Toyota dnes představila svůj vůz pro Le Mans. S vozem se zúčastní už letos 24h v Le Mans. Původně sice plánovala startovat pouze s jedním vozem, nakonec však pojede se 2 auty. Vůz byl dnes oficiálně představen veřejnosti.
Japonský výrobce dnes na okruhu Paul Ricard, Francie, testoval poprvé vůz, který má benzinový motor a také elektromotor. Toyota navíc řekla, že zvažuje, že by nasadila dva vozy TS030 HYBRID do WEC. Zatím nebyli potvrzeni žádní další jezdci, kteří pojedou s druhým vozem v Le Mans.
Za nejvážnějšího kandidáta je považován jezdec Toyoty v japonských Super GT a také Formule Nippon, Hiroaki Ishiura. Ten už pro Toyotu i testoval. Tým také potvrdil, že s novým strojem již během shakedownu, který se konal 11. až 13. ledna také na Paul Richard, najezdil několik set kilometrů, včetně jízd v noci. Tehdy s ním jezdili Alex Wurz a Nicolas Lapierre, kteří budou sdílet první vůz s Kazuki Nakajimou, a také již zmíněný Ishiura.
Dnes bylo také oznámeno, že si TS030 HYBRID odbyde svůj debut během druhého závodu WEC, který se koná ve Spa 5. května. Další závody WEC, kterých se tým zúčastní, budou oznámeny později.
Pohonná jednotka TS030 HYBRID je založen na standardním motoru V8 o objemu 3,4l. Ta již byla testována vloni v Lolach týmu Rebellion Racing. Pro ukládání energie, která vzniká při brždění, jsou namísto baterií použity super-kondenzátory. Toyota má zatím připraven systém, který bude ukládat energii buďto z přední nápravy nebo ze zadní. O tom, který v budoucnu použije, se rozhodne časem.
TS030 HYBRID bude chtít navázat na úspěšnou tradici vozů japonské značky ve slavném vytrvalostním závodě. V letech 1991-1993 nasazovali Japonci TS010 skupiny C, poté přišel na řadu v letech 1998 a 1999 vůz označený TS020 ve třídě GT-One.
Foto zde.
Zdroj fotek: www.motorsport-total.com
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.