Nedávné spekulace o návratu Lamborghini do šampionátu F1 prezident automobilky Andrea Cordovani důrazně popřel. Ale současně dodal, že nikdo si přece nemůže myslet, že taková značka, jako Lamborghini, zůstane mimo svět "velkého" motorsportu.
Na rozdíl od svého odvěkého italského rivala, jakým je Ferrari, se Lamborghini do motorsportu nikdy moc nehrnulo. S výjimkou krátké epizody s dodávkami motorů V12 pro některé týmy F1 se vozy Lamborghini v motorsportu oficiálně nepředstavily. Ostatně není divu, protože továrna na tom nikdy nebyla ekonomicky tak dobře, aby si tuto nákladnou kratochvíli mohla dovolit. Vlekoucí se finanční problémy dovedly Lamborghini v roce 1998 pod křídla koncernu Volkswagen, který tohoto italského výrobce začlenil ve své organizační struktuře pod kontrolu zn. Audi. Díky tomu se situace v Saint´Agata Bolognese stabilizovala a pár let na to se už Lamborghini začalo objevovat prostřednictvím týmu Reiter Engineering v závodech vozů kategorie GT. Postupem času se přes vlastní značkový seriál Super Trofeo italský výrobce propracoval až do současné podoby závodních vozů kategorie GT3, které jsou postavené na bázi modelu Huracan s motorem V10 a prostřednictvím 20 týmů se účastní některých mistrovských sérií, např. Blancpain Endurance nebo Sprint Series, IMSA a další. Poslední aktivitou Lamborghini v oblasti motorsportu je zřízení programu Lamborghini Young Driver, který vznikl v roce 2015 s cílem výchovy budoucích okruhových jezdců.
Na jaře letošního roku přišel do společnosti Automobili Lamborghini S.p.A. na pozici výkonného ředitele Stefano Domenicali, který po svém odchodu z čela týmu Scuderia Ferrari F1 pracoval pro Audi, kde měl mimo jiné na starosti zpracování studie o vstupu německé značky do Formule 1. Dle informací serveru Motorsport.com se pod vedením Stefana Domenicaliho začal rodit ambiciózní plán vstupu Lamborghini do seriálu vytrvalostních závodů WEC. Celý plán se točí okolo modelu Huracan, který chtějí v Sant´Agata Bolognese postavit podle technických pravidel skupiny LMGTE. Lamborghini Huracan tak zamíří hlavně proti svému odvěkému rivalovi Ferrari. V „gétéčkách“ se ale nabízí i další tvrdá konkurence v podobě vozů Porsche, Aston Martin, Corvette, ke kterým letos přibyl také Ford. Nesmíme však zapomenout ani na další německou konkurenci v podobě BMW, které již oznámilo svůj úmysl postavit se, opět v kategorii LMGTE, na start ročníku 2018. Nezbývá nám, než si přát, že v tomto případě nezafunguje staré rčení „Člověk míní, Pán Bůh mění“ a že se před námi otevírá slibná budoucnost kvalitního vytrvalostního motorsportu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?