ZÁVODNÍ VÍKEND; Tento víkend startuje šampionát MS FIA GT1 vozů. První dějiství letošní sezony se odehraje od pátku do pondělí na Circuit Paul Armagnac v Nogaru. Pojďme se podívat na výsledky.
Závod (pondělí, 14:15 - 15:15):
Audi WRT absolutně dominovalo úvodnímu závodnímu víkendu ve francouzském Nogaru. Audi R8 LMS triumfovalo i v hlavním závodu víkendu, který byl na pořadu dnes. Z vítězství se opět radovala posádka Stephane Ortelli a Laurens Vanthoor, kteří včera triumfovali na vlhké trati, dnes už ale bylo slunečno a sucho. Druhý vůz týmu s posádkou Frank Stippler a Oliver Jarvis závod dokončil pouze 3,7s za nimi.
Ortelli vedl po startu z prvního místa, před tím, než zajel do boxů, tak měl náskok 2,1s na sesterskou R8 pilotovanou Stipplerem, který zastavil o 2 kola později. Jarvis vyjel z boxů asi o půlku auta před Vanthoorem. Krásný souboj obou černých R8 byl ozdobou závodu.
Vanhoor se prvně pokusil o předjetí kolegů 3 kol od začátku svého stintu, to mu manévr v zatáčce číslo 7 nevyšel. O 4 kola později už byl ale úspěšnější. Dvojici Audi se navíc zezadu začaly přibližovat Mercedesy SLS AMG. Rychlejším z dvojice Mercedesů týmu All-Inkl byla dvojice Markus Winkelhock a Marc Basseng. Němci byli klasifikování 1,5s za druhou Audi týmu WRT. Druhá posádka týmu ve složení Nicky Pastorelli a Thomas Jäger byli 4. před dvojicí vozů Ferrari 458 Italia týmu AF Corse.
Čech Filip Salaquarda získal body za 6. místo. Jeho závod ovlivnila penalizace, kterou obdržel kolega Vilander za ulitý start. Stejnou penalizaci obdržela i posádka vozu Porsche Parisy a Halliday (bez ni by mohli pomýšlet na mnohem lepší umístění, Parisy před udělením penalizace stíhal dvojici Audi na čele). Tomáš Enge dojel závod na 8. příčce, jeho kolegovi se vůbec nepovedl start, když se ze 3. příčky propadl až na 14. místo.
Výsledky: 1. Ortelli/Vanthoor WRT Audi 1h00m26.801s 2. Stippler/Jarvis WRT Audi + 3.731s
Kvalifikační závod (neděle, 14:15 - 15:15):
Tým WRT Audi získal při prvním letošním závodu první dvě místa. Po startu sice chvilku vedl Filip Salaquarda, ale v mokrých podmínkách byl nejrychlejším mužem na trati Tomáš Enge s Lamborghini týmu Reiter, který se brzy dostal do vedení a začal si budovat náskok. Jenže jeho relativně nezkušený kolega Albert von Thurn und Taxis stál před velkou výzvou: udržet za zády obě Audi R8 LMS, což se mu nepovedlo.
Poměrně brzy ho dotáhl Stephane Ortelli, který se ve voze střídá s Laurensem Vanthoorem. Druhý vůz belgického týmu WRT s posádkou Frank Stippler a Oliver Jarvis se v průběhu závodu také dokázal před Lamborghini Gallardo dostat a zajistili tak pro Audi kompletní první řadu pro pondělní závod.
Thurn und Taxis si však nevedl až tak špatně, když dokázal držet pod tlakem druhé Audi R8, které tou dobou pilotoval Stippler a zároveň ustál tlak od McLarenu týmu Hexis, který pilotuje posádka Gregoire Demoustier/Alvaro Parente . Ferrari, které stálo na pole position se propadlo během prvního stintu, kdy za volantem seděl Filip Salaquarda. Jeho kolega, Toni Vilander, se tak během svého stintu musel na páté místo dostat přes dva Mercedesy SLS týmu Münnich. Smůlu měl McLaren, když Stef Dusseldorp při najíždění na start auto neudržel na trati, poškodil ho tak, že s ním nebylo možné startovat.
Výsledky
Kvalifikace (sobota, 15:45 - 16:45): Výsledky
Druhý volný trénink (pátek, 15:45 - 17:05): Výsledky
První volný trénink (pátek, 9:05 - 10:25): Výsledky
Fotogalerie ze závodního víkendu: zde
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.