Technická pravidla WEC povolují týmům homologovat na jednu sezónu až 3 odlišné aerokity. Porsche tohoto pravidla plně využívá.
Tým Porsche si pro domácí závod 6 Hours of Nürburgring připravil speciální aerobalíček. Technická pravidla pro stavbu prototypů pro vytrvalostní mistrovství stanovují, že tým může v průběhu sezóny využít 3 odlišné aerodynamické úpravy karoserie závodního automobilu, samozřejmě po absolvování příslušné homologace. Porsche odjelo první dva závody letošního mistrovství (Silverstone a SPA-Francorchamps) s verzí B, tedy variantou určenou pro tratě vyžadující kompromisní střední stupeň přítlaku. V Le Mans, díky charakteristice okruhu de la Sarthe, použil tým Porsche specifikaci A, tedy verzi s nízkým přítlakem. Pro nadcházející závod na okruhu Nürburgring připravilo Porsche specifikaci s vysokým přítlakem (verze C).
Pascal Zurlinden, hlavní inženýr týmu, uvádí: „Tuto variantu aerobalíčku jsme důkladně testovali. Na trati v Barceloně jsme v průběhu 4 dnů ujeli téměř 3000 km bez jediného problému.“
Neoficiální zprávy z týmu naznačují, že si piloti při testování stěžovali na bolesti krční páteře, což prý znamená, že inženýři odvedli dobrou práci, protože vůz při jízdě generuje takový přítlak, který jezdcům umožňuje projíždět zatáčky vyšší rychlostí. V takovém případě ale musí čelit vyšším hodnotám přetížení, což má za následek větší únavu a nejvíce je při tom namáhána právě krční páteř.
Šéf týmu Andreas Seidl vysvětlil, že konstruktéři v sídle Porsche ve Weissachu dokončili poslední úpravy na verzi C právě v průběhu závodu v Le Mans.
„Naši inženýři pracovali velmi intenzivně a podařilo se jim dokončit verzi aerokitu pro velký přítlak pro letošní sezónu. Balíček jsme úspěšně otestovali v Barceloně a data z tohoto testu i zpětná vazba od všech zúčastněných jezdců potvrdila správnou cestu. Nejvíce se změny projevily na přední části karoserie. Naše konkurence nijak nezahálí a my musíme být připraveni,“ dodal Andreas Seidl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.