Technická pravidla WEC povolují týmům homologovat na jednu sezónu až 3 odlišné aerokity. Porsche tohoto pravidla plně využívá.
Tým Porsche si pro domácí závod 6 Hours of Nürburgring připravil speciální aerobalíček. Technická pravidla pro stavbu prototypů pro vytrvalostní mistrovství stanovují, že tým může v průběhu sezóny využít 3 odlišné aerodynamické úpravy karoserie závodního automobilu, samozřejmě po absolvování příslušné homologace. Porsche odjelo první dva závody letošního mistrovství (Silverstone a SPA-Francorchamps) s verzí B, tedy variantou určenou pro tratě vyžadující kompromisní střední stupeň přítlaku. V Le Mans, díky charakteristice okruhu de la Sarthe, použil tým Porsche specifikaci A, tedy verzi s nízkým přítlakem. Pro nadcházející závod na okruhu Nürburgring připravilo Porsche specifikaci s vysokým přítlakem (verze C).
Pascal Zurlinden, hlavní inženýr týmu, uvádí: „Tuto variantu aerobalíčku jsme důkladně testovali. Na trati v Barceloně jsme v průběhu 4 dnů ujeli téměř 3000 km bez jediného problému.“
Neoficiální zprávy z týmu naznačují, že si piloti při testování stěžovali na bolesti krční páteře, což prý znamená, že inženýři odvedli dobrou práci, protože vůz při jízdě generuje takový přítlak, který jezdcům umožňuje projíždět zatáčky vyšší rychlostí. V takovém případě ale musí čelit vyšším hodnotám přetížení, což má za následek větší únavu a nejvíce je při tom namáhána právě krční páteř.
Šéf týmu Andreas Seidl vysvětlil, že konstruktéři v sídle Porsche ve Weissachu dokončili poslední úpravy na verzi C právě v průběhu závodu v Le Mans.
„Naši inženýři pracovali velmi intenzivně a podařilo se jim dokončit verzi aerokitu pro velký přítlak pro letošní sezónu. Balíček jsme úspěšně otestovali v Barceloně a data z tohoto testu i zpětná vazba od všech zúčastněných jezdců potvrdila správnou cestu. Nejvíce se změny projevily na přední části karoserie. Naše konkurence nijak nezahálí a my musíme být připraveni,“ dodal Andreas Seidl.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.