Kvalifikaci na zítřejší 4. závod letošního ročníku World Endurance Championship vyhrálo Audi. Porsche sice navázalo na své výkony z volných tréninků, ale přes veškerou snahu to na vítězství nestačilo.
Sobotní odpoledne nabídlo na Nürburgringu napínavou podívanou. Někteří zúčastnění se dokonce vyjádřili v tom smyslu, že se jednalo o jednu z doposud nejpamátnějších kvalifikací v historii seriálu World Endurance Championship. Diváci byli svědky akční podívané, která prostupovala obě části kvalifikace, ve kterých se nejprve o nejrychlejší čas utkali vozy obou tříd kategorie LMGTE a následně na trať vyjeli (opět společně) také obě prototypové třídy. Předem je nutné si ještě připomenout, že ve vytrvalostních závodech se konečné pořadí stanovuje průměrem dvou nejlepších časů, které ten který vůz na dráze dosáhl. Každý z těchto časů musí být dosažený jiným členem posádky.
LMP1
1. Audi R18 e-tron quattro #7 1:39,444 -
2. Audi R18 e-tron quattro #8 1:39,710 +0,266
3. Porsche 919 Hybrid #1 1:39,861 +0,151
4. Porsche 919 Hybrid #2 1:39,893 +0,032
5. Toyota TS050 Hybrid #6 1:40,639 +0,746
6. Toyota TS050 Hybrid #5 1:40,748 +0,109
7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,081 +5,333
8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:46,907 +0,826
9. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,026 +0,119
V nejrychlejší kategorii se z pole position radují u Audi. André Lotterer a Marcel Fässler ve voze #7 dosáhli svým výkonem na nejlepší průměr s hodnotou 1:39,444. Volným jízdám na Nürburgringu dominovalo Porsche, výkon Marka Webbera a Tima Berharda ale stačil jen na třetí místo. Toyota nakonec obsadí až 3. řadu. První 4 vozy mezi sebou dělí necelých 0,5 s, absolutně nejrychlejším jezdcem byl v kvalifikaci Mark Webber s časem 1:38,777 sec. V soukromých týmech se mezi oba vozy Rebellion vklínil vůz týmu ByKolles.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:48,984 (+1,958)
2. Signatech Alpine A460 #36 1:49,727 +0,743
3. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:49,762 +0,035
4. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:50,105 +0,343
5. Manor Oreca 05 #44 1:50,372 +0,267
6. SMP Racing BR01 #27 1:50,948 +0,576
7. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,194 +0,246
8. Manor Oreca 05 #45 1:51,294 +0,100
9. SMP Racing BR01 #37 1:51,667 +0,373
10. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:52,506 +0,839
11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:56,462 +3,956
René Rast a Roman Rusinov z týmu G-Drive Racing potvrdili dominanci v letošních kvalifikacích a po čtvrté v řadě jsou nejrychlejšími jezdci ve slabší divizi závodních speciálů. Druhé místo patří vozu Signatech Alpine před posádkou týmu Strakka Racing.
LMGTE Pro
1. Aston Martin Vantage V8 #95 2:01,712 (+5,250)
2. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 2:01,959 +0,247
3. Aston Martin Vantage V8 #97 2:02,220 +0,261
4. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 2:02,512 +0,292
5. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 2:03,256 +0,744
6. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 2:03,681 +0,425
7. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 2:06,746 +3,065
Kvalifikaci kategorie GTE ovládly vozy Aston Martin, které obsadily první a třetí místo. Posádka vozu #95 Nicki Thiim a Marco Sorensen dosáhla na nejlepší průměrný čas ve třídě profesionálních jezdců. Mezi Astony se na druhé místo startovního roštu postaví lepší z dvojice Fordů GT s #66.
LMGTE Am
1. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:06,011 (-0,735)
2. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:06,197 +0,186
3. Aston Martin Vantage V8 #98 2:06,372 +0,175
4. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:06,589 +0,217
5. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:09,127 +2,538
6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:09,820 +0,693
Khaled Al Qubaisi a Pat Long ve voze Porsche 911 RSR týmu Abu Dhabi Proton Racing stanovili nejlepší průměrný čas mezi amatérskými posádkami. Druhého času dosáhli Wolf Henzler a Christian Ried s vozem stejné značky týmu KCMG. Dobrou formu vozů Aston Martin na Nürburgringu dokládá třetí místo jezdců Pedro Dalla Lana a Pedro Lamy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.