Mezi sportovními vozy je už Pedro Lamy ostřílený harcovník. Své kvality bude teď moci potvrdit i v šampionátu FIA GT1 s vozem Aston Martin týmu Young Driver. Angažmá je pouze pro závod na okruhu Portimao.
Portugalec Lamy nahradí ve voze číslo 8 Christoffera Nygaarda, který se nemůže závodu zúčastnit z rodinných důvodů. 38letý Lamy absolvuje svůj historicky první závod v šampionátu GT1 v kokpitu vozu DB9 a není pochyb o tom, že bude rychlý. Bývalý jezdec F1 totiž pro Aston Martin pravidelně závodí. V USA odjel více než 20 závodů v American Le Mans Series a také startoval v závodu 24h Le Mans.
Jeho kolegou bude Stefan Mücke. K angažmá se vyjádřil šéf týmu Young Driver AMR, Hardy Fischer: "Pedro Lamy má neuvěřitelné množství zkušeností se sportovními vozy, zvláště pak s Aston Martinem DB9. Jeho výhodou je znalost místní tratě, doufáme, že pro nás odvede skvělou práci. Christoffer nás požádal, zda by mohl z osobních důvodů vynechat tento závod, my jsme mu samozřejmě vyhověli. Je nám líto, že s námi tento víkend nebude, ale už se těšíme na další společný závod."
Celý tým jede do Portimao plný sebevědomí, protože minulý závod v Německu zcela ovládla dvojice Turner-Enge. Posádka získala pole position a vyhrála jak kvalifikační, tak ti pohárový závod. Tento výsledek mimo jiné posunul Young Driver v hodnocení týmů na třetí místo. Jenže také zapříčinil balast 40kg pro závod v Portugalsku.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.