SAN LUIS, KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Posádka Lucas Luhr a Michael Krumm týmu JR Motorsport se stala mistry světa kategorie FIA GT1 na posledním závodu v argentinském San Luis. Vítězství si připsala Corvette týmu Exim Team China posádky Yelmer Buurman a Francesco Pastorelli.
Vítězství Buurmana a Pastorelliho je prvním závodem GT1 World Championship, který ovládli nováčci. Jedná se také o první vítězství vozu Corvette v této sezoně. Vítěz kvalifikace, Krumm, ztratil na startu a propadl se bývalého jezdce Superleague Formula, Buurmana. Ten pak využil svých zkušeností k vypracování náskoku až 4,8s, který měl ve 12. kole, kdy zajel Krumm k povinné zastávce.
Pastorelli se pak ve 14. kole vrátil do vedení o 4,6s. Holanský bývalý šampión Formule Ford jel letos teprve druhý závod GT. Do cíle už ke změně pořadí v čele nedošlo, a tak Pastorelli vyhrál o pouhých 0,3s. Třetí s odstupem dojela posádka týmu All-Inkl Lamborghini, Dominik Schwager a Nicky Pastorelli (starší bratr známějšího Francesca). Jejich Murcielago trpělo velkým opotřebením gum na konci stintů. Cílovou vlajku tak proťali pouze o 0,4s před jezdci týmu Sumo Power Enriquem Bernoldim a Nickym Catsburgem na Nissanu GT-R.
Jamie Campbell-Walter v totožném autě jel v počátečních fázích závodu před druhým vozem stáje Sumo Power, to pilotoval v Nicky Catsburg. Nicméně týmový kolega Brita, David Brabham, nebyl schopen pozici před týmovými kolegy kvůli zdržení v boxech uhájit.
Na pátou pozici to dotáhl Aston Martin týmu Young Driver dvojice Alex Muller a Tomas Enge, který se po slabém startu propadl až na deváté místo. Muller se díky zastávce v boxech dostal před Clivia Piccioneho na Astonu týmu Hexis. Piccione byl navíc široký v šikaně čtyři kola před koncem, a tak ho předjelo ještě Lamborghini týmu All-Inkl posádky Markus Winkelhock a Marc Basseng a Nissan GT-R posádky Campbell-Walter/Brabham.
Výsledky naleznete zde.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.