ZÁVODNÍ VÍKEND; O tomto víkendu se jede na slovenském Slovakiaringu. Podívejte se, jak probíhal závodní víkend.
Výsledky závodu zde.
Dvojice na BMW Z4 GT3 Yelmer Buurman a Michael Bartels získala pro tým Vita4One historicky první vítězství ve FIA GT1 World Championship v nedělním závodu na Slovakia Ringu. BMW se do vedení dostalo v průběhu prvních povinných zastávek, po nichž se až za nimi objevil rychlejší z obou McLarenů MP4-12 C. Šéf týmu Bartels, který vůz převzal po Buurmanovi, dokázal rychlý McLaren za svými zády udržet a do cíle dojeli s náskokem 3s.
Bartels, jehož tým vyhrál s Maserati první sezony MS GT1 vozů v roce 2010, k tomu řekl: "Toto ukazuje, že vítězný důch v týmu pořád je. Po jednom roce mimo MS jsme zpět v rytmu." McLaren posádky Frederic Makowiecki a Stef Dusseldorp ztratil závod v boxech. Francouzský tým Hexis při výměně kol, jezdců a dotankování ztratil v porovnaní s německými soupeři, Dusseldorp navíc musel čekat při odjezdů z boxového stání kvůli projíždějícímu autu.
McLaren vyjel na trať se ztrátou 7 vteřin, náskok BMW sice výrazně zredukoval, ale ne předjetí už čas neměl. Třetí místo si připsala posádka Mercedesu SLS AMG týmu All-Inkl.com ve složení Markus Winkelhock a Marc Basseng. Winkelhock z kraje závodu jezdil na 2. pozici, poté sice dvě místa ztratil, ale rychlá zastávka v boxech pomohla posádce na stupně vítězů.
Čtvrté místo získali vítězové kvalifikačního závodu, Toni Vilander a Filip Salaquarda s vozem Ferrari 458 Italia. Salaquarda sice zpočátku vedl, časem se propadl na 3. místo. Nejlepší šestici završila dvě Audi týmu WRT. Oliver Jarvis a Frank Stippler byli 5., kolegové Stephane Ortelli a Laurens Vanthoor pak s minimální ztrátou následovali.
Výsledky kvalifikačního závodu zde.
Toni Vilander a Filip Salaquarda získali v sobotu na Slovensku pro Ferrari historicky první vítězství ve FIA GT1 World Championship. Vítězství navíc získali za těžkých podmínek, když začátek a konec závodu, který byl odstartován za safety carem, byl na mokru. Vilander se po startu dostal ze čtvrtého místa na první během prvního kola. Náš Filip Salaquarda pak dokázal držet odstup od nejbližších pronásledovatelů. Na konci závodu začalo opět pršet a český jezdec dojel do cíle asi s pěti sekundovým náskokem.
Druhé místo v závodu získali Tomáš Enge a Albert von Thurn und Taxis na Lamborghini Gallardu LMP560 týmu Reiter Engineering. Enge vůz přebral na třinácté pozici po nevýrazném prvním stintu v podání jeho kolegy a zdržení na předním levém kole během zastávky v boxech. Když však na konci závodu začalo pršet, tak byl Enge rychlejší asi o 4s na kolo než všichni ostatní.
Tomáš byl ještě deset kol před koncem na devátém místě, pak ale předvedl krásnou stíhací jízdu. V úplně posledním kole se mu podařilo předjet Yelmera Buurmana na BMW Z4 týmu Vita4One a získat tak druhé místo. Dán, který vůz sdílí s Michaelem Bartelsem, tak získal třetí místo.
Čtvrté místo si připsali Marc Basseng and Markus Winkelhock na Mercedesu SLS AMG týmu All-Inkl.com. Velkou část závodu v TOP3 držel McLaren MP4-12C týmu Hexis pilotovaný Fredericem Makowieckim a Stefem Dusseldorpem. Hodně pozic ale ztratil během deště na konci závodu a celkově dojel devátý.
Výsledky kvalifikace zde.
Výsledky druhého volného tréninku zde.
Výsledky prvního volného tréninku zde.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.