SACHSENRING, ZÁVOD; Posádka Aston Martinu Francouzského týmu Hexis, Christian Hohenadel a Andrea Piccini, vyhrála hlavní závod víkendu na německém Sachsenringu.
Hohenadal převzal vedení v závodu v 10. kole od dalšího pilota na Aston Martinu, Stefana Mückeho. Své vedení před jezdcem týmu Young Driver AMR navýšil až na 3,3s. Když pak Picciny vyjel po zastávce v boxech na trať, byl jeho náskok už 6s a do konce závodu se již nedostal pod tlak.
Pro posádku Aston Martinu to byl vynikající obrat, když do kvalifikačního závodu startovala až z konce pole, protože Piccini měl nehodu v první části tří fázové kvalifikace. V prvním závodu dojeli pátí, když na tomto výsledku měla opět velký podíl extra rychlá zastávka v boxech, kterou má jejich týmu nacvičenou asi nejlépe ze všech. V nedělním závodu pak profitovali z kolize, která se stala v první zatáčce.
Druhé místo si připsala posádka týmu All-Inkl Lamborghini, Dominik Schwager a Nicky Pastorelli, v nejelepším Lamborghini. Schwarger se dostal před Mückeho chvilku poté, co Němec přišel o vedoucí pozici.
Na čtvrtém a pátém místě dojely Nissany týmu Sumo Power posádek Warren Hughes/Enrique Bernoldi a David Brabham/Jamie Campbell-Walter. Mike Hezemans a Nicky Catsburg získali pro svůj tým (Selleslagh Team China) šesté místo a opět byli rychlejší ze dvou Corvette ve startovním poli.
Jezdec startující z pole position, Maxime Martin, kolidoval v první zatáčce s dalším mužem z čela, Stefane Dusseldorpem. Podle slov jezdce týmu Marc VDS (Martina) byl natlačen do Astonu týmu Hexis Stefanem Mückem.
Výsledky naleznete zde.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.