Tomáš Enge zůstává v týmu Young Driver AMR

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 26. ledna 2011 16:55
Sdílej:

Tomáš Enge a tým Young Driver AMR budou v následující sezóně pokračovat ve spolupráci, kterou započali v loňském roce v šampionátu FIA GT1 World. Český jezdec se tak v roce 2011 zúčastní kompletního světového šampionátu vozů GT1 se speciálem Aston Martin DBR9 německého týmu Young Driver AMR.

Tomáš Enge se v roce 2010 zúčastnil kompletního světového šampionátu vozů GT1 v týmu Young Driver AMR. V průběhu deseti podniků získal liberecký závodník společně se svým britským kolegou Darrenem Turnerem tři pódiová umístění, když při domácím závodě německé stáje dokázali na okruhu Nürburgring zvítězit. Tomáš Enge se v plné síle představil také českým fanouškům, když na brněnském okruhu ve strhujícím závodě dojel na druhém místě. Body za druhé místo získal také v Brazílii. V celkové klasifikaci pak Enge s Turnerem obsadili čtvrté místo. Stáj Young Driver AMR skončila v hodnocení týmů taktéž čtvrtá. Po dohodě týmu Young Driver AMR a managementu Tomáše Engeho zůstává český jezdec nadále součástí německé stáje a nejprestižnějšího seriálu vozů Gran Turismo. Na Engeho čeká v průběhu roku deset podniků, které bude absolvovat s osvědčeným vozem Aston Martin DBR9. Po vydařeném premiérovém ročníku míří německý tým v roce 2011 na pozice nejvyšší. V roce 2011 vstupuje FIA GT1 World Championship do své druhé sezóny, kterou odstartuje na konci března na supermoderním okruhu v Abu Dhabi. Tak jako v loňském roce sezóna skončí na argentinské trati nedaleko San Luis. V desetidílném seriálu došlo k několika změnám, když z kalendáře FIA GT1 World Championship vypadl Masarykův okruh v Brně. Naopak přibyl zářijový závod v Číně. Tak jako v loňské sezóně přinese televizní stanice SPORT 5 přímé přenosy všech podniků šampionátu FIA GT1 World i v roce 2011. Závodní víkend nabídne divákům motoristického kanálu SPORT 5 přímé přenosy kvalifikace, kvalifikačního závodu a samotného hlavního závodu. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Jsem velmi šťastný, že budu v roce 2011 pokračovat v šampionátu FIA GT1 World v týmu Young Driver AMR s vozem Aston Martin DBR9. V tuto chvíli netuším, kdo bude mým týmovým kolegou. Ohledně druhého jezdce je situace otevřená. Já i tým máme pro nadcházející sezónu ty nejvyšší cíle, ale ty jsme měli také loni. Bohužel to na některých závodech nevyšlo, z čehož jsme si všichni vzali ponaučení. Důležité bude abychom zajížděli konstantní výsledky a sbírali body.“ Antonín Charouz, manažer jezdce: „Jsem moc rád, že Tomáše Engeho čeká další sezóna ve světovém šampionátu vozů GT1, protože je to velmi vyrovnaný a atraktivní seriál závodů. Myslím, že po loňských zkušenostech mají Tomáš a tým Young Driver AMR velkou šanci prosadit se v tak silné konkurenci ještě výše.“ Erhard Fischer, šéf týmu Young Driver AMR: “Jsem rád, že mohu oznámit angažmá Tomáše Engeho v týmu Young Driver AMR pro sezónu 2011. Byl součástí našeho týmu v loňském roce, kdy pro nás udělal mnoho dobré práce. Proto jsem rád, že u nás zůstává. Bude to vzrušující sezóna, ve které budeme bojovat o titul!” zdroj: tisková zpráva www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.