Kvalifikaci na zítřejší 4. závod letošního ročníku World Endurance Championship vyhrálo Audi. Porsche sice navázalo na své výkony z volných tréninků, ale přes veškerou snahu to na vítězství nestačilo.
Sobotní odpoledne nabídlo na Nürburgringu napínavou podívanou. Někteří zúčastnění se dokonce vyjádřili v tom smyslu, že se jednalo o jednu z doposud nejpamátnějších kvalifikací v historii seriálu World Endurance Championship. Diváci byli svědky akční podívané, která prostupovala obě části kvalifikace, ve kterých se nejprve o nejrychlejší čas utkali vozy obou tříd kategorie LMGTE a následně na trať vyjeli (opět společně) také obě prototypové třídy. Předem je nutné si ještě připomenout, že ve vytrvalostních závodech se konečné pořadí stanovuje průměrem dvou nejlepších časů, které ten který vůz na dráze dosáhl. Každý z těchto časů musí být dosažený jiným členem posádky.
LMP1
1. Audi R18 e-tron quattro #7 1:39,444 -
2. Audi R18 e-tron quattro #8 1:39,710 +0,266
3. Porsche 919 Hybrid #1 1:39,861 +0,151
4. Porsche 919 Hybrid #2 1:39,893 +0,032
5. Toyota TS050 Hybrid #6 1:40,639 +0,746
6. Toyota TS050 Hybrid #5 1:40,748 +0,109
7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,081 +5,333
8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:46,907 +0,826
9. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,026 +0,119
V nejrychlejší kategorii se z pole position radují u Audi. André Lotterer a Marcel Fässler ve voze #7 dosáhli svým výkonem na nejlepší průměr s hodnotou 1:39,444. Volným jízdám na Nürburgringu dominovalo Porsche, výkon Marka Webbera a Tima Berharda ale stačil jen na třetí místo. Toyota nakonec obsadí až 3. řadu. První 4 vozy mezi sebou dělí necelých 0,5 s, absolutně nejrychlejším jezdcem byl v kvalifikaci Mark Webber s časem 1:38,777 sec. V soukromých týmech se mezi oba vozy Rebellion vklínil vůz týmu ByKolles.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:48,984 (+1,958)
2. Signatech Alpine A460 #36 1:49,727 +0,743
3. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:49,762 +0,035
4. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:50,105 +0,343
5. Manor Oreca 05 #44 1:50,372 +0,267
6. SMP Racing BR01 #27 1:50,948 +0,576
7. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,194 +0,246
8. Manor Oreca 05 #45 1:51,294 +0,100
9. SMP Racing BR01 #37 1:51,667 +0,373
10. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:52,506 +0,839
11. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:56,462 +3,956
René Rast a Roman Rusinov z týmu G-Drive Racing potvrdili dominanci v letošních kvalifikacích a po čtvrté v řadě jsou nejrychlejšími jezdci ve slabší divizi závodních speciálů. Druhé místo patří vozu Signatech Alpine před posádkou týmu Strakka Racing.
LMGTE Pro
1. Aston Martin Vantage V8 #95 2:01,712 (+5,250)
2. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 2:01,959 +0,247
3. Aston Martin Vantage V8 #97 2:02,220 +0,261
4. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 2:02,512 +0,292
5. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 2:03,256 +0,744
6. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 2:03,681 +0,425
7. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 2:06,746 +3,065
Kvalifikaci kategorie GTE ovládly vozy Aston Martin, které obsadily první a třetí místo. Posádka vozu #95 Nicki Thiim a Marco Sorensen dosáhla na nejlepší průměrný čas ve třídě profesionálních jezdců. Mezi Astony se na druhé místo startovního roštu postaví lepší z dvojice Fordů GT s #66.
LMGTE Am
1. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:06,011 (-0,735)
2. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:06,197 +0,186
3. Aston Martin Vantage V8 #98 2:06,372 +0,175
4. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:06,589 +0,217
5. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:09,127 +2,538
6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:09,820 +0,693
Khaled Al Qubaisi a Pat Long ve voze Porsche 911 RSR týmu Abu Dhabi Proton Racing stanovili nejlepší průměrný čas mezi amatérskými posádkami. Druhého času dosáhli Wolf Henzler a Christian Ried s vozem stejné značky týmu KCMG. Dobrou formu vozů Aston Martin na Nürburgringu dokládá třetí místo jezdců Pedro Dalla Lana a Pedro Lamy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.