Hexis s Aston Martinem slaví výhru

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 27. března 2011 19:53
Sdílej:

ABU DHABÍ, ZÁVOD; Dvojice Clivio Piccione a Stef Dusseldorp týmu Hexis, který i letos nasazuje do šampionátu FIA GT1 vozy Aston Martin DB9, slaví vítězství v úvodním závodu roku v Abú Dhabí.

Vítězství to však jasné nebylo, protože v sobotní noci musel Dusseldorp ustát tlak Nissanu týmu JR Motorsports v závěrečných kolech za jehož volantem seděl Richard Westbrook. Brit s Nissanem GT-R dokázal famózní jízdou zlikvidovat ztrátu 7s v 9 a půl kolech. Jenže na to, aby našel recept na teprve 20letého Holanďana za volantem Aston Martinu, už mu čas nestačil.

Klíčem k úspěchu týmu Hexis byla skvělá práce během zastávek v boxech. Vždyť vítězný vůz zajížděl do boxů z pátého místa, po absolvování zastávek byl první. Přiznal to i Piccioni: "Za toto vítězství patří velký dík týmu, odvedli opravdu skvělou práci v boxech."

Westbrook zase vysekl poklonu nováčkovi u Hexisu: "Kdybych měl dalších 20 kol, tak ho možná předjedu. Dnes ale za celou dobu neudělal ani jednu chybu." Po závodě slavili také už týmu All-Inkl Lamborghini. Jejich nová jezdecká dvojice Markus Winkelhock a Marc Basseng totiž dojela na třetím místě (prémiové pódium pro tým).

Týmový manager Basseng popsal tento výsledek jako z říše snů a připomněl, že museli během víkendu hned dvakrát měnit převodovku ve svém Lamborgnihi Murcielago 670 RS-V. Druhý vůz týmu startoval do kvalifikačního závodu z prvního místa, ale hned v první zatáčce měl nehodu, po které měl tým opravdu hodně práce, aby dal jejich vůz do provozuschopného stavu pro závod.

Po startu přitom pořadí vypadalo úplně jinak. Ze druhé řady se velmi rychle od startu odlepil Sumo Power Nissan pilotovaný Enriquem Bernoldim a šel do čela. Druhý jezdil Peter Dumbreck, kolega Westbrooka, a na třetím místě byl Marc VDS Ford s Maximem Martinem za volantem.

Jenže Ford a Nissan (za volanty po výměně Frederic Makowiecki a Ricardo Zonta) havarovaly v boxech. Pro oba znamenal tento incident konec nadějí na vítězství. Nissan měl defekt a Ford obdržel penalizaci.

Výsledky závodu naleznete zde.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.