SAO PAOLO - ZÁVOD; Brazilský okruh Interlagos byl o posledním listopadovém víkendu dějištěm předposledního podniku šampionátu FIA GT1 World. Tomáš Enge a Darren Turner v nedělním hlavním závodě vybojovali druhé místo, které je posunulo na druhou pozici v průběžném pořadí v šampionátu jezdců.
Start vytrvalostního nedělního závodu se Tomáši Engemu podařil, když si dokázal uhlídat první pozici, kterou společně s Darrenem Turnerem vybojovali v sobotním kvalifikačním závodě. Následně český jezdec začal celému startovnímu poli ujíždět. To však netrvalo dlouho, protože libereckému závodníkovi začaly odcházet pneumatiky. Celá šestice jezdců za sebou vzorně kroužila až do povinné zastávky v boxech. Ta proběhla ze strany mechaniků týmu Young Driver AMR opět excelentně. Darren Turner s vozem Aston Martin DBR9 německé stáje Young Driver AMR vedl závod až do padesáté třetí minuty hodinového závodu. V tu chvíli britského jezdce tvrdým ale férovým manévrem předjel Xandi Negrao s Maserati MC12 a poodjel Turnerovi o dvě a půl vteřiny. V cíli se Turner s Engem radovali z druhého místa, které jim zaručilo příděl osmnácti bodů. V průběžném hodnocení šampionátu jezdců se česko-britská dvojice posunula na druhé místo. Tým Young Driver AMR se posunul na třetí místo se ztrátou pěti bodů za stáj Reiter Engineering, která je zatím druhá. Poslední závod letošního premiérového ročníku FIA GT1 World Championship se pojede již následující víkend 3. až 5. prosince 2010 na argentinském okruhu Potrero de los Funes nedaleko města San Luis. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Dnes bylo v Brazílii extrémní horko, což se projevovalo na pneumatikách, které nám fungovaly maximálně osm kol. Start se mi vydařil a pak jsem první čtyři kola ujížděl svým soupeřům. Postupně mi přestaly fungovat pneumatiky a celá pětka se na mě zpět dotáhla. Pozici jsem kontroloval až do zastávky v boxech, která u nás proběhla opět rychle.“ „Darren svoji pozici musel velmi tvrdě hájit, ale po osmi kolech mu odešly opět pneumatiky. Nevíme jak, ale Maserati si pro tuto část nějakým způsobem pošetřilo nové obutí. Můj kolega neměl šanci, a tak se propadl za Negraa. Všichni jsme s výsledkem nadmíru spokojeni, protože před závodem jsme s takovou porcí bodů vůbec nepočítali.“ „V Argentině to bude ale těžké. K současným deseti kilogramům nám přibude dalších třicet. Nyní jsme na druhé pozici a příští týden budeme chtít určitě uhájit pódiovou pozici v šampionátu jezdců.“ Výsledky závodu naleznete zde.
zdroj: www.bpa.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.