Enge ve FIA GT1 World 2012 s Lamborghini

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 23. března 2012 12:54
Sdílej:

Český jezdec Tomáš Enge nadále zůstává v prestižním šampionátu FIA GT1 World. V letošním roce však bude liberecký závodník hájit barvy německého týmu Reiter Engineering s vozem Lamborghini Gallardo LP600+. Engeho týmovým kolegou bude Němec Albert von Thurn and Taxis.

Tomáš Enge v uplynulých dvou sezónách startoval v šampionátu FIA GT1 World v týmu Young Driver AMR ve voze Aston Martin DBR9, ve kterém český jezdec seděl poprvé již v roce 2005. Po změně pravidel pro letošní rok, kdy v šampionátu FIA GT1 World budou moci startovat pouze vozy specifikace GT3, se rozhodl dosavadní zaměstnavatel Tomáše Engeho šampionát opustit.

Tým Reiter Engineering startoval ve FIA GT1 World Championship v roce 2010 s vozem Lamborghini Murcielago a v šampionátu skončil v hodnocení týmů na třetím místě. V sezóně 2011 tým startoval v šampionátech FIA GT3 a ADAC GT Masters. V letošním roce se německý tým vrací do mistrovství světa s vozem Lamborghini Gallardo LP600+.

Tomáš Enge se bude ve voze střídat s německým jezdcem Albertem von Thurn and Taxisem, který v loňské sezóně startoval s Lamborghini Gallardo v šampionátu FIA GT3, kde dokázal ve dvou závodech zvítězit. Německý jezdec absolvoval v italském speciálu také vybrané podniky Blancpain Endurance Series a ADAC GT Masters.

Sezóna FIA GT1 World Championship startuje na francouzském okruhu Nogaro ve dnech 6. až 8. dubna 2012.

Tomáš Enge: „Moc mě těší, že pojedu třetí ročník šampionátu FIA GT1 World. Letos to bude s vozem Lamborghini, což pro mě bude nové. Aston Martin pro měl byl srdeční záležitostí, ale na tento výkonný vůz se moc těším. Ještě před samotným úvodním závodem nás čekají dva testy, kdy si budu moci Gallardo vyzkoušet. Týmového kolegu mám velmi zkušeného. Albert dokázal vyhrát německý šampionát ADAC GT Masters a ve FIA GT3 zvítězil ve dvou závodech. Pochyby nemám ani o týmu, který je již dlouhá léta dvorním a jediným úpravcem závodních okruhových vozů Lamborghini. Moc se na novou sezónu těším.“

Hans Reiter, šéf týmu: „Jsme připraveni. Máme výborné jezdce a výkonné vozy. Určitě chceme bojovat o světový titul. Stephane Ratel vyvinul velmi dobrý koncept s pěknými vozy a kvalitními jezdci. Je to velké plus pro motorsport a tento šampionát si jistě najde své příznivce na každém kontinentě.“

Antonín Charouz, manažer jezdce: „Jsem rád, že Tomáš zůstane v Mistrovství světa GT1. Je to velice prestižní šampionát plný silných týmů a zvučných jmen. Přál bych Tomášovi, aby se po dvou sezónách, kdy skončil celkově čtvrtý, dostal na stupně nejvyšší. Myslím, že spojení týmu Reiter a automobilky Lamborghini je zárukou úspěchu. S Hansem se znám již hodně dlouho a vím, že u něj stejně jako u nás jsou nejdůležitější výsledky. S Albertem se známe také dlouho a za poslední tři roky udělal veliký pokrok. Myslím, že budou s Tomášem dobrá dvojice.“

Stephane Ratel, CEO of SRO Motorsports Group: „Jsem velice rád, že mohu potvrdit naplnění startovního pole letošního šampionátu FIA GT1 World. Je to výsledek dlouhodobé a tvrdé práce všech, co chtěli tento šampionát zachránit. Jsem vděčný všem týmům, které se přihlásily a pojedou kompletní sezónu. Divácky bude letošní rok určitě velice atraktivní. Na startu bude devět automobilek s osmnácti vozy a šestatřiceti kvalitními jezdci.“ zdroj: www.bpa.cz

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.