Český jezdec Tomáš Enge nadále zůstává v prestižním šampionátu FIA GT1 World. V letošním roce však bude liberecký závodník hájit barvy německého týmu Reiter Engineering s vozem Lamborghini Gallardo LP600+. Engeho týmovým kolegou bude Němec Albert von Thurn and Taxis.
Tomáš Enge v uplynulých dvou sezónách startoval v šampionátu FIA GT1 World v týmu Young Driver AMR ve voze Aston Martin DBR9, ve kterém český jezdec seděl poprvé již v roce 2005. Po změně pravidel pro letošní rok, kdy v šampionátu FIA GT1 World budou moci startovat pouze vozy specifikace GT3, se rozhodl dosavadní zaměstnavatel Tomáše Engeho šampionát opustit.
Tým Reiter Engineering startoval ve FIA GT1 World Championship v roce 2010 s vozem Lamborghini Murcielago a v šampionátu skončil v hodnocení týmů na třetím místě. V sezóně 2011 tým startoval v šampionátech FIA GT3 a ADAC GT Masters. V letošním roce se německý tým vrací do mistrovství světa s vozem Lamborghini Gallardo LP600+.
Tomáš Enge se bude ve voze střídat s německým jezdcem Albertem von Thurn and Taxisem, který v loňské sezóně startoval s Lamborghini Gallardo v šampionátu FIA GT3, kde dokázal ve dvou závodech zvítězit. Německý jezdec absolvoval v italském speciálu také vybrané podniky Blancpain Endurance Series a ADAC GT Masters.
Sezóna FIA GT1 World Championship startuje na francouzském okruhu Nogaro ve dnech 6. až 8. dubna 2012.
Tomáš Enge: „Moc mě těší, že pojedu třetí ročník šampionátu FIA GT1 World. Letos to bude s vozem Lamborghini, což pro mě bude nové. Aston Martin pro měl byl srdeční záležitostí, ale na tento výkonný vůz se moc těším. Ještě před samotným úvodním závodem nás čekají dva testy, kdy si budu moci Gallardo vyzkoušet. Týmového kolegu mám velmi zkušeného. Albert dokázal vyhrát německý šampionát ADAC GT Masters a ve FIA GT3 zvítězil ve dvou závodech. Pochyby nemám ani o týmu, který je již dlouhá léta dvorním a jediným úpravcem závodních okruhových vozů Lamborghini. Moc se na novou sezónu těším.“
Hans Reiter, šéf týmu: „Jsme připraveni. Máme výborné jezdce a výkonné vozy. Určitě chceme bojovat o světový titul. Stephane Ratel vyvinul velmi dobrý koncept s pěknými vozy a kvalitními jezdci. Je to velké plus pro motorsport a tento šampionát si jistě najde své příznivce na každém kontinentě.“
Antonín Charouz, manažer jezdce: „Jsem rád, že Tomáš zůstane v Mistrovství světa GT1. Je to velice prestižní šampionát plný silných týmů a zvučných jmen. Přál bych Tomášovi, aby se po dvou sezónách, kdy skončil celkově čtvrtý, dostal na stupně nejvyšší. Myslím, že spojení týmu Reiter a automobilky Lamborghini je zárukou úspěchu. S Hansem se znám již hodně dlouho a vím, že u něj stejně jako u nás jsou nejdůležitější výsledky. S Albertem se známe také dlouho a za poslední tři roky udělal veliký pokrok. Myslím, že budou s Tomášem dobrá dvojice.“
Stephane Ratel, CEO of SRO Motorsports Group: „Jsem velice rád, že mohu potvrdit naplnění startovního pole letošního šampionátu FIA GT1 World. Je to výsledek dlouhodobé a tvrdé práce všech, co chtěli tento šampionát zachránit. Jsem vděčný všem týmům, které se přihlásily a pojedou kompletní sezónu. Divácky bude letošní rok určitě velice atraktivní. Na startu bude devět automobilek s osmnácti vozy a šestatřiceti kvalitními jezdci.“ zdroj: www.bpa.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.