Enge/Turner v sobotu zářili i s těžkým vozem

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 18. září 2010 22:45
Sdílej:

Tomáš Enge s Darrenem Turnerem zářili v kvalifikační části sedmého podniku letošní sezony světového šampionátu vozů kategorie GT1.

Navzdory tomu, že startovali se zátěží 40 kg, kterou podle pravidel obdrželi za vítězství v předchozím podniku v Německu, vybojovali v kvalifikaci 11. pozici a v kvalifikačním závodě se posunuli až na 4. příčku. Ta bude posádce týmu Young Driver AMR patřit i na startu nedělního hlavního závodu. Tomáš Enge s Darrenem Turnerem se po vítězství v kvalifikačním i hlavním závodě na německém Nürburgringu zařadili do nejužší skupiny uchazečů o letos premiérově udělovaný titul světových šampiónů v závodech vozů třídy GT1. V portugalském Algarve, kde o tomto víkendu pokračuje seriál FIA GT1 osmým podnikem, se však musí vypořádat s vyšší hmotností vozu vyplývající z pravidel. Podle regulí totiž vítězný vůz s sebou veze v dalším podniku čtyřicetikilogramovou zátěž. I když Tomáš Enge očekával, že v Algarve bude společně se svým britským parťákem bojovat o umístění v druhé desítce startovního pole, už od kvalifikace se jejich býlo-červený Aston Martin DBR9 tlačil do elitní desítky. Ta sice česko-britské dvojici utekla o pouhých jednasedmdesát tisícin sekundy, i tak si ale Tomáš s Darrenem zajistili nejlepší startovní pozici pro kvalifikační závod ze všech čtyř Aston Martinů.
Odpolední kvalifikační závod rozjížděl Tomáš Enge. Český jezdec se po startu prosmýkl až na sedmou pozici a na konci prvního okruhu figuroval na osmém místě. V následujících minutách závodu sváděl napínavé souboje s Ramosem, Maassenem, Schwagerem a Piccionem. Rozdíly mezi těmito jezdci nikdy příliš nenarostly a těsně před otevřením boxů pro povinné zastávky a výměnu jezdců se celý balík sjel znovu dohromady. Rozpoutala se mnohostranná bitva, při které vozy projížděly zatáčkami bok po boku a pořadí se neustále měnilo. Ve chvíli, kdy první vozy zamířily do boxů, patřilo Tomáši Engemu osmé místo. Tým Young Driver AMR zvládl výměnu pneumatik a střídání jezdců výtečně, takže po zajetí všech aut do boxů a jejich opětovném návratu na trať se Darren Turner posunul dokonce na šestou příčku. Zhruba po dalších osmi kolech zaútočil Brit na pátého Hirschiho, ale neuspěl. Navíc musel čelit útoku průběžně sedmého Jousse. Darren dokázal ataky soupeře odrazit a velmi rychle se vrátil do boje o pátou příčku. O ni připravil Hirschiho v pětadvacátém ze čtyřiatřiceti kol, která se v závodě odjela. Nedlouho před koncem navíc výrazně zpomalil také dosud čtvrtý Heger a Aston Martin se startovním číslem 7 se brzy dostal před něj. Čtvrté místo uhájit Turner až do cíle. Do hlavního závodu, který je na programu v neděli, startují vozy podle výsledků kvalifikační jízdy. Tomáš Enge s Darrenem Turnerem tak budou vyrážet z druhé řady startovního roštu.
Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Sobota nám vyšla skutečně nad očekávání dobře. Dařilo se nám už v kvalifikaci. Postup do závěrečné části nám sice o půl sekundy utekl, ale i tak jsme byli nejrychlejší ze všech posádek Aston Martinů a jedenácté místo bylo dobrou výchozí pozicí pro kvalifikační závod. Byl jsem si vědom, že se po startu hlavně musím vyhnout veškerým incidentům a pokusit se dovézt vůz do boxů k povinné zastávce někde kolem desátého místa. Věděli jsme, že bude hodně záležet na strategii a také na tom, kdo jak zastávku zvládne. Věřili jsme si, že při ní můžeme něco získat. To se také potvrdilo, protože Darren se na trať vrátil jako šestý, zatímco já jsem k mechanikům zajížděl z osmé pozice. Na konci závodu navíc začaly některým soupeřům před námi odcházet gumy a my jsme z toho profitovali. Čtvrtá startovní pozice je pro hlavní závod dobrá, i když jezdci, kteří vedou šampionát, skončili před námi. Ale jak bylo vidět už dnes, v závodech vozů kategorie GT1 je neobyčejně vyrovnaná konkurence a stát se může cokoliv. Musím říct, že tak jako dneska, jsem si už hodně dlouho nezazávodil. Byla to vážně strhující bitva, ale také velmi korektní. I když v závodě došlo k několika incidentům, tam, kde jsem ve startovním poli jel já, se bojovalo opravdu fér. Myslím si, že to musela být skvělá podívaná i pro diváky.“ tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.