Nürburgring byl tuto neděli svědkem těsného dojezdu mezi vozy Extreme Speed Motorsport #31 a Strakka Racing #42.
Po 6 hodinové bitvě na 5148m dlouhé německé trati a 176 odjetých kolech sváděli boj o konečné třetí místo v kategorii LMP2 vozy #31 a #42. V první polovině závodu si lépe vedl vůz Gibson 015S týmu Strakka Racing #42, který se po celou dobu pohyboval v první trojici nejlepších v kategorii LMP2. Závod rozjížděl Jonny Kane s menším množstvím paliva v nádrži. Jezdec měl za úkol vybudovat co největší náskok před pronásledovateli. Po první hodině závodu předával Jonny Kane vůz na dobré druhé pozici v LMP2. Na další část závodu se do vozu posadil debutant Lewis Williamson. Jeho úkol zněl jednoduše: učit se a pokusit se neztratit v průběhu svého stintu mnoho pozic. 26letý nováček se ale předvedl v oslnivém světle. Nejen, že si velice rychle našel svůj závodní rytmus a od začátku nasadil poměrně vysoké tempo, ale navíc se zkušeně prodíral provozem na trati a hladce zdolával pomalejší jezdce.
„Bylo to naprosto ohromující. Tak dlouhou jízdu jsem doposud nikdy nejel. Ke konci už jsem byl fyzicky dost vyčerpaný, ale získal jsem mnoho nových závodních zkušeností. Auto se po celou dobu skvěle vedlo. Učil jsem se vnímat změny limitů s postupným ubýváním paliva a zvyšujícím se opotřebením pneumatik. V jednu chvíli jsem se dostal mezi dvě „gétéčka“ a musel jsem si dávat velký pozor v brzdné zóně, trochu jsem tam probrzdil, ale naštěstí to nebylo nic vážného. Tým mne pak raději zavolal dříve na výměnu pneumatik,“ uvedl Lewis Williamson ke svému premiérovému vystoupení ve vytrvalostním závodě. Dan Walmsley, šéf týmu Strakka Racing, zhodnotil Williamsonovu jízdu takto: „ Všichni jsme byli ohromeni jeho výkonem. Lewis do puntíku splnil vše, o co jsme ho požádali. Ukázal dobrou rychlost, vyvaroval se problémů a prezentoval se jako ostřílený závodník. Lewis si svou precizní jízdou hlasitě řekl o závodní sedačku v našem týmu pro příští sezónu.“ Na další stint vystřídal debutujícího Williamsona zkušený Nick Leventis. V jedné ze žlutých fází, kdy téměř všechny ostatní vozy kroužily pomalým tempem po trati, povolal tým Leventise do boxů k tankování. Tým tak chtěl minimalizovat ztrátu při tankování paliva v okamžiku, kdy ostatní vozy jedou v pomalém „žlutém“ tempu. # 42 se ale díky tomu dostal za pomalejší vozy, protože závodní peloton se mezitím sjel dohromady a Nick Leventis se propadl pořadím. Před posledním stintem přebíral Jonny Kane vůz na 5. místě v kategorii LMP2. Během poslední hodiny závodu se Kane snažil posouvat pořadím zpět směrem k pódiovým příčkám. Tvrdou jízdou umazával časový rozdíl za před ním jedoucími soupeři, ale zároveň platil daň v podobě rychlého opotřebení pneumatik. Šachovnicový praporek jeho snahu ukončil 71 tisícin sekundy před třetím pódiovým stupínkem. „Byli jsme už tak blízko pódiu, ale takové je závodění,“ zhodnotil těsný výsledek Walmsley. Strakka Racing je po závodě na Nürburgringu na 6. pozici průběžné klasifikace týmů kategorie LMP2.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.