Kvalifikaci na zítřejší 4. závod letošního ročníku World Endurance Championship vyhrálo Audi. Porsche sice navázalo na své výkony z volných tréninků, ale přes veškerou snahu to na vítězství nestačilo.
Sobotní odpoledne nabídlo na Nürburgringu napínavou podívanou. Někteří zúčastnění se dokonce vyjádřili v tom smyslu, že se jednalo o jednu z doposud nejpamátnějších kvalifikací v historii seriálu World Endurance Championship. Diváci byli svědky akční podívané, která prostupovala obě části kvalifikace, ve kterých se nejprve o nejrychlejší čas utkali vozy obou tříd kategorie LMGTE a následně na trať vyjeli (opět společně) také obě prototypové třídy. Předem je nutné si ještě připomenout, že ve vytrvalostních závodech se konečné pořadí stanovuje průměrem dvou nejlepších časů, které ten který vůz na dráze dosáhl. Každý z těchto časů musí být dosažený jiným členem posádky.
LMP1
1. Audi R18 e-tron quattro #7 1:39,444 -
2. Audi R18 e-tron quattro #8 1:39,710 +0,266
3. Porsche 919 Hybrid #1 1:39,861 +0,151
4. Porsche 919 Hybrid #2 1:39,893 +0,032
5. Toyota TS050 Hybrid #6 1:40,639 +0,746
6. Toyota TS050 Hybrid #5 1:40,748 +0,109
7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,081 +5,333
8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:46,907 +0,826
9. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,026 +0,119
V nejrychlejší kategorii se z pole position radují u Audi. André Lotterer a Marcel Fässler ve voze #7 dosáhli svým výkonem na nejlepší průměr s hodnotou 1:39,444. Volným jízdám na Nürburgringu dominovalo Porsche, výkon Marka Webbera a Tima Berharda ale stačil jen na třetí místo. Toyota nakonec obsadí až 3. řadu. První 4 vozy mezi sebou dělí necelých 0,5 s, absolutně nejrychlejším jezdcem byl v kvalifikaci Mark Webber s časem 1:38,777 sec. V soukromých týmech se mezi oba vozy Rebellion vklínil vůz týmu ByKolles.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:48,984 (+1,958)
2. Signatech Alpine A460 #36 1:49,727 +0,743
3. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:49,762 +0,035
4. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:50,105 +0,343
5. Manor Oreca 05 #44 1:50,372 +0,267
6. SMP Racing BR01 #27 1:50,948 +0,576
7. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,194 +0,246
8. Manor Oreca 05 #45 1:51,294 +0,100
9. SMP Racing BR01 #37 1:51,667 +0,373
10. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:52,506 +0,839
11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:56,462 +3,956
René Rast a Roman Rusinov z týmu G-Drive Racing potvrdili dominanci v letošních kvalifikacích a po čtvrté v řadě jsou nejrychlejšími jezdci ve slabší divizi závodních speciálů. Druhé místo patří vozu Signatech Alpine před posádkou týmu Strakka Racing.
LMGTE Pro
1. Aston Martin Vantage V8 #95 2:01,712 (+5,250)
2. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 2:01,959 +0,247
3. Aston Martin Vantage V8 #97 2:02,220 +0,261
4. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 2:02,512 +0,292
5. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 2:03,256 +0,744
6. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 2:03,681 +0,425
7. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 2:06,746 +3,065
Kvalifikaci kategorie GTE ovládly vozy Aston Martin, které obsadily první a třetí místo. Posádka vozu #95 Nicki Thiim a Marco Sorensen dosáhla na nejlepší průměrný čas ve třídě profesionálních jezdců. Mezi Astony se na druhé místo startovního roštu postaví lepší z dvojice Fordů GT s #66.
LMGTE Am
1. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:06,011 (-0,735)
2. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:06,197 +0,186
3. Aston Martin Vantage V8 #98 2:06,372 +0,175
4. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:06,589 +0,217
5. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:09,127 +2,538
6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:09,820 +0,693
Khaled Al Qubaisi a Pat Long ve voze Porsche 911 RSR týmu Abu Dhabi Proton Racing stanovili nejlepší průměrný čas mezi amatérskými posádkami. Druhého času dosáhli Wolf Henzler a Christian Ried s vozem stejné značky týmu KCMG. Dobrou formu vozů Aston Martin na Nürburgringu dokládá třetí místo jezdců Pedro Dalla Lana a Pedro Lamy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.