Nürburgring: Atraktivní kvalifikace slibuje zajímavý závod

Audi si po nepovedeném závodě v Le Mans snaží na domácí trati spravit chuť
Audi si po nepovedeném závodě v Le Mans snaží na domácí trati spravit chuť, foto: Audi Sport Press
iM1 23. července 2016 18:59
Sdílej:

Kvalifikaci na zítřejší 4. závod letošního ročníku World Endurance Championship vyhrálo Audi. Porsche sice navázalo na své výkony z volných tréninků, ale přes veškerou snahu to na vítězství nestačilo.

Sobotní odpoledne nabídlo na Nürburgringu napínavou podívanou. Někteří zúčastnění se dokonce vyjádřili v tom smyslu, že se jednalo o jednu z doposud nejpamátnějších kvalifikací v historii seriálu World Endurance Championship. Diváci byli svědky akční podívané, která prostupovala obě části kvalifikace, ve kterých se nejprve o nejrychlejší čas utkali vozy obou tříd kategorie LMGTE a následně na trať vyjeli (opět společně) také obě prototypové třídy. Předem je nutné si ještě připomenout, že ve vytrvalostních závodech se konečné pořadí stanovuje průměrem dvou nejlepších časů, které ten který vůz na dráze dosáhl. Každý z těchto časů musí být dosažený jiným členem posádky.

 LMP1

1.  Audi R18 e-tron quattro #7                1:39,444   -

2.  Audi R18 e-tron quattro #8                1:39,710  +0,266

3.  Porsche 919 Hybrid #1                      1:39,861  +0,151

4.  Porsche 919 Hybrid #2                      1:39,893  +0,032

5. Toyota TS050 Hybrid #6                     1:40,639  +0,746

6. Toyota TS050 Hybrid #5                     1:40,748  +0,109

7.  Rebellion Racing R-One AER #13     1:46,081  +5,333

8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4  1:46,907 +0,826

9. Rebellion Racing R-One AER #12      1:47,026  +0,119

V nejrychlejší kategorii se z pole position radují u Audi. André Lotterer a Marcel Fässler ve voze #7 dosáhli svým výkonem na nejlepší průměr s hodnotou 1:39,444. Volným jízdám na Nürburgringu dominovalo Porsche, výkon Marka Webbera a Tima Berharda ale stačil jen na třetí místo. Toyota nakonec obsadí až 3. řadu. První 4 vozy mezi sebou dělí necelých 0,5 s, absolutně nejrychlejším jezdcem byl v kvalifikaci Mark Webber s časem 1:38,777 sec. V soukromých týmech se mezi oba vozy Rebellion vklínil vůz týmu ByKolles.

LMP2 

1.   G-Drive Racing Oreca 05 #26                         1:48,984  (+1,958)

2.   Signatech Alpine A460 #36                             1:49,727  +0,743

3.   Strakka Racing Gibson 015S #42                   1:49,762  +0,035

4.   RGR Sport Ligier JS P2 #43                           1:50,105  +0,343

5.   Manor Oreca 05 #44                                       1:50,372  +0,267

6.   SMP Racing BR01 #27                                   1:50,948  +0,576

7.   Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31  1:51,194  +0,246

8.   Manor Oreca 05 #45                                        1:51,294  +0,100

9.   SMP Racing BR01 #37                                    1:51,667  +0,373

10. Baxi DC Racing Alpine A460 #35                    1:52,506  +0,839

11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30  1:56,462  +3,956

René Rast a Roman Rusinov z týmu G-Drive Racing potvrdili dominanci v letošních kvalifikacích a po čtvrté v řadě jsou nejrychlejšími jezdci ve slabší divizi závodních speciálů. Druhé místo patří vozu Signatech Alpine před posádkou týmu Strakka Racing. 

LMGTE Pro

1.  Aston Martin Vantage V8 #95                               2:01,712  (+5,250)

2.  Chip Ganassi Racing Ford GT #66                       2:01,959  +0,247

3.  Aston Martin Vantage V8 #97                               2:02,220  +0,261

4.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #51                             2:02,512  +0,292

5.  Chip Ganassi Racing Ford GT #67                       2:03,256  +0,744

6.  Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77  2:03,681  +0,425

7.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #71                            2:06,746   +3,065

Kvalifikaci kategorie GTE ovládly vozy Aston Martin, které obsadily první a třetí místo. Posádka vozu #95 Nicki Thiim a Marco Sorensen dosáhla na nejlepší průměrný čas ve třídě profesionálních jezdců. Mezi Astony se na druhé místo startovního roštu postaví lepší z dvojice Fordů GT s #66. 

LMGTE Am

1.  Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88  2:06,011  (-0,735)

2.  KCMG Porsche 911 RSR #78                                2:06,197  +0,186

3.  Aston Martin Vantage V8 #98                                 2:06,372  +0,175

4.  AF Corsa Ferrari F458 #83                                     2:06,589  +0,217

5.  Larbre Competition Corvette C7 #50                      2:09,127  +2,538

6.  Gulf Racing Porsche 911 RSR #86                        2:09,820  +0,693

Khaled Al Qubaisi a Pat Long ve voze Porsche 911 RSR týmu Abu Dhabi Proton Racing stanovili nejlepší průměrný čas mezi amatérskými posádkami. Druhého času dosáhli Wolf Henzler a Christian Ried s vozem stejné značky týmu KCMG. Dobrou formu vozů Aston Martin na Nürburgringu dokládá třetí místo jezdců Pedro Dalla Lana a Pedro Lamy.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?