Nedávné spekulace o návratu Lamborghini do šampionátu F1 prezident automobilky Andrea Cordovani důrazně popřel. Ale současně dodal, že nikdo si přece nemůže myslet, že taková značka, jako Lamborghini, zůstane mimo svět "velkého" motorsportu.
Na rozdíl od svého odvěkého italského rivala, jakým je Ferrari, se Lamborghini do motorsportu nikdy moc nehrnulo. S výjimkou krátké epizody s dodávkami motorů V12 pro některé týmy F1 se vozy Lamborghini v motorsportu oficiálně nepředstavily. Ostatně není divu, protože továrna na tom nikdy nebyla ekonomicky tak dobře, aby si tuto nákladnou kratochvíli mohla dovolit. Vlekoucí se finanční problémy dovedly Lamborghini v roce 1998 pod křídla koncernu Volkswagen, který tohoto italského výrobce začlenil ve své organizační struktuře pod kontrolu zn. Audi. Díky tomu se situace v Saint´Agata Bolognese stabilizovala a pár let na to se už Lamborghini začalo objevovat prostřednictvím týmu Reiter Engineering v závodech vozů kategorie GT. Postupem času se přes vlastní značkový seriál Super Trofeo italský výrobce propracoval až do současné podoby závodních vozů kategorie GT3, které jsou postavené na bázi modelu Huracan s motorem V10 a prostřednictvím 20 týmů se účastní některých mistrovských sérií, např. Blancpain Endurance nebo Sprint Series, IMSA a další. Poslední aktivitou Lamborghini v oblasti motorsportu je zřízení programu Lamborghini Young Driver, který vznikl v roce 2015 s cílem výchovy budoucích okruhových jezdců.
Na jaře letošního roku přišel do společnosti Automobili Lamborghini S.p.A. na pozici výkonného ředitele Stefano Domenicali, který po svém odchodu z čela týmu Scuderia Ferrari F1 pracoval pro Audi, kde měl mimo jiné na starosti zpracování studie o vstupu německé značky do Formule 1. Dle informací serveru Motorsport.com se pod vedením Stefana Domenicaliho začal rodit ambiciózní plán vstupu Lamborghini do seriálu vytrvalostních závodů WEC. Celý plán se točí okolo modelu Huracan, který chtějí v Sant´Agata Bolognese postavit podle technických pravidel skupiny LMGTE. Lamborghini Huracan tak zamíří hlavně proti svému odvěkému rivalovi Ferrari. V „gétéčkách“ se ale nabízí i další tvrdá konkurence v podobě vozů Porsche, Aston Martin, Corvette, ke kterým letos přibyl také Ford. Nesmíme však zapomenout ani na další německou konkurenci v podobě BMW, které již oznámilo svůj úmysl postavit se, opět v kategorii LMGTE, na start ročníku 2018. Nezbývá nám, než si přát, že v tomto případě nezafunguje staré rčení „Člověk míní, Pán Bůh mění“ a že se před námi otevírá slibná budoucnost kvalitního vytrvalostního motorsportu.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?