Nejistá budoucnost stávajících týmů!

Grosjean/Mutsch
Grosjean/Mutsch, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 23. prosince 2010 22:24
Sdílej:

Budoucnost některých týmů šampionátu FIA GT1 v sezoně 2011 je docela nejistá. Švýcarská stáj Matech se stahuje z šampionátu a otazníky visí také nad účinkováním mistrovské stáje Vitaphone.

Startovní pole šampionátu GT1 může v nové sezoně vypadat docela jinak. Některé týmy mají totiž finanční problémy. Zatím je jisté pouze to, že odchází Matech. Šéf týmu, Martin Bartek, v současnosti jedná hned s několika společnostmi, které by mohly potencionálně tým i s vozy odkoupit. Zatím ale není jisté, jak celá záležitost dopadne.
Otazník visí i nad Maserati, které zásluhou Vitaphonu vyhrálo mistrovský titul. Představenstvo italské značky totiž ještě nerozhodlo, zda bude šampionát i nadále podporovat. Šéf týmu, Michael Bartels, je zcela odhodlaný pokračovat se stávajícím týmem v mistrovství. Má za to, že tým má skvělou strukturu a podává výborné výkony, což potvrzuje zisk titulu. „Můj cíl je jasný. Chci s mým oblíbeným MC12 jezdit i nadále,“ prohlásil Bartels. Moc růžová situace není ani u druhého týmu, který v sezoně 2010 nasazoval MC12. Hegersport-Maserati má navíc finanční problémy. Šéf týmu, Altfried Heger, vidí šance na to, že se jeho tým postaví na start i v sezoně 2011, asi 30 %. K přežití by tým potřeboval zajistit nějaké sponzory, jenže ti jsou v Německu nedostatkovým zbožím a navíc zde není série brána jako úplně nejvyšší level motorsportu.
Naproti tomu to vypadá docela pozitivně u Marc-VDS. Během sezony se objevovaly zvěsti, že tým bude muset být prodán. I Nissan bude dále zastupován týmem Sumo Power. Financování by mělo být zajištěno. Jak však vypadá budoucnost švýcarského týmu s Karlem Wendlingerem nasazujícího Nissany, je nejasné. Šéf týmu, Othmar Welti, pracuje na zajištění finančního plánu pro příští rok. První sezona nebyla zrovna dvakrát povedená, a tak tým požaduje další vývoj GT-R.
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.