Kvalifikační závod vyhrál Enge a Turner

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 28. listopadu 2010 17:37
Sdílej:

SAO PAOLO KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Sobotní kvalifikační závod světového šampionátu vozů GT1 ovládla posádka ve složení Tomáš Enge – Darren Turner s vozem Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR. Začátek velkého finále v Jižní Americe začal pro česko-britskou posádku jak nejlépe mohl.

Teplota vzduchu se před startem hodinového závodu pohybovala okolo pětatřiceti stupňů. Vysoká teplota byla problémem nejen pro jezdce, ale především pro pneumatiky, které se na těžkých gétéčkách rychle sjížděly. Letmý start kvalifikačního závodu vyšel na okruhu Interlagos Darrenu Turnerovi výborně. Tomáš Enge vybojoval v kvalifikaci čtvrtou pozici, kterou britský jezdec v první zatáčce proměnil ve druhé místo. Turner a první Xandi Negrao s Maserati MC12 celému startovnímu poli odjeli. Ve velmi dramatickém závodě plných kolizí rozhodla o vítězství povinná zastávka, před kterou Darren Turner stáhl prvního Negraa doslova na nárazník. Po otevření boxové uličky zajeli pro nové pneumatiky a výměně jezdců oba piloti najednou. Závod tak rozhodli mechanici týmů Young Driver AMR a Vitaphone Racing. Tomáš Enge vyrazil jako první a na Enriqua Bernoldiho získal náskok tří vteřin. Tomáš Enge si v čele kvalifikačního závodu počínal suverénně, když nedal svým soupeřům nejmenší šanci. Český jezdec s přehledem dovezl vůz Aston Martin DBR9 do cíle sobotní jízdy a se svým kolegou Darrenem Turnerem získal do hodnocení jezdců a týmů osm bodů. Tímto výsledkem se česko-britská posádka posunula na průběžnou třetí pozici se ztrátou devíti bodů na druhého Thomase Mutsche, který závod po nehodě nedokončil. Mezi týmy se stáj Young Driver AMR posunula na čtvrté místo s minimální ztrátou dvou bodů na třetí pozici týmu Sumo Power GT. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Závod se vyvíjel velmi dobře. Dobrý základ jsme položili v kvalifikaci, kdy jsme s Darrenem vyjeli druhou řadu. Po volných tréninkách jsme ještě podstatně změnili nastavení vozu, se kterým jsme se v kvalifikaci ještě sžívali. Jak se ale ukázalo, udělali jsme krok správným směrem.“ „Darren předvedl vynikající start, když se probojoval na druhé místo. Rozhodla zastávka v boxech, kde naši kluci předvedli opět výbornou práci. Při výjezdu jsem se ale trochu zapotil, když mi do cesty vběhl jeden mechanik konkurenčního týmu. Naštěstí se vše obešlo bez větších problémů. Myslím, že náš vůz byl dnes k pneumatikám šetrnější, než konkurenční Maserati. Nemohli jsme to však zjistit, protože Bernoldi dostal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. Pro zítřejší závod máme dobrou výchozí pozici.“ Výsledky naleznete zde. tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.