SAO PAOLO - ZÁVOD; Brazilský okruh Interlagos byl o posledním listopadovém víkendu dějištěm předposledního podniku šampionátu FIA GT1 World. Tomáš Enge a Darren Turner v nedělním hlavním závodě vybojovali druhé místo, které je posunulo na druhou pozici v průběžném pořadí v šampionátu jezdců.
Start vytrvalostního nedělního závodu se Tomáši Engemu podařil, když si dokázal uhlídat první pozici, kterou společně s Darrenem Turnerem vybojovali v sobotním kvalifikačním závodě. Následně český jezdec začal celému startovnímu poli ujíždět. To však netrvalo dlouho, protože libereckému závodníkovi začaly odcházet pneumatiky. Celá šestice jezdců za sebou vzorně kroužila až do povinné zastávky v boxech. Ta proběhla ze strany mechaniků týmu Young Driver AMR opět excelentně. Darren Turner s vozem Aston Martin DBR9 německé stáje Young Driver AMR vedl závod až do padesáté třetí minuty hodinového závodu. V tu chvíli britského jezdce tvrdým ale férovým manévrem předjel Xandi Negrao s Maserati MC12 a poodjel Turnerovi o dvě a půl vteřiny. V cíli se Turner s Engem radovali z druhého místa, které jim zaručilo příděl osmnácti bodů. V průběžném hodnocení šampionátu jezdců se česko-britská dvojice posunula na druhé místo. Tým Young Driver AMR se posunul na třetí místo se ztrátou pěti bodů za stáj Reiter Engineering, která je zatím druhá. Poslední závod letošního premiérového ročníku FIA GT1 World Championship se pojede již následující víkend 3. až 5. prosince 2010 na argentinském okruhu Potrero de los Funes nedaleko města San Luis. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Dnes bylo v Brazílii extrémní horko, což se projevovalo na pneumatikách, které nám fungovaly maximálně osm kol. Start se mi vydařil a pak jsem první čtyři kola ujížděl svým soupeřům. Postupně mi přestaly fungovat pneumatiky a celá pětka se na mě zpět dotáhla. Pozici jsem kontroloval až do zastávky v boxech, která u nás proběhla opět rychle.“ „Darren svoji pozici musel velmi tvrdě hájit, ale po osmi kolech mu odešly opět pneumatiky. Nevíme jak, ale Maserati si pro tuto část nějakým způsobem pošetřilo nové obutí. Můj kolega neměl šanci, a tak se propadl za Negraa. Všichni jsme s výsledkem nadmíru spokojeni, protože před závodem jsme s takovou porcí bodů vůbec nepočítali.“ „V Argentině to bude ale těžké. K současným deseti kilogramům nám přibude dalších třicet. Nyní jsme na druhé pozici a příští týden budeme chtít určitě uhájit pódiovou pozici v šampionátu jezdců.“ Výsledky závodu naleznete zde.
zdroj: www.bpa.cz
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.