ABU DHABÍ, ZÁVOD; Dvojice Clivio Piccione a Stef Dusseldorp týmu Hexis, který i letos nasazuje do šampionátu FIA GT1 vozy Aston Martin DB9, slaví vítězství v úvodním závodu roku v Abú Dhabí.
Vítězství to však jasné nebylo, protože v sobotní noci musel Dusseldorp ustát tlak Nissanu týmu JR Motorsports v závěrečných kolech za jehož volantem seděl Richard Westbrook. Brit s Nissanem GT-R dokázal famózní jízdou zlikvidovat ztrátu 7s v 9 a půl kolech. Jenže na to, aby našel recept na teprve 20letého Holanďana za volantem Aston Martinu, už mu čas nestačil.
Klíčem k úspěchu týmu Hexis byla skvělá práce během zastávek v boxech. Vždyť vítězný vůz zajížděl do boxů z pátého místa, po absolvování zastávek byl první. Přiznal to i Piccioni: "Za toto vítězství patří velký dík týmu, odvedli opravdu skvělou práci v boxech."
Westbrook zase vysekl poklonu nováčkovi u Hexisu: "Kdybych měl dalších 20 kol, tak ho možná předjedu. Dnes ale za celou dobu neudělal ani jednu chybu." Po závodě slavili také už týmu All-Inkl Lamborghini. Jejich nová jezdecká dvojice Markus Winkelhock a Marc Basseng totiž dojela na třetím místě (prémiové pódium pro tým).
Týmový manager Basseng popsal tento výsledek jako z říše snů a připomněl, že museli během víkendu hned dvakrát měnit převodovku ve svém Lamborgnihi Murcielago 670 RS-V. Druhý vůz týmu startoval do kvalifikačního závodu z prvního místa, ale hned v první zatáčce měl nehodu, po které měl tým opravdu hodně práce, aby dal jejich vůz do provozuschopného stavu pro závod.
Po startu přitom pořadí vypadalo úplně jinak. Ze druhé řady se velmi rychle od startu odlepil Sumo Power Nissan pilotovaný Enriquem Bernoldim a šel do čela. Druhý jezdil Peter Dumbreck, kolega Westbrooka, a na třetím místě byl Marc VDS Ford s Maximem Martinem za volantem.
Jenže Ford a Nissan (za volanty po výměně Frederic Makowiecki a Ricardo Zonta) havarovaly v boxech. Pro oba znamenal tento incident konec nadějí na vítězství. Nissan měl defekt a Ford obdržel penalizaci.
Výsledky závodu naleznete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.