Nürburgring byl tuto neděli svědkem těsného dojezdu mezi vozy Extreme Speed Motorsport #31 a Strakka Racing #42.
Po 6 hodinové bitvě na 5148m dlouhé německé trati a 176 odjetých kolech sváděli boj o konečné třetí místo v kategorii LMP2 vozy #31 a #42. V první polovině závodu si lépe vedl vůz Gibson 015S týmu Strakka Racing #42, který se po celou dobu pohyboval v první trojici nejlepších v kategorii LMP2. Závod rozjížděl Jonny Kane s menším množstvím paliva v nádrži. Jezdec měl za úkol vybudovat co největší náskok před pronásledovateli. Po první hodině závodu předával Jonny Kane vůz na dobré druhé pozici v LMP2. Na další část závodu se do vozu posadil debutant Lewis Williamson. Jeho úkol zněl jednoduše: učit se a pokusit se neztratit v průběhu svého stintu mnoho pozic. 26letý nováček se ale předvedl v oslnivém světle. Nejen, že si velice rychle našel svůj závodní rytmus a od začátku nasadil poměrně vysoké tempo, ale navíc se zkušeně prodíral provozem na trati a hladce zdolával pomalejší jezdce.
„Bylo to naprosto ohromující. Tak dlouhou jízdu jsem doposud nikdy nejel. Ke konci už jsem byl fyzicky dost vyčerpaný, ale získal jsem mnoho nových závodních zkušeností. Auto se po celou dobu skvěle vedlo. Učil jsem se vnímat změny limitů s postupným ubýváním paliva a zvyšujícím se opotřebením pneumatik. V jednu chvíli jsem se dostal mezi dvě „gétéčka“ a musel jsem si dávat velký pozor v brzdné zóně, trochu jsem tam probrzdil, ale naštěstí to nebylo nic vážného. Tým mne pak raději zavolal dříve na výměnu pneumatik,“ uvedl Lewis Williamson ke svému premiérovému vystoupení ve vytrvalostním závodě. Dan Walmsley, šéf týmu Strakka Racing, zhodnotil Williamsonovu jízdu takto: „ Všichni jsme byli ohromeni jeho výkonem. Lewis do puntíku splnil vše, o co jsme ho požádali. Ukázal dobrou rychlost, vyvaroval se problémů a prezentoval se jako ostřílený závodník. Lewis si svou precizní jízdou hlasitě řekl o závodní sedačku v našem týmu pro příští sezónu.“ Na další stint vystřídal debutujícího Williamsona zkušený Nick Leventis. V jedné ze žlutých fází, kdy téměř všechny ostatní vozy kroužily pomalým tempem po trati, povolal tým Leventise do boxů k tankování. Tým tak chtěl minimalizovat ztrátu při tankování paliva v okamžiku, kdy ostatní vozy jedou v pomalém „žlutém“ tempu. # 42 se ale díky tomu dostal za pomalejší vozy, protože závodní peloton se mezitím sjel dohromady a Nick Leventis se propadl pořadím. Před posledním stintem přebíral Jonny Kane vůz na 5. místě v kategorii LMP2. Během poslední hodiny závodu se Kane snažil posouvat pořadím zpět směrem k pódiovým příčkám. Tvrdou jízdou umazával časový rozdíl za před ním jedoucími soupeři, ale zároveň platil daň v podobě rychlého opotřebení pneumatik. Šachovnicový praporek jeho snahu ukončil 71 tisícin sekundy před třetím pódiovým stupínkem. „Byli jsme už tak blízko pódiu, ale takové je závodění,“ zhodnotil těsný výsledek Walmsley. Strakka Racing je po závodě na Nürburgringu na 6. pozici průběžné klasifikace týmů kategorie LMP2.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.