Jak se zrodila obhajoba loňského vítězství na Nürburgringu? Jak hodnotí vítězství představitelé týmu?
1. místo pro posádku Timo Bernhard, Mark Webber, Brendon Hartley (#1)
Byť kvalifikace pro Porsche nevyzněla úplně nejlépe a oba vozy startovaly do závodu ze 2. řady, hned ve druhé zatáčce se Timo Bernhard prosmýkl před Audi #8 na 2. pozici. V průběhu dalších kol neustále útočí na vedoucí Audi #7, ale stále neúspěšně. Souboj byl skutečně velice těsný, o čemž svědčí skutečnost, že po úvodních 20 kolech závodu je mezi oběma zmíněnými vozy, tedy Audi #7 a Porsche #1 rozdíl pouhých 0,167 s!!! Vůz #1 se ujímá vedení až v okamžiku, kdy Audi jede na plánovanou zastávku do boxů. Timo Bernhard zůstává na trati a snaží se s lehčím vozem najet maximum času před svou zastávkou. Díky tomu i rychlé práci mechaniků Porsche v boxech se daří Brendonovi Hartleymu vrátit se na trať před konkurenční Audi. Pozici však neudrží a ve 45 kole závodu je předjet #7 a o 3 kola později jej zdolává i #8. O chvíli později tým identifikuje problémy s tlakem pneumatik a vůz #1 je v 53 kole povolán znovu k mechanikům, kde si za jeho volant sedá Mark Webber. Ten předává v 86 kole vůz opět Timu Bernhardovi na třetím místě. Ve 108 kole se řízení ujímá Brendon Hartley, který na konci svého stintu předává Marku Webberovi na 2. místě. Australský závodník se v průběhu své jízdy propracuje na čelo závodu a Timo Bernhard po 6 hodinách přiváží Porsche #1 na 1. místě.
Timo Bernhard: „Hned po startu se mi podařilo dostat se na druhé místo a stále jsem se snažil tlačit na vedoucí vůz. Dvakrát nebo třikrát jsme jeli vedle sebe, dokonce jsem jej v jednu chvíli i předjel, ale minul jsem brzdný bod a propadl se zpět na druhou pozici. Ve své druhé jízdě jsem byl nejrychlejší na trati a podařilo se mi vybudovat důležitý náskok. V poslední části jsem se snažil držet odstup, i když to chvílemi bylo těžké. Jsem rád za toto vítězství, protože je to jakási satisfakce za smůlu, která nás provázela v prvních závodech. A navíc je to mé domácí vítězství a to mou radost násobí.“
Brendon Hartley: „Děkuji týmu, mechanikům, inženýrům, Timovi i Markovi. Je to skvělé být zpátky na nejvyšším stupni. První část závodu vyšla dobře a díky rychlé zastávce v boxech jsme se dostali do vedení. Potom jsme se však dostali do provozu, což nás stálo trochu času a navíc nás postihl pomalý defekt. Druhá část už byla lepší, vůz byl lépe vyvážený a získali jsme tolik potřebnou rychlost. To nám umožnilo jít do vedení a odpoutat se od Audi.“
Mark Webber: „Jsem velmi šťastný, že jsme zde pro Porsche vyhráli jejich domácí závod obzvlášť proti tak silné konkurenci, která se sem sjela. Naše vítězství je také odměnou našim mechanikům, kteří i přes problémy, které nás postihly na začátku sezóny, neúnavně odváděli precizní práci. Získali jsme důležité body do poháru konstruktérů. Celý víkend byl velmi různorodý, podmínky se zde hodně měnily. Ztratil jsem nějaký čas v průběhu žluté fáze, kdy vůz přede mnou jel pomaleji, než povolených 80 km/h. Oba naše vozy dnes tvrdě bojovali se soupeři, a nám se podařilo porazit Audi.“
4. místo pro posádku Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb (#2)
Závod rozjíždí Neel Jani a po prvních kolech se mu daří držet svou 4. pozici. Na začátku 22 kola útočí na konci cílové rovinky na Audi #8. Dostává se při tom, ale do kontaktu se zádí jednoho z Fordů GT a končí mimo trať otočený do protisměru. Naštěstí v té době mají již Toyoty mírnou ztrátu a vůz #2 se vrací na dráhu beze ztráty pozice. Po 30 kolech se do vozu posadil Marc Lieb a dále vede #2 na 4. místě pořadí. V 53 kole musí sesterský vůz #1 kvůli defektu předčasně do boxů a vzápětí u mechaniků zastavují i oba vozy Audi. V 57 kole se Marc Lieb ujímá vedení závodu, které drží až do