Enge/Turner získali ve Španělsku 4. místo

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 25. října 2010 19:35
Sdílej:

O uplynulém víkendu se odehrál na novém okruhu Navarra osmý podnik světového šampionátu vozů GT1. Tomáš Enge s Darrenem Turnerem se s evropskou částí šampionátu rozloučili čtvrtým místem v hlavním závodě.

Tomáš Enge a jeho britský kolega Darren Turner mířili na nový španělský okruh Navarra s trochou pesimismu kvůli příliš technické trati. O tom, jak je noová trať pomalá, se český jezdec přesvědčil již v prvních kolech tréninku, když na šesti místech musel řadit dokonce první rychlostní stupeň. Chladné španělské počasí však vyhovovalo nastavení vozu Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR a Tomáš Enge s Darrenem Turnerem obsadili v sobotní kvalifikaci vynikající pátou pozici s pouhou ztrátou tří desetin vteřiny na první místo. Tomáš Enge tak odstartoval do kvalifikačního závodu ze třetí řady. Start se českému pilotovi povedl, když ve třetí zatáčce figuroval na třetí pozici. Po pěti odjetých kolech však přišla pohroma. Vůz Aston Martin DBR9 přestal z ničeho nic řadit a Tomáš Enge musel svůj vůz odstavit. Mechanici týmu Young Driver AMR stihli vyměnit převodovku a Darren Turner se postavil na startovní rošť hlavního závodu až do desáté řády. Závod poznamenalo několik kolizí, kterým se britský závodník dokázal někdy se štěstím vyhnout. K tomu přidal několik výborných předjížděních manévrů a v polovině závodu předával vůz se startovním číslem 7 Tomáši Engemu z šesté pozice. Liberecký závodník se díky výborné práci mechaniků posunul na pozici pátou a předjetím jednoho ze soupeřů se dostal až na konečnou čtvrtou příčku. Posádce Tomáš Enge – Darren Turner patří dva podniky před koncem šampionátu FIA GT1 World průběžná pátá pozice v hodnocení jezdců. Tým Young Driver AMR je průběžně čtvrtá.   Tomáš Enge: „Zdejší pomalá trať, kde jezdím v šesti zatáčkách z třinácti na první rychlostní stupeň, našemu vozu Aston Martin DBR9 příliš nesedí. Nicméně jsme díky chladnějším podmínkám zajížděli v trénincích časy okolo desátého místa. V kvalifikaci se nám pak podařilo vybojovat pozici pátou. Bohužel v kvalifikačním závodě nám odešla převodovka, což je obrovská škoda, protože jsem v tuto chvíli jezdil na třetím místě.“ „Perfektně nám však vyšel hlavní závod, kde jsme se i s trochou štěstí vyhnuli všem kolizím a postoupli do první desítky výsledkové listiny. Následně se Darren ještě propracoval na místo šesté, ze kterého mi vůz předával. Já se díky výborné práci našich mechaniků při zastávce v boxech dostal na pozici pátou a následně ještě předjel vůz Ford GT. Myslím, že jsme z tohoto závodu vytěžili maximum možného a určitě jsme všichni spokojeni.“ zdroj tiskové zprávy: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?