První vítězství Corvette, Krumm/Luhr mistry

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 5. listopadu 2011 21:15
Sdílej:

SAN LUIS, KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Posádka Lucas Luhr a Michael Krumm týmu JR Motorsport se stala mistry světa kategorie FIA GT1 na posledním závodu v argentinském San Luis. Vítězství si připsala Corvette týmu Exim Team China posádky Yelmer Buurman a Francesco Pastorelli.

Vítězství Buurmana a Pastorelliho je prvním závodem GT1 World Championship, který ovládli nováčci. Jedná se také o první vítězství vozu Corvette v této sezoně. Vítěz kvalifikace, Krumm, ztratil na startu a propadl se bývalého jezdce Superleague Formula, Buurmana. Ten pak využil svých zkušeností k vypracování náskoku až 4,8s, který měl ve 12. kole, kdy zajel Krumm k povinné zastávce.

Pastorelli se pak ve 14. kole vrátil do vedení o 4,6s. Holanský bývalý šampión Formule Ford jel letos teprve druhý závod GT. Do cíle už ke změně pořadí v čele nedošlo, a tak Pastorelli vyhrál o pouhých 0,3s. Třetí s odstupem dojela posádka týmu All-Inkl Lamborghini, Dominik Schwager a Nicky Pastorelli (starší bratr známějšího Francesca). Jejich Murcielago trpělo velkým opotřebením gum na konci stintů. Cílovou vlajku tak proťali pouze o 0,4s před jezdci týmu Sumo Power Enriquem Bernoldim a Nickym Catsburgem na Nissanu GT-R.

Jamie Campbell-Walter v totožném autě jel v počátečních fázích závodu před druhým vozem stáje Sumo Power, to pilotoval v Nicky Catsburg. Nicméně týmový kolega Brita, David Brabham, nebyl schopen pozici před týmovými kolegy kvůli zdržení v boxech uhájit.

Na pátou pozici to dotáhl Aston Martin týmu Young Driver dvojice Alex Muller a Tomas Enge, který se po slabém startu propadl až na deváté místo. Muller se díky zastávce v boxech dostal před Clivia Piccioneho na Astonu týmu Hexis. Piccione byl navíc široký v šikaně čtyři kola před koncem, a tak ho předjelo ještě Lamborghini týmu All-Inkl posádky Markus Winkelhock a Marc Basseng a Nissan GT-R posádky Campbell-Walter/Brabham.

Výsledky naleznete zde.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.