Toyota dnes představila svůj vůz pro Le Mans. S vozem se zúčastní už letos 24h v Le Mans. Původně sice plánovala startovat pouze s jedním vozem, nakonec však pojede se 2 auty. Vůz byl dnes oficiálně představen veřejnosti.
Japonský výrobce dnes na okruhu Paul Ricard, Francie, testoval poprvé vůz, který má benzinový motor a také elektromotor. Toyota navíc řekla, že zvažuje, že by nasadila dva vozy TS030 HYBRID do WEC. Zatím nebyli potvrzeni žádní další jezdci, kteří pojedou s druhým vozem v Le Mans.
Za nejvážnějšího kandidáta je považován jezdec Toyoty v japonských Super GT a také Formule Nippon, Hiroaki Ishiura. Ten už pro Toyotu i testoval. Tým také potvrdil, že s novým strojem již během shakedownu, který se konal 11. až 13. ledna také na Paul Richard, najezdil několik set kilometrů, včetně jízd v noci. Tehdy s ním jezdili Alex Wurz a Nicolas Lapierre, kteří budou sdílet první vůz s Kazuki Nakajimou, a také již zmíněný Ishiura.
Dnes bylo také oznámeno, že si TS030 HYBRID odbyde svůj debut během druhého závodu WEC, který se koná ve Spa 5. května. Další závody WEC, kterých se tým zúčastní, budou oznámeny později.
Pohonná jednotka TS030 HYBRID je založen na standardním motoru V8 o objemu 3,4l. Ta již byla testována vloni v Lolach týmu Rebellion Racing. Pro ukládání energie, která vzniká při brždění, jsou namísto baterií použity super-kondenzátory. Toyota má zatím připraven systém, který bude ukládat energii buďto z přední nápravy nebo ze zadní. O tom, který v budoucnu použije, se rozhodne časem.
TS030 HYBRID bude chtít navázat na úspěšnou tradici vozů japonské značky ve slavném vytrvalostním závodě. V letech 1991-1993 nasazovali Japonci TS010 skupiny C, poté přišel na řadu v letech 1998 a 1999 vůz označený TS020 ve třídě GT-One.
Foto zde.
Zdroj fotek: www.motorsport-total.com
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.