Enge/Turner v sobotu zářili i s těžkým vozem

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 18. září 2010 22:45
Sdílej:

Tomáš Enge s Darrenem Turnerem zářili v kvalifikační části sedmého podniku letošní sezony světového šampionátu vozů kategorie GT1.

Navzdory tomu, že startovali se zátěží 40 kg, kterou podle pravidel obdrželi za vítězství v předchozím podniku v Německu, vybojovali v kvalifikaci 11. pozici a v kvalifikačním závodě se posunuli až na 4. příčku. Ta bude posádce týmu Young Driver AMR patřit i na startu nedělního hlavního závodu. Tomáš Enge s Darrenem Turnerem se po vítězství v kvalifikačním i hlavním závodě na německém Nürburgringu zařadili do nejužší skupiny uchazečů o letos premiérově udělovaný titul světových šampiónů v závodech vozů třídy GT1. V portugalském Algarve, kde o tomto víkendu pokračuje seriál FIA GT1 osmým podnikem, se však musí vypořádat s vyšší hmotností vozu vyplývající z pravidel. Podle regulí totiž vítězný vůz s sebou veze v dalším podniku čtyřicetikilogramovou zátěž. I když Tomáš Enge očekával, že v Algarve bude společně se svým britským parťákem bojovat o umístění v druhé desítce startovního pole, už od kvalifikace se jejich býlo-červený Aston Martin DBR9 tlačil do elitní desítky. Ta sice česko-britské dvojici utekla o pouhých jednasedmdesát tisícin sekundy, i tak si ale Tomáš s Darrenem zajistili nejlepší startovní pozici pro kvalifikační závod ze všech čtyř Aston Martinů. Odpolední kvalifikační závod rozjížděl Tomáš Enge. Český jezdec se po startu prosmýkl až na sedmou pozici a na konci prvního okruhu figuroval na osmém místě. V následujících minutách závodu sváděl napínavé souboje s Ramosem, Maassenem, Schwagerem a Piccionem. Rozdíly mezi těmito jezdci nikdy příliš nenarostly a těsně před otevřením boxů pro povinné zastávky a výměnu jezdců se celý balík sjel znovu dohromady. Rozpoutala se mnohostranná bitva, při které vozy projížděly zatáčkami bok po boku a pořadí se neustále měnilo. Ve chvíli, kdy první vozy zamířily do boxů, patřilo Tomáši Engemu osmé místo. Tým Young Driver AMR zvládl výměnu pneumatik a střídání jezdců výtečně, takže po zajetí všech aut do boxů a jejich opětovném návratu na trať se Darren Turner posunul dokonce na šestou příčku. Zhruba po dalších osmi kolech zaútočil Brit na pátého Hirschiho, ale neuspěl. Navíc musel čelit útoku průběžně sedmého Jousse. Darren dokázal ataky soupeře odrazit a velmi rychle se vrátil do boje o pátou příčku. O ni připravil Hirschiho v pětadvacátém ze čtyřiatřiceti kol, která se v závodě odjela. Nedlouho před koncem navíc výrazně zpomalil také dosud čtvrtý Heger a Aston Martin se startovním číslem 7 se brzy dostal před něj. Čtvrté místo uhájit Turner až do cíle. Do hlavního závodu, který je na programu v neděli, startují vozy podle výsledků kvalifikační jízdy. Tomáš Enge s Darrenem Turnerem tak budou vyrážet z druhé řady startovního roštu. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Sobota nám vyšla skutečně nad očekávání dobře. Dařilo se nám už v kvalifikaci. Postup do závěrečné části nám sice o půl sekundy utekl, ale i tak jsme byli nejrychlejší ze všech posádek Aston Martinů a jedenácté místo bylo dobrou výchozí pozicí pro kvalifikační závod. Byl jsem si vědom, že se po startu hlavně musím vyhnout veškerým incidentům a pokusit se dovézt vůz do boxů k povinné zastávce někde kolem desátého místa. Věděli jsme, že bude hodně záležet na strategii a také na tom, kdo jak zastávku zvládne. Věřili jsme si, že při ní můžeme něco získat. To se také potvrdilo, protože Darren se na trať vrátil jako šestý, zatímco já jsem k mechanikům zajížděl z osmé pozice. Na konci závodu navíc začaly některým soupeřům před námi odcházet gumy a my jsme z toho profitovali. Čtvrtá startovní pozice je pro hlavní závod dobrá, i když jezdci, kteří vedou šampionát, skončili před námi. Ale jak bylo vidět už dnes, v závodech vozů kategorie GT1 je neobyčejně vyrovnaná konkurence a stát se může cokoliv. Musím říct, že tak jako dneska, jsem si už hodně dlouho nezazávodil. Byla to vážně strhující bitva, ale také velmi korektní. I když v závodě došlo k několika incidentům, tam, kde jsem ve startovním poli jel já, se bojovalo opravdu fér. Myslím si, že to musela být skvělá podívaná i pro diváky.“ tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.