SAO PAOLO - ZÁVOD; Brazilský okruh Interlagos byl o posledním listopadovém víkendu dějištěm předposledního podniku šampionátu FIA GT1 World. Tomáš Enge a Darren Turner v nedělním hlavním závodě vybojovali druhé místo, které je posunulo na druhou pozici v průběžném pořadí v šampionátu jezdců.
Start vytrvalostního nedělního závodu se Tomáši Engemu podařil, když si dokázal uhlídat první pozici, kterou společně s Darrenem Turnerem vybojovali v sobotním kvalifikačním závodě. Následně český jezdec začal celému startovnímu poli ujíždět. To však netrvalo dlouho, protože libereckému závodníkovi začaly odcházet pneumatiky. Celá šestice jezdců za sebou vzorně kroužila až do povinné zastávky v boxech. Ta proběhla ze strany mechaniků týmu Young Driver AMR opět excelentně. Darren Turner s vozem Aston Martin DBR9 německé stáje Young Driver AMR vedl závod až do padesáté třetí minuty hodinového závodu. V tu chvíli britského jezdce tvrdým ale férovým manévrem předjel Xandi Negrao s Maserati MC12 a poodjel Turnerovi o dvě a půl vteřiny. V cíli se Turner s Engem radovali z druhého místa, které jim zaručilo příděl osmnácti bodů. V průběžném hodnocení šampionátu jezdců se česko-britská dvojice posunula na druhé místo. Tým Young Driver AMR se posunul na třetí místo se ztrátou pěti bodů za stáj Reiter Engineering, která je zatím druhá. Poslední závod letošního premiérového ročníku FIA GT1 World Championship se pojede již následující víkend 3. až 5. prosince 2010 na argentinském okruhu Potrero de los Funes nedaleko města San Luis. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Dnes bylo v Brazílii extrémní horko, což se projevovalo na pneumatikách, které nám fungovaly maximálně osm kol. Start se mi vydařil a pak jsem první čtyři kola ujížděl svým soupeřům. Postupně mi přestaly fungovat pneumatiky a celá pětka se na mě zpět dotáhla. Pozici jsem kontroloval až do zastávky v boxech, která u nás proběhla opět rychle.“ „Darren svoji pozici musel velmi tvrdě hájit, ale po osmi kolech mu odešly opět pneumatiky. Nevíme jak, ale Maserati si pro tuto část nějakým způsobem pošetřilo nové obutí. Můj kolega neměl šanci, a tak se propadl za Negraa. Všichni jsme s výsledkem nadmíru spokojeni, protože před závodem jsme s takovou porcí bodů vůbec nepočítali.“ „V Argentině to bude ale těžké. K současným deseti kilogramům nám přibude dalších třicet. Nyní jsme na druhé pozici a příští týden budeme chtít určitě uhájit pódiovou pozici v šampionátu jezdců.“ Výsledky závodu naleznete zde.
zdroj: www.bpa.cz
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.