Český jezdec Tomáš Enge nadále zůstává v prestižním šampionátu FIA GT1 World. V letošním roce však bude liberecký závodník hájit barvy německého týmu Reiter Engineering s vozem Lamborghini Gallardo LP600+. Engeho týmovým kolegou bude Němec Albert von Thurn and Taxis.
Tomáš Enge v uplynulých dvou sezónách startoval v šampionátu FIA GT1 World v týmu Young Driver AMR ve voze Aston Martin DBR9, ve kterém český jezdec seděl poprvé již v roce 2005. Po změně pravidel pro letošní rok, kdy v šampionátu FIA GT1 World budou moci startovat pouze vozy specifikace GT3, se rozhodl dosavadní zaměstnavatel Tomáše Engeho šampionát opustit.
Tým Reiter Engineering startoval ve FIA GT1 World Championship v roce 2010 s vozem Lamborghini Murcielago a v šampionátu skončil v hodnocení týmů na třetím místě. V sezóně 2011 tým startoval v šampionátech FIA GT3 a ADAC GT Masters. V letošním roce se německý tým vrací do mistrovství světa s vozem Lamborghini Gallardo LP600+.
Tomáš Enge se bude ve voze střídat s německým jezdcem Albertem von Thurn and Taxisem, který v loňské sezóně startoval s Lamborghini Gallardo v šampionátu FIA GT3, kde dokázal ve dvou závodech zvítězit. Německý jezdec absolvoval v italském speciálu také vybrané podniky Blancpain Endurance Series a ADAC GT Masters.
Sezóna FIA GT1 World Championship startuje na francouzském okruhu Nogaro ve dnech 6. až 8. dubna 2012.
Tomáš Enge: „Moc mě těší, že pojedu třetí ročník šampionátu FIA GT1 World. Letos to bude s vozem Lamborghini, což pro mě bude nové. Aston Martin pro měl byl srdeční záležitostí, ale na tento výkonný vůz se moc těším. Ještě před samotným úvodním závodem nás čekají dva testy, kdy si budu moci Gallardo vyzkoušet. Týmového kolegu mám velmi zkušeného. Albert dokázal vyhrát německý šampionát ADAC GT Masters a ve FIA GT3 zvítězil ve dvou závodech. Pochyby nemám ani o týmu, který je již dlouhá léta dvorním a jediným úpravcem závodních okruhových vozů Lamborghini. Moc se na novou sezónu těším.“
Hans Reiter, šéf týmu: „Jsme připraveni. Máme výborné jezdce a výkonné vozy. Určitě chceme bojovat o světový titul. Stephane Ratel vyvinul velmi dobrý koncept s pěknými vozy a kvalitními jezdci. Je to velké plus pro motorsport a tento šampionát si jistě najde své příznivce na každém kontinentě.“
Antonín Charouz, manažer jezdce: „Jsem rád, že Tomáš zůstane v Mistrovství světa GT1. Je to velice prestižní šampionát plný silných týmů a zvučných jmen. Přál bych Tomášovi, aby se po dvou sezónách, kdy skončil celkově čtvrtý, dostal na stupně nejvyšší. Myslím, že spojení týmu Reiter a automobilky Lamborghini je zárukou úspěchu. S Hansem se znám již hodně dlouho a vím, že u něj stejně jako u nás jsou nejdůležitější výsledky. S Albertem se známe také dlouho a za poslední tři roky udělal veliký pokrok. Myslím, že budou s Tomášem dobrá dvojice.“
Stephane Ratel, CEO of SRO Motorsports Group: „Jsem velice rád, že mohu potvrdit naplnění startovního pole letošního šampionátu FIA GT1 World. Je to výsledek dlouhodobé a tvrdé práce všech, co chtěli tento šampionát zachránit. Jsem vděčný všem týmům, které se přihlásily a pojedou kompletní sezónu. Divácky bude letošní rok určitě velice atraktivní. Na startu bude devět automobilek s osmnácti vozy a šestatřiceti kvalitními jezdci.“ zdroj: www.bpa.cz
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?