SAO PAOLO - ZÁVOD; Brazilský okruh Interlagos byl o posledním listopadovém víkendu dějištěm předposledního podniku šampionátu FIA GT1 World. Tomáš Enge a Darren Turner v nedělním hlavním závodě vybojovali druhé místo, které je posunulo na druhou pozici v průběžném pořadí v šampionátu jezdců.
Start vytrvalostního nedělního závodu se Tomáši Engemu podařil, když si dokázal uhlídat první pozici, kterou společně s Darrenem Turnerem vybojovali v sobotním kvalifikačním závodě. Následně český jezdec začal celému startovnímu poli ujíždět. To však netrvalo dlouho, protože libereckému závodníkovi začaly odcházet pneumatiky. Celá šestice jezdců za sebou vzorně kroužila až do povinné zastávky v boxech. Ta proběhla ze strany mechaniků týmu Young Driver AMR opět excelentně. Darren Turner s vozem Aston Martin DBR9 německé stáje Young Driver AMR vedl závod až do padesáté třetí minuty hodinového závodu. V tu chvíli britského jezdce tvrdým ale férovým manévrem předjel Xandi Negrao s Maserati MC12 a poodjel Turnerovi o dvě a půl vteřiny. V cíli se Turner s Engem radovali z druhého místa, které jim zaručilo příděl osmnácti bodů. V průběžném hodnocení šampionátu jezdců se česko-britská dvojice posunula na druhé místo. Tým Young Driver AMR se posunul na třetí místo se ztrátou pěti bodů za stáj Reiter Engineering, která je zatím druhá. Poslední závod letošního premiérového ročníku FIA GT1 World Championship se pojede již následující víkend 3. až 5. prosince 2010 na argentinském okruhu Potrero de los Funes nedaleko města San Luis. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Dnes bylo v Brazílii extrémní horko, což se projevovalo na pneumatikách, které nám fungovaly maximálně osm kol. Start se mi vydařil a pak jsem první čtyři kola ujížděl svým soupeřům. Postupně mi přestaly fungovat pneumatiky a celá pětka se na mě zpět dotáhla. Pozici jsem kontroloval až do zastávky v boxech, která u nás proběhla opět rychle.“ „Darren svoji pozici musel velmi tvrdě hájit, ale po osmi kolech mu odešly opět pneumatiky. Nevíme jak, ale Maserati si pro tuto část nějakým způsobem pošetřilo nové obutí. Můj kolega neměl šanci, a tak se propadl za Negraa. Všichni jsme s výsledkem nadmíru spokojeni, protože před závodem jsme s takovou porcí bodů vůbec nepočítali.“ „V Argentině to bude ale těžké. K současným deseti kilogramům nám přibude dalších třicet. Nyní jsme na druhé pozici a příští týden budeme chtít určitě uhájit pódiovou pozici v šampionátu jezdců.“ Výsledky závodu naleznete zde.
zdroj: www.bpa.cz
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?