Obhájci titulu znovu útočí! Průběžné pořadí všech kategorií WEC po závodě v Austinu

Atraktivita WEC nespočívá pouze v těsných soubojích na startu každého závodu
Atraktivita WEC nespočívá pouze v těsných soubojích na startu každého závodu, foto: Audi Sport Press
iM1 24. září 2016 18:00
Sdílej:

Závod v Austinu uzavřel druhou třetinu letošního seriálu World Endurance Championship. Jak si stojí jednotlivé týmy v průběžném pořadí mistrovství po závodu na okruhu Circuit of the Americas nedaleko texaského Austinu?

LMP1 (tovární týmy) - svým třetím vítězstvím v řadě vůz Porsche #1 s posádkou Mark Webber, Timo Bernhard, Brendon Hartley poskočil na 4. místo a o pouhého 0,5 bodu odsunul na 5. pozici vůz Audi #7 (André Lotterer, Benoit Tréluier, Marcel Fässler). Stejný nicotný rozdíl, tedy 0,5 bodu po 6 odjetých závodech dělí posádky na druhém (Audi #8) a třetím (Toyota #6) místě. Porsche #1 se v úvodu šampionátu vůbec nedařilo a obhájci loňského titulu se prvními 3 závody doslova protrápili k zisku pouhých 3,5 bodu. Karta se obrátila až v závodě na Nürburgringu, kdy tato posádka poprvé letos stanula na pódiu a hned na stupni nejvyšším. Vítězstvím v následujících závodech v Mexiku a Austinu se trio Betnard, Hartley a Webber dokázalo vrátit do boje o obhajobu loňského mistrovského titulu. Smolařem je naopak v tomto ohledu vůz Toyota #5 (Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi), která je v celkovém hodnocení jezdců napříč všemi skupinami až na 13. místě.

LMP1 (soukromé týmy) - tato kategorie je ve WEC nejméně obsazená, síly v ní měří jen 2 týmy, které v první polovině seriálu nasazovaly dohromady 3 vozy, ale pro zbytek sezóny došlo k redukci startovního pole na pouhé 2 posádky (o tomto kroku jsme informovali ZDE). Kategorii vládne posádka švýcarského týmu Rebellion Racing #13 (Mathéo Tuscher, Dominik Kraihamer, Alexandre Imperatori), která zvítězila v pěti z dosavadních 6 závodů. Druhé průběžné místo prozatím drží druhá posádka stejného týmu (Nikolas Prost, Nick Heidfeld, Nelson Piquet jr.), která však v mistrovství již nepokračuje (viz zmíněný článek výše). Posádka konkurenčního týmu ByKolles #4 (Oliver Webb, Simon Trummer, James Rossiter), které patří průběžná 3. příčka, má na druhé pořadí odstup 38 bodů, který však ve zbývajících závodech s největší pravděpodobností překoná.

LMP2 - tato kategorie je tradičně nejobsazenější a v některých jednotlivých závodech se zde představili také lokálně působící nebo pro konkrétní závod marketingově uměle vytvořené týmy (např. v Mexiku vůz Greaves Motorsport #41 - informovali jsme ZDE). Ve slabších prototypech letos vládne tým Signatech Alpine #36 (Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes, Stephane Richelmi), který letos nasbíral 5 pódiových umístění, z toho 4 vítězství (včetně dvojnásobně hodnoceného Le Mans). Je na místě poznamenat, že vůz Alpine A460 absolvuje letos svou první ostrou závodní sezónu (psali jsme ZDE) a ukazuje se ve velmi dobrém světle. Se ztrátou 41 bodů je na druhém místě vůz RGR Sport by Morand #43 (Bruno Senna, Filipe Albuquerque, Ricardo Gonzales), kteří sice letos získali také 5 pódií, ale na nejvyšší stupínek vystoupili pouze 2x. Na třetím místě v průběžném pořadí je vůz G-Drive Racing #26 (René Rast, Roman Rusinov Alex Brundle), jehož náskok o pouhé 4 body na vůz Extreme Speed Motorsports #31 (Ryan Dalziel, Luis Felipe Derani, Christopher Cumming) svědčí o vyrovnaných soubojích mezi zmíněnými dvěma posádkami.

LMGTE Pro - v profi gétéčkách si po vítězství v Austinu upevnil pozici na čele průběžného pořadí vůz Aston Martin #95 (Marco Sorensen, Nicki Thiim). Druhé místo si poměrně stabilními výsledky drží vůz Ferrari #71 (Davide Rigon, Sam Bird), třetí je další Aston Martin #97 (Richie Stanaway, Fernando Rees, Darren Turner). Další pořadí už je poměrně vyrovnané: Ford #66 (který má na svém kontě jediný pořádný výsledek - vítězství v Le Mans = dvojité body) a za ním Ferrari #51 a druhý Ford #67 dělí mezi sebou pouhých 6 bodů.

