Tomáš Enge zůstává v týmu Young Driver AMR

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 26. ledna 2011 16:55
Sdílej:

Tomáš Enge a tým Young Driver AMR budou v následující sezóně pokračovat ve spolupráci, kterou započali v loňském roce v šampionátu FIA GT1 World. Český jezdec se tak v roce 2011 zúčastní kompletního světového šampionátu vozů GT1 se speciálem Aston Martin DBR9 německého týmu Young Driver AMR.

Tomáš Enge se v roce 2010 zúčastnil kompletního světového šampionátu vozů GT1 v týmu Young Driver AMR. V průběhu deseti podniků získal liberecký závodník společně se svým britským kolegou Darrenem Turnerem tři pódiová umístění, když při domácím závodě německé stáje dokázali na okruhu Nürburgring zvítězit. Tomáš Enge se v plné síle představil také českým fanouškům, když na brněnském okruhu ve strhujícím závodě dojel na druhém místě. Body za druhé místo získal také v Brazílii. V celkové klasifikaci pak Enge s Turnerem obsadili čtvrté místo. Stáj Young Driver AMR skončila v hodnocení týmů taktéž čtvrtá. Po dohodě týmu Young Driver AMR a managementu Tomáše Engeho zůstává český jezdec nadále součástí německé stáje a nejprestižnějšího seriálu vozů Gran Turismo. Na Engeho čeká v průběhu roku deset podniků, které bude absolvovat s osvědčeným vozem Aston Martin DBR9. Po vydařeném premiérovém ročníku míří německý tým v roce 2011 na pozice nejvyšší.
V roce 2011 vstupuje FIA GT1 World Championship do své druhé sezóny, kterou odstartuje na konci března na supermoderním okruhu v Abu Dhabi. Tak jako v loňském roce sezóna skončí na argentinské trati nedaleko San Luis. V desetidílném seriálu došlo k několika změnám, když z kalendáře FIA GT1 World Championship vypadl Masarykův okruh v Brně. Naopak přibyl zářijový závod v Číně. Tak jako v loňské sezóně přinese televizní stanice SPORT 5 přímé přenosy všech podniků šampionátu FIA GT1 World i v roce 2011. Závodní víkend nabídne divákům motoristického kanálu SPORT 5 přímé přenosy kvalifikace, kvalifikačního závodu a samotného hlavního závodu.
Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Jsem velmi šťastný, že budu v roce 2011 pokračovat v šampionátu FIA GT1 World v týmu Young Driver AMR s vozem Aston Martin DBR9. V tuto chvíli netuším, kdo bude mým týmovým kolegou. Ohledně druhého jezdce je situace otevřená. Já i tým máme pro nadcházející sezónu ty nejvyšší cíle, ale ty jsme měli také loni. Bohužel to na některých závodech nevyšlo, z čehož jsme si všichni vzali ponaučení. Důležité bude abychom zajížděli konstantní výsledky a sbírali body.“ Antonín Charouz, manažer jezdce: „Jsem moc rád, že Tomáše Engeho čeká další sezóna ve světovém šampionátu vozů GT1, protože je to velmi vyrovnaný a atraktivní seriál závodů. Myslím, že po loňských zkušenostech mají Tomáš a tým Young Driver AMR velkou šanci prosadit se v tak silné konkurenci ještě výše.“ Erhard Fischer, šéf týmu Young Driver AMR: “Jsem rád, že mohu oznámit angažmá Tomáše Engeho v týmu Young Driver AMR pro sezónu 2011. Byl součástí našeho týmu v loňském roce, kdy pro nás udělal mnoho dobré práce. Proto jsem rád, že u nás zůstává. Bude to vzrušující sezóna, ve které budeme bojovat o titul!”
zdroj: tisková zpráva www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.