Toyota dnes představila svůj vůz pro Le Mans. S vozem se zúčastní už letos 24h v Le Mans. Původně sice plánovala startovat pouze s jedním vozem, nakonec však pojede se 2 auty. Vůz byl dnes oficiálně představen veřejnosti.
Japonský výrobce dnes na okruhu Paul Ricard, Francie, testoval poprvé vůz, který má benzinový motor a také elektromotor. Toyota navíc řekla, že zvažuje, že by nasadila dva vozy TS030 HYBRID do WEC. Zatím nebyli potvrzeni žádní další jezdci, kteří pojedou s druhým vozem v Le Mans.
Za nejvážnějšího kandidáta je považován jezdec Toyoty v japonských Super GT a také Formule Nippon, Hiroaki Ishiura. Ten už pro Toyotu i testoval. Tým také potvrdil, že s novým strojem již během shakedownu, který se konal 11. až 13. ledna také na Paul Richard, najezdil několik set kilometrů, včetně jízd v noci. Tehdy s ním jezdili Alex Wurz a Nicolas Lapierre, kteří budou sdílet první vůz s Kazuki Nakajimou, a také již zmíněný Ishiura.
Dnes bylo také oznámeno, že si TS030 HYBRID odbyde svůj debut během druhého závodu WEC, který se koná ve Spa 5. května. Další závody WEC, kterých se tým zúčastní, budou oznámeny později.
Pohonná jednotka TS030 HYBRID je založen na standardním motoru V8 o objemu 3,4l. Ta již byla testována vloni v Lolach týmu Rebellion Racing. Pro ukládání energie, která vzniká při brždění, jsou namísto baterií použity super-kondenzátory. Toyota má zatím připraven systém, který bude ukládat energii buďto z přední nápravy nebo ze zadní. O tom, který v budoucnu použije, se rozhodne časem.
TS030 HYBRID bude chtít navázat na úspěšnou tradici vozů japonské značky ve slavném vytrvalostním závodě. V letech 1991-1993 nasazovali Japonci TS010 skupiny C, poté přišel na řadu v letech 1998 a 1999 vůz označený TS020 ve třídě GT-One.
Foto zde.
Zdroj fotek: www.motorsport-total.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.