Kvalifikaci na zítřejší 4. závod letošního ročníku World Endurance Championship vyhrálo Audi. Porsche sice navázalo na své výkony z volných tréninků, ale přes veškerou snahu to na vítězství nestačilo.
Sobotní odpoledne nabídlo na Nürburgringu napínavou podívanou. Někteří zúčastnění se dokonce vyjádřili v tom smyslu, že se jednalo o jednu z doposud nejpamátnějších kvalifikací v historii seriálu World Endurance Championship. Diváci byli svědky akční podívané, která prostupovala obě části kvalifikace, ve kterých se nejprve o nejrychlejší čas utkali vozy obou tříd kategorie LMGTE a následně na trať vyjeli (opět společně) také obě prototypové třídy. Předem je nutné si ještě připomenout, že ve vytrvalostních závodech se konečné pořadí stanovuje průměrem dvou nejlepších časů, které ten který vůz na dráze dosáhl. Každý z těchto časů musí být dosažený jiným členem posádky.
LMP1
1. Audi R18 e-tron quattro #7 1:39,444 -
2. Audi R18 e-tron quattro #8 1:39,710 +0,266
3. Porsche 919 Hybrid #1 1:39,861 +0,151
4. Porsche 919 Hybrid #2 1:39,893 +0,032
5. Toyota TS050 Hybrid #6 1:40,639 +0,746
6. Toyota TS050 Hybrid #5 1:40,748 +0,109
7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,081 +5,333
8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:46,907 +0,826
9. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,026 +0,119
V nejrychlejší kategorii se z pole position radují u Audi. André Lotterer a Marcel Fässler ve voze #7 dosáhli svým výkonem na nejlepší průměr s hodnotou 1:39,444. Volným jízdám na Nürburgringu dominovalo Porsche, výkon Marka Webbera a Tima Berharda ale stačil jen na třetí místo. Toyota nakonec obsadí až 3. řadu. První 4 vozy mezi sebou dělí necelých 0,5 s, absolutně nejrychlejším jezdcem byl v kvalifikaci Mark Webber s časem 1:38,777 sec. V soukromých týmech se mezi oba vozy Rebellion vklínil vůz týmu ByKolles.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:48,984 (+1,958)
2. Signatech Alpine A460 #36 1:49,727 +0,743
3. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:49,762 +0,035
4. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:50,105 +0,343
5. Manor Oreca 05 #44 1:50,372 +0,267
6. SMP Racing BR01 #27 1:50,948 +0,576
7. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,194 +0,246
8. Manor Oreca 05 #45 1:51,294 +0,100
9. SMP Racing BR01 #37 1:51,667 +0,373
10. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:52,506 +0,839
11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:56,462 +3,956
René Rast a Roman Rusinov z týmu G-Drive Racing potvrdili dominanci v letošních kvalifikacích a po čtvrté v řadě jsou nejrychlejšími jezdci ve slabší divizi závodních speciálů. Druhé místo patří vozu Signatech Alpine před posádkou týmu Strakka Racing.
LMGTE Pro
1. Aston Martin Vantage V8 #95 2:01,712 (+5,250)
2. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 2:01,959 +0,247
3. Aston Martin Vantage V8 #97 2:02,220 +0,261
4. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 2:02,512 +0,292
5. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 2:03,256 +0,744
6. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 2:03,681 +0,425
7. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 2:06,746 +3,065
Kvalifikaci kategorie GTE ovládly vozy Aston Martin, které obsadily první a třetí místo. Posádka vozu #95 Nicki Thiim a Marco Sorensen dosáhla na nejlepší průměrný čas ve třídě profesionálních jezdců. Mezi Astony se na druhé místo startovního roštu postaví lepší z dvojice Fordů GT s #66.
LMGTE Am
1. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:06,011 (-0,735)
2. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:06,197 +0,186
3. Aston Martin Vantage V8 #98 2:06,372 +0,175
4. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:06,589 +0,217
5. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:09,127 +2,538
6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:09,820 +0,693
Khaled Al Qubaisi a Pat Long ve voze Porsche 911 RSR týmu Abu Dhabi Proton Racing stanovili nejlepší průměrný čas mezi amatérskými posádkami. Druhého času dosáhli Wolf Henzler a Christian Ried s vozem stejné značky týmu KCMG. Dobrou formu vozů Aston Martin na Nürburgringu dokládá třetí místo jezdců Pedro Dalla Lana a Pedro Lamy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?