Hexis s Aston Martinem slaví výhru

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 27. března 2011 19:53
Sdílej:

ABU DHABÍ, ZÁVOD; Dvojice Clivio Piccione a Stef Dusseldorp týmu Hexis, který i letos nasazuje do šampionátu FIA GT1 vozy Aston Martin DB9, slaví vítězství v úvodním závodu roku v Abú Dhabí.

Vítězství to však jasné nebylo, protože v sobotní noci musel Dusseldorp ustát tlak Nissanu týmu JR Motorsports v závěrečných kolech za jehož volantem seděl Richard Westbrook. Brit s Nissanem GT-R dokázal famózní jízdou zlikvidovat ztrátu 7s v 9 a půl kolech. Jenže na to, aby našel recept na teprve 20letého Holanďana za volantem Aston Martinu, už mu čas nestačil.

Klíčem k úspěchu týmu Hexis byla skvělá práce během zastávek v boxech. Vždyť vítězný vůz zajížděl do boxů z pátého místa, po absolvování zastávek byl první. Přiznal to i Piccioni: "Za toto vítězství patří velký dík týmu, odvedli opravdu skvělou práci v boxech."

Westbrook zase vysekl poklonu nováčkovi u Hexisu: "Kdybych měl dalších 20 kol, tak ho možná předjedu. Dnes ale za celou dobu neudělal ani jednu chybu." Po závodě slavili také už týmu All-Inkl Lamborghini. Jejich nová jezdecká dvojice Markus Winkelhock a Marc Basseng totiž dojela na třetím místě (prémiové pódium pro tým).

Týmový manager Basseng popsal tento výsledek jako z říše snů a připomněl, že museli během víkendu hned dvakrát měnit převodovku ve svém Lamborgnihi Murcielago 670 RS-V. Druhý vůz týmu startoval do kvalifikačního závodu z prvního místa, ale hned v první zatáčce měl nehodu, po které měl tým opravdu hodně práce, aby dal jejich vůz do provozuschopného stavu pro závod.

Po startu přitom pořadí vypadalo úplně jinak. Ze druhé řady se velmi rychle od startu odlepil Sumo Power Nissan pilotovaný Enriquem Bernoldim a šel do čela. Druhý jezdil Peter Dumbreck, kolega Westbrooka, a na třetím místě byl Marc VDS Ford s Maximem Martinem za volantem.

Jenže Ford a Nissan (za volanty po výměně Frederic Makowiecki a Ricardo Zonta) havarovaly v boxech. Pro oba znamenal tento incident konec nadějí na vítězství. Nissan měl defekt a Ford obdržel penalizaci.

Výsledky závodu naleznete zde.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.