ABU DHABÍ, ZÁVOD; Dvojice Clivio Piccione a Stef Dusseldorp týmu Hexis, který i letos nasazuje do šampionátu FIA GT1 vozy Aston Martin DB9, slaví vítězství v úvodním závodu roku v Abú Dhabí.
Vítězství to však jasné nebylo, protože v sobotní noci musel Dusseldorp ustát tlak Nissanu týmu JR Motorsports v závěrečných kolech za jehož volantem seděl Richard Westbrook. Brit s Nissanem GT-R dokázal famózní jízdou zlikvidovat ztrátu 7s v 9 a půl kolech. Jenže na to, aby našel recept na teprve 20letého Holanďana za volantem Aston Martinu, už mu čas nestačil.
Klíčem k úspěchu týmu Hexis byla skvělá práce během zastávek v boxech. Vždyť vítězný vůz zajížděl do boxů z pátého místa, po absolvování zastávek byl první. Přiznal to i Piccioni: "Za toto vítězství patří velký dík týmu, odvedli opravdu skvělou práci v boxech."
Westbrook zase vysekl poklonu nováčkovi u Hexisu: "Kdybych měl dalších 20 kol, tak ho možná předjedu. Dnes ale za celou dobu neudělal ani jednu chybu." Po závodě slavili také už týmu All-Inkl Lamborghini. Jejich nová jezdecká dvojice Markus Winkelhock a Marc Basseng totiž dojela na třetím místě (prémiové pódium pro tým).
Týmový manager Basseng popsal tento výsledek jako z říše snů a připomněl, že museli během víkendu hned dvakrát měnit převodovku ve svém Lamborgnihi Murcielago 670 RS-V. Druhý vůz týmu startoval do kvalifikačního závodu z prvního místa, ale hned v první zatáčce měl nehodu, po které měl tým opravdu hodně práce, aby dal jejich vůz do provozuschopného stavu pro závod.
Po startu přitom pořadí vypadalo úplně jinak. Ze druhé řady se velmi rychle od startu odlepil Sumo Power Nissan pilotovaný Enriquem Bernoldim a šel do čela. Druhý jezdil Peter Dumbreck, kolega Westbrooka, a na třetím místě byl Marc VDS Ford s Maximem Martinem za volantem.
Jenže Ford a Nissan (za volanty po výměně Frederic Makowiecki a Ricardo Zonta) havarovaly v boxech. Pro oba znamenal tento incident konec nadějí na vítězství. Nissan měl defekt a Ford obdržel penalizaci.
Výsledky závodu naleznete zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.