Tomáš Enge se po roční pauze vrací do Daytony

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 26. ledna 2011 16:32
Sdílej:

Již tento víkend 29. až 30. ledna 2011 startuje na Floridě šampionát GRAND-AM Rolex Sports Car Series 2011 úvodním čtyřiadvacetihodinovým závodem v Daytoně.

Tomáš Enge se na zdejší maratón vrací po roční pauze za volantem vozu nejsilnější kategorie Daytona Prototype Ford-Riley v barvách domácího týmu Starworks Motorsport. Tomáš Enge má v lednu opravdu napilno. Českého jezdce po čtrnácti dnech čeká letošní druhá čtyřiadvacetihodinovka, když svůj první letošní závod absolvoval o třetím lednovém víkendu v Dubaji. Na okruhu Dubai Autodrome se liberecký závodník zúčastnil maratónu v lucemburském týmu Gravity Racing International ve voze Mosler MT900 GT3. Společně se svými týmovými kolegy mohl v cíli slavit třetí místo v kategorii SP2. Tomáš Enge si nejslavnější americkou čtyřiadvacetihodinovku vyzkoušel v minulosti již třikrát, když na okruhu Daytona International Speedway startoval v letech 2007, 2008 a 2009. Nejlépe se český účastník umístil při své premiéře, když skončil se svými týmovými kolegy na šestém místě v absolutním pořadí. V dalších dvou ročnících liberecký jezdec šachovnicový prapor nespatřil. Tomáš Enge má však americká monstra v oblibě a do Daytony se těší: „Vozy Daytona Prototype se dají přirovnat k vozům kategorie GT1. Je to ovšem specifický vůz, který je hodně hravý a já si jízdu s ním velmi užívám. Americké speciály nevypadají na pohled jako závodní prototypy, ale o to lepší a zábavnější je v tomto voze samotná jízda.“ S Tomášem Engem bude jezdeckou sestavu týmu Starworks Motorsport ve voze se startovním číslem 8 tvořit loňský vítěz závodu 24h Daytona Ryan Dalziel, zkušený a loňský stálý jezdec floridské stáje Mike Forest a teprve třiadvacetiletý Colin Braun, který si svůj debut za volantem vozu specifikace Dytona Prototype odbyl již ve svých sedmnácti letech. Nejméně zkušeným v pětičlenné sestavě bude Jim Lowe, který však atmosféru závodu 24h Daytona zná velmi dobře, když na zdejším okruhu startoval již ve slabším voze kategorie GT. „Tým Starworks Motorsport zajel na začátku tohoto roku při oficiálních testech rekord okruhu a já doufám, že v nastavené rychlosti budeme pokračovat. Závod na čtyřiadvacet hodin není však pouze o rychlosti, ale také o spolehlivosti. V posádce mám dva velmi rychlé jezdce. Bez zkušeností však nejsou ani moji ostatní kolegové,“ uvedl ke svým týmovým kolegům Tomáš Enge. Okruh Daytona International Speedway o celkové délce 5.729 metrů vede z velké části na oválu. Na jezdce však v jednom kole čeká celkově dvanáct zatáček, čehož je dosaženo technickým úsekem uvnitř oválu. „Oválová část okruhu v Daytoně je nově vyasfaltovaná, což přispívá k lepší bezpečnosti a rychlejším časům. Okruh v Daytoně není až tak obtížný. Jejím specifikem je však vedení části tratě na oválu v klopených zatáčkách, což umožňuje lepší předjíždění pomalejších vozů. Závod v Daytoně je velká atrakce a já se na něj moc těším,“ dodal k druhé lednové výzvě Tomáš Enge. První volné tréninky startují v Daytoně již ve čtvrtek 27. ledna 2011, kdy se také rozhodne o postavení na startovním roštu sobotního závodu 24h Daytona. Závod startuje v sobotu 29. ledna 2011 ve 21:30 hod. Tomáše Engeho můžete sledovat na televizní stanici Eurosport 2, kde začíná přímý přenos v sobotu ve 22:30 hod, následující den v 0:15 hod a závěr závodu odvysílá sportovní kanál od 20:45 hod. zdroj: tisková zpráva www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.