Také před dalším závodem WEC jsme svědky pravidelného přeobsazování a doplňování posádek některých týmů. Koho tedy uvidíme 3. září na dráze v Mexico City?
V prvé řadě dojde k rozšíření počtu týmů, konkrétně v kategorii LMP2. Vedle pravidelných účastníků letošního seriálu WEC se na start mexického závodu postaví tým Graves Motorsport, účastník ALMS. V závodním prototypu Gibson 015S #41 se vedle 39 letého Brazilce Bruna Junqueiry představí dva mexičtí piloti: Luis Díaz (zkušený účastník vytrvalostního seriálu ALMS) a Roberto Gonzáles (Champ Cars). Robertův bratr Ricardo Gonzales stojí za letošní účastí mexického týmu RGR Sport by Morand v kategorii LMP2 v celém seriálu WEC. Podle Ricardových slov Roberto přivítal možnost účasti v tomto závodě, kterou považuje za přípravu na nadcházející sezónu 2017, ve které by se měl stát pravidelným účastníkem této série.
V kategorii LMGTE Am posiluje před mexickým závodem tým Larbre Competition, který v šampionátu pravidelně nasazuje americký speciál Corvette C7. Vedle osvědčené dvojice Yutaka Yamagishi/Pierre Raques se v Mexiku za volantem objeví Američan Ricky Taylor, který s Corvettou za tento tým jezdil v Le Mans v letech 2013-14.
Do prototypu Audi R18 e-tron quattro #7 se vrací Benoit Treluyer, který nuceně vynechal závod na Nürburgringu po zranění zad, které utrpěl při pádu z kola v rámci vytrvalostního tréninku.
Další změnu na seznam jezdců, kteří se letos zapojí do některého ze závodů vytrvalostního mistrovství, zanese tým Manor, který soutěží v kategorii LMP2. Do vozu #44 je v současné době zapsán pouze britský rychlík Tor Graves, tým v tuto chvíli vyjednává s několika adepty, kteří mají zájem usednout na volnou sedačku a doplnit prozatím nekompletní posádku.
V kuloárech se v této době také jedná o možném rozšíření startovního pole (podobně jako u výše zmíněného týmu Graves Motorsport), tentokrát pro říjnový (Japonsko) nebo listopadový (Bahrajn) termín. Za touto snahou se skrývá Indonésan Jagonya Ayam, který zastupuje některé jezdce účastnící se seriálu asijských a evropských závodů Le Mans Series. V jednání je účast v jednom ze zmíněných závodů na konci letošní sezóny.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.