Nürburgring: Atraktivní kvalifikace slibuje zajímavý závod

Audi si po nepovedeném závodě v Le Mans snaží na domácí trati spravit chuť
Audi si po nepovedeném závodě v Le Mans snaží na domácí trati spravit chuť, foto: Audi Sport Press
iM1 23. července 2016 18:59
Sdílej:

Kvalifikaci na zítřejší 4. závod letošního ročníku World Endurance Championship vyhrálo Audi. Porsche sice navázalo na své výkony z volných tréninků, ale přes veškerou snahu to na vítězství nestačilo.

Sobotní odpoledne nabídlo na Nürburgringu napínavou podívanou. Někteří zúčastnění se dokonce vyjádřili v tom smyslu, že se jednalo o jednu z doposud nejpamátnějších kvalifikací v historii seriálu World Endurance Championship. Diváci byli svědky akční podívané, která prostupovala obě části kvalifikace, ve kterých se nejprve o nejrychlejší čas utkali vozy obou tříd kategorie LMGTE a následně na trať vyjeli (opět společně) také obě prototypové třídy. Předem je nutné si ještě připomenout, že ve vytrvalostních závodech se konečné pořadí stanovuje průměrem dvou nejlepších časů, které ten který vůz na dráze dosáhl. Každý z těchto časů musí být dosažený jiným členem posádky.

 LMP1

1.  Audi R18 e-tron quattro #7                1:39,444   -

2.  Audi R18 e-tron quattro #8                1:39,710  +0,266

3.  Porsche 919 Hybrid #1                      1:39,861  +0,151

4.  Porsche 919 Hybrid #2                      1:39,893  +0,032

5. Toyota TS050 Hybrid #6                     1:40,639  +0,746

6. Toyota TS050 Hybrid #5                     1:40,748  +0,109

7.  Rebellion Racing R-One AER #13     1:46,081  +5,333

8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4  1:46,907 +0,826

9. Rebellion Racing R-One AER #12      1:47,026  +0,119

V nejrychlejší kategorii se z pole position radují u Audi. André Lotterer a Marcel Fässler ve voze #7 dosáhli svým výkonem na nejlepší průměr s hodnotou 1:39,444. Volným jízdám na Nürburgringu dominovalo Porsche, výkon Marka Webbera a Tima Berharda ale stačil jen na třetí místo. Toyota nakonec obsadí až 3. řadu. První 4 vozy mezi sebou dělí necelých 0,5 s, absolutně nejrychlejším jezdcem byl v kvalifikaci Mark Webber s časem 1:38,777 sec. V soukromých týmech se mezi oba vozy Rebellion vklínil vůz týmu ByKolles.

LMP2 

1.   G-Drive Racing Oreca 05 #26                         1:48,984  (+1,958)

2.   Signatech Alpine A460 #36                             1:49,727  +0,743

3.   Strakka Racing Gibson 015S #42                   1:49,762  +0,035

4.   RGR Sport Ligier JS P2 #43                           1:50,105  +0,343

5.   Manor Oreca 05 #44                                       1:50,372  +0,267

6.   SMP Racing BR01 #27                                   1:50,948  +0,576

7.   Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31  1:51,194  +0,246

8.   Manor Oreca 05 #45                                        1:51,294  +0,100

9.   SMP Racing BR01 #37                                    1:51,667  +0,373

10. Baxi DC Racing Alpine A460 #35                    1:52,506  +0,839

11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30  1:56,462  +3,956

René Rast a Roman Rusinov z týmu G-Drive Racing potvrdili dominanci v letošních kvalifikacích a po čtvrté v řadě jsou nejrychlejšími jezdci ve slabší divizi závodních speciálů. Druhé místo patří vozu Signatech Alpine před posádkou týmu Strakka Racing. 

LMGTE Pro

1.  Aston Martin Vantage V8 #95                               2:01,712  (+5,250)

2.  Chip Ganassi Racing Ford GT #66                       2:01,959  +0,247

3.  Aston Martin Vantage V8 #97                               2:02,220  +0,261

4.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #51                             2:02,512  +0,292

5.  Chip Ganassi Racing Ford GT #67                       2:03,256  +0,744

6.  Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77  2:03,681  +0,425

7.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #71                            2:06,746   +3,065

Kvalifikaci kategorie GTE ovládly vozy Aston Martin, které obsadily první a třetí místo. Posádka vozu #95 Nicki Thiim a Marco Sorensen dosáhla na nejlepší průměrný čas ve třídě profesionálních jezdců. Mezi Astony se na druhé místo startovního roštu postaví lepší z dvojice Fordů GT s #66. 

LMGTE Am

1.  Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88  2:06,011  (-0,735)

2.  KCMG Porsche 911 RSR #78                                2:06,197  +0,186

3.  Aston Martin Vantage V8 #98                                 2:06,372  +0,175

4.  AF Corsa Ferrari F458 #83                                     2:06,589  +0,217

5.  Larbre Competition Corvette C7 #50                      2:09,127  +2,538

6.  Gulf Racing Porsche 911 RSR #86                        2:09,820  +0,693

Khaled Al Qubaisi a Pat Long ve voze Porsche 911 RSR týmu Abu Dhabi Proton Racing stanovili nejlepší průměrný čas mezi amatérskými posádkami. Druhého času dosáhli Wolf Henzler a Christian Ried s vozem stejné značky týmu KCMG. Dobrou formu vozů Aston Martin na Nürburgringu dokládá třetí místo jezdců Pedro Dalla Lana a Pedro Lamy.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.