Audi patří první řada, drama v LMP2, třídám LMGTE kralují vozy Aston Martin

Podobně, jako např. v letošním Silvestone, odstartují do závodu v Austinu z první řady oba  tovární prototypy Audi R18
Podobně, jako např. v letošním Silvestone, odstartují do závodu v Austinu z první řady oba tovární prototypy Audi R18, foto: Audi Sport Press
iM1 17. září 2016 15:00
Sdílej:

Kvalifikace na Circuit of the Americas nabídla vzrušující podívanou. Nejrychlejší naměřený čas má hodnotu 1:45,703, což je o 0,315 sec. méně, než vloni.

V obou částech kvalifikace nebyla nouze o zajímavé momenty. Nejprve vyjely s nástrahami zdejší tratě bojovat Gétéčka.

Kategorie LMGTE Pro byla velmi vyrovnaná. O tom svědčí časy hned 8 jezdců, kteří pokořili hranici 2:05 min. Vůbec nejrychlejší kolo s časem 2:04,525 zajel Gianmaria Brunni (Ferrari #51), jeho týmový kolega Davide Rigon (Ferrari #71) byl jen o 0,024 sec. pomalejší. Na tyto úžasné výkony však jejich týmoví kolegové nedokázali navázat a obě Ferrari se díky tomu posunula pořadím. Nejrychlejší a zároveň nejvyrovnanější výkon předvedla dvojice Marco Sorensen a Nicki Thiim (Aston Martin #95), která tím završila čistý kvalifikační hattrick (kvalifikační vítězové ve 3 po sobě jdoucích závodech).

Kategorie LMGTE Am nebyla zdaleka tak vyrovnaná, na nejrychlejší časy pod hranicí 2:07 min. dosáhli pouze 2 jezdci. Nejrychlejším byl vítěz kvalifikace závodu IMSA Ricky Taylor (Corvette #50), který dosáhl času 2:06,986 min., druhým nejrychlejším byl Paul Dalla Lana (Aston Martin #98) s časem 2:06,999 min. Dalla Lana tímto časem získal pro Aston Martin kvalifikační vítězství také mezi amatérskými posádkami.

Druhá část kvalifikace je tradičně vyhrazena prototypům.

Tovární kategorie LMP1 patřila týmu Audi Sport Team Joest. Oba vozy dosahovaly od počátku velmi vyrovnaných výkonů, a bylo jasné, že tato kvalifikace bude hlavně o tom, která z posádek Audi bude rychlejší. Tuto přetahovanou nakonec ve svůj prospěch získalo Audi #7 s průměrným časem 1:45,750 min., Audi #8 dosáhlo čas o 0,233 sec. pomalejší. Porsche #1 získává 3. místo nejvyrovnanějšími časy 1:46,527 a 1:46,593 (rozdíl pouhých 0,066 sec.). Z pilotů Toyoty je nejrychlejší Kamui Kobayashi s časem 1:46,953 min.

Soukromé prototypy LMP1 jsou ve zbytku sezóny asi nejméně atraktivní kategorií, protože zde mezi sebou soutěží pouze 1 vůz týmu Rebellion Racing a 1 vůz týmu ByKolles. V Austinu se prosadil Rebellion #13. Jeho jezdci předvedli vůbec nejvyrovnanější kvalifikační výkon, když se jejich nejlepší časy (1:53,642 min. a 1:53,650 min.) lišily o pouhých 8 tisícin sekundy!!!

Kategorie LMP2 je nejpočetnější a to se mimo jiné projevuje i hustotou provozu na trati. Na to nejvíce doplatil vůz #26 (G-Drive Racing), kterému se stala osudnou zatáčka č.9. Zde tento vůz několikrát po sobě opustil trať a nakonec musel z kvalifikace odstoupit. Jediný, kdo si z této posádky připsal měřený čas, byl René Rast. Jeho čas 1:57,208 patřil v této kategorii mezi nejrychlejší, ale byl to jediný měřený pokus této posádky, což znamená poslední místo na startovním roštu. Bruno Senna stanovil na začátku druhé poloviny kvalifikačních jízd nejrychlejší čas 1:55,754 a to znamenalo první poleposition pro RGR Sport #43 v letošním roce. S tím se však nehodlal smířit Nicolas Lapierre a 3 minuty před koncem svým časem 1:55,645 min. posouvá na čelo LMP2 vůz Signatech Alpine #36.

Kompletní výsledky kvalifikace v Austinu naleznete ZDE.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?