ABU DHABÍ, ZÁVOD; Dvojice Clivio Piccione a Stef Dusseldorp týmu Hexis, který i letos nasazuje do šampionátu FIA GT1 vozy Aston Martin DB9, slaví vítězství v úvodním závodu roku v Abú Dhabí.
Vítězství to však jasné nebylo, protože v sobotní noci musel Dusseldorp ustát tlak Nissanu týmu JR Motorsports v závěrečných kolech za jehož volantem seděl Richard Westbrook. Brit s Nissanem GT-R dokázal famózní jízdou zlikvidovat ztrátu 7s v 9 a půl kolech. Jenže na to, aby našel recept na teprve 20letého Holanďana za volantem Aston Martinu, už mu čas nestačil.
Klíčem k úspěchu týmu Hexis byla skvělá práce během zastávek v boxech. Vždyť vítězný vůz zajížděl do boxů z pátého místa, po absolvování zastávek byl první. Přiznal to i Piccioni: "Za toto vítězství patří velký dík týmu, odvedli opravdu skvělou práci v boxech."
Westbrook zase vysekl poklonu nováčkovi u Hexisu: "Kdybych měl dalších 20 kol, tak ho možná předjedu. Dnes ale za celou dobu neudělal ani jednu chybu." Po závodě slavili také už týmu All-Inkl Lamborghini. Jejich nová jezdecká dvojice Markus Winkelhock a Marc Basseng totiž dojela na třetím místě (prémiové pódium pro tým).
Týmový manager Basseng popsal tento výsledek jako z říše snů a připomněl, že museli během víkendu hned dvakrát měnit převodovku ve svém Lamborgnihi Murcielago 670 RS-V. Druhý vůz týmu startoval do kvalifikačního závodu z prvního místa, ale hned v první zatáčce měl nehodu, po které měl tým opravdu hodně práce, aby dal jejich vůz do provozuschopného stavu pro závod.
Po startu přitom pořadí vypadalo úplně jinak. Ze druhé řady se velmi rychle od startu odlepil Sumo Power Nissan pilotovaný Enriquem Bernoldim a šel do čela. Druhý jezdil Peter Dumbreck, kolega Westbrooka, a na třetím místě byl Marc VDS Ford s Maximem Martinem za volantem.
Jenže Ford a Nissan (za volanty po výměně Frederic Makowiecki a Ricardo Zonta) havarovaly v boxech. Pro oba znamenal tento incident konec nadějí na vítězství. Nissan měl defekt a Ford obdržel penalizaci.
Výsledky závodu naleznete zde.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?