Porsche a Audi jsou součástí koncernu VW, který, jak známo, řeší po celém světě problémy s falšováním emisních testů. Celá tato aféra výrazně ovlivnila celkové hospodaření uvnitř celého koncernu a dotkla se i nasazení obou zmíněných týmů v letošním ročníku World Endurance Championship.
V roce 2015 oba rivalové nasadily do závodu 24 hodin Le Mans po třech vozech. Zhruba 3 měsíce po zmíněném závodě propukla známá aféra a celý koncern se otřásl v základech. Výsledkem bylo nejen personální zemětřesení, ale i různá omezení, která se samozřejmě nevyhnula ani investicím koncernu v oblasti motorsportu. Tyto škrty mimo jiné vyústily v omezené nasazení obou týmů v letošním ročníku proslulého závodu. V červnovém termínu se tedy na okruhu La Sarthe proháněly pouze dva vozy Porsche 919 Hybrid a dva vozy Audi R18 e-tron quattro. Těsně před závodem v Mexiku se začaly odhalovat plány jednotlivých stájí na příští sezónu. Mezi prvními své plány zveřejnil Rebellion Racing (informovali jsme ZDE) a nyní se přidávají i oba němečtí konkurenti.
„Tři vozy nejsou v plánu,“ sdělil Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport. „My jsme naši strukturu reorganizovali ze tří na dva vozy a u této sestavy zůstaneme i nadále. Nebylo by efektivní, kdybychom se v příštím roce vrátili zpět ke 3 vozům.“
Také Andreas Seidl, vedoucí týmu Porsche, se vyjádřil v podobném duchu: „Návrat týmového modelu 2015 není u Porsche na pořadu dne. Musíme rozpočet využívat efektivně a to znamená, že v sezóně 2017 nasadíme opět jen 2 vozy.“
Toyota, která je třetím továrním týmem nasazujícím své speciály v nejrychlejší kategorii LMP1, se v oblasti počtu nasazených vozů doposud nerozhodla. Technický ředitel Toyota Motorsport GmbH Pascal Vasselon k tomuto tématu uvedl: „Ještě jsme nedospěli ke konečnému rozhodnutí. Kdybychom v tomto roce nasadili 3 vozy, možná bychom v Le Mans zvítězili. Stále zvažujeme obě možnosti.“ Toyota je ale známá svým konzervativním přístupem, její filozofie je založena na nasazení menšího počtu vozů s maximální technickou podporou. Z tohoto pohledu je zřejmé, že také japonský tým s největší pravděpodobností nasadí v roce 2017 jen 2 závodní prototypy.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?