Mezi sportovními vozy je už Pedro Lamy ostřílený harcovník. Své kvality bude teď moci potvrdit i v šampionátu FIA GT1 s vozem Aston Martin týmu Young Driver. Angažmá je pouze pro závod na okruhu Portimao.
Portugalec Lamy nahradí ve voze číslo 8 Christoffera Nygaarda, který se nemůže závodu zúčastnit z rodinných důvodů. 38letý Lamy absolvuje svůj historicky první závod v šampionátu GT1 v kokpitu vozu DB9 a není pochyb o tom, že bude rychlý. Bývalý jezdec F1 totiž pro Aston Martin pravidelně závodí. V USA odjel více než 20 závodů v American Le Mans Series a také startoval v závodu 24h Le Mans.
Jeho kolegou bude Stefan Mücke. K angažmá se vyjádřil šéf týmu Young Driver AMR, Hardy Fischer: "Pedro Lamy má neuvěřitelné množství zkušeností se sportovními vozy, zvláště pak s Aston Martinem DB9. Jeho výhodou je znalost místní tratě, doufáme, že pro nás odvede skvělou práci. Christoffer nás požádal, zda by mohl z osobních důvodů vynechat tento závod, my jsme mu samozřejmě vyhověli. Je nám líto, že s námi tento víkend nebude, ale už se těšíme na další společný závod."
Celý tým jede do Portimao plný sebevědomí, protože minulý závod v Německu zcela ovládla dvojice Turner-Enge. Posádka získala pole position a vyhrála jak kvalifikační, tak ti pohárový závod. Tento výsledek mimo jiné posunul Young Driver v hodnocení týmů na třetí místo. Jenže také zapříčinil balast 40kg pro závod v Portugalsku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?