SAO PAOLO - ZÁVOD; Brazilský okruh Interlagos byl o posledním listopadovém víkendu dějištěm předposledního podniku šampionátu FIA GT1 World. Tomáš Enge a Darren Turner v nedělním hlavním závodě vybojovali druhé místo, které je posunulo na druhou pozici v průběžném pořadí v šampionátu jezdců.
Start vytrvalostního nedělního závodu se Tomáši Engemu podařil, když si dokázal uhlídat první pozici, kterou společně s Darrenem Turnerem vybojovali v sobotním kvalifikačním závodě. Následně český jezdec začal celému startovnímu poli ujíždět. To však netrvalo dlouho, protože libereckému závodníkovi začaly odcházet pneumatiky. Celá šestice jezdců za sebou vzorně kroužila až do povinné zastávky v boxech. Ta proběhla ze strany mechaniků týmu Young Driver AMR opět excelentně. Darren Turner s vozem Aston Martin DBR9 německé stáje Young Driver AMR vedl závod až do padesáté třetí minuty hodinového závodu. V tu chvíli britského jezdce tvrdým ale férovým manévrem předjel Xandi Negrao s Maserati MC12 a poodjel Turnerovi o dvě a půl vteřiny. V cíli se Turner s Engem radovali z druhého místa, které jim zaručilo příděl osmnácti bodů. V průběžném hodnocení šampionátu jezdců se česko-britská dvojice posunula na druhé místo. Tým Young Driver AMR se posunul na třetí místo se ztrátou pěti bodů za stáj Reiter Engineering, která je zatím druhá. Poslední závod letošního premiérového ročníku FIA GT1 World Championship se pojede již následující víkend 3. až 5. prosince 2010 na argentinském okruhu Potrero de los Funes nedaleko města San Luis. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Dnes bylo v Brazílii extrémní horko, což se projevovalo na pneumatikách, které nám fungovaly maximálně osm kol. Start se mi vydařil a pak jsem první čtyři kola ujížděl svým soupeřům. Postupně mi přestaly fungovat pneumatiky a celá pětka se na mě zpět dotáhla. Pozici jsem kontroloval až do zastávky v boxech, která u nás proběhla opět rychle.“ „Darren svoji pozici musel velmi tvrdě hájit, ale po osmi kolech mu odešly opět pneumatiky. Nevíme jak, ale Maserati si pro tuto část nějakým způsobem pošetřilo nové obutí. Můj kolega neměl šanci, a tak se propadl za Negraa. Všichni jsme s výsledkem nadmíru spokojeni, protože před závodem jsme s takovou porcí bodů vůbec nepočítali.“ „V Argentině to bude ale těžké. K současným deseti kilogramům nám přibude dalších třicet. Nyní jsme na druhé pozici a příští týden budeme chtít určitě uhájit pódiovou pozici v šampionátu jezdců.“ Výsledky závodu naleznete zde.
zdroj: www.bpa.cz
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.