LMGTE Am - startovní pole amatérských gétéček může na první pohled svádět k jednoduchému hodnocení: Porsche vs. zbytek světa, ale je nutné poznamenat, že průběžné pořadí už tak jednoznačně ve prospěch německé značky nevypadá. V čele se pevně usadil vůz Ferrari #83 (Francois Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas), kterému se ale nepovedl poslední závod v Austinu. Druhá příčka patří týmu Abu Dhabi s Porsche #88 (Khaled Al Quabaisi, David Heinemeier Hanson, Patrick Long) a třetí místo drží Aston Martin #98 (Pedro Lamy, Mathias Lauda, Paul Dalla Lana). Bramborovou pozici prozatím okupuje Corvette #50 (Pierre Ragues, Paolo Ruberti) a teprve za touto pestrou pěticí jsou zbylá dvě Porsche v pořadí KCMG #78 a Gulf Racing #86.

Průběžné pořadí posádek po 6 odjetých závodech podle kategorií:

LMP1 (Tovární týmy).

Pořadí  Vůz č.            Posádka             Body 1.   Porsche #2            N. Jani, R. Dumas, M. Lieb             130 2.  Audi #8            L. Duval, L. Di Grassi, O. Jarvis               92.5 3.  Toyota #6            K. Kobayashi, M. Conway, S. Sarrazin               92 4.  Porsche #1            B. Hartley, T. Bernhard, M. Webber               78,5 5.  Audi #7            B. Tréluier, A. Lotterer, M. Fässler                78 6.  Toyota #5            K. Nakajima, S. Buemi, A. Davidson               21

Pořadí značek: Porsche 238 b., Audi 185 b., Toyota 137 b.

LMP1 (Soukromé týmy)

1.   Rebellion R. #13       M. Tuscher, D. Kraihamer, A. Imperatori           125 b.  2.  Rebellion R. #12      N. Prost, N. Heidfeld, N. Piquet jr.          104 b. 3.  ByKolles #4      O. Webb, S. Trummer, J. Rossiter            66 b.

LMP2

 1.   Signatech #36        N. Lapierre, G. Menezes, S. Richelmi    156 b.   2.   RGR Sport #43       B. Senna, F. Albuquerque, R. Gonzales   118 b.  3.  G-Drive Racing #26       R. Rast, R. Rusinov, A. Brundle     88 b.  4.  Extreme Speed M. #31       R. Dalziel, L. F. Derani, Ch. Cumming     84 b.  5.  SMP Racing #37       V. Shaitar, K. Ladygin, V. Petrov     58 b.  6.  Strakka Racing #42       N. Leventis, L. Williamson, J. Kane     58 b.  7.  SMP Racing #27       N. Minassian, M. Mediani     46 b.  8.  Extreme Speed M. #30       S. Sharp, E. Brown, J. van Overbeek     38 b.  9.  Baxi DC Racing #35       D. Cheng, H. P. Tung, N. Panciatici     28 b. 10.  Manor #44       M. Rao, R. Bradley, R. Merhi     18 b.

LMGTE Pro

1.   Aston Martin #95      M. Sorensen, N. Thiim     109 b. 2.   AF Corse Ferrari #51      G. Bruni, J. Calado       97 b. 3.   Aston Martin #97      R. Stanaway, F. Rees, D. Turner       90 b. 4.   Chip Ganassi Ford #66      S. Mücke, O. Pla, B. Johnson       84 b. 5.   AF Corse Ferrari #71      D. Rigon, S. Bird       80 b. 6.   Chip Ganassi Ford #66      M. Franchitti, A. Priaulx, H. Tincknell       78 b. 7.   Dempsey P. Porsche #77      R. Lietz, M. Christensen       68 b.

LMGTE Am

 1.  Ferrari AF Corse #83     F. Perrodo, E. Collard, R. Aguas   137 b.   2.  Abu Dhabi P. Porsche #88     K. Al Quabaisi, D. H. Hanson, P. Long  104 b.  3.  Aston Martin #98     P. Lamy, M. Lauda, P. Dalla Lana    96 b.  4.  Larbre C. Corvette #50     P. Ragues, P. Ruberti    84 b.  5.  KCMG Porsche #78     Ch. Ried, W. Henzler, J. Camathias    77 b.  6.  Gulf Racing Porsche #86     M. Wainwright, A. Carroll, B. Barker    74 b.

Pořadí značek v obou kategoriích LMGTE: Aston Martin 215 b., Ferrari 209 b., Ford 133,5 b., Porsche 96 b.

Oficiální výsledkovou listinu WEC 2016 naleznete ZDE

(Pozn. autora: u některých vozů jsou uvedeni i piloti, kteří v daném voze nenastoupili ve všech závodech, což znamená, že v konkrétním voze nemusí mít ve skutečnosti všichni v přehledu uvedení piloti shodný počet bodů a stejně tak nemusí být u některých vozů uvedeni piloti, kteří v tom konkrétním voze nejsou členy kmenové posádky)

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?