Mezi sportovními vozy je už Pedro Lamy ostřílený harcovník. Své kvality bude teď moci potvrdit i v šampionátu FIA GT1 s vozem Aston Martin týmu Young Driver. Angažmá je pouze pro závod na okruhu Portimao.
Portugalec Lamy nahradí ve voze číslo 8 Christoffera Nygaarda, který se nemůže závodu zúčastnit z rodinných důvodů. 38letý Lamy absolvuje svůj historicky první závod v šampionátu GT1 v kokpitu vozu DB9 a není pochyb o tom, že bude rychlý. Bývalý jezdec F1 totiž pro Aston Martin pravidelně závodí. V USA odjel více než 20 závodů v American Le Mans Series a také startoval v závodu 24h Le Mans.
Jeho kolegou bude Stefan Mücke. K angažmá se vyjádřil šéf týmu Young Driver AMR, Hardy Fischer: "Pedro Lamy má neuvěřitelné množství zkušeností se sportovními vozy, zvláště pak s Aston Martinem DB9. Jeho výhodou je znalost místní tratě, doufáme, že pro nás odvede skvělou práci. Christoffer nás požádal, zda by mohl z osobních důvodů vynechat tento závod, my jsme mu samozřejmě vyhověli. Je nám líto, že s námi tento víkend nebude, ale už se těšíme na další společný závod."
Celý tým jede do Portimao plný sebevědomí, protože minulý závod v Německu zcela ovládla dvojice Turner-Enge. Posádka získala pole position a vyhrála jak kvalifikační, tak ti pohárový závod. Tento výsledek mimo jiné posunul Young Driver v hodnocení týmů na třetí místo. Jenže také zapříčinil balast 40kg pro závod v Portugalsku.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?