Porsche pracuje naplno, nasadí novou aerodynamiku

Konstruktéři připravili pro závod na Nürburgringu aerodynamiku generující vysoký přítlak, pravý opak verze z Le Mans
Konstruktéři připravili pro závod na Nürburgringu aerodynamiku generující vysoký přítlak, pravý opak verze z Le Mans, foto: Porsche
iM1 19. července 2016 23:21
Sdílej:

Technická pravidla WEC povolují týmům homologovat na jednu sezónu až 3 odlišné aerokity. Porsche tohoto pravidla plně využívá.

Tým Porsche si pro domácí závod 6 Hours of Nürburgring připravil speciální aerobalíček. Technická pravidla pro stavbu prototypů pro vytrvalostní mistrovství stanovují, že tým může v průběhu sezóny využít 3 odlišné aerodynamické úpravy karoserie závodního automobilu, samozřejmě po absolvování příslušné homologace. Porsche odjelo první dva závody letošního mistrovství (Silverstone a SPA-Francorchamps) s verzí B, tedy variantou určenou pro tratě vyžadující kompromisní střední stupeň přítlaku. V Le Mans, díky charakteristice okruhu de la Sarthe, použil tým Porsche specifikaci A, tedy verzi s nízkým přítlakem. Pro nadcházející závod na okruhu Nürburgring připravilo Porsche specifikaci s vysokým přítlakem (verze C).

Pascal Zurlinden, hlavní inženýr týmu, uvádí: „Tuto variantu aerobalíčku jsme důkladně testovali. Na trati v Barceloně jsme v průběhu 4 dnů ujeli téměř 3000 km bez jediného problému.“

Neoficiální zprávy z týmu naznačují, že si piloti při testování stěžovali na bolesti krční páteře, což prý znamená, že inženýři odvedli dobrou práci, protože vůz při jízdě generuje takový přítlak, který jezdcům umožňuje projíždět zatáčky vyšší rychlostí. V takovém případě ale musí čelit vyšším hodnotám přetížení, což má za následek větší únavu a nejvíce je při tom namáhána právě krční páteř.

Šéf týmu Andreas Seidl vysvětlil, že konstruktéři v sídle Porsche ve Weissachu dokončili poslední úpravy na verzi C právě v průběhu závodu v Le Mans.

„Naši inženýři pracovali velmi intenzivně a podařilo se jim dokončit verzi aerokitu pro velký přítlak pro letošní sezónu. Balíček jsme úspěšně otestovali v Barceloně a data z tohoto testu i zpětná vazba od všech zúčastněných jezdců potvrdila správnou cestu. Nejvíce se změny projevily na přední části karoserie. Naše konkurence nijak nezahálí a my musíme být připraveni,“ dodal Andreas Seidl.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.