SAN LUIS, KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Posádka Lucas Luhr a Michael Krumm týmu JR Motorsport se stala mistry světa kategorie FIA GT1 na posledním závodu v argentinském San Luis. Vítězství si připsala Corvette týmu Exim Team China posádky Yelmer Buurman a Francesco Pastorelli.
Vítězství Buurmana a Pastorelliho je prvním závodem GT1 World Championship, který ovládli nováčci. Jedná se také o první vítězství vozu Corvette v této sezoně. Vítěz kvalifikace, Krumm, ztratil na startu a propadl se bývalého jezdce Superleague Formula, Buurmana. Ten pak využil svých zkušeností k vypracování náskoku až 4,8s, který měl ve 12. kole, kdy zajel Krumm k povinné zastávce.
Pastorelli se pak ve 14. kole vrátil do vedení o 4,6s. Holanský bývalý šampión Formule Ford jel letos teprve druhý závod GT. Do cíle už ke změně pořadí v čele nedošlo, a tak Pastorelli vyhrál o pouhých 0,3s. Třetí s odstupem dojela posádka týmu All-Inkl Lamborghini, Dominik Schwager a Nicky Pastorelli (starší bratr známějšího Francesca). Jejich Murcielago trpělo velkým opotřebením gum na konci stintů. Cílovou vlajku tak proťali pouze o 0,4s před jezdci týmu Sumo Power Enriquem Bernoldim a Nickym Catsburgem na Nissanu GT-R.
Jamie Campbell-Walter v totožném autě jel v počátečních fázích závodu před druhým vozem stáje Sumo Power, to pilotoval v Nicky Catsburg. Nicméně týmový kolega Brita, David Brabham, nebyl schopen pozici před týmovými kolegy kvůli zdržení v boxech uhájit.
Na pátou pozici to dotáhl Aston Martin týmu Young Driver dvojice Alex Muller a Tomas Enge, který se po slabém startu propadl až na deváté místo. Muller se díky zastávce v boxech dostal před Clivia Piccioneho na Astonu týmu Hexis. Piccione byl navíc široký v šikaně čtyři kola před koncem, a tak ho předjelo ještě Lamborghini týmu All-Inkl posádky Markus Winkelhock a Marc Basseng a Nissan GT-R posádky Campbell-Walter/Brabham.
Výsledky naleznete zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.