SACHSENRING, ZÁVOD; Posádka Aston Martinu Francouzského týmu Hexis, Christian Hohenadel a Andrea Piccini, vyhrála hlavní závod víkendu na německém Sachsenringu.
Hohenadal převzal vedení v závodu v 10. kole od dalšího pilota na Aston Martinu, Stefana Mückeho. Své vedení před jezdcem týmu Young Driver AMR navýšil až na 3,3s. Když pak Picciny vyjel po zastávce v boxech na trať, byl jeho náskok už 6s a do konce závodu se již nedostal pod tlak.
Pro posádku Aston Martinu to byl vynikající obrat, když do kvalifikačního závodu startovala až z konce pole, protože Piccini měl nehodu v první části tří fázové kvalifikace. V prvním závodu dojeli pátí, když na tomto výsledku měla opět velký podíl extra rychlá zastávka v boxech, kterou má jejich týmu nacvičenou asi nejlépe ze všech. V nedělním závodu pak profitovali z kolize, která se stala v první zatáčce.
Druhé místo si připsala posádka týmu All-Inkl Lamborghini, Dominik Schwager a Nicky Pastorelli, v nejelepším Lamborghini. Schwarger se dostal před Mückeho chvilku poté, co Němec přišel o vedoucí pozici.
Na čtvrtém a pátém místě dojely Nissany týmu Sumo Power posádek Warren Hughes/Enrique Bernoldi a David Brabham/Jamie Campbell-Walter. Mike Hezemans a Nicky Catsburg získali pro svůj tým (Selleslagh Team China) šesté místo a opět byli rychlejší ze dvou Corvette ve startovním poli.
Jezdec startující z pole position, Maxime Martin, kolidoval v první zatáčce s dalším mužem z čela, Stefane Dusseldorpem. Podle slov jezdce týmu Marc VDS (Martina) byl natlačen do Astonu týmu Hexis Stefanem Mückem.
Výsledky naleznete zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?