvodu šampionátu vůbec nedařilo a obhájci loňského titulu se prvními 3 závody doslova protrápili k zisku pouhých 3,5 bodu. Karta se obrátila až v závodě na Nürburgringu, kdy tato posádka poprvé letos stanula na pódiu a hned na stupni nejvyšším. Vítězstvím v následujících závodech v Mexiku a Austinu se trio Betnard, Hartley a Webber dokázalo vrátit do boje o obhajobu loňského mistrovského titulu. Smolařem je naopak v tomto ohledu vůz Toyota #5 (Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi), která je v celkovém hodnocení jezdců napříč všemi skupinami až na 13. místě.
LMP1 (soukromé týmy) - tato kategorie je ve WEC nejméně obsazená, síly v ní měří jen 2 týmy, které v první polovině seriálu nasazovaly dohromady 3 vozy, ale pro zbytek sezóny došlo k redukci startovního pole na pouhé 2 posádky (o tomto kroku jsme informovali ZDE). Kategorii vládne posádka švýcarského týmu Rebellion Racing #13 (Mathéo Tuscher, Dominik Kraihamer, Alexandre Imperatori), která zvítězila v pěti z dosavadních 6 závodů. Druhé průběžné místo prozatím drží druhá posádka stejného týmu (Nikolas Prost, Nick Heidfeld, Nelson Piquet jr.), která však v mistrovství již nepokračuje (viz zmíněný článek výše). Posádka konkurenčního týmu ByKolles #4 (Oliver Webb, Simon Trummer, James Rossiter), které patří průběžná 3. příčka, má na druhé pořadí odstup 38 bodů, který však ve zbývajících závodech s největší pravděpodobností překoná.
LMP2 - tato kategorie je tradičně nejobsazenější a v některých jednotlivých závodech se zde představili také lokálně působící nebo pro konkrétní závod marketingově uměle vytvořené týmy (např. v Mexiku vůz Greaves Motorsport #41 - informovali jsme ZDE). Ve slabších prototypech letos vládne tým Signatech Alpine #36 (Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes, Stephane Richelmi), který letos nasbíral 5 pódiových umístění, z toho 4 vítězství (včetně dvojnásobně hodnoceného Le Mans). Je na místě poznamenat, že vůz Alpine A460 absolvuje letos svou první ostrou závodní sezónu (psali jsme ZDE) a ukazuje se ve velmi dobrém světle. Se ztrátou 41 bodů je na druhém místě vůz RGR Sport by Morand #43 (Bruno Senna, Filipe Albuquerque, Ricardo Gonzales), kteří sice letos získali také 5 pódií, ale na nejvyšší stupínek vystoupili pouze 2x. Na třetím místě v průběžném pořadí je vůz G-Drive Racing #26 (René Rast, Roman Rusinov Alex Brundle), jehož náskok o pouhé 4 body na vůz Extreme Speed Motorsports #31 (Ryan Dalziel, Luis Felipe Derani, Christopher Cumming) svědčí o vyrovnaných soubojích mezi zmíněnými dvěma posádkami.
LMGTE Pro - v profi gétéčkách si po vítězství v Austinu upevnil pozici na čele průběžného pořadí vůz Aston Martin #95 (Marco Sorensen, Nicki Thiim). Druhé místo si poměrně stabilními výsledky drží vůz Ferrari #71 (Davide Rigon, Sam Bird), třetí je další Aston Martin #97 (Richie Stanaway, Fernando Rees, Darren Turner). Další pořadí už je poměrně vyrovnané: Ford #66 (který má na svém kontě jediný pořádný výsledek - vítězství v Le Mans = dvojité body) a za ním Ferrari #51 a druhý Ford #67 dělí mezi sebou pouhých 6 bodů.
LMGTE Am - startovní pole amatérských gétéček může na první pohled svádět k jednoduchému hodnocení: Porsche vs. zbytek světa, ale je nutné poznamenat, že průběžné pořadí už tak jednoznačně ve prospěch německé značky nevypadá. V čele se pevně usadil vůz Ferrari #83 (Francois Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas), kterému se ale nepovedl poslední závod v Austinu. Druhá příčka patří týmu Abu Dhabi s Porsche #88 (Khaled Al Quabaisi, David Heinemeier Hanson, Patrick Long) a třetí místo drží Aston Martin #98 (Pedro Lamy, Mathias Lauda, Paul Dalla Lana). Bramborovou pozici prozatím okupuje Corvette #50 (Pierre Ragues, Paolo Ruberti) a teprve za touto pestrou pěticí jsou zbylá dvě Porsche v pořadí KCMG #78 a Gulf Racing #86.