výměny jezdců v kole 62. Volantu se chopí Romain Dumas a po celou svou jízdu drží druhou pozici. V 91 kole si za volant #2 sedá znovu Neel Jani ke své druhé jízdě a po této sérii zastávek se propracuje do vedení závodu. V průběhu třetí žluté fáze, konkrétně ve 108 kole závodu, přebírá řízení Marc Lieb. Ke konci svého stintu, při předjíždění pomalejšího vozu (Porsche #88 - Abu Dhabi LMGTE Am), naráží do jeho zadní části a musí neplánovaně k mechanikům pro novou kapotáž a vrací se do závodu na 2. pozici, ale brzy je znovu v čele. Za tuto nehodu je však vůz #2 penalizován průjezdem boxy a po odpykání trestu ve 147 okruhu se vrací na 3. místo v pořadí. Ve 156 kole, kdy vůz znovu řídí Neel Jani, se #2 dostává na úroveň Audi #8, ale je vytlačen z trati. Jani se rázem ocitá v těsném souboji s oběma vozy Audi. Následuje tvrdý souboj o 2-4. místo, který přerušuje pátá žlutá fáze závodu, které Porsche #2 využívá k návštěvě mechaniků. Z příkazu vedení závodu musí ve 172 kole zajet vůz#2 znovu k mechanikům, aby zkontrolovali a opravili poškozenou zadní část vozu. Touto neplánovanou zastávkou se vůz propadá na konečnou 4. pozici.
Romain Dumas: „Při své první jízdě jsem se v průběhu žluté fáze dostal za pomalý vůz a ztratil jsem nějaký čas. Další žlutá fáze nám naopak výrazně pomohla: Auto se chovalo výborně, je velká škoda, že jsme nedosáhli na lepší umístění. Přesto si z Nürburgringu odvážíme nějaké body.“
Neel Jani: „Dnes jsme zde měli na vítězství. Ze začátku se tvrdě bojovalo o pozice. Následná žlutá fáze nás dostala na vrchol, ale pak se karta obrátila. Po kontaktu při předjíždění jsem se dostal mezi dvě Audi a bylo téměř nemožné jim ujet. Využíval jsem veškerý svůj hybridní potenciál, ale nemohl jsem se jich zbavit. Vše završila nucená oprava zadní kapotáže. Na druhou stranu i čtvrté místo je dobré a přidali jsme pár mistrovských bodů.“
Marc Lieb: „Provoz na trati byl dnes velmi hustý a bylo obtížné se jím propracovávat kupředu. Auto bylo dobře vyvážené, ale postihla nás nehoda. Je to jeden z těch okamžiků, kdy se musíte rychle rozhodnout, jestli pojedete zprava nebo zleva. Já jsem to bohužel zvolil špatně. Uviděl jsem volné místo, ale v tu chvíli se i on rozhodl jet na stejnou stranu, aby mi uvolnil dráhu. Je to škoda, protože jsme dnes měli na vítězství. Omlouvám se týmu a je mi také líto postiženého kolegy v Porsche #88.“
Michael Steiner, člen Vědecké rady a vývoje Porsche AG: „Byl to velice těžký závod, bojovali jsme celý víkend a mám radost z dosaženého vítězství na domácí půdě.“
Fritz Enzinger, víceprezident projektu LMP: „je to neuvěřitelné. Vyhráli jsme devět z posledních deseti závodů, včetně posledních dvou podniků v Le Mans.Je mi líto #2, které mělo vítězství na dosah, ale i čtvrté místo se počítá. Byl to dramatický závosd a viděli jsme motorsport na té nejvyšší úrovni. Nyní začínáme vyhlížet další závod, který se jede v Mexiku.Do té doby přeji všem členům týmu i pracovníkům ve Weissachu příjemnou dovolenou.“
Adreas Seidl, šéf týmu: „Obrovskou pochvalu zaslouží všichni členové týmu, ale také všichni pracovníci v továrně ve Weissachu. Posádka #1 dokázala naplno využít potenciál vozu Porsche 919 Hybrid. Naštěstí defekt, který utrpěli v průběhu závodu, neměl žádný negativní dopad na jejich jízdu. Bohužel posádku #2 postihla nešťastná kolize, která zhatila vyhlídky na vítezství. Celkově si odtud odvážíme cenné množství bodů v obou šampionátech. Usilovně jsme pracovali na přípravě aerobalíčku „C“, jehož vývoj jsme stihli ukonči ta úspěšně odzkoušet před tímto závodem. Bylo to stejné, jako s přípravou balíčku „A“ před Le Mans .Jednoznačně jsme zde měli nejrychlejší vůz a tuto rychlost si chceme odvézt i do nadcházejících závodů v zámoří.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.