Tomáš Enge se po roční pauze vrací do Daytony

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 26. ledna 2011 16:32
Sdílej:

Již tento víkend 29. až 30. ledna 2011 startuje na Floridě šampionát GRAND-AM Rolex Sports Car Series 2011 úvodním čtyřiadvacetihodinovým závodem v Daytoně.

Tomáš Enge se na zdejší maratón vrací po roční pauze za volantem vozu nejsilnější kategorie Daytona Prototype Ford-Riley v barvách domácího týmu Starworks Motorsport. Tomáš Enge má v lednu opravdu napilno. Českého jezdce po čtrnácti dnech čeká letošní druhá čtyřiadvacetihodinovka, když svůj první letošní závod absolvoval o třetím lednovém víkendu v Dubaji. Na okruhu Dubai Autodrome se liberecký závodník zúčastnil maratónu v lucemburském týmu Gravity Racing International ve voze Mosler MT900 GT3. Společně se svými týmovými kolegy mohl v cíli slavit třetí místo v kategorii SP2. Tomáš Enge si nejslavnější americkou čtyřiadvacetihodinovku vyzkoušel v minulosti již třikrát, když na okruhu Daytona International Speedway startoval v letech 2007, 2008 a 2009. Nejlépe se český účastník umístil při své premiéře, když skončil se svými týmovými kolegy na šestém místě v absolutním pořadí. V dalších dvou ročnících liberecký jezdec šachovnicový prapor nespatřil. Tomáš Enge má však americká monstra v oblibě a do Daytony se těší: „Vozy Daytona Prototype se dají přirovnat k vozům kategorie GT1. Je to ovšem specifický vůz, který je hodně hravý a já si jízdu s ním velmi užívám. Americké speciály nevypadají na pohled jako závodní prototypy, ale o to lepší a zábavnější je v tomto voze samotná jízda.“ S Tomášem Engem bude jezdeckou sestavu týmu Starworks Motorsport ve voze se startovním číslem 8 tvořit loňský vítěz závodu 24h Daytona Ryan Dalziel, zkušený a loňský stálý jezdec floridské stáje Mike Forest a teprve třiadvacetiletý Colin Braun, který si svůj debut za volantem vozu specifikace Dytona Prototype odbyl již ve svých sedmnácti letech. Nejméně zkušeným v pětičlenné sestavě bude Jim Lowe, který však atmosféru závodu 24h Daytona zná velmi dobře, když na zdejším okruhu startoval již ve slabším voze kategorie GT. „Tým Starworks Motorsport zajel na začátku tohoto roku při oficiálních testech rekord okruhu a já doufám, že v nastavené rychlosti budeme pokračovat. Závod na čtyřiadvacet hodin není však pouze o rychlosti, ale také o spolehlivosti. V posádce mám dva velmi rychlé jezdce. Bez zkušeností však nejsou ani moji ostatní kolegové,“ uvedl ke svým týmovým kolegům Tomáš Enge. Okruh Daytona International Speedway o celkové délce 5.729 metrů vede z velké části na oválu. Na jezdce však v jednom kole čeká celkově dvanáct zatáček, čehož je dosaženo technickým úsekem uvnitř oválu. „Oválová část okruhu v Daytoně je nově vyasfaltovaná, což přispívá k lepší bezpečnosti a rychlejším časům. Okruh v Daytoně není až tak obtížný. Jejím specifikem je však vedení části tratě na oválu v klopených zatáčkách, což umožňuje lepší předjíždění pomalejších vozů. Závod v Daytoně je velká atrakce a já se na něj moc těším,“ dodal k druhé lednové výzvě Tomáš Enge. První volné tréninky startují v Daytoně již ve čtvrtek 27. ledna 2011, kdy se také rozhodne o postavení na startovním roštu sobotního závodu 24h Daytona. Závod startuje v sobotu 29. ledna 2011 ve 21:30 hod. Tomáše Engeho můžete sledovat na televizní stanici Eurosport 2, kde začíná přímý přenos v sobotu ve 22:30 hod, následující den v 0:15 hod a závěr závodu odvysílá sportovní kanál od 20:45 hod. zdroj: tisková zpráva www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.