Nürburgring byl tuto neděli svědkem těsného dojezdu mezi vozy Extreme Speed Motorsport #31 a Strakka Racing #42.
Po 6 hodinové bitvě na 5148m dlouhé německé trati a 176 odjetých kolech sváděli boj o konečné třetí místo v kategorii LMP2 vozy #31 a #42. V první polovině závodu si lépe vedl vůz Gibson 015S týmu Strakka Racing #42, který se po celou dobu pohyboval v první trojici nejlepších v kategorii LMP2. Závod rozjížděl Jonny Kane s menším množstvím paliva v nádrži. Jezdec měl za úkol vybudovat co největší náskok před pronásledovateli. Po první hodině závodu předával Jonny Kane vůz na dobré druhé pozici v LMP2. Na další část závodu se do vozu posadil debutant Lewis Williamson. Jeho úkol zněl jednoduše: učit se a pokusit se neztratit v průběhu svého stintu mnoho pozic. 26letý nováček se ale předvedl v oslnivém světle. Nejen, že si velice rychle našel svůj závodní rytmus a od začátku nasadil poměrně vysoké tempo, ale navíc se zkušeně prodíral provozem na trati a hladce zdolával pomalejší jezdce.
„Bylo to naprosto ohromující. Tak dlouhou jízdu jsem doposud nikdy nejel. Ke konci už jsem byl fyzicky dost vyčerpaný, ale získal jsem mnoho nových závodních zkušeností. Auto se po celou dobu skvěle vedlo. Učil jsem se vnímat změny limitů s postupným ubýváním paliva a zvyšujícím se opotřebením pneumatik. V jednu chvíli jsem se dostal mezi dvě „gétéčka“ a musel jsem si dávat velký pozor v brzdné zóně, trochu jsem tam probrzdil, ale naštěstí to nebylo nic vážného. Tým mne pak raději zavolal dříve na výměnu pneumatik,“ uvedl Lewis Williamson ke svému premiérovému vystoupení ve vytrvalostním závodě. Dan Walmsley, šéf týmu Strakka Racing, zhodnotil Williamsonovu jízdu takto: „ Všichni jsme byli ohromeni jeho výkonem. Lewis do puntíku splnil vše, o co jsme ho požádali. Ukázal dobrou rychlost, vyvaroval se problémů a prezentoval se jako ostřílený závodník. Lewis si svou precizní jízdou hlasitě řekl o závodní sedačku v našem týmu pro příští sezónu.“ Na další stint vystřídal debutujícího Williamsona zkušený Nick Leventis. V jedné ze žlutých fází, kdy téměř všechny ostatní vozy kroužily pomalým tempem po trati, povolal tým Leventise do boxů k tankování. Tým tak chtěl minimalizovat ztrátu při tankování paliva v okamžiku, kdy ostatní vozy jedou v pomalém „žlutém“ tempu. # 42 se ale díky tomu dostal za pomalejší vozy, protože závodní peloton se mezitím sjel dohromady a Nick Leventis se propadl pořadím. Před posledním stintem přebíral Jonny Kane vůz na 5. místě v kategorii LMP2. Během poslední hodiny závodu se Kane snažil posouvat pořadím zpět směrem k pódiovým příčkám. Tvrdou jízdou umazával časový rozdíl za před ním jedoucími soupeři, ale zároveň platil daň v podobě rychlého opotřebení pneumatik. Šachovnicový praporek jeho snahu ukončil 71 tisícin sekundy před třetím pódiovým stupínkem. „Byli jsme už tak blízko pódiu, ale takové je závodění,“ zhodnotil těsný výsledek Walmsley. Strakka Racing je po závodě na Nürburgringu na 6. pozici průběžné klasifikace týmů kategorie LMP2.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.