Nürburgring: Atraktivní kvalifikace slibuje zajímavý závod

Audi si po nepovedeném závodě v Le Mans snaží na domácí trati spravit chuť
Audi si po nepovedeném závodě v Le Mans snaží na domácí trati spravit chuť, foto: Audi Sport Press
iM1 23. července 2016 18:59
Sdílej:

Kvalifikaci na zítřejší 4. závod letošního ročníku World Endurance Championship vyhrálo Audi. Porsche sice navázalo na své výkony z volných tréninků, ale přes veškerou snahu to na vítězství nestačilo.

Sobotní odpoledne nabídlo na Nürburgringu napínavou podívanou. Někteří zúčastnění se dokonce vyjádřili v tom smyslu, že se jednalo o jednu z doposud nejpamátnějších kvalifikací v historii seriálu World Endurance Championship. Diváci byli svědky akční podívané, která prostupovala obě části kvalifikace, ve kterých se nejprve o nejrychlejší čas utkali vozy obou tříd kategorie LMGTE a následně na trať vyjeli (opět společně) také obě prototypové třídy. Předem je nutné si ještě připomenout, že ve vytrvalostních závodech se konečné pořadí stanovuje průměrem dvou nejlepších časů, které ten který vůz na dráze dosáhl. Každý z těchto časů musí být dosažený jiným členem posádky.

 LMP1

1.  Audi R18 e-tron quattro #7                1:39,444   -

2.  Audi R18 e-tron quattro #8                1:39,710  +0,266

3.  Porsche 919 Hybrid #1                      1:39,861  +0,151

4.  Porsche 919 Hybrid #2                      1:39,893  +0,032

5. Toyota TS050 Hybrid #6                     1:40,639  +0,746

6. Toyota TS050 Hybrid #5                     1:40,748  +0,109

7.  Rebellion Racing R-One AER #13     1:46,081  +5,333

8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4  1:46,907 +0,826

9. Rebellion Racing R-One AER #12      1:47,026  +0,119

V nejrychlejší kategorii se z pole position radují u Audi. André Lotterer a Marcel Fässler ve voze #7 dosáhli svým výkonem na nejlepší průměr s hodnotou 1:39,444. Volným jízdám na Nürburgringu dominovalo Porsche, výkon Marka Webbera a Tima Berharda ale stačil jen na třetí místo. Toyota nakonec obsadí až 3. řadu. První 4 vozy mezi sebou dělí necelých 0,5 s, absolutně nejrychlejším jezdcem byl v kvalifikaci Mark Webber s časem 1:38,777 sec. V soukromých týmech se mezi oba vozy Rebellion vklínil vůz týmu ByKolles.

LMP2 

1.   G-Drive Racing Oreca 05 #26                         1:48,984  (+1,958)

2.   Signatech Alpine A460 #36                             1:49,727  +0,743

3.   Strakka Racing Gibson 015S #42                   1:49,762  +0,035

4.   RGR Sport Ligier JS P2 #43                           1:50,105  +0,343

5.   Manor Oreca 05 #44                                       1:50,372  +0,267

6.   SMP Racing BR01 #27                                   1:50,948  +0,576

7.   Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31  1:51,194  +0,246

8.   Manor Oreca 05 #45                                        1:51,294  +0,100

9.   SMP Racing BR01 #37                                    1:51,667  +0,373

10. Baxi DC Racing Alpine A460 #35                    1:52,506  +0,839

11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30  1:56,462  +3,956

René Rast a Roman Rusinov z týmu G-Drive Racing potvrdili dominanci v letošních kvalifikacích a po čtvrté v řadě jsou nejrychlejšími jezdci ve slabší divizi závodních speciálů. Druhé místo patří vozu Signatech Alpine před posádkou týmu Strakka Racing. 

LMGTE Pro

1.  Aston Martin Vantage V8 #95                               2:01,712  (+5,250)

2.  Chip Ganassi Racing Ford GT #66                       2:01,959  +0,247

3.  Aston Martin Vantage V8 #97                               2:02,220  +0,261

4.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #51                             2:02,512  +0,292

5.  Chip Ganassi Racing Ford GT #67                       2:03,256  +0,744

6.  Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77  2:03,681  +0,425

7.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #71                            2:06,746   +3,065

Kvalifikaci kategorie GTE ovládly vozy Aston Martin, které obsadily první a třetí místo. Posádka vozu #95 Nicki Thiim a Marco Sorensen dosáhla na nejlepší průměrný čas ve třídě profesionálních jezdců. Mezi Astony se na druhé místo startovního roštu postaví lepší z dvojice Fordů GT s #66. 

LMGTE Am

1.  Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88  2:06,011  (-0,735)

2.  KCMG Porsche 911 RSR #78                                2:06,197  +0,186

3.  Aston Martin Vantage V8 #98                                 2:06,372  +0,175

4.  AF Corsa Ferrari F458 #83                                     2:06,589  +0,217

5.  Larbre Competition Corvette C7 #50                      2:09,127  +2,538

6.  Gulf Racing Porsche 911 RSR #86                        2:09,820  +0,693

Khaled Al Qubaisi a Pat Long ve voze Porsche 911 RSR týmu Abu Dhabi Proton Racing stanovili nejlepší průměrný čas mezi amatérskými posádkami. Druhého času dosáhli Wolf Henzler a Christian Ried s vozem stejné značky týmu KCMG. Dobrou formu vozů Aston Martin na Nürburgringu dokládá třetí místo jezdců Pedro Dalla Lana a Pedro Lamy.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.