Enge/Turner získali ve Španělsku 4. místo

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 25. října 2010 19:35
Sdílej:

O uplynulém víkendu se odehrál na novém okruhu Navarra osmý podnik světového šampionátu vozů GT1. Tomáš Enge s Darrenem Turnerem se s evropskou částí šampionátu rozloučili čtvrtým místem v hlavním závodě.

Tomáš Enge a jeho britský kolega Darren Turner mířili na nový španělský okruh Navarra s trochou pesimismu kvůli příliš technické trati. O tom, jak je noová trať pomalá, se český jezdec přesvědčil již v prvních kolech tréninku, když na šesti místech musel řadit dokonce první rychlostní stupeň. Chladné španělské počasí však vyhovovalo nastavení vozu Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR a Tomáš Enge s Darrenem Turnerem obsadili v sobotní kvalifikaci vynikající pátou pozici s pouhou ztrátou tří desetin vteřiny na první místo. Tomáš Enge tak odstartoval do kvalifikačního závodu ze třetí řady. Start se českému pilotovi povedl, když ve třetí zatáčce figuroval na třetí pozici. Po pěti odjetých kolech však přišla pohroma. Vůz Aston Martin DBR9 přestal z ničeho nic řadit a Tomáš Enge musel svůj vůz odstavit. Mechanici týmu Young Driver AMR stihli vyměnit převodovku a Darren Turner se postavil na startovní rošť hlavního závodu až do desáté řády. Závod poznamenalo několik kolizí, kterým se britský závodník dokázal někdy se štěstím vyhnout. K tomu přidal několik výborných předjížděních manévrů a v polovině závodu předával vůz se startovním číslem 7 Tomáši Engemu z šesté pozice. Liberecký závodník se díky výborné práci mechaniků posunul na pozici pátou a předjetím jednoho ze soupeřů se dostal až na konečnou čtvrtou příčku. Posádce Tomáš Enge – Darren Turner patří dva podniky před koncem šampionátu FIA GT1 World průběžná pátá pozice v hodnocení jezdců. Tým Young Driver AMR je průběžně čtvrtá.   Tomáš Enge: „Zdejší pomalá trať, kde jezdím v šesti zatáčkách z třinácti na první rychlostní stupeň, našemu vozu Aston Martin DBR9 příliš nesedí. Nicméně jsme díky chladnějším podmínkám zajížděli v trénincích časy okolo desátého místa. V kvalifikaci se nám pak podařilo vybojovat pozici pátou. Bohužel v kvalifikačním závodě nám odešla převodovka, což je obrovská škoda, protože jsem v tuto chvíli jezdil na třetím místě.“ „Perfektně nám však vyšel hlavní závod, kde jsme se i s trochou štěstí vyhnuli všem kolizím a postoupli do první desítky výsledkové listiny. Následně se Darren ještě propracoval na místo šesté, ze kterého mi vůz předával. Já se díky výborné práci našich mechaniků při zastávce v boxech dostal na pozici pátou a následně ještě předjel vůz Ford GT. Myslím, že jsme z tohoto závodu vytěžili maximum možného a určitě jsme všichni spokojeni.“ zdroj tiskové zprávy: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.