Kvalifikace na Circuit of the Americas nabídla vzrušující podívanou. Nejrychlejší naměřený čas má hodnotu 1:45,703, což je o 0,315 sec. méně, než vloni.
V obou částech kvalifikace nebyla nouze o zajímavé momenty. Nejprve vyjely s nástrahami zdejší tratě bojovat Gétéčka.
Kategorie LMGTE Pro byla velmi vyrovnaná. O tom svědčí časy hned 8 jezdců, kteří pokořili hranici 2:05 min. Vůbec nejrychlejší kolo s časem 2:04,525 zajel Gianmaria Brunni (Ferrari #51), jeho týmový kolega Davide Rigon (Ferrari #71) byl jen o 0,024 sec. pomalejší. Na tyto úžasné výkony však jejich týmoví kolegové nedokázali navázat a obě Ferrari se díky tomu posunula pořadím. Nejrychlejší a zároveň nejvyrovnanější výkon předvedla dvojice Marco Sorensen a Nicki Thiim (Aston Martin #95), která tím završila čistý kvalifikační hattrick (kvalifikační vítězové ve 3 po sobě jdoucích závodech).
Kategorie LMGTE Am nebyla zdaleka tak vyrovnaná, na nejrychlejší časy pod hranicí 2:07 min. dosáhli pouze 2 jezdci. Nejrychlejším byl vítěz kvalifikace závodu IMSA Ricky Taylor (Corvette #50), který dosáhl času 2:06,986 min., druhým nejrychlejším byl Paul Dalla Lana (Aston Martin #98) s časem 2:06,999 min. Dalla Lana tímto časem získal pro Aston Martin kvalifikační vítězství také mezi amatérskými posádkami.
Druhá část kvalifikace je tradičně vyhrazena prototypům.
Tovární kategorie LMP1 patřila týmu Audi Sport Team Joest. Oba vozy dosahovaly od počátku velmi vyrovnaných výkonů, a bylo jasné, že tato kvalifikace bude hlavně o tom, která z posádek Audi bude rychlejší. Tuto přetahovanou nakonec ve svůj prospěch získalo Audi #7 s průměrným časem 1:45,750 min., Audi #8 dosáhlo čas o 0,233 sec. pomalejší. Porsche #1 získává 3. místo nejvyrovnanějšími časy 1:46,527 a 1:46,593 (rozdíl pouhých 0,066 sec.). Z pilotů Toyoty je nejrychlejší Kamui Kobayashi s časem 1:46,953 min.
Soukromé prototypy LMP1 jsou ve zbytku sezóny asi nejméně atraktivní kategorií, protože zde mezi sebou soutěží pouze 1 vůz týmu Rebellion Racing a 1 vůz týmu ByKolles. V Austinu se prosadil Rebellion #13. Jeho jezdci předvedli vůbec nejvyrovnanější kvalifikační výkon, když se jejich nejlepší časy (1:53,642 min. a 1:53,650 min.) lišily o pouhých 8 tisícin sekundy!!!
Kategorie LMP2 je nejpočetnější a to se mimo jiné projevuje i hustotou provozu na trati. Na to nejvíce doplatil vůz #26 (G-Drive Racing), kterému se stala osudnou zatáčka č.9. Zde tento vůz několikrát po sobě opustil trať a nakonec musel z kvalifikace odstoupit. Jediný, kdo si z této posádky připsal měřený čas, byl René Rast. Jeho čas 1:57,208 patřil v této kategorii mezi nejrychlejší, ale byl to jediný měřený pokus této posádky, což znamená poslední místo na startovním roštu. Bruno Senna stanovil na začátku druhé poloviny kvalifikačních jízd nejrychlejší čas 1:55,754 a to znamenalo první poleposition pro RGR Sport #43 v letošním roce. S tím se však nehodlal smířit Nicolas Lapierre a 3 minuty před koncem svým časem 1:55,645 min. posouvá na čelo LMP2 vůz Signatech Alpine #36.
Kompletní výsledky kvalifikace v Austinu naleznete ZDE.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?