ZÁVODNÍ VÍKEND; O tomto víkendu se jede na slovenském Slovakiaringu. Podívejte se, jak probíhal závodní víkend.
Výsledky závodu zde.
Dvojice na BMW Z4 GT3 Yelmer Buurman a Michael Bartels získala pro tým Vita4One historicky první vítězství ve FIA GT1 World Championship v nedělním závodu na Slovakia Ringu. BMW se do vedení dostalo v průběhu prvních povinných zastávek, po nichž se až za nimi objevil rychlejší z obou McLarenů MP4-12 C. Šéf týmu Bartels, který vůz převzal po Buurmanovi, dokázal rychlý McLaren za svými zády udržet a do cíle dojeli s náskokem 3s.
Bartels, jehož tým vyhrál s Maserati první sezony MS GT1 vozů v roce 2010, k tomu řekl: "Toto ukazuje, že vítězný důch v týmu pořád je. Po jednom roce mimo MS jsme zpět v rytmu." McLaren posádky Frederic Makowiecki a Stef Dusseldorp ztratil závod v boxech. Francouzský tým Hexis při výměně kol, jezdců a dotankování ztratil v porovnaní s německými soupeři, Dusseldorp navíc musel čekat při odjezdů z boxového stání kvůli projíždějícímu autu.
McLaren vyjel na trať se ztrátou 7 vteřin, náskok BMW sice výrazně zredukoval, ale ne předjetí už čas neměl. Třetí místo si připsala posádka Mercedesu SLS AMG týmu All-Inkl.com ve složení Markus Winkelhock a Marc Basseng. Winkelhock z kraje závodu jezdil na 2. pozici, poté sice dvě místa ztratil, ale rychlá zastávka v boxech pomohla posádce na stupně vítězů.
Čtvrté místo získali vítězové kvalifikačního závodu, Toni Vilander a Filip Salaquarda s vozem Ferrari 458 Italia. Salaquarda sice zpočátku vedl, časem se propadl na 3. místo. Nejlepší šestici završila dvě Audi týmu WRT. Oliver Jarvis a Frank Stippler byli 5., kolegové Stephane Ortelli a Laurens Vanthoor pak s minimální ztrátou následovali.
Výsledky kvalifikačního závodu zde.
Toni Vilander a Filip Salaquarda získali v sobotu na Slovensku pro Ferrari historicky první vítězství ve FIA GT1 World Championship. Vítězství navíc získali za těžkých podmínek, když začátek a konec závodu, který byl odstartován za safety carem, byl na mokru. Vilander se po startu dostal ze čtvrtého místa na první během prvního kola. Náš Filip Salaquarda pak dokázal držet odstup od nejbližších pronásledovatelů. Na konci závodu začalo opět pršet a český jezdec dojel do cíle asi s pěti sekundovým náskokem.
Druhé místo v závodu získali Tomáš Enge a Albert von Thurn und Taxis na Lamborghini Gallardu LMP560 týmu Reiter Engineering. Enge vůz přebral na třinácté pozici po nevýrazném prvním stintu v podání jeho kolegy a zdržení na předním levém kole během zastávky v boxech. Když však na konci závodu začalo pršet, tak byl Enge rychlejší asi o 4s na kolo než všichni ostatní.
Tomáš byl ještě deset kol před koncem na devátém místě, pak ale předvedl krásnou stíhací jízdu. V úplně posledním kole se mu podařilo předjet Yelmera Buurmana na BMW Z4 týmu Vita4One a získat tak druhé místo. Dán, který vůz sdílí s Michaelem Bartelsem, tak získal třetí místo.
Čtvrté místo si připsali Marc Basseng and Markus Winkelhock na Mercedesu SLS AMG týmu All-Inkl.com. Velkou část závodu v TOP3 držel McLaren MP4-12C týmu Hexis pilotovaný Fredericem Makowieckim a Stefem Dusseldorpem. Hodně pozic ale ztratil během deště na konci závodu a celkově dojel devátý.
Výsledky kvalifikace zde.
Výsledky druhého volného tréninku zde.
Výsledky prvního volného tréninku zde.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?