Průběžné pořadí posádek po 6 odjetých závodech podle kategorií:
LMP1 (Tovární týmy).
Pořadí Vůz č. Posádka Body 1. Porsche #2 N. Jani, R. Dumas, M. Lieb 130 2. Audi #8 L. Duval, L. Di Grassi, O. Jarvis 92.5 3. Toyota #6 K. Kobayashi, M. Conway, S. Sarrazin 92 4. Porsche #1 B. Hartley, T. Bernhard, M. Webber 78,5 5. Audi #7 B. Tréluier, A. Lotterer, M. Fässler 78 6. Toyota #5 K. Nakajima, S. Buemi, A. Davidson 21Pořadí značek: Porsche 238 b., Audi 185 b., Toyota 137 b.
LMP1 (Soukromé týmy)
1. Rebellion R. #13 M. Tuscher, D. Kraihamer, A. Imperatori 125 b. 2. Rebellion R. #12 N. Prost, N. Heidfeld, N. Piquet jr. 104 b. 3. ByKolles #4 O. Webb, S. Trummer, J. Rossiter 66 b.LMP2
1. Signatech #36 N. Lapierre, G. Menezes, S. Richelmi 156 b. 2. RGR Sport #43 B. Senna, F. Albuquerque, R. Gonzales 118 b. 3. G-Drive Racing #26 R. Rast, R. Rusinov, A. Brundle 88 b. 4. Extreme Speed M. #31 R. Dalziel, L. F. Derani, Ch. Cumming 84 b. 5. SMP Racing #37 V. Shaitar, K. Ladygin, V. Petrov 58 b. 6. Strakka Racing #42 N. Leventis, L. Williamson, J. Kane 58 b. 7. SMP Racing #27 N. Minassian, M. Mediani 46 b. 8. Extreme Speed M. #30 S. Sharp, E. Brown, J. van Overbeek 38 b. 9. Baxi DC Racing #35 D. Cheng, H. P. Tung, N. Panciatici 28 b. 10. Manor #44 M. Rao, R. Bradley, R. Merhi 18 b.LMGTE Pro
1. Aston Martin #95 M. Sorensen, N. Thiim 109 b. 2. AF Corse Ferrari #51 G. Bruni, J. Calado 97 b. 3. Aston Martin #97 R. Stanaway, F. Rees, D. Turner 90 b. 4. Chip Ganassi Ford #66 S. Mücke, O. Pla, B. Johnson 84 b. 5. AF Corse Ferrari #71 D. Rigon, S. Bird 80 b. 6. Chip Ganassi Ford #66 M. Franchitti, A. Priaulx, H. Tincknell 78 b. 7. Dempsey P. Porsche #77 R. Lietz, M. Christensen 68 b.LMGTE Am
1. Ferrari AF Corse #83 F. Perrodo, E. Collard, R. Aguas 137 b. 2. Abu Dhabi P. Porsche #88 K. Al Quabaisi, D. H. Hanson, P. Long 104 b. 3. Aston Martin #98 P. Lamy, M. Lauda, P. Dalla Lana 96 b. 4. Larbre C. Corvette #50 P. Ragues, P. Ruberti 84 b. 5. KCMG Porsche #78 Ch. Ried, W. Henzler, J. Camathias 77 b. 6. Gulf Racing Porsche #86 M. Wainwright, A. Carroll, B. Barker 74 b.Pořadí značek v obou kategoriích LMGTE: Aston Martin 215 b., Ferrari 209 b., Ford 133,5 b., Porsche 96 b.
Oficiální výsledkovou listinu WEC 2016 naleznete ZDE
(Pozn. autora: u některých vozů jsou uvedeni i piloti, kteří v daném voze nenastoupili ve všech závodech, což znamená, že v konkrétním voze nemusí mít ve skutečnosti všichni v přehledu uvedení piloti shodný počet bodů a stejně tak nemusí být u některých vozů uvedeni piloti, kteří v tom konkrétním voze nejsou členy kmenové posádky)
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?