Francie: Audi ovládlo kompletní víkend

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: JohnRourke/SRO
iM2 7. dubna 2012 12:12
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Tento víkend startuje šampionát MS FIA GT1 vozů. První dějiství letošní sezony se odehraje od pátku do pondělí na Circuit Paul Armagnac v Nogaru. Pojďme se podívat na výsledky.

Závod (pondělí, 14:15 - 15:15):

Audi WRT absolutně dominovalo úvodnímu závodnímu víkendu ve francouzském Nogaru. Audi R8 LMS triumfovalo i v hlavním závodu víkendu, který byl na pořadu dnes. Z vítězství se opět radovala posádka Stephane Ortelli a Laurens Vanthoor, kteří včera triumfovali na vlhké trati, dnes už ale bylo slunečno a sucho. Druhý vůz týmu s posádkou Frank Stippler a Oliver Jarvis závod dokončil pouze 3,7s za nimi.

Ortelli vedl po startu z prvního místa, před tím, než zajel do boxů, tak měl náskok 2,1s na sesterskou R8 pilotovanou Stipplerem, který zastavil o 2 kola později. Jarvis vyjel z boxů asi o půlku auta před Vanthoorem. Krásný souboj obou černých R8 byl ozdobou závodu.

Vanhoor se prvně pokusil o předjetí kolegů 3 kol od začátku svého stintu, to mu manévr v zatáčce číslo 7 nevyšel. O 4 kola později už byl ale úspěšnější. Dvojici Audi se navíc zezadu začaly přibližovat Mercedesy SLS AMG. Rychlejším z dvojice Mercedesů týmu All-Inkl byla dvojice Markus Winkelhock a Marc Basseng. Němci byli klasifikování 1,5s za druhou Audi týmu WRT. Druhá posádka týmu ve složení Nicky Pastorelli a Thomas Jäger byli 4. před dvojicí vozů Ferrari 458 Italia týmu AF Corse.

Čech Filip Salaquarda získal body za 6. místo. Jeho závod ovlivnila penalizace, kterou obdržel kolega Vilander za ulitý start. Stejnou penalizaci obdržela i posádka vozu Porsche Parisy a Halliday (bez ni by mohli pomýšlet na mnohem lepší umístění, Parisy před udělením penalizace stíhal dvojici Audi na čele). Tomáš Enge dojel závod na 8. příčce, jeho kolegovi se vůbec nepovedl start, když se ze 3. příčky propadl až na 14. místo.

Výsledky: 1. Ortelli/Vanthoor WRT Audi 1h00m26.801s 2. Stippler/Jarvis WRT Audi + 3.731s 3. Basseng/Winkelhock Munnich Mercedes + 4.421s 4. Pastorelli/Jager Munnich Mercedes + 6.366s 5. Ide/Castellacci AF Corse Ferrari + 18.925s 6. Vilander/Salaquarda AF Corse Ferrari + 21.231s 7. O'Young/Kox Reiter Lamborghini + 21.682s 8. von Thurn und Taxis/Enge Reiter Lamborghini + 35.234s 9. Parisy/Halliday Exim Porsche + 49.619s 10. Buurman/Bartels Vita4One BMW + 1m00.307s 11. Mayr-Melnhof/Lauda Vita4One BMW + 1m05.808s 12. Martin/Vasiliev Valmon Aston + 1m27.167s 13. Zuber/Afanasyev Valmon Aston + 1 kola 14. Pavlovic/Cressoni Sunred Ford + 2 kola 15. Lariche/Wei Exim Porsche + 3 kola Nedojeli: Demoustier/Parente Hexis McLaren 18 kol Makowiecki/Dusseldorp Hexis McLaren 3 kol

Kvalifikační závod (neděle, 14:15 - 15:15):

Tým WRT Audi získal při prvním letošním závodu první dvě místa. Po startu sice chvilku vedl Filip Salaquarda, ale v mokrých podmínkách byl nejrychlejším mužem na trati Tomáš Enge s Lamborghini týmu Reiter, který se brzy dostal do vedení a začal si budovat náskok. Jenže jeho relativně nezkušený kolega Albert von Thurn und Taxis stál před velkou výzvou: udržet za zády obě Audi R8 LMS, což se mu nepovedlo.

Poměrně brzy ho dotáhl Stephane Ortelli, který se ve voze střídá s Laurensem Vanthoorem. Druhý vůz belgického týmu WRT s posádkou Frank Stippler a Oliver Jarvis se v průběhu závodu také dokázal před Lamborghini Gallardo dostat a zajistili tak pro Audi kompletní první řadu pro pondělní závod.

Thurn und Taxis si však nevedl až tak špatně, když dokázal držet pod tlakem druhé Audi R8, které tou dobou pilotoval Stippler a zároveň ustál tlak od McLarenu týmu Hexis, který pilotuje posádka Gregoire Demoustier/Alvaro Parente . Ferrari, které stálo na pole position se propadlo během prvního stintu, kdy za volantem seděl Filip Salaquarda. Jeho kolega, Toni Vilander, se tak během svého stintu musel na páté místo dostat přes dva Mercedesy SLS týmu Münnich. Smůlu měl McLaren, když Stef Dusseldorp při najíždění na start auto neudržel na trati, poškodil ho tak, že s ním nebylo možné startovat.

Výsledky

Kvalifikace (sobota, 15:45 - 16:45): Výsledky

Druhý volný trénink (pátek, 15:45 - 17:05): Výsledky

První volný trénink (pátek, 9:05 - 10:25): Výsledky

Fotogalerie ze závodního víkendu: zde

 

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.