ZÁVODNÍ VÍKEND; Tento víkend startuje šampionát MS FIA GT1 vozů. První dějiství letošní sezony se odehraje od pátku do pondělí na Circuit Paul Armagnac v Nogaru. Pojďme se podívat na výsledky.
Závod (pondělí, 14:15 - 15:15):
Audi WRT absolutně dominovalo úvodnímu závodnímu víkendu ve francouzském Nogaru. Audi R8 LMS triumfovalo i v hlavním závodu víkendu, který byl na pořadu dnes. Z vítězství se opět radovala posádka Stephane Ortelli a Laurens Vanthoor, kteří včera triumfovali na vlhké trati, dnes už ale bylo slunečno a sucho. Druhý vůz týmu s posádkou Frank Stippler a Oliver Jarvis závod dokončil pouze 3,7s za nimi.
Ortelli vedl po startu z prvního místa, před tím, než zajel do boxů, tak měl náskok 2,1s na sesterskou R8 pilotovanou Stipplerem, který zastavil o 2 kola později. Jarvis vyjel z boxů asi o půlku auta před Vanthoorem. Krásný souboj obou černých R8 byl ozdobou závodu.
Vanhoor se prvně pokusil o předjetí kolegů 3 kol od začátku svého stintu, to mu manévr v zatáčce číslo 7 nevyšel. O 4 kola později už byl ale úspěšnější. Dvojici Audi se navíc zezadu začaly přibližovat Mercedesy SLS AMG. Rychlejším z dvojice Mercedesů týmu All-Inkl byla dvojice Markus Winkelhock a Marc Basseng. Němci byli klasifikování 1,5s za druhou Audi týmu WRT. Druhá posádka týmu ve složení Nicky Pastorelli a Thomas Jäger byli 4. před dvojicí vozů Ferrari 458 Italia týmu AF Corse.
Čech Filip Salaquarda získal body za 6. místo. Jeho závod ovlivnila penalizace, kterou obdržel kolega Vilander za ulitý start. Stejnou penalizaci obdržela i posádka vozu Porsche Parisy a Halliday (bez ni by mohli pomýšlet na mnohem lepší umístění, Parisy před udělením penalizace stíhal dvojici Audi na čele). Tomáš Enge dojel závod na 8. příčce, jeho kolegovi se vůbec nepovedl start, když se ze 3. příčky propadl až na 14. místo.
Výsledky: 1. Ortelli/Vanthoor WRT Audi 1h00m26.801s 2. Stippler/Jarvis WRT Audi + 3.731s 3. Basseng/Winkelhock Munnich Mercedes + 4.421s 4. Pastorelli/Jager Munnich Mercedes + 6.366s 5. Ide/Castellacci AF Corse Ferrari + 18.925s 6. Vilander/Salaquarda AF Corse Ferrari + 21.231s 7. O'Young/Kox Reiter Lamborghini + 21.682s 8. von Thurn und Taxis/Enge Reiter Lamborghini + 35.234s 9. Parisy/Halliday Exim Porsche + 49.619s 10. Buurman/Bartels Vita4One BMW + 1m00.307s 11. Mayr-Melnhof/Lauda Vita4One BMW + 1m05.808s 12. Martin/Vasiliev Valmon Aston + 1m27.167s 13. Zuber/Afanasyev Valmon Aston + 1 kola 14. Pavlovic/Cressoni Sunred Ford + 2 kola 15. Lariche/Wei Exim Porsche + 3 kola Nedojeli: Demoustier/Parente Hexis McLaren 18 kol Makowiecki/Dusseldorp Hexis McLaren 3 kol
Kvalifikační závod (neděle, 14:15 - 15:15):
Tým WRT Audi získal při prvním letošním závodu první dvě místa. Po startu sice chvilku vedl Filip Salaquarda, ale v mokrých podmínkách byl nejrychlejším mužem na trati Tomáš Enge s Lamborghini týmu Reiter, který se brzy dostal do vedení a začal si budovat náskok. Jenže jeho relativně nezkušený kolega Albert von Thurn und Taxis stál před velkou výzvou: udržet za zády obě Audi R8 LMS, což se mu nepovedlo.
Poměrně brzy ho dotáhl Stephane Ortelli, který se ve voze střídá s Laurensem Vanthoorem. Druhý vůz belgického týmu WRT s posádkou Frank Stippler a Oliver Jarvis se v průběhu závodu také dokázal před Lamborghini Gallardo dostat a zajistili tak pro Audi kompletní první řadu pro pondělní závod.
Thurn und Taxis si však nevedl až tak špatně, když dokázal držet pod tlakem druhé Audi R8, které tou dobou pilotoval Stippler a zároveň ustál tlak od McLarenu týmu Hexis, který pilotuje posádka Gregoire Demoustier/Alvaro Parente . Ferrari, které stálo na pole position se propadlo během prvního stintu, kdy za volantem seděl Filip Salaquarda. Jeho kolega, Toni Vilander, se tak během svého stintu musel na páté místo dostat přes dva Mercedesy SLS týmu Münnich. Smůlu měl McLaren, když Stef Dusseldorp při najíždění na start auto neudržel na trati, poškodil ho tak, že s ním nebylo možné startovat.
Výsledky
Kvalifikace (sobota, 15:45 - 16:45): Výsledky
Druhý volný trénink (pátek, 15:45 - 17:05): Výsledky
První volný trénink (pátek, 9:05 - 10:25): Výsledky
Fotogalerie ze závodního víkendu: zde
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.