Tomáš Enge získal jedenáctý Zlatý volant

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 17. února 2011 22:01
Sdílej:

Čtyřiatřicátý ročník novinářské ankety Zlatý volant přinesl mezi okruhovými jezdci nový rekord. Tomáš Enge získal tuto trofej již pojedenácté. Dalším jezdcem, kterého zastupuje společnost BPA Sport Marketing a.s., byl na Žofíně oceněn Jan Charouz, který získal cenu Speed Awards.

Nejúspěšnějším závodníkem historie ankety Zlatý volant je Tomáš Enge, který tuto trofej získal za loňskou sezónu již pojedenácté. Liberecký závodník obdržel ocenění od odborné novinářské poroty poprvé v roce 1998. Z této ceny se první český jezdec závodící ve formuli 1 raduje každoročně s výjimkou roku 2002, kdy se ceny neudělovaly a roku 2008, kdy tuto cenu získal David Vršecký. „Jedenáctého Zlatého volantu si velice vážím. Je to ocenění mé celoroční práce, která byla z mého pohledu povedená. V Le Mans jsem v loňském roce získal své šesté pole position, což je dle mého názoru velký úspěch. Povedlo se nám i několik závodů ve světovém šampionátu FIA GT1, když jsme na Nürburgringu s mým kolegou Darrenem Turnerem zvítězili jak v kvalifikačním, tak v hlavním závodě. Úspěšný pro nás byl také podnik v Brně, kde jsme z patnáctého místa po startu skončili druzí. Tento víkend byl také hodně emotivní,“ shrnul své úspěchy za uplynulou sezónu Tomáš Enge. Vedle Tomáše Engeho se na Žofíně dočkal ocenění také jeho otec Břetislav Enge, který 15. února 2011 vstoupil do pomyslné síně slávy automobilového sportu, kde se zařadil vedle takových jmen, jako jsou Ladislav Křeček, Jan Trajbold sr., Karel Loprais nebo Vladimír Hubáček. „Každé ocenění je samozřejmě milé a já si jej cením. Cenu Zdeňka Vojtěcha beru jako takové pomyslné vstoupení do síně slávy. Se Zdeňkem jsme toho na okruzích prožili opravdu mnoho a musím se přiznat, že na tuto dobu vzpomínám čím dál tím méně, protože čas opravdu letí. Vzpomínám však rád a v dobrém,“ řekl Břetislav Enge, který společně se Zdeňkem Vojtěchem v roce 1981 se Škodou 130 RS získal pro tehdy československou automobilku titul mistrů Evropy v závodech cestovních vozů na okruzích. Ocenění Speed Award, které se uděluje jezdci, jenž v průběhu sezony dosáhl v závodě nejvyššího rychlostního průměru na jedno kolo, obdržel Jan Charouz, když v Le Mans s prototypem Pescarolo-Judd třídy LMP2 absolvoval francouzský třináctikilometrový okruh průměrnou rychlostí 220,408 km/h. Náhradní a testovací jezdec stáje Lotus Renault GP skončil v novinářské anketě Zlatý volant mezi „okruháři“ na třetí pozici. „Z ocenění Speed Awards mám velkou radost. V anketě o Zlatý volant jsem skončil třetí, což považuji za dobrý výsledek. Chtěl bych touto cestou poděkovat všem novinářům, kteří pro mě hlasovali. Doufám, že jednou dosáhnu na vítězství a že třeba časem překonám svého otce, který trofej získal celkem pětkrát,“ uvedl Jan Charouz. „Gratuluji Tomášovi a Honzovi k úspěchu v letošním ročníku Zlatých volantů a Břéťovi Engemu, který obdržel Cenu Zdeňka Vojtěcha. Jsem moc rád, že anketa Zlatý volant stále pokračuje, jen je mi líto, že jsem při té slávě nemohl být,“ uvedl manažer Jana Charouze a Tomáše Engeho a pětinásobný držitel Zlatého volantu Antonín Charouz. tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.