Nürburgring byl tuto neděli svědkem těsného dojezdu mezi vozy Extreme Speed Motorsport #31 a Strakka Racing #42.
Po 6 hodinové bitvě na 5148m dlouhé německé trati a 176 odjetých kolech sváděli boj o konečné třetí místo v kategorii LMP2 vozy #31 a #42. V první polovině závodu si lépe vedl vůz Gibson 015S týmu Strakka Racing #42, který se po celou dobu pohyboval v první trojici nejlepších v kategorii LMP2. Závod rozjížděl Jonny Kane s menším množstvím paliva v nádrži. Jezdec měl za úkol vybudovat co největší náskok před pronásledovateli. Po první hodině závodu předával Jonny Kane vůz na dobré druhé pozici v LMP2. Na další část závodu se do vozu posadil debutant Lewis Williamson. Jeho úkol zněl jednoduše: učit se a pokusit se neztratit v průběhu svého stintu mnoho pozic. 26letý nováček se ale předvedl v oslnivém světle. Nejen, že si velice rychle našel svůj závodní rytmus a od začátku nasadil poměrně vysoké tempo, ale navíc se zkušeně prodíral provozem na trati a hladce zdolával pomalejší jezdce.
„Bylo to naprosto ohromující. Tak dlouhou jízdu jsem doposud nikdy nejel. Ke konci už jsem byl fyzicky dost vyčerpaný, ale získal jsem mnoho nových závodních zkušeností. Auto se po celou dobu skvěle vedlo. Učil jsem se vnímat změny limitů s postupným ubýváním paliva a zvyšujícím se opotřebením pneumatik. V jednu chvíli jsem se dostal mezi dvě „gétéčka“ a musel jsem si dávat velký pozor v brzdné zóně, trochu jsem tam probrzdil, ale naštěstí to nebylo nic vážného. Tým mne pak raději zavolal dříve na výměnu pneumatik,“ uvedl Lewis Williamson ke svému premiérovému vystoupení ve vytrvalostním závodě. Dan Walmsley, šéf týmu Strakka Racing, zhodnotil Williamsonovu jízdu takto: „ Všichni jsme byli ohromeni jeho výkonem. Lewis do puntíku splnil vše, o co jsme ho požádali. Ukázal dobrou rychlost, vyvaroval se problémů a prezentoval se jako ostřílený závodník. Lewis si svou precizní jízdou hlasitě řekl o závodní sedačku v našem týmu pro příští sezónu.“ Na další stint vystřídal debutujícího Williamsona zkušený Nick Leventis. V jedné ze žlutých fází, kdy téměř všechny ostatní vozy kroužily pomalým tempem po trati, povolal tým Leventise do boxů k tankování. Tým tak chtěl minimalizovat ztrátu při tankování paliva v okamžiku, kdy ostatní vozy jedou v pomalém „žlutém“ tempu. # 42 se ale díky tomu dostal za pomalejší vozy, protože závodní peloton se mezitím sjel dohromady a Nick Leventis se propadl pořadím. Před posledním stintem přebíral Jonny Kane vůz na 5. místě v kategorii LMP2. Během poslední hodiny závodu se Kane snažil posouvat pořadím zpět směrem k pódiovým příčkám. Tvrdou jízdou umazával časový rozdíl za před ním jedoucími soupeři, ale zároveň platil daň v podobě rychlého opotřebení pneumatik. Šachovnicový praporek jeho snahu ukončil 71 tisícin sekundy před třetím pódiovým stupínkem. „Byli jsme už tak blízko pódiu, ale takové je závodění,“ zhodnotil těsný výsledek Walmsley. Strakka Racing je po závodě na Nürburgringu na 6. pozici průběžné klasifikace týmů kategorie LMP2.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?