Toyota dnes představila svůj vůz pro Le Mans. S vozem se zúčastní už letos 24h v Le Mans. Původně sice plánovala startovat pouze s jedním vozem, nakonec však pojede se 2 auty. Vůz byl dnes oficiálně představen veřejnosti.
Japonský výrobce dnes na okruhu Paul Ricard, Francie, testoval poprvé vůz, který má benzinový motor a také elektromotor. Toyota navíc řekla, že zvažuje, že by nasadila dva vozy TS030 HYBRID do WEC. Zatím nebyli potvrzeni žádní další jezdci, kteří pojedou s druhým vozem v Le Mans.
Za nejvážnějšího kandidáta je považován jezdec Toyoty v japonských Super GT a také Formule Nippon, Hiroaki Ishiura. Ten už pro Toyotu i testoval. Tým také potvrdil, že s novým strojem již během shakedownu, který se konal 11. až 13. ledna také na Paul Richard, najezdil několik set kilometrů, včetně jízd v noci. Tehdy s ním jezdili Alex Wurz a Nicolas Lapierre, kteří budou sdílet první vůz s Kazuki Nakajimou, a také již zmíněný Ishiura.
Dnes bylo také oznámeno, že si TS030 HYBRID odbyde svůj debut během druhého závodu WEC, který se koná ve Spa 5. května. Další závody WEC, kterých se tým zúčastní, budou oznámeny později.
Pohonná jednotka TS030 HYBRID je založen na standardním motoru V8 o objemu 3,4l. Ta již byla testována vloni v Lolach týmu Rebellion Racing. Pro ukládání energie, která vzniká při brždění, jsou namísto baterií použity super-kondenzátory. Toyota má zatím připraven systém, který bude ukládat energii buďto z přední nápravy nebo ze zadní. O tom, který v budoucnu použije, se rozhodne časem.
TS030 HYBRID bude chtít navázat na úspěšnou tradici vozů japonské značky ve slavném vytrvalostním závodě. V letech 1991-1993 nasazovali Japonci TS010 skupiny C, poté přišel na řadu v letech 1998 a 1999 vůz označený TS020 ve třídě GT-One.
Foto zde.
Zdroj fotek: www.motorsport-total.com
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?